Maiden England: Kiertue keskustelu 2012-2014

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Millaiset odotukset tulevan Maiden England tourin suhteen?

Herkkua luvassa niin paljon kuin jaksaa kauhoa.
51
62%
Hivenen epäilyttää tulevan setin suhteen.
24
29%
Ei kiinnosta.
7
9%

Total votes: 82

Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Re: Maiden England World Tour 2012-2013/ History DVD 3

Post by Hese »

bultsi wrote:mutta onhan tuo monella keikalla käyminen ja saman setin todistaminen täyttä idiotismia.
Voisitko perustella että millä tavalla se on täyttä idiotismia? Eikös se kuitenkin ole jokaisen oma asia miten aikansa ja rahansa käyttää?
bultsi wrote:Kuka jaksaa?
Tältäkin laudalta yllättävän moni.
SPD10
Hiippari
Hiippari

Post by SPD10 »

^Missasit Hese viestin tärkeimmän pontin, joka on tietenkin tämä:
bultsi wrote:Kyllä mullakin olisi varaa käydä kattomassa vaikka koko kiertue
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

SPD10 wrote:^Missasit Hese viestin tärkeimmän pontin, joka on tietenkin tämä:
Ohitin kommentin koska rahoilla päteminen on helvetin naurettavaa minkä lisäksi ei edes suurta summaa vaadi koko rundin kiertäminen.
puolisukeltaja
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by puolisukeltaja »

Harrastan idiotismia.

Just tuli nappastua tokalle Frankfurt-keikalle lippu, eli nyt tuleva rundi näyttää tältä:

05/06/2012 Pariisi
11/06/2012 Frankfurt
12/06/2012 Frankfurt
18/06/2012 Berliini
19/06/2012 Hampuri

Jos sitä sit vaikka jonkun reilisession vetäis samalla, kahtellaan. Liput on ostettu, muu rahoitus vielä kysymysmerkki. Pitää varmaan lähteä persraiskattavaksi couchsurfereitten sohville...

Tarkoitushan oli jotain Itä-Eurooppaa katella mielummin, mutta kun aloittivat keikkojen julkistamisen lännestä, niin mennään näillä. Skotlantiin jos jotain buukkaavat, niin sinne vielä ja mahdollisesti stadikka päälle. Oli nuo viime kesän jenkkikeikat sen verran herkkua, että pakkohan tätä kiertuetta on päästä kokemaan mahd. paljon!
Through the darkness of future past, the magician longs to see. One chants out between two worlds: Fire walk with me.
Summerganon
Berserkki
Berserkki

Post by Summerganon »

bultsi wrote:mutta onhan tuo monella keikalla käyminen ja saman setin todistaminen täyttä idiotismia.
puolisukeltaja wrote:Oli nuo viime kesän jenkkikeikat sen verran herkkua, että pakkohan tätä kiertuetta on päästä kokemaan mahd. paljon!
Ilmeisesti myös saman elokuvan katsominen monta kertaa (elokuvateatterissa vaikka, mutta muutenkin) on täyttä idiotismia. Samoin kuin saman kirjan lukeminen useaan kertaan. Ravintolassa ei saa koskaan syödä samaa ateriaa useammin kuin kerran. Koska saman pirun hienon jutun kokeminen useampaan kertaan, maksoi jokainen kerta erikseen eli ei, on täyttä idiotismia.

Okei, vertaukset eivät oikein toimi, mutta pointti toivottavasti tuli esille. Oma näkemykseni toki vain. Tosin itse en valitettavasti taloudellisen tilanteen takia pysty hirveästi idiotismia harrastamaan. :(
"Living in this place,
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time"

Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

bultsi wrote:Kyllä mullakin olisi varaa käydä kattomassa vaikka koko kiertue, mutta sama setti illasta toiseen? Kuka jaksaa?
Tietäisit vaan mitä on tulossa... Maiden England tulee olemaan kaikilla tavoin niin infernaalinen kokemus, että moiset paskapuheet voi saman tien antaa mennä korvista ulos.

