Kylillä kuultua (kehuja ja kritiikkiä Iron Maidenista) Topic

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

^
Hyvin sopii tämä juttu tähän topicciin :D
Lisää..... nam! :?
Into Iron Maiden Since 1983
Jauno
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Jauno »

Peke wrote:^
Hyvin sopii tämä juttu tähän topicciin :D
Lisää..... nam! :?
En tiiä onko toi vittuilua vai ei :lol: , mutta laitoin ko. jutun tänne koska noin näppituntumalla sanoisin että suurin osa tähän topicciin kirjoittajista eli ne jotka kylillä (tai iskältä tai äiskältä) kuulee juttuja Maidenista tai niistä jutuista jotain välittää on juurikin yläasteikäisiä...niin vaikka musiikkimaut sun muut on tärkeitä niin jotain rajaa..
Silver linings can disappear, but they always shine..
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

^
Pakkohan tohon on vastata, ettet jää harhaluuloon...
Ei ollut vittuilua :lol: , minä en vittuile asiatopiskeissa, yleistopiskissa toisinaan, mutta en enää sielläkään.... 8) UGH! :finger:
Into Iron Maiden Since 1983
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Taas tuli jotenkin ajauduttua matikan tunnilla musiikin ihmeelliseen mailmaan.

Kaveri alkoi kertoa eilen löytämästään " Ihan pirun hyvästä biisistä ",oli jostain syystä ladannut netistä jonkun Within Temptationin biisin ja kertoi, että se oli iskenyt ihan pirun kovin. No minä se sitten tuli sanoneeksi, että WT oli jo tulossa melkein lämppäämään Iron Maidenia.
Kaveri siihen sitten tokaisi, " Iron Maidenin se pitäisi Within Temptationia lämpätä "" Iron Maiden on niin syvältä... Jotain 80-luvun rokkia " Sitten tokaisi jo toinenkin juippi oman mielipiteensä Maidenista " Joo, oon mäkin jotain Maidenin biisejä kuullu, aika perseestä "

Välillä tuntuu todella, että olen jossaain ihan muualla kuin lukiossa... Pistää kyllä ihan hiljaseksi tuollaset mielipiteet, aika hupaisia... Ja kun niihin ei ole edes paljoa sanottavaa. Prempi olla vaan hiljaa.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
raastin
Berserkki
Berserkki

Post by raastin »

No suurin osa kavereistani kuuntelee jonkinlaista heviä, niin kyllä niitä Iron Maidenin kuuntelijoitakin tunnen useamman. Mutta yksi kaveri tuppaa aina sanomaan että "Maiden on vaa powermetal hoilausta" ja toinen kaveri on sitä mieltä että Maiden on turhan "löysää" musiikkia :? . Kotona Maidenin pauhattaminen ei tule kuuloonkaan, ainoastaan kuulokkeilla kuuntelen jos porukat on paikalla. Isä kun on klassisen musiikin ystävä ja soittaja niin hänen mielipiteensä bändistä (ja hevistä) on mitä on. No onneksi en välitä muiden mielipiteistä musiikkimakuni suhteen.
Micki Nine
Hell Rat
Hell Rat

Post by Micki Nine »

Joskus pari vuotta sitten kaveri sano, että "Ei se hevi niin mullistavaa ole" voi juma...

Ja parikin tyyppiä on kysynyt, että onko Maidenin laula kenties nainen...
Tribuuttilevy!!
Petri the great
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Petri the great »

Oikeastaan kukaan kavereistani ei ymmärrä Iron Maidenin päälle ollenkaan, joko se on liian kevyttä, raskasta, hardrockia, laulaja laulaa liian korkealta, soittajat on huonoja tai liian vanha bändi ym. Ei vanhemmatkan oikeen Maidenia tajua mutat serkut pitävät bändiä loistavana. Yksi kaveri kyllä jaksaa aina maidenista puhuttaessa jauhaa että: "ei se oo hevibändi se o hardrockia, ainoastaan metallica on oikeet hevii, kaikki muut on jotain hardia tai "örinää". Tuo lause saa aina hymyilemään.
xapanthe
Wimp
Wimp

Post by xapanthe »

No tuota, olen monesti kuullut ihmisten suusta tulevan nämä sana: "Maiden kuulostaa aina samalta", jolloin olen lähtenyt pitkään väittelyyn, että kuulostaako vaiko ei.

