Tyranny of Souls

Keskustelua nykyisten ja entisten Maiden jäsenten soolotuotannoista.

Moderator: The Killer Krew

Kiinnostaako Tyranny of Souls?

Yep, vuoden odotetuin levy, jonka ostan heti ilmestymispäivänä!
161
60%
Ostan, jos kovasti kehutaan.
83
31%
Kuka enää levyjä ostaa, poltan kaverilta tai imutan netistä.
11
4%
Ei kiinnosta Brucen soolomatsku paskan vertaa.
14
5%

Total votes: 269

Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

^No, siinä on varmaan se, että Brucen samplet kuulostivat täsmälleen siltä, miltä päättelin niiden täällä postattujen kehujen perusteella kuulostavankin. Eli hyvin tuttua ja turvallista. Robin uusi tuli taas täysin puun takaa, katselin tilannetta joskus vuodenvaihteessa, jolloin ei ollut mitään tietoa uudesta ja nyt sitten tuollaista matskua.

Brucessa on nykyään se "vika", että kaikki hänen maneerinsa ovat jo läpeensä tuttuja menneiltä vuosilta ja suoritukset eivät voi enää koskaan yltää samalle tasolle kuin joskus 80-luvun ekalla puoliskolla, aika tekee tehtävänsä. Älkää silti ymmärtäkö väärin, olen melkein hänen nro.1 faninsa, mutta viime vuosina fanitukseen on hiipinyt mukaan ehkä hieman analyyttisuutta :shock: Vai onko se sitten vain pelkoa kaiken hyvän loppumisesta ja sitä, että joka julkaisulta täytyy aina etsiä merkkejä miehen lopullisesta vanhenemisesta ja äänen katoamisesta. No nyt oltiin onneksi taas noiden samplejen valossa jossain vuosien 1997-98 tasolla äänen värissä ja kuulaudessa. Mutta viiltävät analyysit sitten koko levyn myötä.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Alex Machine
Bad Ass MotherFucker
Bad Ass MotherFucker

Post by Alex Machine »

^ Niin kyllähän Bruce vähän on menettänyt aivan sieltä äänialueen yläpäästä. Korkeimmissa kohdissa Bruce hieman ohentaa ääntään, eikä nuo kohdat irtoa enää niin voimalla ja kirkkaasti kuin 20 vuotta sitten. Toisaalta Bruce on mielestäni nykyään monipuolisempi laulaja kuin 20 vuotta sitten ja käyttää ääntään monella tapaa "paremmin" kuin silloin joskus. Olisiko se sitä tekniikan kehittymistä...
escudo
Hell Rat
Hell Rat

Post by escudo »

Noniin laitetaanpas ihan kunnon arvostelu kehiin. Tämä on tehty about kuuden läpikotaisen kuuntelun jälkeen, mielipiteet voi vielä muuttua yksittäisten biisien kohdalla mutta kokonaisarvio pysyy varmaan melko lailla ennallaan.

1. Mars Within
Hieno tunnelmankasaaja, jotenkin olen alkanut pitää introista levyillä, niiden aikana pääsee virittäytymään oikeaan fiilikseen. Tunnelma oli todellakin huikea kun ensimmäisen kerran kuuntelin levyä, ihan siinä iho nousi kananlihalle. Mainio intro. 9

2. Abduction
Ai herranjumala! Bruce laittaa sellaista tykitystä kehiin että ei varmasti jää epäselväksi että kuningas on todella palannut. Loistava biisi loistavalla kertosäkeellä, tällaista on nimittäin odotettu! Loistava avausraita! 10

3. Soul Intruders
Jää hieman edellisen biisin varjoon mutta on silti hyvä biisi, rajua tuplabasaritykitystä luvassa. Pidän kertosäkeestä tässä biisissä ehkä vähemmän kuin noista muista lauluosuuksista mutta ei sekään huono ole. Brucen tulkinnat on ihan omaa luokkaansa, huomasin taas että ei samaan muut pysty vaikka joskus siltä tuntuukin. 9

4. Kill Devil Hill
Loistava biisi! Tällaista lisää! Lopun fiilistelyssä on oikeasti sitä tunnetta mukana mitä moni muu ei nykyään enää osaa tehdä kunnolla. Kappale on muutenkin levyn parasta antia. 10

