Mitkä biisit kyllästyttävät ja mitkä vasta avautuvat sinulle

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Wasted
Berserkki
Berserkki

Post by Wasted »

Kyllästyttäviä kappaleita ovat juurikin ne Iron Maiden, The Number of the Beast, Run to the Hills, Hallowed Be Thy Name, The Trooper ja Fear of the Dark. Hyviä biisejähän ne ovat mutta niitä on vain kuultu aivan liikaa. Hallowed Be Thy Name oli pitkään jopa suosikkibiisini Maidenilta, mutta sekään ei iske nykyään kuin silloin tällöin.

Muutamassa kuukaudessa 22 Acacia Avenue on noussut yhdeksi suosikkibiiseitä. En ehkä ennen ymmärtänyt kuinka hienoja rytminvaihdoksia biisi sisältää, vaikka olenhan minä aina enemmän tai vähemmän biisistä pitänyt. Early Days -kiertueen ansiosta Where Eagles Dare, Another Life ja jopa Sanctuary ovat auenneet paremmin. Dejavu:sta ja The Prophecysta olen myös alkanut pitää enemmän ja enemmän. Prophecylla oli aina ennen taipumus jäädä Seventh Son -kappaleen varjoon.
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

Nämä hittibiisit tosiaan hieman kyllästyttävät. Sanoisin asian olevan niin että en hyppää näiden biisien yli, mutta en myöskään tarkoituksella kuuntele näitä (tällä hetkellä). Poikkeuksena Hallowed Be Thy Name joka on suosikkini.

Nyt minulle ovat avautuneet paremmin kaksi ensimmäistä levyä sekä Where Eagles Dare ja Rime of the Ancient Mariner. Noita kahden ensimmäisen levyn biisejä tosin tykkään kuunnella enimmäkseen liveversioina Dickinsonin laulamana, koska Bruce on minulle se ainoa oikea. Joidenkin kappaleiden kohdalla joudun tosin tyytymään Di'Annon esityksiin koska minulla ei niitä hallussani Dickinsonin versioina ole (mm. Purgatory).
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Kyllästyttää jo tutut Aces High, Trooper, The Number Of The Beast, Run To The Hills, Hallowed... yms.

Taasen avautuvat Dream Of Mirrors, Seventh Son, oikeastaan koko Brave New World, Murders In the Rue Morgue.
Peccant
Hang-Around
Hang-Around

Post by Peccant »

Pakko sanoa että Trooper kyllästyttää niin maan perkeleesti jo. Aivan liikaa käytetty biisi ja loppuun kulunut. Kaikki aina tahtoo kuulla truupperin ja monet bänditkin sitä coveroineet. Enää ei jaksa.
- J.Lehto -
http://www.intervention.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.maplecross.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
E.C.
Hang-Around
Hang-Around

Post by E.C. »

kyllästyttää: flight of icarus ja trooper... aaarrghhh!!!

Avautuu: Drifter, kiitos ruotsin livekeikan, minkä näin äsken nauhalta.
999 and the inverted morons!

Olenko surkea siksi, että kuuntelen heviä, vai kuuntelenko heviä siksi, että olen surkea? hmmm...
AironMaiden
Peräruiske
Peräruiske

Post by AironMaiden »

Tällä hetkellä kyllästyttää eniten: Afraid to shoot strangers, Hallowed by thy name, Wasted Years ja Die with your Boots on. Näitä en jaksa kuunnella loppuun.
Avautuvia on paljon: Koko Killers levy, Dont look to the eyes of the stranger, Dream of Mirrors, Brave New World (josta muuten en ole koskaan pitänyt 8)) ja sitten vielä Tailgunner.
Only the good die young tuntuu muuten tällä hetkellä maidenin parhaalta biisiltä. No niin se mieli vaihtelee.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

AironMaiden wrote:Tällä hetkellä kyllästyttää eniten: Afraid to shoot strangers,
Ihan mielenkiintoista.... itse en varmaan koskaan pysty kyllästymään ko biisiin. Äläkä nyt käsitä väärin; kaikkien mielipiteet ja tunteet on omia :D

Mulle ATSS on ihan legenda.... uuh nam!

ja tajuan kyll, ett fanit diggaa biiseistä vaikka ne välillä kyllästyttääkin

"Old-School-Peke" having a fucking holidays
Into Iron Maiden Since 1983
Rawhead
Berserkki
Berserkki

Post by Rawhead »

Peke wrote: Ihan mielenkiintoista.... itse en varmaan koskaan pysty kyllästymään ko biisiin.
En mäkään, saa sellaiset fiilarit aikaan, että WAU! Kaipa tämänkin kappaleen voi laskea niihin vasta avautuviin... :wink: Muita ovat Caught Somewhere In Time ja Alexander the Great. Miksiköhän en ennen ole näistä välittänyt... :roll:

Onhan niitä kappaleita, joihin alkaa jo "puutumaan", elikkä Trooper ja Fear of the Dark, mutta livenä asia onkin sitten ihan eri...
Sen mä ainakin Trooperin kohdalla totesin Hartwellilla 6.7. :twisted:
AironMaiden
Peräruiske
Peräruiske

Post by AironMaiden »

^^ Joo on ollut ihan lempibiisejänikin. On tullut vaan kuunneltua niin paljon että pursuaa korvista ulos. Ja tottakai se on legenda. :D
piru itse
Hang-Around
Hang-Around

Post by piru itse »

Biisejä, joihin alan kyllästyä mm. Sanctuary, The number of the beast(albumi ver.) ja Can i play with madness. Sellaisia viime aikoina avautuvia kappaleita ovat Drifter ja Revelations :D joiden avautuminen johtunee keikoista. Lisäksi myös Blazen aikainen biisi,Futureal :shock: on alkanut itselleni avautua.
"If you're feeling down depressed and lonely,
I know a place where we can go"
Mercenary
Häjy
Häjy

Post by Mercenary »

Itte oon Maidenia fanittanu yli puolet eliniästäni. Siksi kyllästyneiden ja avautuneiden lista on muuttunu aika moneen kertaan. Laitetaan nyt tämän hetkinen tilanne:

Kyllästyttävät:
Heaven can wait -Studioverio ei ole koskaan oikein iskenyt. Paras versio biisistä on ehdottomasti Maiden-Englandilla, mutta nyt sitäkään ei jaksa.

Holy smoke -Oon aina pitäny tätä yliarvostettuna. Miks Tästä tehtiin sinkku?

Wildest Dreams -Lue kohta "Holy smoke".

The trooper -Loistava biisi, mutta auttamattomasti puhki kulutettu.

Avautuvat:
Vois oikeastaan puhua uudelleen avautumisesta.
Can I play with madness -Inflaation kokenut biisi sai uuden elon pitkän kuuntelemattomuuden jälkeen. Potkii perseelle aivan uudella tavalla.

Fear of the dark -Sama juttu, mutta Helsinki live on se ainoa oikea! Eilen töihin ajellessa kuuntelin biisiä ja kyllä, kylmät väreet ne siellä selkäpiissa taas hiiviskeli...

No prayer for a dying -Loistavat sanat! Elämän mietiskelylä yhdistettynä toimivaan ja tunnelmalliseen sävellykseen. Erikoisesti loppu iskee todella lujaa.
"Voi ärkyläpärkylä jumaluisa suitana!"
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Nyt kun tätä early days buumia on taas saatu ihan livekeikkojen ja kahden dvd:n muodossa kuulla niin kyllästyttävien Skip-listalle menee:
Sanctuary
Drifter
NOTB
RTTH
Die with your boots on
Wrathchild
Into Iron Maiden Since 1983
-Iron-
Paholainen
Paholainen

Post by -Iron- »

Nuo suurimmat hittibiisit, kuten The Number of the Beast alkavat kylläkin jo hieman kyllästyttää, mutta kyllä ne vaan niin hyviä ovat että niitä jaksaa kuunnella uudelleen ja uudelleen...
13.6 Metallica 13.11 Unholy Alliance 14.11 Iron maiden...
Gaahl
Peräruiske
Peräruiske

Post by Gaahl »

Kyllästyttää:The trooper,niin loppuunkulunut ja kauan jauhettu biisi.Toinen mikä kyllästyttää on 2 minutes to mightnight.

Avautuu vasta:die with our boots on.
Black is the night
Metal we fight
heavy duty
Vempare
Vempare

Post by heavy duty »

Kappaleita mitä ei millään jaksa kuunnella on nuo tutut ja turvalliset The Trooper, Run to the Hills, Wicker Man ja Hallowed Be thy Name.

Sitten on kappaleita mitkä on tuon soittoharrastuksen myötä nousseet aivan mahdottomiin stratosfääreihin on Prowler, 22 Acacia Avaneu, Purgatory ja Charlotte the Harlot.

Varsinkin tuo Charlotte the Harlot on niin saakelin kova kappale ja varsinkin kun sen laulaa Paul Di'Anno. :)
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Gaahl wrote:Kyllästyttää:The trooper,niin loppuunkulunut ja kauan jauhettu biisi.
Sama juttu, mutta jostain syystä POM alkuperäisen version jaksaa kuunnella aina uudestan ja uudestaan. Siinä on jotain maagista ja säkenöivää. Ainoastaan liveversiot tökkivät.
Jawbreaker
Bändäri
Bändäri

Post by Jawbreaker »

Minua alkaa jo kyllästyttää biisi nimeltä The Number of The Beast.
Tämä on tullut kuunneltua vähintään miljoona kertaa ja soitettu bändin kanssa noin tuhat kertaa. Eli vastaukseni on The Number of The Beast .

