Elämäntapa

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

EDDIE666
Hang-Around
Hang-Around

Post by EDDIE666 »

Stratocaster wrote:Maiden ON koko elämä. Aamulla ennen kouluun lähtöä pistän Maidenin jonkun eeppisen biisin soimaan. Siinä samassa tulee kätevästi aamupala syötyä. Bussi/pyörämatkalla ei muuta kuin Maidenia soittimeen.
Koulussa tulee kuunneltua joka välissä, koulun jälkeen.

Kotona tulee pyörittyä Rautaneidossa, kitaralla soitan tunteja päivässä Maidenia, netistä haen tietoa. Opiskelen bändistä lisää ja luen.
Katselen tv:stä tietenkin kaikki bändiin viittaavat ohjelmat, nauhotan yms.

Oho, kylläpäs se IM vie aika ison osan elämästäni. No, niin sen kuuluu olla. :wink:

Näin juuri!!!
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Olen kuunnellut elämäni aikana monenlaista musiikkia. Bändejä on turha mainita... Ennen mentiin muiden mielipiteen mukaan, mutta nyt mulla on ihan oma juttu ja se on turhaan jupisematta Maiden. Jos puhutaan elämäntavasta niin voi se sitäkin olla ja onkin. Maidenista saa niin paljon erilaisia kokemuksia. Vaikka olen teihin muihin nähden vielä melko aloittelevaa sukupolvea, niin on elämääni mahtunut silti aivan loistavia kokemuksia, mm 3 keikkaa, Rautaneito tai jonkin uuden Maiden-tavaran pääty omaan kouraan. Viimeiseen kahteen vuoteen ei levyhyllyyni ole kertyyt muuta kuin Maidenin levyjä ym..., onko se sitten hyvä juttu niin se on sitten eri asia, mutta minusta on, koska tämä on minulle kaikki kaikessa. Nyt on otettava kaikki irti tästä ajasta mitä on vielä jäljellä, ja nauttia niin uudesta kuin vanhastakin materiaalista ilman minkään valtakunnan hysteroaa. Upea bändi! :wink:
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
p_perkele
Peräruiske
Peräruiske

Post by p_perkele »

Itselle Maideni on aina iskeny kuin 45 undergroundi mummon purukalustoon.

Eli sen 3-4 vuotta olen ollut aina täysin hurmoksessa, ja joka päivä tulee kuunneltua. Oheistuotteita löytyy paidoista seinälippuun jne (tänään hain vinyylin postista ;)).

Aina pitänyt ja tulee aina pitämään, Maiden For life. Over And out.
HikiNeito
Hell Rat
Hell Rat

Post by HikiNeito »

No sillon kun tuli se Ullevin keikka tossa vähä aika sitte uusintana niin eikös meiän videot ei ollu säädetty oikein (muutto) ja kun soitan isälle niin ''Ai alkoko se jo.. No tää on aika huono kasetti'' Vittu en oikeesti saanu unta kun noi vaan pyöri päässä ja melkein jo ääneen nauroin kun oli niin suuttunu olo. Sitte seuraavana päivänä kun tulin koulusta sanoin äidille kuinka otti päähän ja sitten sain udeltua että rinnakkaisluokkalaisella (vanha kaveri ala-asteelta) löytyy se koneeltansa DVD:nä. No, sitten Postiin ostaan DVD levyjä ja äiti lähti Tampereelta ostaan jotain pikkujuttuja ja pääasiassa DVD-soitinta että saisin kattottua sen keikan ennen viikonloppua.

Kaveri poltti DVD:lle sen ja DVD-soitin pelas. Ai että mää olin onnellinen sillon.
Ton kummempia ei ole tullu koettua kun vasta alkanu bändiin kiinnostuun juuri sen Ullevin keikan takia.

PS. Oli tuosta muutakin hyötyä. Sai katottua klassikot Kummisetä ja Pythoneiden The Meaning of Life.
Neitsyt
Vempare
Vempare

Post by Neitsyt »

Hmm.. Maiden on harrastus, niinkun muukin musiikki. Sitä kuunnellaan ja siitä nautitaan, levyjä ostetaan ja keräillään. Suurelle osalle tulee siitä isojakin vaikutteita :D
Kellaribändejä perustetaan kun ihaillaan jotain suurta ja mahtavaa = Maiden.
Hoo, mä ainakin oon ylpeä siitä et oon löytäny nää jätkät, menee rahaa tai ei mee, ihan sama kuhan saa kuunnella!
Be the devil
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Tästä aiheesta olenkin avautunut muutamaan topiskiin.
Maidenia vuodesta 1983 ja 11-vuotiaasta kertokoon tiivistetysti kaiken.

