Mitkä biisit kyllästyttävät ja mitkä vasta avautuvat sinulle
Moderator: The Killer Krew
Kyllästyttäviä kappaleita ovat juurikin ne Iron Maiden, The Number of the Beast, Run to the Hills, Hallowed Be Thy Name, The Trooper ja Fear of the Dark. Hyviä biisejähän ne ovat mutta niitä on vain kuultu aivan liikaa. Hallowed Be Thy Name oli pitkään jopa suosikkibiisini Maidenilta, mutta sekään ei iske nykyään kuin silloin tällöin.
Muutamassa kuukaudessa 22 Acacia Avenue on noussut yhdeksi suosikkibiiseitä. En ehkä ennen ymmärtänyt kuinka hienoja rytminvaihdoksia biisi sisältää, vaikka olenhan minä aina enemmän tai vähemmän biisistä pitänyt. Early Days -kiertueen ansiosta Where Eagles Dare, Another Life ja jopa Sanctuary ovat auenneet paremmin. Dejavu:sta ja The Prophecysta olen myös alkanut pitää enemmän ja enemmän. Prophecylla oli aina ennen taipumus jäädä Seventh Son -kappaleen varjoon.
Muutamassa kuukaudessa 22 Acacia Avenue on noussut yhdeksi suosikkibiiseitä. En ehkä ennen ymmärtänyt kuinka hienoja rytminvaihdoksia biisi sisältää, vaikka olenhan minä aina enemmän tai vähemmän biisistä pitänyt. Early Days -kiertueen ansiosta Where Eagles Dare, Another Life ja jopa Sanctuary ovat auenneet paremmin. Dejavu:sta ja The Prophecysta olen myös alkanut pitää enemmän ja enemmän. Prophecylla oli aina ennen taipumus jäädä Seventh Son -kappaleen varjoon.
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
-
- Tuhlaajapoika
Nämä hittibiisit tosiaan hieman kyllästyttävät. Sanoisin asian olevan niin että en hyppää näiden biisien yli, mutta en myöskään tarkoituksella kuuntele näitä (tällä hetkellä). Poikkeuksena Hallowed Be Thy Name joka on suosikkini.
Nyt minulle ovat avautuneet paremmin kaksi ensimmäistä levyä sekä Where Eagles Dare ja Rime of the Ancient Mariner. Noita kahden ensimmäisen levyn biisejä tosin tykkään kuunnella enimmäkseen liveversioina Dickinsonin laulamana, koska Bruce on minulle se ainoa oikea. Joidenkin kappaleiden kohdalla joudun tosin tyytymään Di'Annon esityksiin koska minulla ei niitä hallussani Dickinsonin versioina ole (mm. Purgatory).
Nyt minulle ovat avautuneet paremmin kaksi ensimmäistä levyä sekä Where Eagles Dare ja Rime of the Ancient Mariner. Noita kahden ensimmäisen levyn biisejä tosin tykkään kuunnella enimmäkseen liveversioina Dickinsonin laulamana, koska Bruce on minulle se ainoa oikea. Joidenkin kappaleiden kohdalla joudun tosin tyytymään Di'Annon esityksiin koska minulla ei niitä hallussani Dickinsonin versioina ole (mm. Purgatory).
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
No more of you - It's zero tolerance!
-
- Azazel
Pakko sanoa että Trooper kyllästyttää niin maan perkeleesti jo. Aivan liikaa käytetty biisi ja loppuun kulunut. Kaikki aina tahtoo kuulla truupperin ja monet bänditkin sitä coveroineet. Enää ei jaksa.
- J.Lehto -
http://www.intervention.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.maplecross.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.intervention.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.maplecross.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Peräruiske
Tällä hetkellä kyllästyttää eniten: Afraid to shoot strangers, Hallowed by thy name, Wasted Years ja Die with your Boots on. Näitä en jaksa kuunnella loppuun.
Avautuvia on paljon: Koko Killers levy, Dont look to the eyes of the stranger, Dream of Mirrors, Brave New World (josta muuten en ole koskaan pitänyt
) ja sitten vielä Tailgunner.
Only the good die young tuntuu muuten tällä hetkellä maidenin parhaalta biisiltä. No niin se mieli vaihtelee.
Avautuvia on paljon: Koko Killers levy, Dont look to the eyes of the stranger, Dream of Mirrors, Brave New World (josta muuten en ole koskaan pitänyt

Only the good die young tuntuu muuten tällä hetkellä maidenin parhaalta biisiltä. No niin se mieli vaihtelee.
-
- Kärpästen Herra
Ihan mielenkiintoista.... itse en varmaan koskaan pysty kyllästymään ko biisiin. Äläkä nyt käsitä väärin; kaikkien mielipiteet ja tunteet on omiaAironMaiden wrote:Tällä hetkellä kyllästyttää eniten: Afraid to shoot strangers,

Mulle ATSS on ihan legenda.... uuh nam!
ja tajuan kyll, ett fanit diggaa biiseistä vaikka ne välillä kyllästyttääkin
"Old-School-Peke" having a fucking holidays
Into Iron Maiden Since 1983
En mäkään, saa sellaiset fiilarit aikaan, että WAU! Kaipa tämänkin kappaleen voi laskea niihin vasta avautuviin...Peke wrote: Ihan mielenkiintoista.... itse en varmaan koskaan pysty kyllästymään ko biisiin.

