"Aito" Faneus?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Lataatko Maidenin musiikkia?

Poll ended at Tue Aug 02, 2005 11:36

Kyllä
58
37%
Ei
100
63%

Total votes: 158

Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

dejavu wrote:
Ironmaiden82 wrote:Mä olen keskitasoa, kun puhutaan tosifaniudesta.

Ja noista levyistä, kun joillakin on niitä aika monta. Itse kyllä ostaisin heti kaikki singlet, jos se olisi vaan mahdollista :). Ja täytyy myöntää, että kerran latasin yhden biisin, mutta sen jälkeen ostan ne levyt, sitä mukaa kun löydän ja rahatilanne antaa myöden.
missä kulkee raja tosifanin ja perusfanin välillä?
Vastahan tässä on 6 sivua aiheesta väitelty ja loppua tuskin näkyy :roll:.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Nazza
Peräruiske
Peräruiske

Post by Nazza »

Minä en laske sitä vääräksi, jos ostat kaupasta albumeita, ja lataat muutamia biisejä. Mutta jos sinulla on koneella kaikki Maidenin tuotanto, etkä omista konkreettisesti yhtäkään bändin tuotetta, niin sitä en hyväksy.
"Kukaan tai mikään ei oo täydellinen, mut Maiden on paras" -Antony Parviainen

© 2007 All Rights Reserved.
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Kyllä latailen Maidenia tietokoneella, koska tässä koneen lähettyvillä ei ole cd-soitinta. Eli omistan kaikki Maidenin levyt, mutta haluan kuunnella Maidenia myös koneella ollessani. Ja mitä tuohon tosifaniuteen tulee, niin minusta riittää, että on ihan oikeasti kiinnostunut bändistä ja sen musiikista.
Theoden
Bändäri
Bändäri

Post by Theoden »

Jeeves wrote:Kyllä latailen Maidenia tietokoneella, koska tässä koneen lähettyvillä ei ole cd-soitinta. Eli omistan kaikki Maidenin levyt, mutta haluan kuunnella Maidenia myös koneella ollessani. Ja mitä tuohon tosifaniuteen tulee, niin minusta riittää, että on ihan oikeasti kiinnostunut bändistä ja sen musiikista.
Mikset voisi ripata niitä maidenin levyjä koneelle? Niin minäkin olen muutamalle tehnyt. Tohon rippamiseen soveltuu esim. Cdex ja sillä saa myös ripattua niitä lossless formaatteja.

End of off-topic
"No, mutta sepäs kävi näppärästi", sanoo ihminen ja todistaa menestyksensä innoittama että musta on valkoista ja jää auton alle seuraavalla suojatiellä" - Douglas Adams
El Maco
Bändäri
Bändäri

Post by El Maco »

No tulihan noita biisejä ladattua pari kuukautta sitten oikein urakalla. . . Mutta se on nyt ohi koska se on mielestäni bändiltä varastamista.
Omistan tosin vain Seventh Son Of A Seventh Sonin ,Powerslaven,Brave New Worldin ja Edward The Greatin.

Mutta kaikki levyt löytyy kyllä parin kuukauden päästä.

Mielestäni tosifani on semmoinen joka todellakin on bändin fani eikä mene "trendeihin" mukaan.
Esimerkiksi jos vaikka Pekka kuuntelee Maidenia mutta sitten hänen kaverinsa ja tuttunsa kuuntelevatkin Eminemiä ( :P ) . Pekka päättää miellyttää kamujansa ja alkaa kuuntelemaan Eminemiä ja jättää Maidenin.

Huono esimerkki mutta kuitenkin...

Olen mielestäni tosifani.

Pari vuotta sitten kuuntelin Eminemiä ( :lol: ) mutta löysin Maidenin The Voicen kautta. Näin No More Liesin musavideon. Se iski minuun aivan täysillä. Sen jälkeen näin jälleen Voicelta Bring Your Daughter . . . . Ja sekin iski minuun yhtä lujaa. Viimeinen niitti oli Run To The Hills video, jälleen Voicelta. Sen jälkeen on tullut aktiivisesti kuunneltua Maidenia...

Tämä saattoi mennä aika off-topiciksi mutta mielestäni tuo esimerkkini kertoo faneudesta.

Eipä muuta tällä kertaa.

