Seven ways to win - levyostokset part 7

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Starstruck
The King of Luvia
The King of Luvia

Re: Seven ways to win - levyostokset part 7

Post by Starstruck »

Jazz78 wrote:Moe´s Music aloitti tuolla nimellä mielestäni vasta paria vuotta myöhemmin. Muistan, kun aloitin Kauppiksen 1994 jolloin "löysin" Japin Keskusaukion divarin tiskin takaa ja mun mielestä vasta ajokortin saamiseni aikoihin 1996 se muuttui jo siinä Keskusaukiolla Moe´siksi siirtyen ehkä n. 1999 Isokarhuun. Vuoden 2002-2004 aikoihin se muutti viimeiseen osoitteeseensa Herttuantorille toimien siinä vuoteen 2007 tai 2008 alkuun. Muistaakseni asuin silloin vielä Helsingissä kun se laittoi ovensa viimeisen kerran kiinni ja olen palannut Poriin huhtikuussa 2008. Mielikuvani olisi, että Moe´s olisi sulkeutunut marraskuun lopussa 2007.

Jungle Recordsin muistan kyllä jo aiemmin siitä Kirkon kyljestä kuin 2008. Hakki osti Japilta Moe´sin hyllyt levyineen siirtyen myös Rock/heavyaikaan. Sitä ennen muistan Junglen vain Elvis & rockabilly-yeah-yeah -paikkana. Eli fyysinen liike on ollut kauemmin kuin vain 2008 alkaen, mutta ennen sitä ei tullut siellä paljoa vierailtua. Muistan liikkeen vain kun siitä ohi tuli mentyä jazzkadulle.

Itse muistan TNT:n ja Belisan hallinneen 90-luvun alkupuolella porilaista levykauppaa. Sen muistan, että TNT:n sulkemisen aikaan oli vielä markat, koska muistan viimeisenä ostoksenani ostaneeni Metallica NEM:n kirkkaan 7" ranskaversion 50mk:lla ja piti hakea vielä se AJFA lippukin sieltä myyntitiskin takaa, mutta oli ehtinyt sulkea ennen käyntiäni. €urot tulivat käyttöön 2002 vuoden alusta.

Muita liikkeitä en mun tiedossani ole. Nortamonkadulla toki toimi pitkään Antikvariaarinen Kirjakauppa, joka jostain kummasta sai hommattua Metallican livebootlegeja. Muutama muukin herkku sieltä tuli löydettyä.
Joo, noin se taisi olla, että Keskusaukion Divari -nimellä vielä mentiin se Burzum/Skate Punk-kulta-aika. Vuoden 2008 alussa Moe's Music on poistettu yritysrekisteristä ja muistaakseni joulumarkkinat Japi vielä katsoi.

Jungle Recordsin fyysinen liike oli niin satunnaisesti auki silloin, kun Hakki myi sieltä vain rockabilly-osastoa. En tuolloin edes laskenut sitä oikeastaan muuksi kuin toimistotilaksi. Noita levyjä Hakki on jo 80-luvulta alkaen lähinnä postimyyntinä.

Rannan Markun divari Nortamonkadulla on edelleen olemassa, mutta levypuoli on vähemmällä. Lähinnä myy levyjä siinä Amadon alla olevalla kirpparilla. Jos siis sitä tarkoitit.

Olin muuten viimeinen asiakas Moe's Musicissa! Hakki ja Sojo raahasivat jo telineitä pihalle, kun vielä poimin muutamat helmet 70 prosentin alennuksella... :lol:
Starstruck
The King of Luvia
The King of Luvia

Post by Starstruck »

En siis varsinaisesti ollut Moe's Musicin, vaan Moe's Summer Campin (Yrjönkadulla), viimeinen asiakas! 8)
Kirjoittaja Hänkki päivämäärä Ke Heinä 30, 2008 21:58: wrote: Elokuun loppuun asti on auki, ainakin näyteakkunassa olevan A4:n mukaan.
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