Maiden on ollut mukana kaikessa teini-iän ensisuukoista niihin oikeisiin seurusteluihin asti. Moporempat ja kouluaika jne meni maidenia kunnellessa.

Myös aikuiselämässä Maiden on ollut mukana ja muksut varmaan muistaa tämän isän Maidenistä :wink:

Enpä tässä sen enempää....

Thanks IC..... Into Maiden Since 1983 `till I´m Death :wink:

editsii...
Tulin just iskän ja äipän luota perheen kanssa ja kuis ollakaan mun mutsi alkoi kertomaan Iron Maiden juttuja, kun se muisteli aikoja jolloin osti mulle kassuja jne......
Last edited by Peke on Sun Nov 13, 2005 17:37, edited 1 time in total.
Into Iron Maiden Since 1983
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

No joo, kaikki mahdollinen Maiden-roina ostetaan sitä mukaa kun rahaa löytyy, kitaralla vedetään pelkkää maidenia joittenkin omien väsäelmien lisäksi. Paitoja pidetään päällä vaikka joka päivä koulussa kuuleekin juttua tyyliin:

Maiden on vitun paska.

jaahas, minkä takia?

no ku se on sellanen metallica kopio joka rahastaa vaan uusilla liveillä ja niiden kuuluis lopettaa jo, ohan ne jo niin vanhoja

:roll:

Eli siis vaikka tulis mitä kommenttia niin siitä ei välitetä, pidetään omasta mielipiteestä kiinni vaikka olis mikä, ja yleensä ihmiset ei voi ymmärtää että miksi joku on käyttänyt muutama sata euroa pelkästään yhden bändin turhiin julkaisuihin ja fanituotteisiin.

Mutta mitäs pienistä, kun ei nekään meistä.
Half Lives... Eat But Never Kill
MS
Hell Rat
Hell Rat

Post by MS »

Pertti Keinonen wrote:Allekirjoittanut on ehdottomasti elämäntapamaidenfani, jos sellaisia on olemassa. Löysin sisäisen fanini jo ala-asteella, ja vaikka se on välillä ollut vähän hukassa ja Herr Baileykin koetteli uskoa, niin kyllähän päivittäin tätä nykyä edelleen Maiden-asioissa touhutaan. Tämä sivusto tietenkin näyttelee suurta osaa tässä kohinassa, mutta edelleen itsepäisesti kuuntelen niitä samoja viisuja uusia säväreitä niistä saaden.
Lähtisitkö viideksi viikoksi Iron Maidenin Amerikan kiertueelle, jos tulisi mahdollisuus? Matkat Amerikassa (kiertuebussi/lentokone) ja konserttiliput olisivat ilmaiset. Muun joutuisit itse maksamaan.

Lähtisitkö katsomaan kymmenen Iron Maidenin konserttia Brittein saarille, jos joku kysyisi? Konserttiliput olisivat ilmaiset.

Olisitko valmis maksamaan 200€ Iron Maidenin yksittäisestä levystä (vinyyli)?

Omistatko mielestäsi paljon Iron Maidenin levyjä?

Jos pitäisi valita kymmenen kaikkien aikojen parasta levyä, jotka ottaisit mukaan autiolle saarelle niin montako ei Iron Maidenin (Iron Maiden=yhtye+soolot) levyä sinne mahtuisi? Lukumäärä riittää.

Minä näen tämän asian ehkä enemmän materialistiselta kannalta. Niille ihmisille joille oikeasti joku yhtye on elemäntapa niin kyllä ne ihmiset ovat sijoittaneet rahaa ja omaa aikaansa todella suuria määriä. Niillä ihmisillä on kritiikittömyys ja suhteellisuudentaju kadonnut kuan aikaa sitten. Jos ajatellaan Iron Maidenia elämäntapana niin minun mielestäni levykokoelman pitäisi käsittää satoja levyjä tai sanotaanko niin, että mielettömästi ja nähtyjä konsertteja kymmeniä tai sanotaanko lähempänä sataa, kuin kahtakymmentä. Pointti on siinä, että levykokoelman suuruus ja nähtyjen konserttien lukumäärä on ihan eriluokassa verrattuna tavalliseen tallaajaan. Pointti noissa kysymyksissä on juuri siinä, että niille ihmisille joille joku yhtye on elämäntapa niin tekevät tuollaisia asioita. Kun aletaan puhumaan elämäntavasta niin minä löydän sopivan vertailukohdan täältä: http://www.dio.net. Nähdyt keikat (R.J. Dio 70-80): http://users.tkk.fi/~dio/Lists/concerts.html. Puutelistoja: http://users.tkk.fi/~dio/Lists/wantslists.html.