- Maco :P
Let The Metal Flow !
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Theoden wrote:
Jeeves wrote:Kyllä latailen Maidenia tietokoneella, koska tässä koneen lähettyvillä ei ole cd-soitinta. Eli omistan kaikki Maidenin levyt, mutta haluan kuunnella Maidenia myös koneella ollessani. Ja mitä tuohon tosifaniuteen tulee, niin minusta riittää, että on ihan oikeasti kiinnostunut bändistä ja sen musiikista.
Mikset voisi ripata niitä maidenin levyjä koneelle? Niin minäkin olen muutamalle tehnyt. Tohon rippamiseen soveltuu esim. Cdex ja sillä saa myös ripattua niitä lossless formaatteja.

End of off-topic
Ei tarvinnut, latasin BitCometilla samalla kertaa kaikki levyt. Tietenkin tuo levyn kopioiminen olisi ollut ihan hyvä ratkaisu, mutta Torrenttien lataaminen ei ole niin vaivalloista.
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

Mua ärsyttää koko konsepti aidosta faniudesta, inhoan kun ihmisiä tuomitaan, että ovatko he "aitoja" faneja vai eivät.

Ne jotka tätä tekevät voivat hankkia elämän.
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

Enkä muuten lataile musiikkia netistä siihen on pari syytä:

1. Jos Pidän jostain bändistä, en halua ryöstää siltä.

2. En osaa käyttää niitä ohjelmia ! :lol:

...ja opetellaan käyttämään edes tätä foorumia eli EDITOIDAAN viestejä, EI tehdä tuplapostauksia. The Prisoner
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Frontier90 wrote: 2. En osaa käyttää niitä ohjelmia ! :lol:
Nyt on asenne kohdallaan :wink:
Half Lives... Eat But Never Kill
playboy
Hang-Around
Hang-Around

Post by playboy »

Maidenin levyt pitää aitoina olla, se on periaate. Muuten tuota faniutta ei kyllä tuolla tavalla voi mitata. Kaikki varmaan itse tietää onko aito vai ei.
Mercenary
Häjy
Häjy

Post by Mercenary »

^ Nyt varmaan on jollakin kivaa ku ei tarvi enää olla wimp. Runoja on rustattu oikein urakalla ja luomisvimmasta aiheutunut aivomyrsky on varmaan tuhonnut kaiken.

JOO, SORI, OLI IHAN PAKKO!

( ja kyllä, luulen olevani hauska.)
"Voi ärkyläpärkylä jumaluisa suitana!"
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

playboy wrote:Maidenin levyt pitää aitoina olla, se on periaate. Muuten tuota faniutta ei kyllä tuolla tavalla voi mitata. Kaikki varmaan itse tietää onko aito vai ei.
Tuo on minusta aika ääliömäinen väite, itse ainakin ostan levyjä sen perusteella kuinka hyviä ne ovat, enkä sen perusteella että olisin "enemmän fani kuin joku muu". Tästä syystä esim Virtual XI minulta puuttuu, mutta silti sanoisin itseäni melkoiseksi faniksi, Iron Maidenia on kuunneltu vuodesta 2002 ja joka kiertueella ne on nähtävä vähintään kerran, ensi kiertueella "jopa" kaksi kertaa. Muutenkin Maiden on bändeistä ykkönen, ja seuraan aina kaikkia Maideniin liittyviä uutisia innolla (esim nyt se studiopäiväkirja). Tietenkin omistan levyistä myös LÄHES kaikki, ja eiköhän nuo pari puuttuvaakin tule ajan myötä hommattua.
Mutta olen yhä sitä mieltä että faniksi lasketaan kunhan itse tykkää bändistä ja on omasta mielestään fani. Ja nämä "enemmän fani kuin tuo"- vertailut on aivan hanurista, eikä niissä ole mielestäni mitään järkeä. Faneutta ei juurikaan voi mittailla sillä että kuinka monta levyä on, tai että kuinka monella konsertilla käy.
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Roskisdyykkari wrote:
Tuo on minusta aika ääliömäinen väite, itse ainakin ostan levyjä sen perusteella kuinka hyviä ne ovat, enkä sen perusteella että olisin "enemmän fani kuin joku muu". Tästä syystä esim Virtual XI minulta puuttuu, mutta silti sanoisin itseäni melkoiseksi faniksi, Iron Maidenia on kuunneltu vuodesta 2002 ja joka kiertueella ne on nähtävä vähintään kerran, ensi kiertueella "jopa" kaksi kertaa. Muutenkin Maiden on bändeistä ykkönen, ja seuraan aina kaikkia Maideniin liittyviä uutisia innolla (esim nyt se studiopäiväkirja). Tietenkin omistan levyistä myös LÄHES kaikki, ja eiköhän nuo pari puuttuvaakin tule ajan myötä hommattua.
Mutta olen yhä sitä mieltä että faniksi lasketaan kunhan itse tykkää bändistä ja on omasta mielestään fani. Ja nämä "enemmän fani kuin tuo"- vertailut on aivan hanurista, eikä niissä ole mielestäni mitään järkeä. Faneutta ei juurikaan voi mittailla sillä että kuinka monta levyä on, tai että kuinka monella konsertilla käy.
Nyt pitää kyllä sanoa että Dyykkari tuli ja sanoi miten asiat on :finger:
Half Lives... Eat But Never Kill
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Tää on niin värikäs aihe, että tuskin ikinä yhteistä sointua löytyy, eikä tarvikaan, mutta kun kerran keskustelufoorumista on kyse, niin annetaan nyt mennä, niin kuin on jo seitsemän sivun verran tehtykin.
Mun mielestä tervemielinen lojaalisuus ja kohtalaisen vankka mielenkiinto bändiä kohtaan luovat pohjan sille "jutulle" nimenomaan jutulle, joka pysyy mielessä niin hyvinä kuin huinoinakin hetkinä. Elämässä saattaa tulla aikoja, jolloin ns. mielenkiinnon kohde, tässä tapauksessa Maiden saattaa jäädä taka-alalle, mutta se seuraa varmasti mukana, jos ensivaikutelma on ollut kohtalaisen jämäkkä laaki. Tällä laudalla on lukemani perusteella paljon edellämainittuja tapauksia. Ei nimiä. :D