Starstruck wrote:En siis varsinaisesti ollut Moe's Musicin, vaan Moe's Summer Campin (Yrjönkadulla), viimeinen asiakas! 8)
Kirjoittaja Hänkki päivämäärä Ke Heinä 30, 2008 21:58: wrote: Elokuun loppuun asti on auki, ainakin näyteakkunassa olevan A4:n mukaan.
Helvata juu, Japi veti vielä siinä Yrjönkadullakin jonkun setin. Mun mielestä se jatkoi hiukan yli ton ajan, tai sen ajan minkä ensin ilmoitti. Voisin muistella, että kuukausi meni yli.
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Imperiumin messulaudalta:

Dreamtale - Beyond Reality
Dreamtale - Ocean Heart
Thaurorod - Upon haunted Battlefields digipack
Gamma Ray - Powerplant longbox
Stratovarius - Eagleheart cds
Stratovarius - Deep Unknown cds
Stratovarius - Maniac Dance cds
Starstruck
The King of Luvia
The King of Luvia

Post by Starstruck »

Lontoosta tähän mennessä:

Witchcraft: Firewood CD
Biffy Clyro: Infinity Land CD
Emmylou Harris: Blue Kentucky Girl CD
Emmylou Harris: Quarter Moon in a Ten Cent Town CD
Ted Nugent: Nugent CD
Red Sparowes: At the Soundless Dawn CD
Cold World: So Far, So Fast CD
Snuff: Snuffsaidbutgorblimeyguvstonemeifhedidntthrowawobblerchachachachachachachachachachachayouregoinghomeinacosmicambience CD
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Äxästä;

Iced Earth-Dystopia LP
Hieman jäi pettymykseksi ylitiukkien ja ohkaisten saundien takia ja myös heikohkon biisimateriaalin takia. Anthem levyn helmi, joka muistuttaa bändin parhaimmasta puolesta.

Paradox-Tales of the weird CD
Kolme kuuntelua takana ja kasvaa koko ajan. Massiivinen järkäle kyseessä, bändin kunnianhimoisin tuotos. Arvosana siis vielä vaiheessa. Hienoja melodioita niin lauluissa kuin skitoissakin löytyy enemmän kuin yhden bändin tarpeeseen. Kyllä tämä kolmospaikan ottanee ajan saatossa Riot Squadin ja Heresyn jälkeen. Omissa kirjoissani voittaa Saksan ison Kolmosen joka levyllään mennen tullen. Vallan aliarvostettu bändi.

Anthrax-Sound of white noise 2LP
Klassikko ja nyt myös vinyylinä hyllyssä. Ei tosin originaali painos

The Trooperilta;

Death-Sound of Perseverance 2LP
Back on Blackin hieno uusintapainos sinne kuvavinyylin viereen. Musiikillista antia...no, mun tapauksessa kommentit jääkööt väliin.

Death-Spirtual Healing LP
Sama juttu kuin ylhäällä, paitti originaali vinyyli ei ole kuvalevy.

Control Denied-The Fragile Art of Existence CD
Charlesin viimeinen masterpiece (ainakin vielä, kakkoslevyn odottelu jatkuu...) lopultakin CD-formaatissa hyllyyn. Tuli viime lauantaina kuunneltua ja laulumelodiat jaksavat hämmästyttää joka kerta. Tätä Schuldinerin olisi pitänyt tehdä enemmänkin.

Anthrax-Alive 2 DVD
Maiden England on Maidenin SE live. Anthraxilla vastaava on vuoden -87 Oidifi-jotain. Sen kun saisi DVD-muodossa. Tämä Alive 2 kuitenkin taltio -05 vuoden paluukiertueen klassisella kokoonpanolla ja tulipa itsekkin todistettua ehkä elämäni kovin keikka ikinä Pakkahuoneella. Uskomaton setti, uskomaton lavapreesens bändillä(Scott ja Bello). Valitettavasti tästä setistä puuttuu Skeletons in the Closet, mikä oli Tampereella keikan kohokohtia. Tosin mukana on Time, mitä en muista Tampereelta Ja ekstroissa Lone Justice. Hyvä live, mutta sitä -87 vuoden liveDVD:tä odotellessa. Kun Scotilla oli vielä tukkaa ja nuoret moshasivat pää sivuittain Caught in a Moshin aikana...
Joka kerta täytyy muuten ihmetellä sitä raivon määrää, mikä Scotilla on soitossaan ja esiintymisessään. Jesus...
"To be alive is more than just breathing"
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Lappis wrote: Death-Sound of Perseverance 2LP
Back on Blackin hieno uusintapainos sinne kuvavinyylin viereen. Musiikillista antia...no, mun tapauksessa kommentit jääkööt väliin.
Itse omistan alkuperäispainokset levyistä niin ei nuo uusintapainokset jaksa kiinnostaa. Sen kuvalevysetin voisi ehkä jossain vaiheessa hommata, ebaysta tai jostain.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Immortal - Diabolical Fullmoon Mysticism CD
Immortal - Pure Holocaust CD