Tietenkin Maiden kuulostaa sinäänsä samalta, se kuulostaa Maidenilta. Miltä muultakaan se voisi kuulostaa? (Tietenkin on biisejä jotka saattavan kuulostaa jonkun toisen bändin kaltaiselta biisiltä tms, mutta se siitä).

Äidiltäni olen kuullut muutamia kertoja, että Maiden on muka liian raskasta. Tai no ehkä äidilleni se on raskasta, mutta kyllä se joistain biiseistä pitää, esim. Run to The Hills, Journeyman, No More Lies ja joitain muuta (muistaakseni vielä ainakin The Thin Line Between Love and Hate ja Wasting Love). Ja itse asiassa, se pitää erityisen paljon Journeymänistä, joskus yllätän sen kuuntelemasta ja laulamasta sen mukana.

Näiltä perus teinihoppareilta on kuullut tietysti, että Maiden on paskaa, ja jotkut jotka eivät Maidenista ole pitäneet, jostain kumman syystä pitävät The Trooperia ja Acec Highia Maidenin parhaimpina/kuunneltavimpina biiseinä.

Jotkut jopa haukkuvat joskus saatananpalvojaksi tai joksikin muuksi. Yleensä tietämättömät leimaavat kaikki rankanhevin kuuntelijat (esim. Dimmu Borgir) satanisteiksi/saatananpalvojiksi, ja huomaan, että nämä todella tietämättömät ei edes erota esim. Dimmun ja Maidenin eroavaisuuksia musiikissa ja tyylissä.

Jotkut ovat taas sanoneet Maidenia liian synkäksi, joka ei mielestäni ollenkaan pidä paikkaansa! Monissa biiseissä tulee hyvä ja joskus jopa iloinen fiilis.

Opettajilta yleensä kuulee sanat; "Laita toi möykkä pois", ja saatan vastata siihen; "Valitettavasti en voi laittaa, koska se ei ole möykkää, se on Maidenia". Tämä ei ole mikään paras tapa päästä opettajan suosioon, mutta harmittaa kun haukutaan möykäksi.

Jotkut kavereistani (tässä tapauksessa yleensä on ollut kyseessä naishenkilö) on valittanut, että Bruce Dickinson, tai kuten he sen itse ilmaisevat: "Toi laulaja", laulaa liian korkealta, kirkuu, rääkyy. Myös joskus tullut valituksia, että: "eikö se muuta osaa ku kirkua ja rääkyä", mutta monasti on mennyt naamat umpeen kun olen soittanut niille jotain Brucen ei Maiden biisejä, esim. Soololevyn biisejä tai jotain random opera/coveri biisejä joissa Brucen ääni esiintyy.

Up the Irons!
Iron Maiden = Life
KURRE

Post by KURRE »

Minä kun olin menossa herra Utille Kouvolaan, juunaa ootellessa juttelin siinä vanhemman nais henkilön kanssa ihan niitä näitä, hetken päästä kun olimme jo turinoineet tovin rouva ihminen kysäisi minulta mitä olen Kouvolaan menossa tekemään.
Vastasin siihen, että keikkaa katsomaan Kattiin.
Rouva kysäisi, että minkä sortin musiikista on kyse?
Vastasin, että vähän rankemmasta.
Rouva kysyi, että minkälaista musiikkia sitten ylipäänsä kuuntelen ja kuka soittelee siällä keikalla?
Vastasin, että Ominium Gatherum soittelee keikalla ja muuten tuommoista Maidenia tulee kuuneltua.
Rouva heitti sitten siihen minkinkarvakaulus kaulalla, etteihän toi sitten mitään rankkaa ole. :shock:
Olin hetken hämillään ja kysäisin häneltä, että onko kokemusta tuon tuulilajin musisoinnista. Hän vastasi minulle oman tyttärenpojan kuuntelevan kovemmanluokan Black metallia ja itsekin osallistuvan Tuskafestareille viime vuonna.

Huamasin jälleen ettei ihmisesstä ulkoisessti voi sanoa juuri mitään nykypäivinä, hyvä että eroittaa Naiset miehistä.
Muutenkin kyseinen nais ihminen olli erittäin herttainen.