Onhan niitä kappaleita, joihin alkaa jo "puutumaan", elikkä Trooper ja Fear of the Dark, mutta livenä asia onkin sitten ihan eri...
Sen mä ainakin Trooperin kohdalla totesin Hartwellilla 6.7.

-
- Peräruiske
Biisejä, joihin alan kyllästyä mm. Sanctuary, The number of the beast(albumi ver.) ja Can i play with madness. Sellaisia viime aikoina avautuvia kappaleita ovat Drifter ja Revelations
joiden avautuminen johtunee keikoista. Lisäksi myös Blazen aikainen biisi,Futureal
on alkanut itselleni avautua.

"If you're feeling down depressed and lonely,
I know a place where we can go"
I know a place where we can go"
Itte oon Maidenia fanittanu yli puolet eliniästäni. Siksi kyllästyneiden ja avautuneiden lista on muuttunu aika moneen kertaan. Laitetaan nyt tämän hetkinen tilanne:
Kyllästyttävät:
Heaven can wait -Studioverio ei ole koskaan oikein iskenyt. Paras versio biisistä on ehdottomasti Maiden-Englandilla, mutta nyt sitäkään ei jaksa.
Holy smoke -Oon aina pitäny tätä yliarvostettuna. Miks Tästä tehtiin sinkku?
Wildest Dreams -Lue kohta "Holy smoke".
The trooper -Loistava biisi, mutta auttamattomasti puhki kulutettu.
Avautuvat:
Vois oikeastaan puhua uudelleen avautumisesta.
Can I play with madness -Inflaation kokenut biisi sai uuden elon pitkän kuuntelemattomuuden jälkeen. Potkii perseelle aivan uudella tavalla.
Fear of the dark -Sama juttu, mutta Helsinki live on se ainoa oikea! Eilen töihin ajellessa kuuntelin biisiä ja kyllä, kylmät väreet ne siellä selkäpiissa taas hiiviskeli...
No prayer for a dying -Loistavat sanat! Elämän mietiskelylä yhdistettynä toimivaan ja tunnelmalliseen sävellykseen. Erikoisesti loppu iskee todella lujaa.
Kyllästyttävät:
Heaven can wait -Studioverio ei ole koskaan oikein iskenyt. Paras versio biisistä on ehdottomasti Maiden-Englandilla, mutta nyt sitäkään ei jaksa.
Holy smoke -Oon aina pitäny tätä yliarvostettuna. Miks Tästä tehtiin sinkku?
Wildest Dreams -Lue kohta "Holy smoke".
The trooper -Loistava biisi, mutta auttamattomasti puhki kulutettu.
Avautuvat:
Vois oikeastaan puhua uudelleen avautumisesta.
Can I play with madness -Inflaation kokenut biisi sai uuden elon pitkän kuuntelemattomuuden jälkeen. Potkii perseelle aivan uudella tavalla.
Fear of the dark -Sama juttu, mutta Helsinki live on se ainoa oikea! Eilen töihin ajellessa kuuntelin biisiä ja kyllä, kylmät väreet ne siellä selkäpiissa taas hiiviskeli...
No prayer for a dying -Loistavat sanat! Elämän mietiskelylä yhdistettynä toimivaan ja tunnelmalliseen sävellykseen. Erikoisesti loppu iskee todella lujaa.
"Voi ärkyläpärkylä jumaluisa suitana!"
-
- Vempare
Kappaleita mitä ei millään jaksa kuunnella on nuo tutut ja turvalliset The Trooper, Run to the Hills, Wicker Man ja Hallowed Be thy Name.
Sitten on kappaleita mitkä on tuon soittoharrastuksen myötä nousseet aivan mahdottomiin stratosfääreihin on Prowler, 22 Acacia Avaneu, Purgatory ja Charlotte the Harlot.
Varsinkin tuo Charlotte the Harlot on niin saakelin kova kappale ja varsinkin kun sen laulaa Paul Di'Anno.
Sitten on kappaleita mitkä on tuon soittoharrastuksen myötä nousseet aivan mahdottomiin stratosfääreihin on Prowler, 22 Acacia Avaneu, Purgatory ja Charlotte the Harlot.
Varsinkin tuo Charlotte the Harlot on niin saakelin kova kappale ja varsinkin kun sen laulaa Paul Di'Anno.