Minulle Iron Maiden ei ole siinä mielessä elämäntapa, koska elämässäni on muutakin ja en tuhlaa rahojani keräämällä Iron Maidenin levyjä tyyliin 10 erilaista painosta Fear Of The Darkista tai yleensäkään en kerää kaikkea mahdollista liittyen Iron Maideniin yms... Minulle Iron Maiden edustaa täydellistä musiikkia, mutta ei se ole elämäntapa.
R.I.P. The Iron Maiden Bulletin Board 1998-2006
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

Ei helvetti. Pitääkö tähänkin keskusteluun taas vetää mukaan tuo elämäntavan määrittäminen jollakin materiaalilla. Materiaalin määrällä ei oo minkään valtakunnan merkitystä sen kanssa, että onko Maiden jollekin elämäntapa. Tästä on jo väännetty ihan riittävästi tuolla toisessa topicissa, joten jätän sen nyt tähän. Mikä sinä olet siihen sanomaan, että onko Maiden jollekin elämäntapa? Eiköhän jokainen saa määrittää sen ihan itse.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Taitaa vaan MS:aa vituttaa, kun ihmiset eivät olekaan samaa mieltä elämäntapa -käsitteen sisällöstä. MS voisi viedä sen besserwisserisminsä muualle, eikä kävisi täällä tasaisin väliajoin todistelemassa omaa paremmuuttaan.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
tsorl
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by tsorl »

Minä en kyllä tuosta MS:n viestistä mitään besserwisserismiä löydä, asiatekstiä. Luitteko te edes tuota juttua vai latasitteko vain sokkona menemään? Kai sillä taas pääsi yhden pykälän Rautaneito-rankinglistalla eteenpäin.

Itse asiasta olen MS:n kanssa oikeastaan samaa mieltä. Jos Maidenia lähtee sanomaan elämäntavaksi, niin sitä sitten fanitetaan koko lompakostaan. Ja näitä faneja todella on, en tiedä onko Suomessa. Monille Maiden on se maailman paras bändi ja melkoinen fiksaatio mutta elämäntavaksi en menisi sanomaan.
Gandalf carries the magic staff
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
MS
Hell Rat
Hell Rat

Post by MS »

Jukka wrote:Taitaa vaan MS:aa vituttaa, kun ihmiset eivät olekaan samaa mieltä elämäntapa -käsitteen sisällöstä. MS voisi viedä sen besserwisserisminsä muualle, eikä kävisi täällä tasaisin väliajoin todistelemassa omaa paremmuuttaan.
Sinä varmaan sitten pystyt helposti todistamaan missä minä äsken muka väitin olevani parempi, kuin muut? Koska omien perusteltujen näkemyksien esittämisestä on tullut jotenkin huonoa? Minä vain esitin oman perustellun näkemykseni elämäntavasta ja siitä miten minä asiat koen. Säälittävän kitisemisen sijaan olisit voinut itse kertoa oman näkemyksesi elämäntavasta ja siitä miten itse asian koet.
R.I.P. The Iron Maiden Bulletin Board 1998-2006
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Vaikka kysymyksiä ei ollutkaan minulle osoitettu, vastaan kuitenkin.
MS wrote:
Lähtisitkö viideksi viikoksi Iron Maidenin Amerikan kiertueelle, jos tulisi mahdollisuus? Matkat Amerikassa (kiertuebussi/lentokone) ja konserttiliput olisivat ilmaiset. Muun joutuisit itse maksamaan.
Yhtään epäröimättä.
MS wrote:
Lähtisitkö katsomaan kymmenen Iron Maidenin konserttia Brittein saarille, jos joku kysyisi? Konserttiliput olisivat ilmaiset.
Yhtään epäröimättä
MS wrote:
Kyllä, riippuen levystä.
MS wrote:
Kyllä, n. 500 levyä (+ toinen mokoma bootseja) on lienee paljon.
MS wrote:
Jos pitäisi valita kymmenen kaikkien aikojen parasta levyä, jotka ottaisit mukaan autiolle saarelle niin montako ei Iron Maidenin (Iron Maiden=yhtye+soolot) levyä sinne mahtuisi? Lukumäärä riittää.
Mukaan lähtisi:

