Yleistopic a la Maiden

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Re: Yleistopic a la Maiden

Post by Edward Mannerheim »

On the worlds hands wrote:Oishan se ollu jo liian kaupallista tuplauttaa levyjen määrä.
Ja kahden vuoden välein julkaistut kokoelma- ja livelevyt sekä niiden yhteydessä heitetyt kiertueet eivät ole olleet ns. liian kaupallista toimintaa? :lol:
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

On the worlds hands wrote:Oishan se ollu jo liian kaupallista tuplauttaa levyjen määrä.
Joo, Maiden oli 80-luvulla ihan hitosti enemmän rahan perään kuin nykyään, kun pirulaiset pistivät melkeinpä vuoden välein tasaisesti aina levyä pihalle. Hyvä että hidastivat tuohon levy kerran neljässä vuodessa julkaisutahtiin, ettei mene ihan selloutiksi touhu. :lol:

Olen varmaan aiemminkin ihmetellyt, kun Janick jossain haastattelussa meni mölisemään, että Final Frontierille oli paljon ylijäänyttä matskuakin kirjoitettu, taisi olla melkoista huttua kun mieluumin julkaisivat ylipitkiä ja itseään toistavia kuivakkoja biisejä, eivätkä esimerkiksi sovittaneet muita ideoita noihin biisipituuksiin. Ja tosiaan, mie tykkään kyllä Maidenin jutuista aina uusimpaan asti, mutta onhan se myönnettävä että harvemmin noita järkälemäisiä levyjä tulee kuunneltua. Mieluumin vaikka joku 40-50 minanen pariin otteeseen, helpommin sen kestää. Seventh Sonia jaksaa edelleen aika ajoin pyöräyttää ekan kuuntelukerran jälkeen uudelleenkin, AMOLADia ei kyllä ikimaailmassa, vaikka hyvä levy onkin.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
On the worlds hands
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by On the worlds hands »

^ :roll: Onhan se nyt eria asia julkaista joka vuosi levy silloin kun ura on vielä alussa eikä vakiinnuttanut asemaansa maailman huipulla. Itse ainakin sitä mieltä että 3-4 vuoden välein on hyvä tahti.

Kokoelmista ja rahastuskiertueista oon samaa mieltä.
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

^ Täh? Olet siis oikeasti sitä mieltä, että uusien levyjen julkaiseminen on rahastusta? Mielipiteensä kullakin, mutta olen kyllä täysin päinvastaisella kannalla itse. Toki levytysten tasosta riippuen, huono kama on aina huonoa, mutta jos taso pysyisi edes samalla suhteellisen korkealla tasolla mitä Maidenilla on (mun henkilökohtaisen mielipiteen mukaan) melkein koko tuotanto on, niin ei haittaisi kyllä yhtään. Varsinkin jos levyjen kestot pidettäisiin kurissa, sieltähän bändi voisi niitä tylsimpiä venytyksiä ja turhimpia juttuja karsia. Päinvastoin, osoittaisi että bändillä on musiikillisesti paljonkin sanottavaa ja tekevät rehtiä duunia sävellyspuolella paljon. En mä ole ikinä kovalla tahdilla levyttäviä bändejä pitänyt mitenkään rahanahneina, enemmän siitä viestii pitkät levytystauot, joiden aikana julkaistaan kaikenmaailman kokoelmaa ja liveä, joiden settilistat ovat vuodesta toiseen samaa kamaa.

Mutta tosiaan ihan miten kukakin asian näkee, itsellä vaan vähän vaikeuksia ymmärtää tuota teikäläisen kantaa.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Emeritus
Berserkki
Berserkki

Post by Emeritus »

IndianaJones wrote:Varsinkin jos levyjen kestot pidettäisiin kurissa, sieltähän bändi voisi niitä tylsimpiä venytyksiä ja turhimpia juttuja karsia. Päinvastoin, osoittaisi että bändillä on musiikillisesti paljonkin sanottavaa ja tekevät rehtiä duunia sävellyspuolella paljon.
Jep, tuota itsekin toivoisin näkeväni tapahtuvan. Paha vaan että biisien että levyjen kestojen lyhentämiseen tarvittaisiin varmaan jämerä tuottaja, mutta Harrisin tietäen moista tuskin tulee tapahtumaan.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