Mutta jooh... Ensi kesää odotellaan täällä kuin kuuta nousevaa. Nyt liput 5 keikalle ja toinen frankfurtin ilta myös mielessä. Settilista - muuttuu tai ei, niin tulee olemaan täyttä timanttia. Moonchild, The Prisoner, Afraid To Shoot Strangers, Seventh Son Of A Seventh Son, Phantom Of The Opera, Aces High - Siis ei saatana! :twisted:

Vielä kun lisäisivät settiin Infinite Dreamsin ja Hallowedin (kuten valopöydälle oli listattu jo) niin !!!
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Höhöö, Östermalmi se vasta idioottien kunkku on, väittää saaneensa suurin piirtein samaa pamppua vuosikaudet.

Eimuttosissaan, ihan hyvä, että joku välillä sohaisee, kritisoi, heittää ajatuksia jne eikä niitä nyt varmaan kaikkia niin tosissaan kannata ottaa.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Edward Mannerheim wrote:
asa wrote:Ette voi tosissanne olla sitä mieltä, että valoisa ulkokeikka on niin kauheeta, että keikan voi jättää kokonaan väliin sen takia? Onhan se pieni harmi että valoshow ei pääse täyteen oikeuteensa Suomen kesässä, mutta mulle loppupeleissä valoshow ja muut keikkahärpäkkeet Eddie´tä lukuunottamatta ovat yksi paskan hailee. Musiikkia minä menen sinne kuuntelemaan, ja bändiä katsomaan. Edellinen stdikkakeikka oli vetelä ja laiska, mutta se ei johtunut auringonvalosta.
Ei, mutta stadikka on keikkapaikkana ihan paska. Lisäksi ainakin mun mielestä IrMa on audiovisuaalinen bändi, jonka showhun kuuluu ilman muuta valoshowt, Eddiehärpäkkeet ja Brucen teatraalisuus. Homma ei vaan toimi Suomen suvessa, siitä syystä olen lähdössä Tukholmaan "sisähalliin" todistamaan sitä ainokaista keikkaani ensi vuonna. Jos Ruisrokkiin tulevat, niin sitten voin paikalle heilahtaa ihan vaan siitä syystä, että homma on helppo ja halpa toteuttaa logistisesti + samaan hintaan näkee muitakin bändejä. Ja itse asiassa soittaisivat myös pimeässä toisin kuin Helsingissä, jossa hiljaisuus saapuu klo 23.

Henkkoht ihmettelen enemmän sitä, että jengi jaksaa rundata bändin perässä parhaimmillaan kymmeniä keikkoja. Miksi ihmeessä kuunnella kymmenennettä kertaa sitä samaa settilistaa illasta toiseen? Eikös levyt ole tehty toistoa varten? Jos mun pitäisi nähdä useampi keikka kiertueen aikana, niin menisin kahdelle ekalle keikalle - hyvässä lykyssä kuulisin ekalla keikalla jonkin harvemmin kuullun viisun ja sitten sillä toisella keikalla kyseisen biisin korvanneen Wrathchildin. Ei vaan ole mun juttu. :lol:
Lähinnä tarkoitin näitä, joilla ei ole "vaihtoehtoa", eli eivät matkusta muualle katsomaan ja jättävät mielummin kiertueen väliin kokonaan.
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Itse olen aina digannut ulkokeikoista. Yksi hienoimmista muistoistani keikka-atmosfäärin suhteen oli 2009 Faith No Moren keikalla Kaisaniemessä, kun hyvä musiikki soi, aurinko laskee johonkin horisonttiin ja tuuli puhaltaa leppoisasti naamalle. Väitän, että sisätiloissa ei samanlaista tunnetta saa aikaan. Sisäkeikoissakaan ei missään nimessä ole mitään vikaa, tosin niissä on enemmän väliä sillä, missä keikka järjestetään. Esimerkiksi en voi käsittää, miten joku voi pitää jotain helvetin kälyistä Helsingin vanhaa jäähallia hyvänä keikkapaikkana. Jos olisin millään tavalla edes suuntautunut kannattamaan helsinkiläisiä lätkäseuroja, valitsisin Jokerit ihan vain siksi, ettei tarvitsisi katsoa kotiotteluita siinä betonihelvetissä.

