Ja kahden vuoden välein julkaistut kokoelma- ja livelevyt sekä niiden yhteydessä heitetyt kiertueet eivät ole olleet ns. liian kaupallista toimintaa?On the worlds hands wrote:Oishan se ollu jo liian kaupallista tuplauttaa levyjen määrä.

Moderator: The Killer Krew
Ja kahden vuoden välein julkaistut kokoelma- ja livelevyt sekä niiden yhteydessä heitetyt kiertueet eivät ole olleet ns. liian kaupallista toimintaa?On the worlds hands wrote:Oishan se ollu jo liian kaupallista tuplauttaa levyjen määrä.
Joo, Maiden oli 80-luvulla ihan hitosti enemmän rahan perään kuin nykyään, kun pirulaiset pistivät melkeinpä vuoden välein tasaisesti aina levyä pihalle. Hyvä että hidastivat tuohon levy kerran neljässä vuodessa julkaisutahtiin, ettei mene ihan selloutiksi touhu.On the worlds hands wrote:Oishan se ollu jo liian kaupallista tuplauttaa levyjen määrä.
Jep, tuota itsekin toivoisin näkeväni tapahtuvan. Paha vaan että biisien että levyjen kestojen lyhentämiseen tarvittaisiin varmaan jämerä tuottaja, mutta Harrisin tietäen moista tuskin tulee tapahtumaan.IndianaJones wrote:Varsinkin jos levyjen kestot pidettäisiin kurissa, sieltähän bändi voisi niitä tylsimpiä venytyksiä ja turhimpia juttuja karsia. Päinvastoin, osoittaisi että bändillä on musiikillisesti paljonkin sanottavaa ja tekevät rehtiä duunia sävellyspuolella paljon.
Kokoelmien suhteen edelleen samaa mieltä. Mutta final frontierin (eli korkeintaan välttävä) tasoisen uuden levyn julkaiseminen puolentoista vuoden välein olisi mun mielestä vähän rahastusta. Mieluummin AMOLAD:n tasoinen kolmen vuoden välein.IndianaJones wrote:^ Täh? Olet siis oikeasti sitä mieltä, että uusien levyjen julkaiseminen on rahastusta? Mielipiteensä kullakin, mutta olen kyllä täysin päinvastaisella kannalla itse. Toki levytysten tasosta riippuen, huono kama on aina huonoa, mutta jos taso pysyisi edes samalla suhteellisen korkealla tasolla mitä Maidenilla on (mun henkilökohtaisen mielipiteen mukaan) melkein koko tuotanto on, niin ei haittaisi kyllä yhtään. Varsinkin jos levyjen kestot pidettäisiin kurissa, sieltähän bändi voisi niitä tylsimpiä venytyksiä ja turhimpia juttuja karsia. Päinvastoin, osoittaisi että bändillä on musiikillisesti paljonkin sanottavaa ja tekevät rehtiä duunia sävellyspuolella paljon. En mä ole ikinä kovalla tahdilla levyttäviä bändejä pitänyt mitenkään rahanahneina, enemmän siitä viestii pitkät levytystauot, joiden aikana julkaistaan kaikenmaailman kokoelmaa ja liveä, joiden settilistat ovat vuodesta toiseen samaa kamaa.
Mutta tosiaan ihan miten kukakin asian näkee, itsellä vaan vähän vaikeuksia ymmärtää tuota teikäläisen kantaa.
Jenkkipainoksista en tiedä, mutta EU-versiot ainakin soivat hienosti ja laatu on kohdillaan, alkuperäiset vinyylit voi hyvillä mielin päästää eläkkeelle. Kannet on sinällään aika perussettiä verrattuna parin vuoden takaisiin kuvalevyihin, mutta alkuperäispainoksia näiden pitäisi mukaillakin. Saa nähdä minkälainen painos LADista on tulossa, alkuperäisessä kun oli mukana vihkonen ja kokonaisuus oli muutenkin aikas näyttävä.AttE wrote:Tuli sitten tänään innostuttua äxän tuplaleimoista sen verran rajusti että menin ja tilasin kaikki nuo kahdeksan reissue-vinyyliä sekä tuon keräilylootan. Onkos kukaan täällä vielä ostanut noita ja jos on, niin ovatko olleet mistään kotoisin?
Joltain musafoorumilta löysin keskustelua että nämä eu-painokset olisi laadukasta tavaraa, Amerikan mantereella sitten laadun suhteen ollut ilmeisesti jotain heittelyä. Tosin nuokin saattavat olla yksittäistapauksia eikä kyseessä välttämättä ole mikään suurempi laatuongelma. Kokonaisuutena jäi kuitenkin sellainen kuva että hinta/laatu-suhde näissä julkaisuissa on vähintäänkin hyvä, joten päätin sitten kertaheitolla päivittää vinyylihyllyn maidenin osalta kuntoon.