Tunteet ovat tässäkin jupakassa niin suuressa roolissa, että materiaalin määrä on vain sivuseikka. Raha ei kerro ihmisestä. Kun usko on luja, kertoo se sen tärkeimmän.
Eli, joku saattoi löytää Maidenin vaikkapa vuonna `83 ja tähän päivään asti se on seurannut ja myötävaikuttanut jollain tapaa tapahtumien kulkuun, niin onhan tästä tullut jo elämäntapa, jota voi kutsua faneudeksi, vaikka olisi nähnyt yhden keikan ja omistaisi puolet albumeista, niin onhan tälläisen tai vastaavanlaisen tarinan päähenkilö ihminen, jonka rinnassa sykkii Maiden-logolla varustettu pumppu.
Nykypäivän sakki on erilaista, koska kaikki on kädenulottuvilla, joten se arvokkuus häviää ja glamous rapistuu, mutta me nuoriso jatketaan siitä minkä loppua ei vielä näy..
Tää nyt meni vähän ohi aiheen, mutta toivottavasti joku ymmärsi, mitä tällä klopilla oli sanottavana.

Ei sitten muuta kuin Up The Irons vaan!! :wink:
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

Roskisdyykkari wrote:
playboy wrote:Maidenin levyt pitää aitoina olla, se on periaate. Muuten tuota faniutta ei kyllä tuolla tavalla voi mitata. Kaikki varmaan itse tietää onko aito vai ei.
Tuo on minusta aika ääliömäinen väite, itse ainakin ostan levyjä sen perusteella kuinka hyviä ne ovat, enkä sen perusteella että olisin "enemmän fani kuin joku muu".
Hä? Miten sait rattopojan kommentista vedettyä tuollaisen johtopäätöksen?
Kaverihan otti kantaa siihen, että niiden levyjen pitäisi olla aitoja eikä esim. netistä imuroituja. Eikä faniutta voi mitata omistamiensa levyjen määrällä/muodolla, jokainen tietää itse onko fanboy vai ei.

Noin minä ainakin ymmärsin ton kommentin, joka ei ainakaan mun mielestä ole yhtään paskempi. :?
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

^ Joo sori, taisin ymmärtää asian niin että "kaikki Maidenin levyt PITÄÄ olla", en vissiin kiinnittänyt huomiota siihen "aitoina" sanaan. Näin ajateltuna ihan hyvä pointti, kyllä minäkin tuen alkuperäisiä levyjä enemmän kuin joitain poltettuja tai piraatteja.
Mutta kaikki tuo avautuminen tuolla ylempänä oli siis väitteeseen että fanin pitäisi omistaa kaikki levyt, vaikkei Playboy niin väittänytkään.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Riidat poikki ja fanittakaahan pelkästään Arskaa

" I'm a friend of Steve Harris. They told me he was here. Can I see him please?! "
"To be alive is more than just breathing"
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki

Post by Edward the Greaat »

El Maco wrote:No tulihan noita biisejä ladattua pari kuukautta sitten oikein urakalla. . . Mutta se on nyt ohi koska se on mielestäni bändiltä varastamista.
Omistan tosin vain Seventh Son Of A Seventh Sonin ,Powerslaven,Brave New Worldin ja Edward The Greatin.