:P
EDIT: Konnari kielsi nauttimasta olutta junassa, mutta rikoin ominaiseen tyylini kialtoa. :oops:
WBNicko
Hang-Around
Hang-Around

Post by WBNicko »

^
Tämä nyt on hieman offtopikkia, sillä ei liity mitenkään Maideniin.
Priestin keikan jälkeen Hartwallin käytässä käveli vastaa iäkäs rouva (~80v ) kiertuepaita päällä :shock: , joten ei kannata vetää ulkonäön tai varsinkaan iän perusteella kovinkaan suuria johtopäätöksiä.
KURRE

Post by KURRE »

Väärinkäsitys minulla olen syvästi pahoillaan turhasta postaamisessta.

:oops:
Ei voinnut enää poistaakaan SORRY
Last edited by KURRE on Sat Mar 05, 2005 19:14, edited 1 time in total.
johnas-
Hang-Around
Hang-Around

Post by johnas- »

^WBNicko taisi tarkoittaa omaa viestiään tolla offtopicilla
Like candles watch them burn
WBNicko
Hang-Around
Hang-Around

Post by WBNicko »

^Juuri näin.
Lisäsin ^ symboolin siksi, että tapahtumissa oli hieman samakaltaisia piirteitä.
Purkkiliha
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Purkkiliha »

Vois pari juttua vielä lisätä...

Kaverit ei yleensä välitä siitä, että kuuntelen maidenia. Sitten toisaalta on näitä täysin epämusikaalisia tuttavia, jotka eivät kuuntele musiikkia lähes lainkaan. Ne yhdistää maidenin yleensä johonkin deathmetalliin :lol:.

Kerran kesälomalla käveltiin kaverin ( tämä taas on fani ) kanssa maiden paidat päällä. Mentiin valintataloon muistaakseni ostamaan jotain virvokkeita. Siellä kaupassa oltiin jokin aika. Käännyttiin hyllyjen välistä ja vastaan tuli Michael Monroe ostoskärryinensä. Se rupes vähän virnuilee, kun molemmilla oli samanlaiset maidenpaidat päällä :twisted:

Vuosi sitten kuulin varmaan oudoimman kommentin maideniin liittyen. Meillä oli tuttavat kylässä. Sitte kuuntelin sen perheen nuorimman ( jotain 14v kai ) kanssa Brave New Worldia. Dream Of Mirrorsin kohalla se sanoi; "Tähän kuulostaa vähän Pink Floydilta". Siinä oli mulla ihmettelemistä, sillä en näiden kahden vertailtavan välillä löytä mitään yhteistä.
Kellari-Jeesus
Hang-Around
Hang-Around

Post by Kellari-Jeesus »

WBNicko wrote:^
Tämä nyt on hieman offtopikkia, sillä ei liity mitenkään Maideniin.
Priestin keikan jälkeen Hartwallin käytässä käveli vastaa iäkäs rouva (~80v ) kiertuepaita päällä :shock: , joten ei kannata vetää ulkonäön tai varsinkaan iän perusteella kovinkaan suuria johtopäätöksiä.
jatketaan vaan :lol: . joo näin itsekkin. ja sen kanssa oli sitten vähän nuorempi pappa joka puhui jotain siitä että oli vähän rankkaa ja olisi se toinen (nimeä en muista) orkesteri ollut vähän rauhallisempi. ja mummo siihen että perkele pidä se suus nyt kiinni :shock:
http://www.mikseri.net/artists/?id=49775 <--rässiä

Ja Jeesus sanoi: Totisesti...
Guest

Post by Guest »

Käytiin kerran ohimennen yhden kaverin kanssa Kallion kulmassa ja juteltiin siellä jonkun yli 60-vuotiaan sällin kanssa. Tuli sitten aika pommina kun se tyyppi alkoi puhumaan omista suosikkibändeistä. Revettiin oikein kunnolla kun 6-kybänen juoppo alkaa hehkuttaa maideniä ja ties mitä muita. Jouduttiin tosin vähän dissaamaan kun deeku kertoi lempibändinsä olevan stratovarius :lol: Judas Priest taas oli hänen mielestään ihan perseestä.
Eye on the Money
Wimp
Wimp

Post by Eye on the Money »

Kavereistani kukaan ei ole sanonut Maidenista toispuoleista sanaa omalla luokallani. Pojista on minun lisäkseni kome lähdössä kesän ekalle keikalle ja puolet löysistä tunneista löpisen jonkun kanssa, niin... pääasiassa Maidenista. Taitaa olla ainoa metalli-ryhmä mistä melkein kaikki pojat porukassa yhteisesti pitävät muutamaa hopparia ja yhtä trash-metal fania lukuunottamatta. Tältä luokalta on tainnut selvityä yksi jätkä ilman hevin kuuntelemiseen siirtymistä, näillä näkymin ainakin Lappeenrannassa on Maidenilla fani-kantaa vielä pitkäksi aikaa.