5. Navigate the Seas of the Sun
Todella kaunis biisi, mulla on aina ollut suuri mieltymys akustisiin biiseihin koska niissä saa fiilistellä hieman astetta enemmän kuin noissa jytäbiiseissä. Tai no, ei ehkä enemmän mutta eri tavalla. Lopussa kertsiä hoilataan ehkä vähän liikaa niin siitä vähän miinusta. Mutta muuten loistava biisi! 9

6. River of No Return
Hieno aloitusriffi, pidän tällaisesta. Muuten ei ehkä biisi ole vielä avautunut toivotulla tavalla. Mallikas suoritus kuitenkin. Pitää kuunnella lisää jos tämä avautuisi paremmin. 8

7. Power of the Sun
Jaa että onko raskasta, alkuriffi kuulostaa ihan joltain In Flamesilta. Huh huh mii laiks! Ihan sairas biisi! Räjäyttää tajunnan, ei huonoa asiaa tässä biisissä. 10

8. Devil on a Hog
Levyn perinteinen rokkibiisi mutta älkää antako sen hämätä, omasta mielestäni yksi levyn parhaita ellei jopa paras biisi levyllä. Ehkä yksi parhaita kertosäkeitä ikinä, Brucen ääni on vaan jotain niin hienoa ettei sitä voi kuvailla, kuunnelkaa itse ja ymmärtäkää mitä meinaan. 10

9. Believil
Tässä vaiheessa huonoiten avautunut biisi. Mutta usein juuri tällaiset biisit ovat osoittautuneet pitkällä tähtäimellä aian loistaviksi kappaleiksi. Katsellaan ja kuunnellaan... Loistava kertosäe pelastaa numeron ylöspäin. 8

10. A Tyranny of Souls
Ja loppuun herkkua taas tarjolla, todella hieno lopetus levylle! Ei yllä ehkä ihan levyn parhaiden biisien tasolle mutta enpä ala skippaamaankaan biisiä. Aivan loistavaa tavaraa. 9

Total
Ei Bruce pettänyt taaskaan, ja se on paljon sanottu koska odotukset levyä kohtaa oli todella suuret. Todella raskasta matskua tulossa niille jotka eivät vielä sorru lataamaan levyä, kunnioitan teitä. Sanoisin että tämä levy menee jopa Chemical Weddingin edelle ja siinä vaiheessa levyn täytyy olla jotain yliluonnollista. Muutamaa huonommin avautunutta biisiä lukuunottamatta (HUOM! mielipiteet näiden biisien osalta todennäköisesti muuttuu muutaman lisäkuuntelun jälkeen) kyseessä on yksi kovimmista levyistä! 10

EDIT: ja jokaisen biisin arvosana tulee varmasti nousemaan kunhan pääsen kuuntelemaan kunnolla lyriikoiden kanssa biisejä.
"Get yourself together, drink 'till you drop
Forget about tomorrow and have another shot!"
-Ale Pupi, Kuopio-
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

^no voi v***u
milloin se levy ílmestyikään? toukokuussa...... :cry:
Ei tätä saatana kestä selvin päin eikä kännissäkään enää kun jäbät hehkuttaa ihan tosissaan, perskeles :wink:

oonks miä suomen ainut Bruce diggari, kuka ei ole kuullut palaakaan koko levyltä :cry:
Into Iron Maiden Since 1983
KURRE

Post by KURRE »

^ Et ole ainut..... Itsekään en ole kuullut mitään "maistiaisia". :lol:
Odotellaan helvetti. :wink:
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Alex Machine wrote:^ Niin kyllähän Bruce vähän on menettänyt aivan sieltä äänialueen yläpäästä. Korkeimmissa kohdissa Bruce hieman ohentaa ääntään, eikä nuo kohdat irtoa enää niin voimalla ja kirkkaasti kuin 20 vuotta sitten. Toisaalta Bruce on mielestäni nykyään monipuolisempi laulaja kuin 20 vuotta sitten ja käyttää ääntään monella tapaa "paremmin" kuin silloin joskus. Olisiko se sitä tekniikan kehittymistä...
JEP ! Tuota samaa olen muutaman kerran sanonut/kirjoittanut. Sen minkä mies äänialassa häviää, voittaa hän tänä päivänä kirkkaasti tekniikassa. Livenä se on hieno asia, koska mies laulaa nyt järjellä eikä vain runttaa menemään kun kerran ääntä lähtee. Toisaalta studioäänitteessä sitten huomaa ne kadonneet oktaavin kymmenykset ja muut iän tuomat rasitteet. Molempi parempi ? Maailman kymmenen kovimman vokalistin joukossa mies varmasti pysyy uransa loppuun asti jos ajoissa ymmärtää lopettaa.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