1.Seventh son of a seventh son
2.Powerslave
3.Somewhere in time
4.Best of the Beast 2 CD
5.Mercyful Fate "Time"
6.Manowar "Triumph of steel"
7.Manowar "Into glory ride"
8.Manowar "Hail to England
9.Mayhem "De mysteriis dom Sathanas
10.Darkthrone "Transilvanian Hunger"
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

MS wrote:
Pertti Keinonen wrote:Allekirjoittanut on ehdottomasti elämäntapamaidenfani, jos sellaisia on olemassa. Löysin sisäisen fanini jo ala-asteella, ja vaikka se on välillä ollut vähän hukassa ja Herr Baileykin koetteli uskoa, niin kyllähän päivittäin tätä nykyä edelleen Maiden-asioissa touhutaan. Tämä sivusto tietenkin näyttelee suurta osaa tässä kohinassa, mutta edelleen itsepäisesti kuuntelen niitä samoja viisuja uusia säväreitä niistä saaden.

Minä näen tämän asian ehkä enemmän materialistiselta kannalta. Niille ihmisille joille oikeasti joku yhtye on elemäntapa niin kyllä ne ihmiset ovat sijoittaneet rahaa ja omaa aikaansa todella suuria määriä. Niillä ihmisillä on kritiikittömyys ja suhteellisuudentaju kadonnut kuan aikaa sitten. Jos ajatellaan Iron Maidenia elämäntapana niin minun mielestäni levykokoelman pitäisi käsittää satoja levyjä tai sanotaanko niin, että mielettömästi ja nähtyjä konsertteja kymmeniä tai sanotaanko lähempänä sataa, kuin kahtakymmentä. Pointti on siinä, että levykokoelman suuruus ja nähtyjen konserttien lukumäärä on ihan eriluokassa verrattuna tavalliseen tallaajaan. Pointti noissa kysymyksissä on juuri siinä, että niille ihmisille joille joku yhtye on elämäntapa niin tekevät tuollaisia asioita. Kun aletaan puhumaan elämäntavasta niin minä löydän sopivan vertailukohdan täältä: http://www.dio.net. Nähdyt keikat (R.J. Dio 70-80): http://users.tkk.fi/~dio/Lists/concerts.html. Puutelistoja: http://users.tkk.fi/~dio/Lists/wantslists.html.

Minulle Iron Maiden ei ole siinä mielessä elämäntapa, koska elämässäni on muutakin ja en tuhlaa rahojani keräämällä Iron Maidenin levyjä tyyliin 10 erilaista painosta Fear Of The Darkista tai yleensäkään en kerää kaikkea mahdollista liittyen Iron Maideniin yms... Minulle Iron Maiden edustaa täydellistä musiikkia, mutta ei se ole elämäntapa.
Asiaa. Mutta olen poikkeuksellisesti kovasti eri mieltä kanssasi. Jos Iron Maiden elämäntapana tarkoittaa sitä, että minulla ei voisi olla lapsia, niin sitten en todellakaan kuulu tähän lahkoon. Joku varmaan ajattelee, että mitä vittua ne lapset tähän nyt liittyy. Ajattele lisää.

Mitä tulee levyihin ja rahaan, en ole lainkaan kiinnostunut keräilystä. En omista kaikista levyistä monia painoksia. Mielestäni keräily on harrastus, ei elämäntapa.

Omaa aikaa sitä vastoin olen käyttänyt kohtuullisesti, mutta tämäkin on niin vaikea asia verrata muihin ja alkaa tuntumaan hiekkalaatikolla käydyltä keskusteluaiheelta. Kritiikitöntä minusta ei saa koskaan mitään asiaa kohtaan. Tämä on mielestäni enemmän luonnekysymys.