EDIT:
Ilmeisesti EU-versiot ovat Optimalin tekemiä jotenka hyvät prässit sitten tiedossa.
Last edited by S.R. on Mon Sep 29, 2014 14:19, edited 2 times in total.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
On the worlds hands
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by On the worlds hands »

IndianaJones wrote:^ Täh? Olet siis oikeasti sitä mieltä, että uusien levyjen julkaiseminen on rahastusta? Mielipiteensä kullakin, mutta olen kyllä täysin päinvastaisella kannalla itse. Toki levytysten tasosta riippuen, huono kama on aina huonoa, mutta jos taso pysyisi edes samalla suhteellisen korkealla tasolla mitä Maidenilla on (mun henkilökohtaisen mielipiteen mukaan) melkein koko tuotanto on, niin ei haittaisi kyllä yhtään. Varsinkin jos levyjen kestot pidettäisiin kurissa, sieltähän bändi voisi niitä tylsimpiä venytyksiä ja turhimpia juttuja karsia. Päinvastoin, osoittaisi että bändillä on musiikillisesti paljonkin sanottavaa ja tekevät rehtiä duunia sävellyspuolella paljon. En mä ole ikinä kovalla tahdilla levyttäviä bändejä pitänyt mitenkään rahanahneina, enemmän siitä viestii pitkät levytystauot, joiden aikana julkaistaan kaikenmaailman kokoelmaa ja liveä, joiden settilistat ovat vuodesta toiseen samaa kamaa.

Mutta tosiaan ihan miten kukakin asian näkee, itsellä vaan vähän vaikeuksia ymmärtää tuota teikäläisen kantaa.
Kokoelmien suhteen edelleen samaa mieltä. Mutta final frontierin (eli korkeintaan välttävä) tasoisen uuden levyn julkaiseminen puolentoista vuoden välein olisi mun mielestä vähän rahastusta. Mieluummin AMOLAD:n tasoinen kolmen vuoden välein.

Tän asian tiimoilta mun osalta case closed.
Emeritus
Berserkki
Berserkki

Post by Emeritus »

Osaapa olla Pariisi 2003 -vinyylibootlegilla (oletan) hintaa, mutta hitto kun on tyylikäs kansitaide!
AttE
Paholainen
Paholainen

Post by AttE »

Tuli sitten tänään innostuttua äxän tuplaleimoista sen verran rajusti että menin ja tilasin kaikki nuo kahdeksan reissue-vinyyliä sekä tuon keräilylootan. Onkos kukaan täällä vielä ostanut noita ja jos on, niin ovatko olleet mistään kotoisin?

Joltain musafoorumilta löysin keskustelua että nämä eu-painokset olisi laadukasta tavaraa, Amerikan mantereella sitten laadun suhteen ollut ilmeisesti jotain heittelyä. Tosin nuokin saattavat olla yksittäistapauksia eikä kyseessä välttämättä ole mikään suurempi laatuongelma. Kokonaisuutena jäi kuitenkin sellainen kuva että hinta/laatu-suhde näissä julkaisuissa on vähintäänkin hyvä, joten päätin sitten kertaheitolla päivittää vinyylihyllyn maidenin osalta kuntoon.

Voin tuossa loppuviikosta yrittää laittaa jotain raporttia tänne kun saan lootan ja kuusi ekaa vinskaa käsiini, kuvien kera totta kai.
Iron Maiden 18.7.2008
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Jep. Itse tein samoin, LP:t ja 7":t meni hankintaan, ensimmäinen satsi molempia jo saatu. Vielä en ole soittimessa kerennyt soittamaan, mutta kansia myöten tarkkaa jälkeä! Irma ja TNOTB lienevät kuitenkin remasteroitujen 98' CD:n tavoin uusilla kansilla... Omat vielä muoveissa boksissa, joten ei viiti vielä tarkistaa... 8)
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

AttE wrote:Tuli sitten tänään innostuttua äxän tuplaleimoista sen verran rajusti että menin ja tilasin kaikki nuo kahdeksan reissue-vinyyliä sekä tuon keräilylootan. Onkos kukaan täällä vielä ostanut noita ja jos on, niin ovatko olleet mistään kotoisin?