^^Täällä sorruttiin noihin kahteen clippiin, mitkä saa virallisilta sivuilta. Onneksi ovat sentään niin lyhyitä.. Mut silti, ei minkäänlaista selkärankaa, taas se huomattiin.
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
CharlotteTheHarlot
Kisälli
Kisälli

Post by CharlotteTheHarlot »

Uaah, kävin kuuntelees noi clipit äsken. Molemmat kuulosti mun mielestä tosi lupaavilta, varsinkin toi Soul Intruders! Vielä päälle kuukausi... :( Mut onneks tulee lisää clippejä ennen sitä!
"'What ho', said the thing with three bonces, 'do not meddle with things you do not understand!'" Nicko McBrain
Dunadan
Roudari
Roudari

Post by Dunadan »

KURRE wrote:^ Et ole ainut..... Itsekään en ole kuullut mitään "maistiaisia". :lol:
Odotellaan helvetti. :wink:
Tiedän jo ennalta, että Sir Brucen levy tulee olemaan helvetin hyvä, joten ei minullakaan ole pienintäkään houkutusta ladata yhtään mitään. Ostan levyn, ja kuuntelen sen kaikessa rauhassa kunnon soundeilla ja vehkeillä. Minä en ainakaan saa mistään hikisistä mp3:sista paskaakaan irti, kunnon vehkeillä ja kunnon äänenlaadulla musiikkia pitää kuunnella, boys n' girls. Kaikille selkärangattomille tasapuolisesti iso keskisormen nosto.
Sami
Peräruiske
Peräruiske

Post by Sami »

Erittäin ISO keskisormi Promoille ja Iron Maiden/Bruce Dickinson "faneille"

Minä EN hyväksy MISSÄÄN muodossa, ei vielä julkaistujen levyjen kohdalla imurointia netistä. Jos ei jaksa venailla Toukokuuta, niin on aika kakara.

Mä tosiaan pidin näistä sivuista ja kumppaneista näin laudalla mutta nyt (pörssi)osakkeet romahti.

Spoilasitte monelta ilon, kiitos siitä. Olisitte voineet laittaa Tyranny of Soulsin topikin otsikkoon Spoilers sanan.

Keinonen ja muut imuttelijat, ette te mitään Hard Core Iron Maiden faneja ole, Aito True fani jaksaa odottaa Tyranny Of Souls ilmestymispäivään saakka kuten minä ;)

T:Queen Bitch
KURRE

Post by KURRE »

^ Johan alkoi tapahtumaan perskele. :wink:
Edward The Great
Hang-Around
Hang-Around

Post by Edward The Great »

^^ Noh noh. Jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. Faniutta on monenlaista. Jokaisen oma asia miten tuon levyn hankkivat ja missä vaiheessa.
Mutta itse en tosiaan mikään diehard Dickinson Band fani olekkaan, vaikka tulihan tuo livenä nähtyä Tuska 2002. Kyllä tuon levyn silti hankin heti kun se tulee :D
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Sami wrote:Spoilasitte monelta ilon, kiitos siitä. Olisitte voineet laittaa Tyranny of Soulsin topikin otsikkoon Spoilers sanan.
Siis häh, miten joku voi spoiltaantua musiikista lukemalla tekstiä? Ilmeisestu sä et sit koskaan lue esimerkiksi levyarvosteluja, kun ne "spoilaa" levyä, vai? :shock:
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

poolrules wrote:
Sami wrote:Spoilasitte monelta ilon, kiitos siitä. Olisitte voineet laittaa Tyranny of Soulsin topikin otsikkoon Spoilers sanan.
Siis häh, miten joku voi spoiltaantua musiikista lukemalla tekstiä? Ilmeisestu sä et sit koskaan lue esimerkiksi levyarvosteluja, kun ne "spoilaa" levyä, vai? :shock:
Hyvä pointti. Suuri osa esimerkiksi Imperiumin levyarvosteluista on tehty ennen levyn ilmestymistä. Eikös se ole ihan sama arvioiko levyä joku arviomaan palkattu henkilö vai Matti Maidenfani Rautaneidon palstalta? Jokainen muodostaa, tai ainakin pitäisi muodostaa oma mielipiteensä musiikista itse sitä kuultuaan, eikä muiden kehujen/dissailun perusteella. Mielestäni levyn etukäteen kuuntelemisella tai kuuntelematta jättämisellä ei ole mitään tekemistä faniuden kanssa. Henkilökohtaisesti en ole ylpeä ladattuani levyn netistä, mutta ostan takuulla levyn heti sen ilmestymispäivänä.

