Maiden voi myös olla surumusiikkia?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Clairvoyant
Roudari
Roudari

Post by Clairvoyant »

X-Factor on loistava vitutukseen, mutta varsinkin masennukseen, noin viikkoa sitten kun oli taas semmoinen fiilis, niin 2 A.M itsesääleineen oli loistavaa tavaraa. Suunnattomaan vitutukseen toimii sitten HIEMAN rankempi tavara, esim. Impaled Nazarenen Vitutuksen Multihuipennus ja Nyrkillä Tapettava Huora :twisted: ovat tappotavaraa, tulee vaan lähinnä hyvä fiilis, koska huumoria on mukana tarpeeksi. Joku mainitsi Tallican And Justice For Allin, joka tosiaan on myös mainio paskaan olotilaan, onhan levy itsekkin varmaan tehty samoissa meiningeissä (Cliffin kuolema).
I believe in nothing, least of all in the word of shit
So hide in your shroud of urine, because I can't take the smell of it
- Exodus- Shroud Of Urine -
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki

Post by Edward the Greaat »

Minun soittimessa soi aina BNW kun on sydän suruja tai pahamieli ym.
SAVE_US.ETG :P
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

asa wrote:Maiden sopii ihan mihin tahansa mielentilaan, siksi se onkin niin upea bändi. Kuten olen aikaisemminkin sanonut, minun hautajaisissani tulee soimaan 7th son of a 7th son -biisi. En keksi mitään parempaa biisiä, siinä tunnelmallisessa välikohdassa työnnetään arkku polttouuniin, ja INTO THE HELL I GO.
Into the hell we are already.

Ei millään mene surumusiikkina mun kohdalla. Liian kevyttä, ei tarpeeksi surumielistä
"To be alive is more than just breathing"
maidenFani_91
Peräruiske
Peräruiske

Post by maidenFani_91 »

Hyvät Biisit vitutukseen ovat mielestäni Where Eagles Dare. Siitä tulee mulle jotenkin aina hyviä fiiliksiä.

lisäksi voisi mainita koko NOB Levyn. Kaikki biisit mukavan iloisia. Mun mielestä, jos on masentunut ei kannata kuunella mitään Infinite Dreamsia, tai muuta yhtä "herkkää".
Tulee vaan entistä masentuneemmaksi.
A.k.a rumpali-isti @rumpalit.net&muusikoiden.net
E.C.
Hang-Around
Hang-Around

Post by E.C. »

masentuneena luukutan x-factoria, alkaa vain masentaa entistä enemmän!
Suosittelen.
999 and the inverted morons!

Olenko surkea siksi, että kuuntelen heviä, vai kuuntelenko heviä siksi, että olen surkea? hmmm...
Guest

Post by Guest »

Joskus aiemmin tuli varmaan kuunneltua Maideniä kaikissa fiiliksissä, mutta ei nyt enää jaksa hirveästi. Joskus harvoin saatan laittaa jonkun biisin tai levyn soimaan omien fiilisten takia, mutta en muista mitä. Maideniä tulee nykyään kuunneltua vain kännissä.
trooper-81
Vempare
Vempare

Post by trooper-81 »

En ihan vitutusfiiliksiin tule juuri Maidenia kuunnelleeksi, mutta mielestäni tosi herkkä ja kaunis biisi on Strange World. Se toimii herkemmässä mielentilassa tai riittävästi olutta nauttineena :)
Black_Adder
Roudari
Roudari

Post by Black_Adder »

Vastaus kysymykseen: Totta helvetissä!
Mulla on ainaki omanlainen suhde jokaiseen levyyn ja ne ovat kehittyneet vuosien saatossa. Surussa/ultimaalisessa vitutuksessa en kyllä ihan heti laita mitn Holy Smokea tai Run To The Hillssiä, vaan silloin yleensä se on X-Factor joka löytää tiensä soittimeen. Jos taas haluan leijailla jossain rajamailla kuuntelen Infinite Dreamsia ja muita SOASS:in biisejä... ja sitä rataa. Troopperit, Run To The Hillsit sun muut on sitten iloiseen nousuhumalaan 8)
"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa"
-Seppo Räty, Barcelona 1992
AironMaiden
Peräruiske
Peräruiske

Post by AironMaiden »

^Puhut kyllä asiaa.
The X-factor on kyllä loistavaa vitutus/masennusmusaa. Jotenkin ihmeessä kuuntelen sadesäällä TNotB-levyä.
Virtual XI on parasta remonttimusaa. :D
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Jos mua masentaa, laitan Dreams of Mirrorsin soimaan.

Ei masenna varmasti enää sen jälkeen :lol:
"To be alive is more than just breathing"
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Kyllä Maiden toimii myös surumusiikkina. Varsinkin The X-Factor ja Dance Of Death ovat tunnelmaltaan synkkiä levyjä ja toimivat surullisessa mielentilassa.
Spartan
Kisälli
Kisälli

Post by Spartan »

Kyllä toimii, aina jos joku asia vituttaa niin, Holy Smoke soimaan niin olo paranee heti.
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
Dante
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Dante »

Kyllä Maidenia tulee kuunneltua paljon silloinkin, kun on mieli maassa. Joskus kun masentaa pahiten, niin tulee kuunneltua Metallican Fade to Blackia ja synkisteltyä vielä enemmän. Helloweenia tulee kuunneltua, kun takkuilee ton isännän kanssa. Varsinkin Forever and One -biisi :cry:

So hard I was trying
Tomorrow I'll still be crying

Hemmetti :cry:
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

^ Äläpäs nyt. :D Syliinkö sinut pitää ottaa?