Joltain musafoorumilta löysin keskustelua että nämä eu-painokset olisi laadukasta tavaraa, Amerikan mantereella sitten laadun suhteen ollut ilmeisesti jotain heittelyä. Tosin nuokin saattavat olla yksittäistapauksia eikä kyseessä välttämättä ole mikään suurempi laatuongelma. Kokonaisuutena jäi kuitenkin sellainen kuva että hinta/laatu-suhde näissä julkaisuissa on vähintäänkin hyvä, joten päätin sitten kertaheitolla päivittää vinyylihyllyn maidenin osalta kuntoon.
Jenkkipainoksista en tiedä, mutta EU-versiot ainakin soivat hienosti ja laatu on kohdillaan, alkuperäiset vinyylit voi hyvillä mielin päästää eläkkeelle. Kannet on sinällään aika perussettiä verrattuna parin vuoden takaisiin kuvalevyihin, mutta alkuperäispainoksia näiden pitäisi mukaillakin. Saa nähdä minkälainen painos LADista on tulossa, alkuperäisessä kun oli mukana vihkonen ja kokonaisuus oli muutenkin aikas näyttävä.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Tuli myöskin ostettua koko setti Äx:stä eli kaikki lp:t sekä 7":set (olivat siis jo ennakkoonvarattuna aiemmin).

Jonkin verran noita tullut jo soiteltua ja ihan hyvältä nuo EU-prässit kuulostavat. Levyt ja kannet ovat laadukkaat joten olen tyytyväinen ostokseeni.
Joitain nyanssi eroja levyjen soundeissa on jos vertaa alkuperäisiin tai varhaisiin uusintapainoksiin, mutta parempi jättää moinen "hifistely" sekä pilkunviilaus muille.
Ihme muuten ettei siellä nimikkolevyltä löytyvän Phantom Of The Operan lopussa ole sitä Paulin "puhetta" siellä lopussa, se kuitenkin löytyy vanhoista vinyyleistä.
Debyytistäkin on pari eri painosta hyllyssä joten eipä tuon pikku pätkän puuttuminen kappaleen lopusta haittaa.

Kyllä olettaisin että LAD:issa on mukana se vihkonen, kun onhan nämä kuitenkin mahdollisimman paljon alkuperäis-painosten mukaisesti tehtykin.
En nyt tähän hätään muista mikä 80-luvun painos oli jo hyllyssä mutta ainakin siinä on vihkonen mikäli 2014 painos ei sitä jostain syystä sisällä.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

S.R. wrote:Ihme muuten ettei siellä nimikkolevyltä löytyvän Phantom Of The Operan lopussa ole sitä Paulin "puhetta" siellä lopussa, se kuitenkin löytyy vanhoista vinyyleistä.
Itse huomasin saman, myös 1998-uusintapainoksista tuo häntä puuttuu. 1995-versiolta taitaa löytyä, koska levy on yks yhteen alkuperäisen CD-painoksen kanssa?
Bourreau
Hang-Around
Hang-Around

Post by Bourreau »

Edward Mannerheim wrote:
S.R. wrote:Ihme muuten ettei siellä nimikkolevyltä löytyvän Phantom Of The Operan lopussa ole sitä Paulin "puhetta" siellä lopussa, se kuitenkin löytyy vanhoista vinyyleistä.
Itse huomasin saman, myös 1998-uusintapainoksista tuo häntä puuttuu. 1995-versiolta taitaa löytyä, koska levy on yks yhteen alkuperäisen CD-painoksen kanssa?
Mikä puhe? Mulla loppuu kyllä sekä uusintapainos-CD:n että orkkisvinyylin Phantom siihen "...back at your lair!" kohtaan. :shock:
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Bourreau wrote:
Edward Mannerheim wrote:
Mikä puhe? Mulla loppuu kyllä sekä uusintapainos-CD:n että orkkisvinyylin Phantom siihen "...back at your lair!" kohtaan. :shock:
Se just. 10-15 sekkaa taukoa ja kyseinen lause vielä kerran ilman bändiä höystettynä piiskaefektillä tms. Tässä uudessa ja 1998-versiossa tuo häntä on leikattu pois.
Bourreau
Hang-Around
Hang-Around