Tilasin nää pimeintä talvee varten aikoja sitten, mutta suvaitsivat tulla perille vasta tänään. Noh, meneehän ne silti.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

edit
Last edited by Lappis on Fri Feb 08, 2013 19:19, edited 1 time in total.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Lappis wrote:
Hese wrote:
Itse omistan alkuperäispainokset levyistä niin ei nuo uusintapainokset jaksa kiinnostaa. Sen kuvalevysetin voisi ehkä jossain vaiheessa hommata, ebaysta tai jostain.
Oletan, että tähän paljastukseen on jokin syy? Vai liekö kyseessä ns. Sädärimäinen pätemisenhalu? Mua nyt kiinnostaa sekä originellit että uusintapainokset. Toivon hartaasti, että se ei ole sinulta pois.
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Lappis wrote:
Lappis wrote:
Hese wrote:
Oletan, että tähän paljastukseen on jokin syy? Vai liekö kyseessä ns. Sädärimäinen pätemisenhalu? Mua nyt kiinnostaa sekä originellit että uusintapainokset. Toivon hartaasti, että se ei ole sinulta pois.
Ilmaisin vain että minua ei uudelleenjulkaisut tässä(kään) tapauksessa kiinnosta ja tuskin se on sinulta pois myöskään. Eikä ole mitään syytä päteä ja jos sen tuosta käsitit niin ei ollut tarkoitus, sinuahan saa kiinnostaa ihan mitkä vaan. Tämähän kuitenkin on keskustelufoorumi, täh? Täällä on ollut puhetta muidenkin bändien ja levyjen eri painoksista, miksi tässä tapauksessa olisi jotain erilaista?
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

"Mun isällä on pienempi muna ku sun isällä".

Enpä kyllä vaan nyt ymmärrä kuitenkaan, mikä tuon kommentin pointti oli. Paitti toi Sädäripointti. Mutta pitäähän ne ylemmyydentunteet jostain hakea.

Ei uusia ostoksia edellisten jälkeen
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Lappis wrote:"Mun isällä on pienempi muna ku sun isällä".

Enpä kyllä vaan nyt ymmärrä kuitenkaan, mikä tuon kommentin pointti oli. Paitti toi Sädäripointti. Mutta pitäähän ne ylemmyydentunteet jostain hakea.

Ei uusia ostoksia edellisten jälkeen
Jos et ymmärrä niin sehän on vain sinun ongelmasi.
Euronymous
Kisälli
Kisälli

Post by Euronymous »

Minäpä otin ja ostin Oulun Levykauppa Äxästä nimeltä mainitsemattoman yhtyeen Piece of Mind-cd:n! Alkuperäinen cd, oli suht. paskana (toinen omistamani levy yhtyeeltä, naarmuinen levy ja repaleinen kansivihko). Vielä pitäs ostaa The Number of the Beastiki uudelleen (joka on taas eka levy).
''No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana.''

