Kylillä kuultua (kehuja ja kritiikkiä Iron Maidenista) Topic

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Prowl3r
Bändäri
Bändäri

Post by Prowl3r »

kaveri piirissä Maiden on kaikkille Ok. Kukaan ei tosin tiedä melkein mitään Maidenista. Muutama tietää jonku et Bruce Dickionson taitaa laulaa joo Tjsp..
Ja on mulla muutama ihan True Maiden Fanikin

Sitten on muutama WannaBe-fani :? Joilla ei ole muuta elämää kuin matkia toisia, he ostavat levyjä hyllyt täyteen mutta vain siksi että saisivat Maiden fanien - keskuudessa '' arvostusta'' . Onhan siinä khyl se hyväpuoli ku kysyy joltain tommosseelt Wannabelta jotain Maidenist niin eihän ne muuta ky änkytä et nyt ei just muista :lol: voi räkättää päin naamaa :wink:

Sitten on tietysti niitä tyyppejä jotka vihaaavat Maidenia.. He ovat joko räp hemmoja tai sellaisia jotka kuuntelevat raskaampaa metallia :?

np. No more lies

Up The Irons!
Baldrick
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Baldrick »

Ainut iso miinus mitä tuli mieleeni oli että Dance of Death:in kansi on kenties yksi kaikkien aikojen rumimmista mitä olen nähnyt,miksi?miksi?miksi?
Savatage-Thorazine shuffle-
Baikonur
Vempare
Vempare

Post by Baikonur »

Tuota DOD:in kantta olen kyllä ihmetellyt myös. Aivan kuin Harris olisi krapula-aamuna saanut inspiraation ja päättänyt vääntää jollain Paintilla tuon kuvan... Kai siinä voi olla jokin syvempi idea tai merkitys takana, mutta ero on kyllä huikea kun vertaa vanhojen levyjen upeisiin kansiin. Tai vaikka Brave New Worldiin. En käsitä...
Paddy
Kisälli
Kisälli

Post by Paddy »

Tuosta kannesta vielä, että kun Brucelta oli kyselty jossain haastiksessa tuosta kannesta, niin mies sanoi ettei Maiden mikään Manowar sentään ole. :D Taisi olla ihan virallisilla sivuilla tuo kommentti, jos en väärin muista.
Emeritus
Berserkki
Berserkki

Post by Emeritus »

Muistaakseni kannen kanssa kävi niin, että palkattu taiteilija teki taustan ja Eddien. Sitten huomattiin että kansi on liian autio, ja ironmaiden.com:in foorumeilla saatiin joku enemmän tai vähemmän (mielestäni kyllä vähemmän!) lahjakas hemmo vääntämään loput.
Baikonur
Vempare
Vempare

Post by Baikonur »

Kyllä mä edelleenkin luulen, että nuo kannet ovat joku Harriksen harjoitelma. Selitykseksi on sitten levitelty huhua, että ne on tehnyt "joku foorumilainen".
Harris vääntäny photoshopilla: "hei jätkät, kattokaas mitä mä tein... oisko tässä kannet uudelle plätylle?" Ja tietäen Steven määräysvallan Maidenissa... :D
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

.... ja kansikeskuisteluista takas topiskin aiheeseen, kiitos.
ei ole kiva etsiä aiheesta juttuja jos rönsyillään liikaa asiasta toiseen ja joksus jopa viidenteen

jatketaan, aiheessa 8)
Into Iron Maiden Since 1983
Tempest
Vempare
Vempare

Post by Tempest »

Minut otti rehtori koulun kansliaan puhutteluun syystä että minulla oli pitkä tukka risat farkut ja hihaton maiden paita päälläni.
Rehtorin lausahdus naurattaa vielläkin. ¨Yritätkö näyttää tuolta möröltä tuossa paidassa, hyvin ainakin onnistut¨
siihen vastasin naureskellen että Iron maiden on bändi ja rehtori siihen vielä ¨jaa-a eikös se riitä että ne tekee huonoa musiikkia vaan pitää painaa rumia paitojakin¨
Makunsa kullakin.
Epäili minua vielä huumeiden käytöstä ja sen jälkeen päästi menemään.
¨It´s not the music, it´s the women and the alcohol¨
cuomi
Kisälli
Kisälli