Elämäntapoihin kuulumattomana kysyisin, että mistä noita ilmaisia lippuja saa? Ja pientä selvennystä myös ilmaisiin lentoihin ja kiertuebussin aikataulu olisi myös kiva tietää, että olen sitten oikeaan aikaan oikealla pysäkillä.
The Smell of Resined Leather wrote:Kai sillä taas pääsi yhden pykälän Rautaneito-rankinglistalla eteenpäin.
Mikä vitun Rautaneito ranking?
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

Elämäntapa? Ei sentään niin suuri asia, mutta millasta itselläni olisi ilman Maidenia? En olisi ehkä tutustunut Heavy musiikkiin koskaan (Maidenistahan se lähti). Kyllä yksi suosikki bändeistäni tämä on ja kaikki levyt on tullut ostettua. Maiden paitojakin löytyy tuolta hyllystä muutama kappaletta ja Run To The Hills kirja, että kyllä se Iron Maiden on minulle tärkeä asia elämässäni, muttei sentään elämäntapa :wink:
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Päätin kirjoittaa ämän ennenkuin luen noita muita juttuja, että tämä olisi enemmänkin omasta päästäni eikä toisten juttuja matkien vaikka aika samantyylisiä nämä varmaankin ovat.
Itse luokittelen kyllä Maiden faniuteni elämäntavaksi monessakin mielessä.
Ensinnäkin bändinähän se on ollut mulle aina numero yksi ja sen tietävät niin kaverit,tutut,vaimo ja lapsetkin. Ja tämähän on tarttunut todellakin jo pienestä pitäen omaan poikaani joka sai bändistä ensi vaikutteet tuosta Eddiestä joka oli hänen aina nähtävä, kun katselin keikka pätkiä. No nykyäänhän se hakee jo levyjä oman huoneen CD mankkaan vaikka on vasta 5,5 vuotias.
No sitten tietysti tulee tämä levyjen keräily, jonka itse olen rajoittanut lähinnä CD formaatteihin ja DVD levyihin no tietty bootlegit menee kanssa jossakin määrin. Eihän nuo kaverit meinaa tajutaa, että samasta levystä pitää olla 3-5 eri versiota sinkuista puhumattakaan. eli kyllä pidetään jo hulluna kun koko tuotannot löytyy neljään kertaan sinkkuja 6 hyllyllistä :lol: ...vaimolle nyt ei ole edes kannattanut asiasta mainita se vaan ihmettelee kun paketteja tipahtelee postilaatikosta harva se päivä. Jos sitä alkaa ajattelemaan, että kuinka paljon noihin sinkkuihin esimerkiksi on mennyt rahaa niin vois alkaa itkettämään, mutta heti kun joskus se on tullut mieleen niin ei ole tarvinnut tehdä muutakuin heittää joku keikka dvd soittimeen ja ottaa pieni muistutus niin kaikki unohtuu :lol: Eli sen luokan hurahdus joskus iskenyt päälle ja loppua ei ole kyllä näkyvissä, ennenkuin kaikki puuttuvat versiot on hallussa eli ei ihan heti.
No sitten tietysti on nämä keikoilta saadut jätkien käyttämät välineet Nickon kapula yms. ne ovat tietysti aarteita eikä niistä sen enempää....
Hyllystä löytyy aika monta erillaista figuuria ja Headknockeria joista jopa muutama(3) saa olla jopa esillä levy hyllyn päällä tosin pienen taistelun jälkeen"eli käytännössä ukaasi vaimolle, että sinä päätät muun sisustuksen mutta nuo pysyvät tuolla" :lol:
Sitten löytyy kahvimukia ja Fan Club jäsenyyttä. Erillaisia Maiden paitoja löytyy tavallisista T-paidoista pariin hienoon erikoiseen kauluspaitaan asti. Ja kauluspaita on välillä baarissa tietenkin. No Jääkiekossakin maalissa käytän maskia jossa on maalattuna kaksi Eddien kuvaa ja valokuvat siitä löytyvätkin etusivun Memorabiliasta.
Normi päivänä kyllä yleensä autossa pauhaavat juuri Maidenin bootlegit kun joka keikasta löytyy kaikkea erikoista :D Normaali levyt nyt on käyty niin moneenkertaan läpi, että haluaa aina välillä muutakin ei siinä, että niissä mitään vikaa olisi, mutta jos löytyy erikoisia materiaaleja niin tottahan ne kiinnostavat.
No kylmät ilmat kun ovat alkaneet niin päätähän lämmittää Maidenin tekstillä oleva pipo, ettei kalju jäädy :P
Kyllähän tuo vaimo tuossa silloin huomauttelee kun suusta kuuluu välillä Maiden sitä ja Maiden tätä, että eikö nyt perkele muuta ole kuin se bändi. Silloin vastaan , että on kyllä paljonkin muuta, mutta tuo bändi nyt on ollut suuri osa elämääni vuodesta -83 ja THATS IT!
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Tuossa kun Make kertoi tosta, kun paketteja tipahtaa laatikkoon harvase päivä. Niin sen jutun kanssa on vähän niin, että joskus tuntuu siltä, että nyt pientä taukoa tän ostamisen kanssa, niin ei tarvi kuin käväistä huuto.netissä ja pistää hakusanaksi iron maiden niin se on siinä. Parin päivän päästä laatikossa taas uusi paketti. No kerta kaikkiian se tunne kun jonkin uuden levyn, videon tai ihan minkä vaan Maiden-aihesen tuotteen saa joko postista tai ihan laatikosta noutaa, niin sitä ei moni tapaus voita. On juttuja joiden kanssa on oltava tosissaan, mutta silti rennosti nauttien. Minulle se on Iron Maiden. :wink:

Nimim. Pakettia odotellessa, toivottavasti tulee huomenna... :D
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Saas nähdä kuinka isoksi IM-faniksi tässä vielä kehittyy. Tiedätte varmaan legendaarisen keskiverto 14-vuotiaan rahatilanteen? :)
Levyjen osto aina todella tiukassa. Mutta on tästä hyötyäkin.
Kerkeän kaikessa rauhassa tutustua levyihin, kuulostella niitä joka näkökulmasta. Esim. Seventh Son-levy oli se ensimmäiseni, ja oli mulla kuuntelussa 2 kuukautta ennen kuin hankin muita. Kahdessa kuukaudessa joka päivä levyn usein kuunneltaessa kerkesi mainiosti sisäistämään levyn idean, ja tuosta soittomäärästä huolimatta levy on yhä suosikkini ja yksinkertaisesti paras kaikista.

Aion tehdä vastaisuudessakin näin. Kuulostelen levyt, koluan ne perusteellisesti ennen seuraavan hankkimista. Kuuntelen bootleggeja, treenaan biisejä kitaralla, tutkin historiaa. Syvennyn koko ajan lisää.
Se tässä on niin mahtavaa, mä olen vasta ihan alussa, voin tehdä mitä vaan!
Mulla on kaikki vasta edessä!

:wink:
Purkkiliha
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Purkkiliha »

Nyt kun mietin asiaa niin maiden EI ole mulle elämäntapa. Se aluksi meinasi muototua sellaiseksi, mutta lähiaikoina maidenin kuuntelu on vähentynyt huomattavasti. Ei ole syitä, se on vaan jäänyt jotenki taka-alalle. Tässä elämäntapajutussa on omat huonot puolensa, varsinkin juuri tälläsen 15-vuotiaan kukkaroon katsoen, kuten stratocaster tossa yllä mainitsi. Ei jää rahaa enää muihin levyihin ja hommasta tulee vähän väkinäistä. Mä hankin niitä levyjä/lp:eita/vhs:ia/dvd:eitä lisää sitten ku on töitä ja rahaa. Siihen mennessä ostelen lisää muiden bändien levyjä.
Itselläni ei ole ollut ikinä tarvetta omistaa 500 eri painosta yhdestä levystä.
KURRE

Post by KURRE »

Elämäntapa. ??

Melkoinen kysymys ja musiikki elämäntapana viellä mielenkiintoisempi kysymys.
Onhan musiikki jokaisella jossakin mielessä suuri osa elämää, mutta elämäntapana on vaikea kuvitella sitä ja viellä vaikeampi kuvitella yhtä orkesteria tuommoisena "tapana".

Onhan noita elämäntapa Intiaaneja ja elämäntapa Aborginaaleja, mutta elämäntapa fanittajia. :shock:

Johan tuossa pitäisi olla Maiden lautaset, kupit, haarukat, kalsarit ja vaimo, että tuommoinen onnistuisi.
Mulla on elämäntapana ainoastaa vetää aamulla housut jalkaan ja pyyhkiä arse ja perhehän on jokseekin elämäntapa.

Perkele kun on hieno sana: Elämäntapa. Jee, jee, jee....