Stadion-luokan keikoilla ei kuitenkaan minulle ole niin väliä, järjestetäänkö show't ulkona vai sisällä. Pikkubändien kesken sillä on sitten enemmän merkitystä, sillä klubeilla saa tiiviimmän tunnelman aikaan.

Koska minulla on mielipide kaikkeen, on minulla sellainen myös tuohon Euroopan reissaamiseen Maidenin perässä. Sen ymmärrän kyllä, että reissataan ympäri maita ja mantuja sillä verukkeella, että Maiden esiintyy näillä paikoilla, mutta pääpaino on kuitenkin itse matkaamiselämyksillä. Sen sijaan mikäli Maiden esiintyisi 15 päivänä putkeen Helsingissä, olisi se omasta näkökulmastani täysin vammaista puuhaa käydä katsomassa identtinen show päivästä toiseen (ellei halua vaan kokea sitä tunnetta, kun ymmärtää että Maiden ei oikeasti suostu vaihtamaan senkään rupeaman aikana kertaakaan settiään). Näillä näkymillä itselläni on suunnitelmissa käydä tsekkaamassa Muse Tukholmassa itsenäisyyspäivän tietämillä. Jotain pientä lisää saa siinä matkailussa siihen bändin näkemiseen, varsinkaan kun itse menettää kotietunsakin.
valtio
Peräruiske
Peräruiske

Post by valtio »

Hese wrote:
Ohitin kommentin koska rahoilla päteminen on helvetin naurettavaa minkä lisäksi ei edes suurta summaa vaadi koko rundin kiertäminen.

Ai ei vaadi suurta summaa !? Kyllä mulla ainakin on palanut joka reissussa niin saatanasti rahaa.
Pelkästään lentoliputki maksaa helvetisti.
Eli tää reissaajaporukka on sitten kaikki lottovoittajia just niinku oon epäillytkin :o
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

valtio wrote:
Hese wrote:

Ai ei vaadi suurta summaa !? Kyllä mulla ainakin on palanut joka reissussa niin saatanasti rahaa.
Eli tää reissaajaporukka on sitten kaikki lottovoittajia just niinku oon epäillytkin :o
Saahan sinne hassattua just niin paljon kun haluaa/viitsii laittaa, mutta suunnittelulla ja hyvällä ystäväverkostolla pääsee pitkällekin reissulle suht "edullisesti".
bultsi
Berserkki
Berserkki

Post by bultsi »

Tuhansien eurojen käyttö TÄYSIN saman shown katsomiseen = idiotismia. En vain voi ymmärtää. Ei sillä, jokainen saa käyttää rahansa miten haluaa.
https://youtube.com/c/bultsi

Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner

https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
Vekkuli
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Vekkuli »

Jokaisella varmaan on oma yksilöllinen näkemyksensä siihen miten kannattaa rahojaan käyttää ja mikä on mielekästä toimintaa noin muutenkin. Eihän noissa silti pelkästä keikasta makseta, reissuihin kuuluu paljon muutakin.

Olen kuitenkin varma, että lähes kaikki ovat sitä mieltä, että Maidenin keikkojen perässä ulkomaille matkaaminen olisi mielekkäämpää, jos ne spedet oikeesti vaihtelisi tuota settilistaansa. Vaan tästä perisynnistä nyt on aina puhuttu ja ei siihen lie muutosta tiedossa. Maidenin kiertue on lähinnä rahan tekemiseen tähtäävä show, jossa perinteisesti rock-keikkoihin liitetyt yllätys/vaaramomentit loistavat poissaolollaan. Voihan sen tietty plussanakin nähdä - tietää ainakin mitä saa jos sen tahtoo etukäteen selvittää :)