Post by cuomi »

Tempest wrote:Minut otti rehtori koulun kansliaan puhutteluun syystä että minulla oli pitkä tukka risat farkut ja hihaton maiden paita päälläni.
Rehtorin lausahdus naurattaa vielläkin. ¨Yritätkö näyttää tuolta möröltä tuossa paidassa, hyvin ainakin onnistut¨
siihen vastasin naureskellen että Iron maiden on bändi ja rehtori siihen vielä ¨jaa-a eikös se riitä että ne tekee huonoa musiikkia vaan pitää painaa rumia paitojakin¨
Makunsa kullakin.
On siinäkin äijä..
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

cuomi wrote:
Tempest wrote:Minut otti rehtori koulun kansliaan puhutteluun syystä että minulla oli pitkä tukka risat farkut ja hihaton maiden paita päälläni.
Makunsa kullakin.
On siinäkin äijä..
No johan oli juttu aika outoa hmm... rehtorilta, eikös tässä maailmassa saa näyttää ihan siltä miltä itse haluaa ja tykkää.
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by trooper »

Jaa minä kun luulin, että puhutteluun joutuminen lippiksen pitämisestä jossain tilaisuudessa on vittumaista :D
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
Wickerman
Wimp
Wimp

Post by Wickerman »

Yläasteella ollessani eräs opettaja alkoi väittämään Maidenia saatananpalvontabändiksi. Se juttu alkoi siitä, kun pidin erästä Maidenin paitaa päällä, jonka selässä on pirun pää ja edessä Eddie sekä piru tappelee. Kerran lähdin protestiksi kyseisen "opettajan" tunnilta kesken kaiken helvettiin. Oli todella rohkea teko :).
If that's my destiny, it'll have to be!
www.mikseri.net/rautaholvi
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

On se saakeli rohkeeta lähtee kesken kaiken itse helvetin syöveriin :lol:
Miten palasit sieltä?

sorry off-topiski, mut kun on oma topiski :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
RautaMummo
Vempare
Vempare

Post by RautaMummo »

Ensimmäisenä kaverini ihmetteli useimmien miehien/poikien kiinnostusta iron maideniin, ja ajatteli että ei se nyt noin hyvä voi olla, sitten eräänä päivänä, kuinka ollakkaan, kaverini tajusi kuinka hyvää musiikkiä tämä on, kun näytin yhden videon missä soi taustamusiikkina the trooper, siintä lähtien kaverini alkoi tykkäämään iron maidenista, jopa minä tajusin kyseisetä kappaleesta, että kuinka hyvä im: on. :) :finger:
Valtra
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Valtra »

Sama vika itselläni, kahdeksankymmentä luvulla
Maiden ei kiinnostanu lainkaan kunnes joskus vuonna
-90 kuulin/näin Live After videon, ei mikään palannut ennalleen.. :wink:
"Led Zeppelin on lähes yhtä huono kuin Oasis"
Black Abyss
Peräruiske
Peräruiske

Post by Black Abyss »

Samaa vikaa...
Seiskaluokalla naureskeltiin kaverin kanssa sellasta ysiluokkalaista, jolla oli Maiden paita päällä. Huudeltii sille "satan is my lord" ja jotai muuta yhtä fiksua...Sitte ku ite tulin ysille, kuulin 2 minutes to midnightin ja sen jälkee mä oon ollu se, kenel on naureskeltu...But Who Cares?
Kattoka poja! Mää ole lentokone!
AironMaiden
Peräruiske
Peräruiske

Post by AironMaiden »

Tuossa pari viikkoa sitten, luokkakaverini sattui kuulemaan Fear of the Dark biisin ja innostui sitten maidenista. Seuraavana päivänä hän esitti jo tuntevansa koko maidenin tämän kyseisen biisin perusteella.