Ajatteles, jos olisi silmä puhki, koiruus kuolemansairas ja häätö päällä ja valtion virkamiehet tekisvät 24/7 duunia saadakseen sut kuseen..?

Maiden hajonnut, hampaat lyöty poikki ja kansalaisoikeudet riistetty?

Asiaan: Maidenin masentavin matsku löytyy munkin mielestä kyl Fear of the dark-X-Factor-akselilta..Judgement of heaven, Aftermath ja Blood on the worlds hands eivät juuri hilpeyttä herätä.

Vähemmästäkin on käyty lassoa rasvaamaan...
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Mä olen huomannut että Fear Of The Dark on todella synkänoloinen levy. Ihan yleistunnelmaltaan, biisien yllä leijuu tietynlainen synkkyys.
Brave New Worldia sanovat aina tummanpuhuvaksi ja synkäksi, mielestäni Brave ei ole ollenkaan synkkä. Mielipideasioita varmaankin.
Dante
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Dante »

A.Kivi wrote:Maiden hajonnut, hampaat lyöty poikki ja kansalaisoikeudet riistetty?
Muahah, ny repes :lol:
Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

Tottakai voi olla surumusaa. Muistan joskus tilanteen kun en ollut vihainen, mutta erittäin surullinen jostain asiasta (mikä lie olikaan), niin kuntelin itsekseni Still Life, ja se sopi kyllä erttäin hyvin tilanteeseen :cry: .
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

Itse olen monessa kurjassa tilanteessa laittanut soimaan Fear of the Dark tai X - Factor albumin. Kummatkin albumit sopivat sellaisiin tilanteisiin täydellisesti , koska kummatkin ovat täynnä niin vaihtelevia biisejä. Itse olen kurjan olon aikana kuunnellut Fear of the Dark levyltä Wasting Love , Childhoods End ja Afraid to Shoot Strangers. Usein X - Factor levyltä annan mennä biisit alusta loppuun , Eli koko levyn.
Magic
Bändäri
Bändäri

Post by Magic »

Takuuvarma lääke masennus/vitutus vaiheen aikana on nakata soittimeen The X-lätty ja vaikka onkin synkkää kamaa niin jotenkin saan siitä vain enemmän energiaa jatkaa taas seuraavaan päivään. Kumma lätty, mutta toimii aina kohdallani...muutenkin Maidenin parhaimpia levyjä ellei jopa paras.
Suomi Finland, Perkele!
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Wasting Love on hyvä biisi jos masentaa. Hyvät sanat, jotenkin surumielinen melodia. The X Factorilta esim. 2 A.M. toimii myös. Muutenkin juuri FOTD-TXF-levyillä on paljon synkempää materiaalia. The Thin Line Between Love & Hate on myös yksi sellainen biisi mikä käy kun on huono fiilis.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Musiikki on mulle itselle apu kaikkeen, ja myös surullisissa fiiliksissä Maiden kelpaa.

Blood Brothers, Journeyman, Brave New World, Wasting Love yms. ovat Maidenin parhaimmistoa hivenen rauhallisemman ja tunteikkaamman tuotannon osalta.
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

Stratocaster wrote:Musiikki on mulle itselle apu kaikkeen, ja myös surullisissa fiiliksissä Maiden kelpaa.
Täysin totta. On se ihmeellinen asia. Kaikkeen se musiikki pystyy. Musiikilla on muutenkin todella suuri osa elämässä :wink: .
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Mulle musiikki on elämä. Musa liittyy kaikkeen tekemääni, ja jos ei liity niin sitten on jotain vialla. Ilman sitä ei voi elää, enkä haluaisikaan.
Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

^ ja ^^

Sieltä sitä asiaa tulee. Minunkin elämässäni musiikki on noussut yllättävän korkeaan asemaan liikunnan ja muun sellaisen takaa. Jos menettäisin kuuloaistini nyt, elämä muuttuisi aika paskaksi :wink:
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Mulla on itseasiassa vähän tuollaista. :? Vasen korvani on melkein kokonaan kuuro, ja menee huonompaan koko ajan. Siihen ei autakkaan mikään. Toivottavasti oikean korvan kuulo pysyy terässä, sillä muuten olen hukassa.

Musiikin kanssa pärjää aina. Matkat, cd-soitin mukaan ja hauskaa on. Pyöräillessä, autossa, koulussa. Soittaminen on mahtavaa, ja auttaa vitutukseen ja masennukseenkin. Sitten kun on bändi mitä fanittaa, voi seurata sen toimintaa, ravata foorumilla, kuunnella levyjä, ostaa uusia.

Aah, täydellistä. :finger:
Post Reply