Näh, okay & Cheers... :lol:
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

^^^ JUSTIIN tuollaista se oli silloin 1983, kun olin 13-vuotias. Tuota tutkimisen ja syventymisen aikaa kesti kyllä monta vuotta, eikä se kai kokonaan ole hellittänyt vieläkään.

Nauti kuomaseni, nauti. Hienoja muistoja tulvii mieleen kun ajattelee vaikka sitä mieletöntä kutinaa, joka alkoi viikkoja ennen uuden levyn julkaisua ja sitä hurjan hienoa tunnetta, kun sai uuden levyn käsiinsä ja pyöräytti sen ekan kerran soimaan. Niin oli upeaa musiikkia, että kyyneltä sai pyyhkiä salaa silmäkulmasta aina ekan kuuntelun jälkeen.

Tietenkin niin ettei äippä huomannut, se olis lähettänyt poikansa kallonkutistajalle.

Oi niitä aikoja. Eivät uudet levyt pidä otteessaan enää samalla tavalla kuin muinoin. Tosin, eipä yhtä syvällistä suhdetta varmaan koskaan synny enää kuin oli Minä & Maiden joskus 1983-1993.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^Hienoa tekstiä, nautin, tottakai! Tosin, tuo uusien levyjen odotus on aika ristiriitanen juttu, koska Maiden taitaa kumminkin olla loppusuoralla.
Harmi, todella harmi että Maidenismini alkoi viime kesän alussa, siis vasta alkusuoralla. Vähnä turhan myöhään Maidenia ajatellen, ja toki pelottaa että kauanko ehtii fanittaa bändin ollessa kasassa.

Tuo levyjen pikkuhiljaa tapahtuva tutustumienn ja kuulostelu on varmaan parasta mitä tiedän. Kuuntelee biisiä/levyä niin monesti, että sen joka kohta syöpyy omaan muistiin. Tuntee hyvät vibat biisin soidessa...aah
Hoho, en vaan osaa.

Alussa mua hirveästi häiritsi kun ei ollut rahaa ostaa Maidenia kerralla montaa levyä. Sitten tajusin siinä piilevän hienouden.
Sitten harvoin, kun on rahaa, niin innoissaan lähdetään levykauppaan.
Mikään fiilis ei voita sitä, kun olet tehnyt itse työn rahaa varten, ja kävelet levykaupan kassi kädessä, sisältäen rahoillasi ostaman levyn.
Istut nojatuoliin, otat levyn käteen, tutkailet sen kantta pitkään ja hartaasti. Kuulokkeet korville, CD sisään, ja silmät kiinni.
Jotain niin hienoa!

Bootlegitkin ovat mulle kuin uusi levy. Olen n00b ja lataan dc++:lla, mutta mielelestäni ovat ihan yhtä sallittuja, vaihdetaan niitä sitten muiden kanssa tai ladataan itse. Se on myöskin niin upeaa, kun saat täyden tuplalevyn loistavaa livemateriaalia, ennenkuulumatonta kouraasi...

Up The Irons! :wink:
maiden 456
Vempare
Vempare

Post by maiden 456 »

tiiättekö mistä sais maidenin vanhoja singlejä kohtuu hintaan :finger:
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

maiden 456 wrote:tiiättekö mistä sais maidenin vanhoja singlejä kohtuu hintaan :finger:
1) Lue säännöt, olisi voinut kysellä toki oikeassa topiskissa.
2) Divarit, huuto.net ja eBay ovat varmaan parhaita. Kohtuuhinta on suhteellinen käsite, katso vaikka Asan tekemä hieno hinnasto niin selkenee vähän hinnatkin.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

^ Niin ja eihän siinä mitään vaikka Maiden lopettaisikin niin voihan bändiin tutustua ihan sitä omaa vauhtiaan. Se nyt on ihan varma, että vaikka Maiden lopettaa sit joskus niin Maidenin materiaalin diggaaminen ja kuuntelu jatkuu ja miksei jatkuisi onhan noita kuopattuja bändejä tuolta alku vuosilta vaikka kuinka. Niitähän digataan aivan kybällä vaikka ukkoja on vaihdellut hiippakuntia ajat sitten ja bändit muutenkin lakannut olemasta, mutta SE MUSIIKKI se jää ja kestää. Sehän tässä hommassa onkin se lohtu sit joskus ja eihän mikään kestä ikuisesti ja on ihme, että on edes kestänyt näinkin pitkään :D
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Post Reply