Tämä pohdinta henkilöltä, joka yleensä matkustaa ei-keikkasidonnaisesti ja jonka satunnaiset keikkareissut eivät ikinä kohdistu Maideniin. Minulle piisaa (yksi) Suomen keikka, jos settilistat vaihtuisivat niin luultavasti kävisin ulkomaillakin. Semmoisella idealla olen kyllä palloitellut, että kävisin tuon yhden keikkani jossain muualla ja skippaisin Suomen, mutta tätä vastaan puhuu se että itse tahdon päättää matkakohteeni muilla perustein kun sillä missä Maiden soittaa. Buukkaisivatpa vapuksi Islannin! :P Ymmärrän silti niitä, jotka tahtovat nähdä elämänsä tärkeimmän bändin useasti kiertueellaan, vaikka sitten samalla settilistalla. Ei ole oma juttu, mutta eipä kyllä lähtökohtaisesti idiotismiakaan.
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

bultsi wrote:Tuhansien eurojen käyttö TÄYSIN saman shown katsomiseen = idiotismia. En vain voi ymmärtää.
Et ymmärrä? Sehän se idiotismia vasta onkin.

valtio wrote: Ai ei vaadi suurta summaa !? Kyllä mulla ainakin on palanut joka reissussa niin saatanasti rahaa.
Nettitermi EVO(=Et Vaan Osaa) sopii tähän hienosti. Lentoliputhan EI maksa helvetisti vaan halpalentoyhtiöillä matkustaminen on halpaa ja kuka käski lentää joka paikkaan, hienosti kulkee myös bussit/junat kaupunkien välillä. Kun ei asu viiden tähden Hiltonissa joka yö niin myös majoittuminen on halpaa, välillä jopa ilmaista.
Lottovoittajista en tiedä, ei ole ainakaan kukaan myöntänyt :D Itsekin opiskelijana reissasin yli kymmenen keikkaa 2006 ja ei se suurta rahamäärää syönyt.
Vekkuli wrote: Eihän noissa silti pelkästä keikasta makseta, reissuihin kuuluu paljon muutakin.
Juuri näin.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

bultsi wrote:Tuhansien eurojen käyttö TÄYSIN saman shown katsomiseen = idiotismia. En vain voi ymmärtää. Ei sillä, jokainen saa käyttää rahansa miten haluaa.
Nyt olisikin hauska kuulla mihin Järvenpään massipäällikkö rahansa laittaa, kun sitä tuntuu olevan ihan retosteltavaksi asti?
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
t.Q
Kisälli
Kisälli

Post by t.Q »

bultsi wrote:Tuhansien eurojen käyttö TÄYSIN saman shown katsomiseen = idiotismia. En vain voi ymmärtää. Ei sillä, jokainen saa käyttää rahansa miten haluaa.
Jos ei tee reissuilla mitään muuta kuin käy katsomassa sen shown niin se olisi kyllä melko typerää. Mutta ei kai kukaan reissaajista niin toimi? Minä ainakin yhdistän matkoihin kaupunkilomailua, ja jopa parin päivän reissuilla on yleensä FC-tapaamisia, etkoja, jatkoja yms. oheistoimintaa. Otetaan olutta parhaan mahdollisen taustamusiikin siivittämänä. Ja kun sen keikan näkee useampaan otteeseen niin siitä saa eri kerroilla eri asioita irti. Vaan eipä sitä selittämällä saa jakeluun sellaiselle jolla on moinen ennakkoasenne. Uskaltaudu ulos sieltä roopeankan rahasäiliöstäsi, jätä ensilantti narikkaan ja hyppää koneeseen. Kukaties sinäkin voisit löytää kavereita tien päältä.
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

t.Q wrote:
Jos ei tee reissuilla mitään muuta kuin käy katsomassa sen shown niin se olisi kyllä melko typerää. Mutta ei kai kukaan reissaajista niin toimi? Minä ainakin yhdistän matkoihin kaupunkilomailua, ja jopa parin päivän reissuilla on yleensä FC-tapaamisia, etkoja, jatkoja yms. oheistoimintaa. Otetaan olutta parhaan mahdollisen taustamusiikin siivittämänä. Ja kun sen keikan näkee useampaan otteeseen niin siitä saa eri kerroilla eri asioita irti. Vaan eipä sitä selittämällä saa jakeluun sellaiselle jolla on moinen ennakkoasenne. Uskaltaudu ulos sieltä roopeankan rahasäiliöstäsi, jätä ensilantti narikkaan ja hyppää koneeseen. Kukaties sinäkin voisit löytää kavereita tien päältä.
Hieno teksti, aplodit!
Krugbit
Bändäri
Bändäri