Mutta niihin lausahduksiin. Kuuntelutin tämän kyseisen kaverini siskolle tuon saman biisin ja hän sanoi: "Täähän on kun joku 70 vuotias ukko vääntäis paskaa".
Sitten 1 luokkalaiseni sattui kuulemaan Phantom of the Opera-biisin ja hoki siinä sitten varmaan 5 minuuttia: "Ei ei ei tämmöstä paskaa. Räppi on sitä oikeaa musaa!"

Että sellasta.. :lol:
Baldrick
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Baldrick »

Tossa luin vanhaa Heavy Heaven lehteä vuodelta-85 ja sielä oli äänestys parhaasta hevilaulajan tittelistä ja hämmästyin kun Dio oli voitanut Dickinsonin siinä eli Bruce oli toisena,tosin kyllähän silloin kun Metallicalta tuli tota Load huttua niin saundin äänestyksissä oli aina ekana Hetfield ja bruce jossain takana päin kaukana...on se jännä kun ajat muuttuu.Tänä päivänä jos äänestys pidettäis niin ei ois kovinkaan vaikeata arvata kuka pitäs mestarin titteliä 8) Bruce tietty.
Savatage-Thorazine shuffle-
PowerProwler'75
Hang-Around
Hang-Around

Post by PowerProwler'75 »

Tempest wrote:Minut otti rehtori koulun kansliaan puhutteluun syystä että minulla oli pitkä tukka risat farkut ja hihaton maiden paita päälläni. Rehtorin lausahdus naurattaa vielläkin. ¨Yritätkö näyttää tuolta möröltä tuossa paidassa, hyvin ainakin onnistut¨ siihen vastasin naureskellen että Iron maiden on bändi ja rehtori siihen vielä ¨jaa-a eikös se riitä että ne tekee huonoa musiikkia vaan pitää painaa rumia paitojakin¨ Makunsa kullakin. Epäili minua vielä huumeiden käytöstä ja sen jälkeen päästi menemään.
Rikoslaki 24 luku

Yksityisyyden, rauhan ja kunnian loukkaamisesta

9 §
Kunnianloukkaus

Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka

2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

(Ulkoiseen olemukseen puuttuminen halventavalla tavalla sekä vihjailu huumeiden käytöstä ylittänevät tässä tapauksessa hyväksyttävyyden rajat.)

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2000/20000531

Koskee luullakseni myös rehtoreita, niitä kusipäisiäkin. :evil:

Lisäksi vielä:

"Yhdenvertaisuuslaissa, joka tuli voimaan 1.2.2004, kielletään syrjintä iän, etnisen tai kansallisen alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen (seksuaalisen suuntautumisen) tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Syrjintä näillä perusteilla kielletään myös perustuslaissa, työsopimuslaissa ja rikoslaissa."

Yhdenvertaisuuslaki 20.1.2004/21

6 §
Syrjinnän kielto

Ketään ei saa syrjiä iän, etnisen tai kansallisen alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Sukupuoleen perustuvasta syrjinnän kiellosta säädetään naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta annetussa laissa (609/1986).

Syrjinnällä tarkoitetaan:

1) sitä, että jotakuta kohdellaan epäsuotuisammin kuin jotakuta muuta kohdellaan, on kohdeltu tai kohdeltaisiin vertailukelpoisessa tilanteessa (välitön syrjintä);

2) sitä, että näennäisesti puolueeton säännös, peruste tai käytäntö saattaa jonkun erityisen epäedulliseen asemaan muihin vertailun kohteena oleviin nähden, paitsi jos säännöksellä, perusteella tai käytännöllä on hyväksyttävä tavoite ja tavoitteen saavuttamiseksi käytetyt keinot ovat asianmukaisia ja tarpeellisia (välillinen syrjintä);

3) henkilön tai ihmisryhmän arvon ja koskemattomuuden tarkoituksellista tai tosiasiallista loukkaamista siten, että luodaan uhkaava, vihamielinen, halventava, nöyryyttävä tai hyökkäävä ilmapiiri (häirintä);

4) ohjetta tai käskyä syrjiä.