Rinnakkaisilta luokilta on tullut joskus halveksevia katseita itseään coolimpana pitäviltä rankemman hevin faneilta, mutta kukaan ei kuitenkaan hauku makuani päin naamaa.

Kotosalla suhtautuminen ei ole juuri kielteinenkään. Kun soitin CD'ltä äidille aluksi Aces High'n, ei pitänyt yhtään, eikä juuri yllättänyt. Sitten paria viikkoa myöhemmin sanoi pitävänsä soitattamastani Rime of the Ancient Marinerista ja täydellinen "WTF"-ilmiö iski kun sanoi Alexander The Greattia "hienoksi musiikiksi", vaikka on vanhempi kuin Nicko.
Friends of Laproaigh...
Pah
Hell Rat
Hell Rat

Post by Pah »

viidessäkymmenissä oleva herrasmies sanoi junassa maidenin killers-paidasta joka oli päällä "onpa söpö" :D
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Eye on the Money wrote:ja yhtä trash-metal fania lukuunottamatta.
Hmm.. ei yhtään esimerkkejä olisi tämän kaverin lempiyhtyeistä, että saisi vähän genreen kosketusta? ;)
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Eye on the Money
Wimp
Wimp

QazKFD wrote:
Eye on the Money wrote:ja yhtä trash-metal fania lukuunottamatta.
Hmm.. ei yhtään esimerkkejä olisi tämän kaverin lempiyhtyeistä, että saisi vähän genreen kosketusta? ;)
Puolet Lappeenrannan ympäristössä trashia/skeittipunkkia soittavista kokoonpanoista plus Mokoma, Stam1na, Slayer ja pari muuta joita ei hitollakaan muista.
Friends of Laproaigh...
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

^Taisi mennä vähän ohi tuo QazKFD:n kirjoituksen pointti, koska mä ainakin näin sen vain piikittelynä puuttuvasta H-kirhaimesta :wink:. Eli ei trash vaan thrash.
Eye on the Money
Wimp
Wimp

Ja malliesimerkki kuinka typosta(jatkuvasta sellaisesta tosin) saadaan näyttävä farssi uuden käyttäjän ansiosta, minä kyllä vähän ihmettelin kys. kysymystä mutta olihan sitä hullumpaakin tullut nähtyä, kyse ei onneksi olekkaan jostain täys-sekopäästä. Ja pyydän myös anteeksi kaikilta thrash-faneilta joita ilmeisesti verisesti loukkasin, mutta onhan teillä viestit haravalla läpi käyvä QazKFD turvananne.
Friends of Laproaigh...
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

No toi nyt on tyypillistä qalzdkgh-meininkiä, ei sitä kannata niin kovin vakavissaan ottaa.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Eye on the Money wrote:Ja pyydän myös anteeksi kaikilta thrash-faneilta joita ilmeisesti verisesti loukkasin, mutta onhan teillä viestit haravalla läpi käyvä QazKFD turvananne.
No eipä tuo minua haitannut erityisemmin, tuskin muitakaan, kun kerran "OMG LOL NOOB" -viestejä ei ole tullut. Ja tuskin on tarvetta anteeksikaan pyydellä, jos jollain on, niin se olen minä ja pyynnöt kohdistuvat välimerkille kuin väkisin makasin :|
asa wrote:No toi nyt on tyypillistä qalzdkgh-meininkiä, ei sitä kannata niin kovin vakavissaan ottaa.
No kannattaako tämä? :) Ja jos ottaa, niin hyvänä vai pahana?

*ddu kun ei oo taas aiheeseen mitään.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Joo.
Äitini kaveri oli meillä käymässä ja minä katoin siinä Rock In Rioa.
Kyllä siinä alkoi keittämään pahemman kerran kun yhtäkkiä tämä äitini kaveri sanoi: Onpas siinä rumia tyttöjä, laulaja kuulostaa omituiselta. Hyvä etten hyökännyt kimppuun.
Tänään kaverini sanoi tunnilla että "Ihme ettei maidenin ukot oo jo kuollu, nehän on semmosii vanhoi luurankoja jotka ei jaksa ees pitää kunnon showta enää. kuuntelisit mieluummin kunnon heviä niinku cob."
helvetti
Half Lives... Eat But Never Kill
Locked