Post by Krugbit »

Tänään tuli kotiin lippu Oberhausenin keikalle eli ensimmäinen ulkomaankeikka tiedossa meikäläisellä. Ulkokeikka mutta kun sattui sopivasti lauantaipäivälle eikä tässä vaiheessa uskaltanut arkipäivälle ostaa lippua kun ei vielä tiedä noista kesätyökuvioista. Tosin Saksa on sen verran etelämpänä että siellä nyt varmaan jo vähän hämärtää illalla. Vähän kyllä ihmetyttää kun keikkapaikka on "Open Air an der KöPi Arena". Keikka on siis tyyliin jossain hallin parkkipaikalla? Mikseivät voineet samantien pistää keikkaa sisätiloihin kun olisi ihan hyvä halli vieressä, ja mitä nyt tuossa katselin niin Final Frontier -kiertueella bändi soitti juuri kyseisessä hallissa.
There was a point to this story, but it has temporarily escaped the chronicler's mind.
- Douglas Adams: So Long, and Thanks for All the Fish
AntiSmuli
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by AntiSmuli »

Offtopikkina liittyen näihin rahallisiin budjetteihin: Esmes viime viikonlopun reissu Frankfurttiin, lentoliput edestakaisin 80€ (eihän tällä pääse enään edes Kokkola-Helsinki-Kokkolaa VR:llä), majoitus hostellissa 2-hengen huoneessa 25€ /yö - Eli ehkä pakolliset kustannukset ovat lantin tai pari enemmän kuin normaalireissuillani, mutta rahallisesti ei voi edes mitata millään tasolla tuotakaan viikonloppua mitä Saksassa tuli koettua. Kallein yksittäinen osuus oli keikkalippu, mutta sitä hintaa en itse laske koskaan reissun budjettiin, koska liput ovat yleensä hommattu jo kauan ennen keikkaa.
"His mindless unholy music of random creation and destruction"
t.Q
Kisälli
Kisälli

Post by t.Q »

kiintoisa huhu IMFC:llä.. Tampere olisi varmistumassa??

2013-07-16 Tue - Helsinki - speculation
2013-07-18 Thu - Tampere - Strong rumour
valtio
Peräruiske
Peräruiske

Post by valtio »

AntiSmuli wrote:Offtopikkina liittyen näihin rahallisiin budjetteihin: Esmes viime viikonlopun reissu Frankfurttiin, lentoliput edestakaisin 80€ (eihän tällä pääse enään edes Kokkola-Helsinki-Kokkolaa VR:llä), majoitus hostellissa 2-hengen huoneessa 25€ /yö - Eli ehkä pakolliset kustannukset ovat lantin tai pari enemmän kuin normaalireissuillani, mutta rahallisesti ei voi edes mitata millään tasolla tuotakaan viikonloppua mitä Saksassa tuli koettua. Kallein yksittäinen osuus oli keikkalippu, mutta sitä hintaa en itse laske koskaan reissun budjettiin, koska liput ovat yleensä hommattu jo kauan ennen keikkaa.

Kävin kattomassa maidenin frankfurtissa viimeksi. Kyllä ne lentoliput varmasti oli jotain 250-300 ekua.
Oslon keikalle kun lensin niin liput oli varmaan 500€.
Ikinä en oo mitään halpoja lippuja netistä löytänyt enkä koskaan tule löytämään. Jos joku pääsee halvemmalla niin onneks olkoon vaan :?:

Itse konserttilippuja ei mun mielestä kannata ostaa etukäteen jos kenttälippu kelpaa. Niitä saa aina hallejen ulkopuolelta 10-20 ekulla.
Niin myös frankfurtissa ja oslossa sai. Heti kun tuli metrosta ulos niin oli jo eka jätkä tyrkyttämässä lippuja.
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

t.Q wrote:kiintoisa huhu IMFC:llä.. Tampere olisi varmistumassa??