-
- Bändäri
Minua alkaa jo kyllästyttää biisi nimeltä The Number of The Beast.
Tämä on tullut kuunneltua vähintään miljoona kertaa ja soitettu bändin kanssa noin tuhat kertaa. Eli vastaukseni on The Number of The Beast .
Minulle on nyt vasta alkanut avautua The X-factor lätty.
Mahtava albumi!
[/b]
Tämä on tullut kuunneltua vähintään miljoona kertaa ja soitettu bändin kanssa noin tuhat kertaa. Eli vastaukseni on The Number of The Beast .
Minulle on nyt vasta alkanut avautua The X-factor lätty.
Mahtava albumi!
[/b]
Peace Sells... But Whos buying?
Niinpä.
Niinpä.
-
- Vempare
-
- Wimp
Ei aukea/kyllästyttää:
Revelations: Ei avaudu. Olen varmasti ainoa ihminen tältäkin foorumilta joka ei tästä tykkää. Varsinkin levyversio on puuduttavan laahaava. Ei aukea.
Thö Trooper: Njääh...ei jaksa enää sytyttää. Voisi edes joskus jättää keikalla soittamatta. Tuskinpa vaan..
Nythän mä nää hokasin...:
Still Life: Stanan kova biisi. Aukesi vasta viimesimmän keikan jälkeen. Hyvä riffittely.
Back in the Village: Jumalauta mikä avausriffi! Aivan tautisen loistava. Yksi Maidenin parhaista riffeistä 4-eva!
Revelations: Ei avaudu. Olen varmasti ainoa ihminen tältäkin foorumilta joka ei tästä tykkää. Varsinkin levyversio on puuduttavan laahaava. Ei aukea.
Thö Trooper: Njääh...ei jaksa enää sytyttää. Voisi edes joskus jättää keikalla soittamatta. Tuskinpa vaan..
Nythän mä nää hokasin...:
Still Life: Stanan kova biisi. Aukesi vasta viimesimmän keikan jälkeen. Hyvä riffittely.
Back in the Village: Jumalauta mikä avausriffi! Aivan tautisen loistava. Yksi Maidenin parhaista riffeistä 4-eva!

-
- Peräruiske
-
- Vempare
Ylivoimaisesti maidenin kyllästyttävin kappale on number of the beast .Kappale ei kuulu lähellekkän maidenin parhaimmistoon, mutta silti se pitää tunkea ihan joka kokoelmalle ja keikka settiin.
Piisit jotka ovat avautuneet. Näitä voisi luetella paljonkin, mutta sanotaan nyt pari where eagles dare ja seventh son of the seventh son. todella loistavat piisit, joita toivoisi kuulevansa livenä seuraavila maidenin kiertueilla. Ainakin where eagles dare toimi todella hyvin keskiviikkona 6.7 ja kuului ehdottomasti settilistan parhaimmistoon.

Piisit jotka ovat avautuneet. Näitä voisi luetella paljonkin, mutta sanotaan nyt pari where eagles dare ja seventh son of the seventh son. todella loistavat piisit, joita toivoisi kuulevansa livenä seuraavila maidenin kiertueilla. Ainakin where eagles dare toimi todella hyvin keskiviikkona 6.7 ja kuului ehdottomasti settilistan parhaimmistoon.

Kun tiedät milloin aikasi on tullut, sinä tiedät olevasi valmistautunut siihen. Jätä hyvästit kaikille, juo ja lausu rukouksesi.
Avautuneet
Face in the sand - mahtava biisi, jonka kruunaa H:n soolo
The prophecy - mahtava loppu tyylittely
Remember tomorrow - 7.7 takia
Angel and the gambler - kuuluu molempiin kategorioihin. Avautuu koko ajan enemmän, mutta samalla alkaa sen saman toisto kyllästyttää
Kyllästyttää
2 minutes to midnight -ei enää
Wildest dreams -" I'm on my way to the skippausnappula"
Face in the sand - mahtava biisi, jonka kruunaa H:n soolo
The prophecy - mahtava loppu tyylittely
Remember tomorrow - 7.7 takia
Angel and the gambler - kuuluu molempiin kategorioihin. Avautuu koko ajan enemmän, mutta samalla alkaa sen saman toisto kyllästyttää
Kyllästyttää
2 minutes to midnight -ei enää

Wildest dreams -" I'm on my way to the skippausnappula"
You'll die as you lived in a flash of a blade...
No More Lies
Tämä ihan Death on the Roadin ansiosta. Jotenkin tuo laulu on paljon dramaattisempi kuin DoD:lla ja muutenkin tunnelma on..ilmavampi. Rullaa hienosti eteenpäin verrattunna albumiversioon, joka on vähän turhan kliininen.
Tämä ihan Death on the Roadin ansiosta. Jotenkin tuo laulu on paljon dramaattisempi kuin DoD:lla ja muutenkin tunnelma on..ilmavampi. Rullaa hienosti eteenpäin verrattunna albumiversioon, joka on vähän turhan kliininen.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Peräruiske
mulla on ollu maidenin kanssa semmonen juttu,että on joutunut kuunteleen tiettyjä biisejä pitkään,ja ne ei alussa kolissut,mut useammin kuunnellessa toimii!esim.oopperan kummitus!
sitten joita ei jaksa kuunnella kun livenä on run to the hills.korostan vielä että livenä sekin vitun tiukka!ja weekend warrior ei oikein nappaa
sitten joita ei jaksa kuunnella kun livenä on run to the hills.korostan vielä että livenä sekin vitun tiukka!ja weekend warrior ei oikein nappaa