Itse huomasin saman, myös 1998-uusintapainoksista tuo häntä puuttuu. 1995-versiolta taitaa löytyä, koska levy on yks yhteen alkuperäisen CD-painoksen kanssa?S.R. wrote:Ihme muuten ettei siellä nimikkolevyltä löytyvän Phantom Of The Operan lopussa ole sitä Paulin "puhetta" siellä lopussa, se kuitenkin löytyy vanhoista vinyyleistä.
Mikä puhe? Mulla loppuu kyllä sekä uusintapainos-CD:n että orkkisvinyylin Phantom siihen "...back at your lair!" kohtaan.Edward Mannerheim wrote:Itse huomasin saman, myös 1998-uusintapainoksista tuo häntä puuttuu. 1995-versiolta taitaa löytyä, koska levy on yks yhteen alkuperäisen CD-painoksen kanssa?S.R. wrote:Ihme muuten ettei siellä nimikkolevyltä löytyvän Phantom Of The Operan lopussa ole sitä Paulin "puhetta" siellä lopussa, se kuitenkin löytyy vanhoista vinyyleistä.
Se just. 10-15 sekkaa taukoa ja kyseinen lause vielä kerran ilman bändiä höystettynä piiskaefektillä tms. Tässä uudessa ja 1998-versiossa tuo häntä on leikattu pois.Bourreau wrote:Mikä puhe? Mulla loppuu kyllä sekä uusintapainos-CD:n että orkkisvinyylin Phantom siihen "...back at your lair!" kohtaan.Edward Mannerheim wrote:Itse huomasin saman, myös 1998-uusintapainoksista tuo häntä puuttuu. 1995-versiolta taitaa löytyä, koska levy on yks yhteen alkuperäisen CD-painoksen kanssa?S.R. wrote:Ihme muuten ettei siellä nimikkolevyltä löytyvän Phantom Of The Operan lopussa ole sitä Paulin "puhetta" siellä lopussa, se kuitenkin löytyy vanhoista vinyyleistä.
Jep! Ainakin Famen kasetilta (!) & CD:ltä ja myös vuoden 95 Castle-painoksesta tuo löytyy, tsekkasin sen eilen. Oman kasarivinyylin versiota en pysty just nyt tarkastamaan.Bourreau wrote:Tätäkö meinaat? Mulla ei vinyylissäkään kuulu tota. Liekö vain UK-painoksissa mukana, tuo mun versio on Saksa-pressi.
En nyt tähän hätään pysty tarkastamaan, mutta muistaakseni debyytistä tais olla pari originaalipainosta vinyylinä (UK ja joku toinen Hollanti/Saksa?, voi tosin olla että muistan väärinkin), FAME-vinyylinä (vissiin parikin kappaletta plus kasetti) sekä cd:nä vielä muutama (FAME, orig. japani-painos, 1995 tupla sekä '98 remasteri).Edward Mannerheim wrote:Jep! Ainakin Famen kasetilta (!) & CD:ltä ja myös vuoden 95 Castle-painoksesta tuo löytyy, tsekkasin sen eilen. Oman kasarivinyylin versiota en pysty just nyt tarkastamaan.Bourreau wrote:Tätäkö meinaat? Mulla ei vinyylissäkään kuulu tota. Liekö vain UK-painoksissa mukana, tuo mun versio on Saksa-pressi.
Mikäs painos S.R. sulla on vinyylistä, ilmeisesti siis UK?
Mulla on joku Ranska-kassu tosta ekasta levystä, ei kuulu siinäkään.Edward Mannerheim wrote: Famen kasetilta
Nyt täytyy myöntää, että en ole tuota kassua kuunnellut pariinkymmeneen vuoteen ja muisti taisi tehdä tepposet! En pysty kuuntelemaan kasettia mutta biisin pituudeksi on merkattu 7.03 eli häntä puuttunee. Häntäversio on siis iskostunut mieleeni siksi yhdeksi ja ainoaksi oikeaksi Famen cd:n ansiosta.Bourreau wrote:Mulla on joku Ranska-kassu tosta ekasta levystä, ei kuulu siinäkään.Edward Mannerheim wrote: Famen kasetiltaPakko kai hommata joku versio josta toi loppu löytyy, ihan vain keräilyn vuoksi. Ynkän sanoin: More is more!
Mukana on. Kyllä näitä uusia painoksia kelpaa kuunnella ja hypistellä.S.R. wrote:Kyllä olettaisin että LAD:issa on mukana se vihkonen, kun onhan nämä kuitenkin mahdollisimman paljon alkuperäis-painosten mukaisesti tehtykin.
Just olin tulossa mainitsemaan mutta kerkesitkin jo tunteja aikaisemmin.Edward Mannerheim wrote:Mukana on. Kyllä näitä uusia painoksia kelpaa kuunnella ja hypistellä.S.R. wrote:Kyllä olettaisin että LAD:issa on mukana se vihkonen, kun onhan nämä kuitenkin mahdollisimman paljon alkuperäis-painosten mukaisesti tehtykin.
Loota on jo turvoksissa vaikka SiT & SSoaSS vielä puuttuvat. Änkemällä ehkä nekin mahtuvat.