^Kiintoisampaa tuossa on tuo pelkällä speculation-asteella oleva Helsingin keikka, ja jopa vahvana huhuna liikkuva Manse.

Lievänä huhuna voin kuitenkin kertoa, että Iron Maiden tulee Espoon Matinkylä Gardeniin 17.07.2013 räjäyttämään katon irti kuin Manowar tai Kiekko-Espoo konsanaan. Saa laittaa kiertoon.
t.Q
Kisälli
Kisälli

Post by t.Q »

Karpaasi wrote:
t.Q wrote:kiintoisa huhu IMFC:llä.. Tampere olisi varmistumassa??

^Kiintoisampaa tuossa on tuo pelkällä speculation-asteella oleva Helsingin keikka, ja jopa vahvana huhuna liikkuva Manse.
niin siis kyllähän Helsinki keikkapaikkana on itsestään selvää, käsittääkseni vain tuo päivämäärä on arvaus.. itse olisin veikannut että HKI on 19.7. tai 20.7. jos tuo Mansesterin keikka todellakin toteutuu (20.pvä sen takia että jos nämä ovat sisätila-keikkoja kuten 2006 niin Helsinkiin pitää myydä kaksi keikkapäivää eikä Maiden ikinä soita kolmena päivänä peräkkäin)
AntiSmuli
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by AntiSmuli »

valtio wrote:
AntiSmuli wrote:Offtopikkina liittyen näihin rahallisiin budjetteihin: Esmes viime viikonlopun reissu Frankfurttiin, lentoliput edestakaisin 80€ (eihän tällä pääse enään edes Kokkola-Helsinki-Kokkolaa VR:llä), majoitus hostellissa 2-hengen huoneessa 25€ /yö - Eli ehkä pakolliset kustannukset ovat lantin tai pari enemmän kuin normaalireissuillani, mutta rahallisesti ei voi edes mitata millään tasolla tuotakaan viikonloppua mitä Saksassa tuli koettua. Kallein yksittäinen osuus oli keikkalippu, mutta sitä hintaa en itse laske koskaan reissun budjettiin, koska liput ovat yleensä hommattu jo kauan ennen keikkaa.

Kävin kattomassa maidenin frankfurtissa viimeksi. Kyllä ne lentoliput varmasti oli jotain 250-300 ekua.
Ikinä en oo mitään halpoja lippuja netistä löytänyt enkä koskaan tule löytämään. Jos joku pääsee halvemmalla niin onneks olkoon vaan :?:

Itse konserttilippuja ei mun mielestä kannata ostaa etukäteen jos kenttälippu kelpaa. Niitä saa aina hallejen ulkopuolelta 10-20 ekulla.
Niin myös frankfurtissa ja oslossa sai. Heti kun tuli metrosta ulos niin oli jo eka jätkä tyrkyttämässä lippuja.
Niin ne näemmä kai vaihtelee. Maideniä käytiin kahtomassa Oslossa 2011 ja lennettiin menopaluu 70 - 80€ norwegianairilla.

Huhuista: Kelpaisi myöskin Tampere Helsingin kaveriksi.
"His mindless unholy music of random creation and destruction"
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

valtio wrote: Kävin kattomassa maidenin frankfurtissa viimeksi. Kyllä ne lentoliput varmasti oli jotain 250-300 ekua.
Yksityiskoneellako oot lennelly kun on noin saatanan kallista :D Ei hyvää päivää sentäs, tollasia hintoja jos makselisi lennoista niin kyllä jäis reissut tekemättä. Aika uusavuton saa olla jos ei muka löydä halpoja lentoja netistä.
Post Reply