Edelleen:

Suomen perustuslaki 11.6.1999/731

Eduskunnan päätöksen mukaisesti, joka on tehty valtiopäiväjärjestyksen 67 §:ssä määrätyllä tavalla, säädetään:

2 luku
Perusoikeudet

6 §
Yhdenvertaisuus

Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

10 §
Yksityiselämän suoja

Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

Laita se p*?&&%¤% vastaamaan sanoistaan! :wink:
Well you see me crawling through the bushes with it open wide.
What you seeing girl?
Can't you believe that feeling, can't you believe it,
Can't you believe your eyes?
It's the real thing girl.
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki

Post by Edward the Greaat »

Äiti: Haukkuu kokoajan Iron Maidenin jäseniä rumiksi ja se on kuulemma liian rajua.

Isä: Pitää jonkin verran Maidenistä, ainakin niin paljon että joissain biiseissä laulaa mukana.

Sisko: Ei kauheasti pidä, mutta keikalle hän tulee.

Kaverit: Lähes kaikki vihaavat koko bändiä kuulemma ne vaan huutaa ja rämpyttää kitaraa. Voi lol soikoon. Jotkut tosin pitävät, mutta mitään fanaatikkoja ei löydy .
SAVE_US.ETG :P
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Kyllähän tossa kaverit ja tutut jotka musiikkia diggailee niin aukovat turpaansa bändistä! :evil: DOD levyn tultua tuli kommenttia,että samaa paskaa vuodesta toiseen ja eihän se miksikään muutu kun saman äijän kynästä hommat lähtevät!Kyllähän siellä muutkin biiseihin saavat vaikuttaa,mutta kyllähän Harrisin melodiat ovat aivan kuninkaita ja sen takia Maideniin aikanaan ihastuin :D Aukokon turpaansa ne ketä se huvittaa!Eipä tarvitse vaikuttaa omaan musiikkimakuuni ja jos sellanen vaikuttaa niin sitten ollaan väärillä raiteilla ja pahasti jos mennään vaan toisten mukana ja kuunnellaan vaan kun kaveritkin diggaa!Tokihan niitäkin löytyy yllättävän paljon,mut taitavat lukeutua tonne junnu puolelle ja ala-aste ikään! :x
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Kaverit: Lähes kaikki vihaavat koko bändiä kuulemma ne vaan huutaa ja rämpyttää kitaraa. Voi lol soikoon. Jotkut tosin pitävät, mutta mitään fanaatikkoja ei löydy .
ja sun kaveris kuuntelee varmaankin jotain death-örinää tai räppiä joka on sitten kunnon musaa? :)
Half Lives... Eat But Never Kill
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

^ En sano mitään muuta kuin, että voi vittu kun oli vammainen heitto.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Yrms_ wrote:
ja sun kaveris kuuntelee varmaankin jotain death-örinää tai räppiä joka on sitten kunnon musaa? :)
Kannattaa olla varovainen sanoissaan tuon death-örinän suhteen. Täältä laudalta kun sattuu löytymään aika paljon Death Metallista diggaavaa porukkaa. :evil: Meikäläistä ei muuten kiinnosta yleensäkään paskan vertaa jos joku asiasta tietämätön haukkuu suosikkibändejäni, ei se omaan fanitukseeni vaikuta millään muotoa.
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki

Post by Edward the Greaat »

Yrms_ wrote:
Just jotain räppii ja poppii mun kaverit kuuntelee. No mä oonki niin nuori, että ei ihme. No onneksi minä olen Maiden-fani!
SAVE_US.ETG :P
Locked