Minulle on nyt vasta alkanut avautua The X-factor lätty.
Mahtava albumi!

[/b]
Peace Sells... But Whos buying?
Niinpä.
the assassin
Vempare
Vempare

Post by the assassin »

Ei kyl mihkää maidenin bisii oo viel kerinny kyllästyy vaikka jotain on kuullu vähä liikaa kuten Fear of the dark, Wickerman, Iron maiden, Run to the hill, ja wrathchild.
Mut sitten kuuntelee jotain muuta kappaleita ja pitää taukoo että ei kyllästy :D
I've felt the hate rise up in me...
LongDistanceRunner
Wimp
Wimp

Post by LongDistanceRunner »

Ei aukea/kyllästyttää:

Revelations: Ei avaudu. Olen varmasti ainoa ihminen tältäkin foorumilta joka ei tästä tykkää. Varsinkin levyversio on puuduttavan laahaava. Ei aukea.

Thö Trooper: Njääh...ei jaksa enää sytyttää. Voisi edes joskus jättää keikalla soittamatta. Tuskinpa vaan..

Nythän mä nää hokasin...:

Still Life: Stanan kova biisi. Aukesi vasta viimesimmän keikan jälkeen. Hyvä riffittely.

Back in the Village: Jumalauta mikä avausriffi! Aivan tautisen loistava. Yksi Maidenin parhaista riffeistä 4-eva! :finger:
AironMaiden
Peräruiske
Peräruiske

Post by AironMaiden »

LongDistanceRunner wrote:Ei aukea/kyllästyttää:

Revelations: Ei avaudu. Olen varmasti ainoa ihminen tältäkin foorumilta joka ei tästä tykkää. Varsinkin levyversio on puuduttavan laahaava. Ei aukea.
Et ole. Minullekkaan tuo ei aukea, ainakaan levyversio. Live menee paremmin.
the mercenary
Vempare
Vempare

Post by the mercenary »

Ylivoimaisesti maidenin kyllästyttävin kappale on number of the beast .Kappale ei kuulu lähellekkän maidenin parhaimmistoon, mutta silti se pitää tunkea ihan joka kokoelmalle ja keikka settiin. :x

Piisit jotka ovat avautuneet. Näitä voisi luetella paljonkin, mutta sanotaan nyt pari where eagles dare ja seventh son of the seventh son. todella loistavat piisit, joita toivoisi kuulevansa livenä seuraavila maidenin kiertueilla. Ainakin where eagles dare toimi todella hyvin keskiviikkona 6.7 ja kuului ehdottomasti settilistan parhaimmistoon. :wink:
Kun tiedät milloin aikasi on tullut, sinä tiedät olevasi valmistautunut siihen. Jätä hyvästit kaikille, juo ja lausu rukouksesi.
Jermus
Wimp
Wimp

Post by Jermus »

Avautuneet

Face in the sand - mahtava biisi, jonka kruunaa H:n soolo
The prophecy - mahtava loppu tyylittely
Remember tomorrow - 7.7 takia

Angel and the gambler - kuuluu molempiin kategorioihin. Avautuu koko ajan enemmän, mutta samalla alkaa sen saman toisto kyllästyttää

Kyllästyttää

2 minutes to midnight -ei enää :D
Wildest dreams -" I'm on my way to the skippausnappula"
You'll die as you lived in a flash of a blade...
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

No More Lies

Tämä ihan Death on the Roadin ansiosta. Jotenkin tuo laulu on paljon dramaattisempi kuin DoD:lla ja muutenkin tunnelma on..ilmavampi. Rullaa hienosti eteenpäin verrattunna albumiversioon, joka on vähän turhan kliininen.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

Alexander the Great avautui mulle vähä aikaa sitte.....Todella hyvä viisu :wink:
Dead`s head
Peräruiske
Peräruiske

Post by Dead`s head »

mulla on ollu maidenin kanssa semmonen juttu,että on joutunut kuunteleen tiettyjä biisejä pitkään,ja ne ei alussa kolissut,mut useammin kuunnellessa toimii!esim.oopperan kummitus!
sitten joita ei jaksa kuunnella kun livenä on run to the hills.korostan vielä että livenä sekin vitun tiukka!ja weekend warrior ei oikein nappaa
Post Reply