Post by Bourreau »

Tätäkö meinaat? Mulla ei vinyylissäkään kuulu tota. Liekö vain UK-painoksissa mukana, tuo mun versio on Saksa-pressi.
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Bourreau wrote:Tätäkö meinaat? Mulla ei vinyylissäkään kuulu tota. Liekö vain UK-painoksissa mukana, tuo mun versio on Saksa-pressi.
Jep! Ainakin Famen kasetilta (!) & CD:ltä ja myös vuoden 95 Castle-painoksesta tuo löytyy, tsekkasin sen eilen. Oman kasarivinyylin versiota en pysty just nyt tarkastamaan.

Mikäs painos S.R. sulla on vinyylistä, ilmeisesti siis UK?
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Edward Mannerheim wrote:
Bourreau wrote:Tätäkö meinaat? Mulla ei vinyylissäkään kuulu tota. Liekö vain UK-painoksissa mukana, tuo mun versio on Saksa-pressi.
Jep! Ainakin Famen kasetilta (!) & CD:ltä ja myös vuoden 95 Castle-painoksesta tuo löytyy, tsekkasin sen eilen. Oman kasarivinyylin versiota en pysty just nyt tarkastamaan.

Mikäs painos S.R. sulla on vinyylistä, ilmeisesti siis UK?
En nyt tähän hätään pysty tarkastamaan, mutta muistaakseni debyytistä tais olla pari originaalipainosta vinyylinä (UK ja joku toinen Hollanti/Saksa?, voi tosin olla että muistan väärinkin), FAME-vinyylinä (vissiin parikin kappaletta plus kasetti) sekä cd:nä vielä muutama (FAME, orig. japani-painos, 1995 tupla sekä '98 remasteri).
Ainakin jotain tommoisia löytyy, pitäs itseasiassa täydentää discogs-listat jotta saisi absoluuttisen totuuden eri painoksista. No talven aikana vois naputella kaikki loput levyt tuonne.
Vois kyllä kokeilla läpi nuo eri painokset vaikka viikonloppuna, etenkin olis hauska kuunnella tuolta kasetilta, kun kuitenkin melko nostalgiset fiilikset liittyy vieläkin tohon levyyn.
Samoiten pitää kokeilla tuo 4-lp:n "Best Of The Beast"-boxi, en kyllä tähän hätään muista mikä versio siinä on.
Kyllähän tuo POTO:n lopun coda-juttu löytyy paristakin eri painoksesta (kuten jo mainitsit) enkä nyt mitenkään tuota erityisemmin ole kyttäillyt tai eritellyt siten että mistä levystä sitä ei löydy. Sinänsä tuolla ei ole mitään väliä, mutta pääasia että edes jostain omistamastani levystä tuo pikku lisäys löytyy.
Ainoastaan eräällä foorumilla pisti silmään kommentit koskien asiaa, kun kuitenkin nämä tuoreimmat uusintaprässit on tehty mahdollisimman tarkasti originaaleja mukaillen. No aina ei voi saada ihan kaikkea.