Mutta kaikki levyt löytyy kyllä parin kuukauden päästä.

Mielestäni tosifani on semmoinen joka todellakin on bändin fani eikä mene "trendeihin" mukaan.
Esimerkiksi jos vaikka Pekka kuuntelee Maidenia mutta sitten hänen kaverinsa ja tuttunsa kuuntelevatkin Eminemiä ( :P ) . Pekka päättää miellyttää kamujansa ja alkaa kuuntelemaan Eminemiä ja jättää Maidenin.

Huono esimerkki mutta kuitenkin...

Olen mielestäni tosifani.

Pari vuotta sitten kuuntelin Eminemiä ( :lol: ) mutta löysin Maidenin The Voicen kautta. Näin No More Liesin musavideon. Se iski minuun aivan täysillä. Sen jälkeen näin jälleen Voicelta Bring Your Daughter . . . . Ja sekin iski minuun yhtä lujaa. Viimeinen niitti oli Run To The Hills video, jälleen Voicelta. Sen jälkeen on tullut aktiivisesti kuunneltua Maidenia...

Tämä saattoi mennä aika off-topiciksi mutta mielestäni tuo esimerkkini kertoo faneudesta.

Eipä muuta tällä kertaa.

- Maco :P
Tuosta tuli mieleen rankka tieni Maiden faniksi. Eli:

minulla oli ekalla luokalla Metallican Load levy sekä Iron Maidenin Fear of the Dark levy. Vein molemmat silloin levyraatiin enkä tajunnut kuinka minua haukuttaisiin sen jälkeen. Luokallamme oli 18 oppilasta ja pisteitä sai antaa yhdestä viiteen. Koko luokka antoi molemmille 18 pistettä eli huonoimmat mitä voi saada!Opettajakin totesi biisin aikana: " Tää on aivan liian raakaa rokkia" . Minua kiusattiin useaan otteeseen, koska en kuunnellut Linkin Parkia, Limb Bizkitiä tai Eminemiä. Sitten kun minua oli kiusatta melkein vuosi ja olin toisella luokalla aloin hermostua jatkuvaan piikittelyyn ja sanoin välitunnilla: "Mä kuuntelen hitto vie Maideniä enkä mitään teidän purkkapoppia! Mun mielestä se musa on hyvää ja parasta joten mä en teidän mielipiteist välitä!" Kiusaaminen loppui pitkäksi aikaa ja sain kuunnella rauhassa Maideniä, Metallicaa ja AC/DC:tä. Kolmannen lopulla selitettiin vain hevin idioottimaisuuksista ym ym. Neljännen ja Viidennen luokan aikana minua ryöpötettiin eniten. Aloin silloin jo pitämään muutamaa bändi paitaa päällä. Meidän luokka oli kovaa räp porukkaa ja ne kokoajan vittuili mulle hevistä. Syyttelivät Nicko McBrainia ja muita Iron Maiden jäseniä saatananpalvojiksi. Minä en välittänyt enää paljon, mutta se oli tosi ärsyttävää. Kerran viidennen lopulla vedin kunnon raivot kahdelle meidän luokan räppärille ja siitä lähtien ne ei oo sanonu meille mitään! Toinen niistä räppäreistä on muuten nykyään kuudennella hevin kannalla :lol: :lol: . Nyt kuudennella mua ei ole mitenkään kritisoitu musiikkimaun suhteen. Pikemminkin enää asiasta ei sanota mitään. Aina minulla on ollut runsaasti kamuja, mutta aina niitä vihamiehiä on ollut ja ne on vastustanu Maidenin kuunteluu. Olen kaikille sata kertaa sanonut että en ole mikään satanisti pikemminkin sen vastakohta :D. No en minä nyt mikään tyyppi ole joka käy joka kuukausi kirkossa, mutta kuulunpahan kirkkoon kuitenkin :). iron Maidenin kuuntelu näin nuorena on ollut jopa vaikeahkoa, mutta jos laudan vanhempien käyttäjien pojat ovat menossa kouluun, niin annan heille ohjeen mikäli he pitävät Maidenistä, että musamausta pitää pitää kiinni eikä mennä mukaan kaikkiin trendeihin. siitä on tykättävä mistä oikeasti tykkää. Näin sanon minä.