Onko pakko lukea Tyranny Of Souls topicia, jos ei halua tietää levystä mitään etukäteen? Ihan maalaisjärjelläkin tajuaa, että osa porukasta tulee kuitenkin keskustelemaan levystä jo ennen sen ilmestymistä (siis mikäli kyseinen levy on helposti netistä imutettavissa) halusi sitä tai ei.
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Sami wrote:Erittäin ISO keskisormi Promoille ja Iron Maiden/Bruce Dickinson "faneille"

Minä EN hyväksy MISSÄÄN muodossa, ei vielä julkaistujen levyjen kohdalla imurointia netistä. Jos ei jaksa venailla Toukokuuta, niin on aika kakara.

Mä tosiaan pidin näistä sivuista ja kumppaneista näin laudalla mutta nyt (pörssi)osakkeet romahti.

Spoilasitte monelta ilon, kiitos siitä. Olisitte voineet laittaa Tyranny of Soulsin topikin otsikkoon Spoilers sanan.

Keinonen ja muut imuttelijat, ette te mitään Hard Core Iron Maiden faneja ole, Aito True fani jaksaa odottaa Tyranny Of Souls ilmestymispäivään saakka kuten minä ;)

Mikä hiihtäjä tää on...?
LOL! :mrgreen:

Yksi asiallinen kysymys sulle, Sami: Minkä helvetin takia sä luulet et jotain täällä kiinnostaa mitä sä hyväksyt ja mitä et...?

EDIT: Oli ihan pakko vielä lisätä että miten se spoiler-sana olis vaikuttanu sun lukemiseen...? Etkö sä tosiaan huomaa kun teksti alkaa olla semmosta että spoilereita on tulossa? Missä menee spoilerin raja; jos joku sanoo sulle kadulla että "vittu miten hyvä Brucen uus on!" niin alatko sä narisemaan noita juttujas sille?

Ei vittu... tän on PAKKO olla trolli.... :shock:

Ja asiaan: levy tosiaan kasvaa kuunnellessa koko ajan ja biisit aukee paremmin. Jos joku diggas jotain biisiä heti ekalla kuuntelukerralla niin kuunteles 10 kertaa lisää!
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Sami wrote:Erittäin ISO keskisormi Promoille ja Iron Maiden/Bruce Dickinson "faneille"
Niin, tai sitten, te jotka ette halua kuulla Brucen uutta tuotantoa heti kun mahdollista on, ette ole todellisia faneja. Iso keskisormen nosto niille jotka olevat kuuntelemetta herran tuotoksia vaikka mahdollisuus olisi.

"Joo."

Asioilla on kaksi puolta, ja se, että näistä aletaan näin vouhkaamaan, tuo ennemminkin kakaramaiset piirteet esiin.

Ja turha sitä keskisormea promoille on nostaa, niillä on ihan oikeakin funktio, eikä se ole se, että pertti perusnörtti voi imeä albumin vepistä ennen julkaisua.
Edward The Great wrote:^^ Noh noh. Jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. Faniutta on monenlaista. Jokaisen oma asia miten tuon levyn hankkivat ja missä vaiheessa.
Mutta itse en tosiaan mikään diehard Dickinson Band fani olekkaan, vaikka tulihan tuo livenä nähtyä Tuska 2002. Kyllä tuon levyn silti hankin heti kun se tulee :D
Tästä faniudestakin on niin mukava aloittaa keskustelua. "Joo, en ole truufani kun en käynyt katsomassa Brucea livenä 1994 ollessani kymmenvuotias."

Ja tosiaan, alkuperäiseen aiheeseen. Jos jonkun tekstit pilaavat kuuntelunautinnon jostain levystä, niin kannattaa varmaan sulkea se selain eikä lukea sivustoja. ISO kyynel ja henk. koht. helvetti mun mielestä.