Edit:Testasin nuo varhaisemmat cd-painokset debyytistä ja niissä oli se POTO:n extra loppu, vinyyleistä saksa ja hollantipainoksissa ei ollu sitä ollenkaan (toinen orig. ja toinen fame-painos en muista kumpi), sekä BOTB-kokoelmaltakaan ei löytynyt.
Last edited by S.R. on Fri Oct 24, 2014 20:00, edited 1 time in total.
Bourreau
Hang-Around
Hang-Around

Post by Bourreau »

Edward Mannerheim wrote: Famen kasetilta
Mulla on joku Ranska-kassu tosta ekasta levystä, ei kuulu siinäkään. :evil: Pakko kai hommata joku versio josta toi loppu löytyy, ihan vain keräilyn vuoksi. Ynkän sanoin: More is more!
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Bourreau wrote:
Edward Mannerheim wrote: Famen kasetilta
Mulla on joku Ranska-kassu tosta ekasta levystä, ei kuulu siinäkään. :evil: Pakko kai hommata joku versio josta toi loppu löytyy, ihan vain keräilyn vuoksi. Ynkän sanoin: More is more!
Nyt täytyy myöntää, että en ole tuota kassua kuunnellut pariinkymmeneen vuoteen ja muisti taisi tehdä tepposet! En pysty kuuntelemaan kasettia mutta biisin pituudeksi on merkattu 7.03 eli häntä puuttunee. Häntäversio on siis iskostunut mieleeni siksi yhdeksi ja ainoaksi oikeaksi Famen cd:n ansiosta. :D

No, noilta mainituilta cd-painoksilta ainakin löytyy. Luulis jomman kumman löytyvän suht kivuttomasti.
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

S.R. wrote:Kyllä olettaisin että LAD:issa on mukana se vihkonen, kun onhan nämä kuitenkin mahdollisimman paljon alkuperäis-painosten mukaisesti tehtykin.
Mukana on. Kyllä näitä uusia painoksia kelpaa kuunnella ja hypistellä.

Loota on jo turvoksissa vaikka SiT & SSoaSS vielä puuttuvat. Änkemällä ehkä nekin mahtuvat. :lol:
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Edward Mannerheim wrote:
S.R. wrote:Kyllä olettaisin että LAD:issa on mukana se vihkonen, kun onhan nämä kuitenkin mahdollisimman paljon alkuperäis-painosten mukaisesti tehtykin.
Mukana on. Kyllä näitä uusia painoksia kelpaa kuunnella ja hypistellä.

Loota on jo turvoksissa vaikka SiT & SSoaSS vielä puuttuvat. Änkemällä ehkä nekin mahtuvat. :lol:
Just olin tulossa mainitsemaan mutta kerkesitkin jo tunteja aikaisemmin.
Hienolta näytti kuvien perusteella LAD:in uudenkin painoksen kansikuvitus ja hyvä että vihkonen on mukana. Joku muuten sanoikin, että jos sattuu olemaan vähänkin kieroja (warped) levyjä niin saapa ne paremmin tuolla napakalla boxilla oikaistua. :lol:
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Ovat tosiaan ahtaan tehneet tuosta boxista, aika tiukkaan nippuun menee kun vielä ne kaksi levyä tulevat ensi kuun puolella. Hyvältähän nämä yllättäen jopa kuulostavat, Powerslave pyörimässä parhaillaan.
MrErkka78
Vempare
Vempare

Post by MrErkka78 »

Maideni provinssirockkiin 2015 vai mites? Vai onko stadionilla? Kenelläkää tietoa? :mrgreen:
Steve kalsareillaan keksii biisirakenteita: "joo, oisko hidas intro, säkeistö, kertsi säkeistö kertsi soolo kertsi hidas outro mitään?"
AttE
Paholainen
Paholainen

Post by AttE »

Hain tänään nuo kaksi viimeistä vinyyliä boksin täytteeksi ja eiväthän ne kaikki tuohon lootaan mahdu. SSOASS sai jäädä kirosanojen saattelemana laatikon ulkopuolelle yhden epätoivoisen änkemisyrityksen päätteeksi. Pikkujuttu sinällään mutta oli kyllä viimeinen niitti muutenkin paskalle päivälle.

En ehtinyt vielä kuuntelemaa vinyylejä mutta eiköhän äänenlaatu ole näissäkin yhtä mainio kuin muissakin tämän setin vinskoissa.
Iron Maiden 18.7.2008
Post Reply