Kirjoittanut: Edward the Greaat.
SAVE_US.ETG :P
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

^Olipas liikuttavaa tekstiä tuossa ylempänä. Musamaku on varmaan maailman typerimpiä asioita joista voi kiusata (eivätpä ne muutkaan kyllä paljon järkevämpiä ole).
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

Tuollaisia ahdasmielisiä paskiaisia joita Ed the Greaat kuvaili kirjoituksessaan tuossa yllä on maailma täynnä. niistä ei vain pidä välittää. Tuokin että opettajat alkaa joikumaan jostain Maidenista tai Metallicasta...huh huh. Kyllähän tuo tapaus on verrattavissa nyt Lordin saamaan negatiiviseen julkisuuteen, ahdasmielisten paskiasten mielipiteitä.
Ei muuta kuin keep on rockin!

COME ON YOU IRONS!
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Edwardille perkeleenmoiset respektit meikäläiseltä. Hienoa, että nuoremmatkin toverit kuuntelevat Maidenia, mutta enpä tajunnut että kaveri on noin pitkään kuunnellut ja vieläpä sietänyt moista moskaa toisilta ihmisiltä. Kova juttu pieneltä mieheltä, tiedän jotenkin mimmoista tuo paskimmillaan voi olla, yläasteella Maidenista sain itse kuulla "faktan" jos toisenkin, mutta tämä nyt oli pienimuotoista noihin kokemuksiin.

Raudat kattoon, ja nyrkit ilmaan Edwardin puolesta, tuo on meikäläisen mielestä METAL! :wink:
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki

Post by Edward the Greaat »

IndianaJones wrote:Edwardille perkeleenmoiset respektit meikäläiseltä. Hienoa, että nuoremmatkin toverit kuuntelevat Maidenia, mutta enpä tajunnut että kaveri on noin pitkään kuunnellut ja vieläpä sietänyt moista moskaa toisilta ihmisiltä. Kova juttu pieneltä mieheltä, tiedän jotenkin mimmoista tuo paskimmillaan voi olla, yläasteella Maidenista sain itse kuulla "faktan" jos toisenkin, mutta tämä nyt oli pienimuotoista noihin kokemuksiin.

Raudat kattoon, ja nyrkit ilmaan Edwardin puolesta, tuo on meikäläisen mielestä METAL! :wink:
Kiitos vain kaikille, jos miellytti. Tuon Loadin ja Fear of the Darkin sain käsiini isosiskoni takia, sillä hänen kaverinsa oli alkanut hiipua fanittamiseen ja oli antanut siskolleni nuo levyt. Sitten ereenä päivänä katsoin niitä levyjä. Fear of the Darkin kannesta ajattelin, että aika hurjan näköst. Sitten Metallicaa katoin ja musta ne miehet olit tyylikkäästi siellä takna puettu. Kuuntelin ja hieman hämmästyneenä pidin molemmista jonkin verran. Varsinkin Loadilta Ronnie ja Fear of the Darkilta nimikko kolahtivat kovaa. Sitten siinä kuukausia kuuntelin niitä levyjä hieman ja aloin oikeasti tykkäämään niistä. Sitten alkoi tulla nämä 70-luvun bändit mukaan joita isällä oli aivan pirusti. Tokalla luokalla siis hevi oli täysi ykkönen musiikillisesti. Kolmannella olin jo sitten ihan täysin hurahtanut Maideniin ja ostin paljon levyjä ja muuta. Run to the Hillsin olin kuullut jo heti ekan luokan alussa koneelta ja sekin kolahti, mutta silloin en Maidenistä vielä kunnolla innostunut. ekan luokan lopulla se Maidenin kuuntelu alkoi, mutta kolmannella alkoi se fanitus.
SAVE_US.ETG :P
playboy
Hang-Around
Hang-Around

Post by playboy »

Roskisdyykkari wrote:
Tarkennus: OMA periaatteeni on että levyt pitää olla aitoina, mutta se EI MITTAA ONKO AITO FANI VAI EI. Se olisi pitänyt tulla selville tuosta viestistäni.
playboy
Hang-Around
Hang-Around

Post by playboy »

Lappis wrote:Riidat poikki ja fanittakaahan pelkästään Arskaa
Mikä siinä Arskassa niin hienoa on?
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

playboy wrote:
Lappis wrote:Riidat poikki ja fanittakaahan pelkästään Arskaa
Mikä siinä Arskassa niin hienoa on?
Ja tämä topichan on se paikka, missä siitä keskustellaan?
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Locked