Iron Maiden since 2006

Maiden Helsinki 2008, 2013, 2x2018; Birmingham 2023

SoundRanch Studio
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Iron Maiden- En Vivo! DVD

Ekstrat vasta katsottuna. Jos tsiigailis keikan tuossa viikonloppuna
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Evergrey: A Night to Remember (2 CD, live)
Evergrey: The Inner Circle
HIM: Uneasy Listening Vol. 1

Kaikki edellä mainitut pillunkostuttelugenren levyt kolmen euron kappalehintaan AntiSmulin megastoresta. Thanks! 8)
AntiSmuli
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by AntiSmuli »

Megastoresta puheenolle; Danke Schön vaan kaikille ostaneille. About reilu 1000kpl artikkelia vaihtanut omistajaa - vielä jäljellä reilu sata kappaletta, joista tod. näköisesti melkein kaikki menee eräälle herrashenkilölle tässä piakkoin.
"His mindless unholy music of random creation and destruction"
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

^ Kiitos itsellesi, halpaa on kuin saippua!

Firewind: Days of Defiance
HIM: Razorblade Romance
(jälkimmäinen on oikeasti hyvä levy, vaikka kansikuva onkin ehkä oksettavin ikinä)

Lisää pikkuhousujenkostuttelumusaa Antismulin megastoresta siis laitettu tilaukseen. Ei, en mä näillä levyillä vonkaa pimppiä kotona (vaimo ei diggaa HIMistä ja pimppaa saan ilman vonkaamistakin), enkä mä yritä näitä soittamalla kastella muidenkaan naisten housuja. Ihan itse mä total poser -kauden yllätettyä näillä homostelen, kunnes haluan lopulta heittää liian munattomilta tuntuvat levyt ikkunasta ja laittaa vanhaa Sepulturaa soittimeen (tai vaikka jotain muuan Nowenia, joka tosin on aika pk-kamaa vanhaan Sepulturaan verrattuna). :wink:
sakis
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by sakis »

Hese wrote:
Mua taas kiinnostaa molemmat jos kyse on Deathista tai Control Deniedista ja viimeisin hankinta on noin sadan dollarin arvoinen:
http://www.relapse.com/spiritual-healin ... undle.html

Mieluiten ostan nuo uusintapainokset cd:nä, joissa on monesti lisähintaisia bonuslevyjäkin saatavana.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

^ Komppia. Deathia ja Control Deniedia ei voi koskaan omistaa liikaa. Live in Eindhoven DVD puuttuu yhä, olisko kellään myydä sitä sopuhintaan? :)
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Hammer wrote:Ei, en mä näillä levyillä vonkaa pimppiä kotona (vaimo ei diggaa HIMistä ja pimppaa saan ilman vonkaamistakin), enkä mä yritä näitä soittamalla kastella muidenkaan naisten housuja.
Ei vittu, viime kerrasta onkin jo aikaa! Enkä tarkoita Hammerin saamista, vaan siitä mainitsemista.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

QazKFD wrote:
Hammer wrote:Ei, en mä näillä levyillä vonkaa pimppiä kotona (vaimo ei diggaa HIMistä ja pimppaa saan ilman vonkaamistakin), enkä mä yritä näitä soittamalla kastella muidenkaan naisten housuja.
Ei vittu, viime kerrasta onkin jo aikaa! Enkä tarkoita Hammerin saamista, vaan siitä mainitsemista.
Pitäähän jonkun olla se, joka tasapainottaa sitä "ei ole majava vilahtanut taas kuukauteen" -jargonia. Relax, älä ota niin pirun vakavasti, läppänä mä tota heitän, enkä vittuillakseni tai henkseleitä paukutellakseni (en sitä paitsi edes omista kunnollisia henkseleitä). :wink: :lol: Ja pitäähän HIMin levyn ostamista nyt perustella jotenkin, ettei luulla, että olen alkanut ihan über-håmåksi. :mrgreen:
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Hammer wrote:Relax, älä ota niin pirun vakavasti
Tekstin ja uhratun effortin määrästä päätellen meistä todellakin vaan toinen ottaa tän vakavasti.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Hammer wrote:^ Kiitos itsellesi, halpaa on kuin saippua!