Huhhuh, taidan mennä kanssa äiteelle kiroomaan kun pojaat kirjotteli levystä nettiin ennen sen julkasua. Ylläpitäjä myös. Kyllä osakkeet ny tosiaan laski, voi olla etten lue tätä enää koskaan.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Soul_Intruder
Roudari
Roudari

Post by Soul_Intruder »

No totta kai ostan!! Chemical Wedding ja Accident Of Birth oli niin kovaa kamaa että huh huh :)
Ostan heti, kun satun sen kaupoissa näkemään elikä ilmeisesti 23.5. :?
En ole sortunut vielä latailemaan, vaikka houkutusta olisi
Se ei oo kuitenkaan kivaa, kun tietää jo mitä levy sisältää..Ja aito on aina aito
Last edited by Soul_Intruder on Thu May 04, 2006 19:40, edited 1 time in total.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Soul_Intruder wrote: Ostan heti, kun satun sen kaupoissa näkemään elikä ilmeisesti 23.5. :?
Hmm.. eiköhän tätäkin muuten saa jo 20. päivä perjantaina tavan mukaisesti?
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

Siis tämänhetkisten tietojen mukaanhan levy ilmestyy Suomessa jo 18.5.

Näin lupaa Edel
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Käsittääkseni sinä olet se, joka myönsi olevansa miehiinmenevä imuttelija. Eli munaa mekkoon vaan ja kitinä seis
"To be alive is more than just breathing"
Janne
Vempare
Vempare

Post by Janne »

^ Pidähän Lappiksen tampio turpaasi pienemmällä tai muuten Family Bitch ilmoittaa Fab 5 ryhmän kotiisi.

T: King Bitch
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Odotan mielenkiinnolla, milloin tähän(kin) topiskiin saadaan true/anti-truefani -keskustelu. On se saatana kumma kun ihmiset eivät opi :roll:. Ja pikantin lisän antaa varmasti keskustelu ihmisten suuntautumisesta. Hoplaa.

EDIT:
Sami wrote: Mä tosiaan pidin näistä sivuista ja kumppaneista näin laudalla mutta nyt (pörssi)osakkeet romahti.
Eli onko kaikenlainen vapaa keskustelu julkisella foorumilla tuomittavaa jos se ei noudata omaa näkemystäsi? En halua kenenkään mieltä pahoittaa, mutta JULKISELLA FOORUMILLA, JOSSA SANA ON VAPAA on tuskin kenekään mielestä oikein jos aletaan valikoimaan käyttäjiä MIELIPITEEN perusteella, on se sitten millä tahansa keinolla muodostettu(esim.lataamalla levy netistä)? Vai kanntatko kenties rajoitettua sananvapautta?
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Mä nyt vaan heitin, mua ei pahemmin kiinnosta muutenkaan ali-ihmisten kommentointi.

En ole mäkään vielä mitään Brucen kamaa netistä koneelle imuttanut. Ja tuskin imutankaan.
"To be alive is more than just breathing"
Sami
Peräruiske
Peräruiske

Post by Sami »

Jukka wrote:Odotan mielenkiinnolla, milloin tähän(kin) topiskiin saadaan true/anti-truefani -keskustelu. On se saatana kumma kun ihmiset eivät opi :roll:. Ja pikantin lisän antaa varmasti keskustelu ihmisten suuntautumisesta. Hoplaa.

EDIT:
Sami wrote: Mä tosiaan pidin näistä sivuista ja kumppaneista näin laudalla mutta nyt (pörssi)osakkeet romahti.
Eli onko kaikenlainen vapaa keskustelu julkisella foorumilla tuomittavaa jos se ei noudata omaa näkemystäsi? En halua kenenkään mieltä pahoittaa, mutta JULKISELLA FOORUMILLA, JOSSA SANA ON VAPAA on tuskin kenekään mielestä oikein jos aletaan valikoimaan käyttäjiä MIELIPITEEN perusteella, on se sitten millä tahansa keinolla muodostettu(esim.lataamalla levy netistä)? Vai kanntatko kenties rajoitettua sananvapautta?
lyhyesti, en
Sami
Peräruiske
Peräruiske

Post by Sami »

Lappis wrote:Mä nyt vaan heitin, mua ei pahemmin kiinnosta muutenkaan ali-ihmisten kommentointi
näyttää kiinnostavan

t Queen Bitch
Post Reply