Joo, noin se taisi olla, että Keskusaukion Divari -nimellä vielä mentiin se Burzum/Skate Punk-kulta-aika. Vuoden 2008 alussa Moe's Music on poistettu yritysrekisteristä ja muistaakseni joulumarkkinat Japi vielä katsoi.Jazz78 wrote:Moe´s Music aloitti tuolla nimellä mielestäni vasta paria vuotta myöhemmin. Muistan, kun aloitin Kauppiksen 1994 jolloin "löysin" Japin Keskusaukion divarin tiskin takaa ja mun mielestä vasta ajokortin saamiseni aikoihin 1996 se muuttui jo siinä Keskusaukiolla Moe´siksi siirtyen ehkä n. 1999 Isokarhuun. Vuoden 2002-2004 aikoihin se muutti viimeiseen osoitteeseensa Herttuantorille toimien siinä vuoteen 2007 tai 2008 alkuun. Muistaakseni asuin silloin vielä Helsingissä kun se laittoi ovensa viimeisen kerran kiinni ja olen palannut Poriin huhtikuussa 2008. Mielikuvani olisi, että Moe´s olisi sulkeutunut marraskuun lopussa 2007.
Jungle Recordsin muistan kyllä jo aiemmin siitä Kirkon kyljestä kuin 2008. Hakki osti Japilta Moe´sin hyllyt levyineen siirtyen myös Rock/heavyaikaan. Sitä ennen muistan Junglen vain Elvis & rockabilly-yeah-yeah -paikkana. Eli fyysinen liike on ollut kauemmin kuin vain 2008 alkaen, mutta ennen sitä ei tullut siellä paljoa vierailtua. Muistan liikkeen vain kun siitä ohi tuli mentyä jazzkadulle.
Itse muistan TNT:n ja Belisan hallinneen 90-luvun alkupuolella porilaista levykauppaa. Sen muistan, että TNT:n sulkemisen aikaan oli vielä markat, koska muistan viimeisenä ostoksenani ostaneeni Metallica NEM:n kirkkaan 7" ranskaversion 50mk:lla ja piti hakea vielä se AJFA lippukin sieltä myyntitiskin takaa, mutta oli ehtinyt sulkea ennen käyntiäni. €urot tulivat käyttöön 2002 vuoden alusta.
Muita liikkeitä en mun tiedossani ole. Nortamonkadulla toki toimi pitkään Antikvariaarinen Kirjakauppa, joka jostain kummasta sai hommattua Metallican livebootlegeja. Muutama muukin herkku sieltä tuli löydettyä.
Jungle Recordsin fyysinen liike oli niin satunnaisesti auki silloin, kun Hakki myi sieltä vain rockabilly-osastoa. En tuolloin edes laskenut sitä oikeastaan muuksi kuin toimistotilaksi. Noita levyjä Hakki on jo 80-luvulta alkaen lähinnä postimyyntinä.
Rannan Markun divari Nortamonkadulla on edelleen olemassa, mutta levypuoli on vähemmällä. Lähinnä myy levyjä siinä Amadon alla olevalla kirpparilla. Jos siis sitä tarkoitit.
Olin muuten viimeinen asiakas Moe's Musicissa! Hakki ja Sojo raahasivat jo telineitä pihalle, kun vielä poimin muutamat helmet 70 prosentin alennuksella...