(jälkimmäinen on oikeasti hyvä levy, vaikka kansikuva onkin ehkä oksettavin ikinä)

Lisää pikkuhousujenkostuttelumusaa Antismulin megastoresta siis laitettu tilaukseen. Ei, en mä näillä levyillä vonkaa pimppiä kotona (vaimo ei diggaa HIMistä ja pimppaa saan ilman vonkaamistakin), enkä mä yritä näitä soittamalla kastella muidenkaan naisten housuja. Ihan itse mä total poser -kauden yllätettyä näillä homostelen, kunnes haluan lopulta heittää liian munattomilta tuntuvat levyt ikkunasta ja laittaa vanhaa Sepulturaa soittimeen (tai vaikka jotain muuan Nowenia, joka tosin on aika pk-kamaa vanhaan Sepulturaan verrattuna). :wink:
En nyt tässä yhteydessä hiffannut tätä PK-kamaviittausta. PääKaupunkikamaa :lol: ?
Ei ole muuten mullakaan Live in Eindhovevia DVD:llä. En edes tiennyt, että sellainen on olemassa, virallisesti. Vai onko se tullut jonkun uusintapainosCD:n myötä?
Sakis: Aika mielenkiintoinen toi paketti. Vähän turhaa krääsää mun makuun, esim. paitaa ja pinssiä. Paita kuluu, menee rikki ja pinsseillä ei tee mitään. Mun kaikki Death-paidat on mennyt jo sököksi, ovat kaapissa kuitenkin tallessa. Vetoketjullinen Death-huppari olisi kyllä aika kiva.
Ja HIM on kyllä pirun kova.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

QazKFD wrote:
Hammer wrote:Relax, älä ota niin pirun vakavasti
Tekstin ja uhratun effortin määrästä päätellen meistä todellakin vaan toinen ottaa tän vakavasti.
Ai jaa? Mä olen ollut useamman kuukauden lähes poissa koko foorumilta. Sinäkin voisit keskittyä vaikka pimpin nuolemiseen ja olla vastaamatta mitään mun muutaman kuukauden välein toistuviin huumoriheittoihin, jos vastausten taso on tuota luokkaa. :) Ei nääs naurata hirveästi nuo sun kommentit, jotka ovat kuin haudanvakavana postattuja. Ei pimppi ole niin vakava asia (eipä!), että sen saamisen tai saamattomuuden mainitsemisesta tarvitsisi vetää herneitä nenukkiin. Meidän huumorit ei kohtaa, that's it. Nyt lopetaan tää off-topic, kun ketään ei kuitenkaan kiinnosta. Majavarikasta ystävänpäivää sullekin, brother. Peace!
Lappis wrote:
Hammer wrote:^ Kiitos itsellesi, halpaa on kuin saippua!

En nyt tässä yhteydessä hiffannut tätä PK-kamaviittausta. PääKaupunkikamaa :lol: ?
Ei ole muuten mullakaan Live in Eindhovevia DVD:llä. En edes tiennyt, että sellainen on olemassa, virallisesti. Vai onko se tullut jonkun uusintapainosCD:n myötä?
Sakis: Aika mielenkiintoinen toi paketti. Vähän turhaa krääsää mun makuun, esim. paitaa ja pinssiä. Paita kuluu, menee rikki ja pinsseillä ei tee mitään. Mun kaikki Death-paidat on mennyt jo sököksi, ovat kaapissa kuitenkin tallessa. Vetoketjullinen Death-huppari olisi kyllä aika kiva.
Ja HIM on kyllä pirun kova.
Aivan, nohevasti hoksattu. PääKaupunkikamaa, eli jotain stadilaista kurakaarta.
HIM on myös tosiaan Nowenin kanssa sitä samaa pk-kamaa, kun ovat kotoisin Helsingistä. :wink:

Mä en tiedä onko tuo Eindhovenin DVD ihan aito, mutta Metal Archives -sivusto väittää sellaisen olevan olemassa (kertokaahan joku, onko tuo DVD virallinen?):
http://www.metal-archives.com/albums/De ... 2798/10271

Kelpaisi mulle Live in Eindhoven VHS:lläkin, kunhan saisin sen kokoelmiin. Kaverilla (Paddylla) on tyylikäs Death-huppari, jota olen kateellisena useammillakin baarireissuilla tuijotellut. Pian pöllin sen jollain crawlspace-baarireissulla, kun kaveri sammuu.
Post Reply