Jokaisella varmaan on oma yksilöllinen näkemyksensä siihen miten kannattaa rahojaan käyttää ja mikä on mielekästä toimintaa noin muutenkin. Eihän noissa silti pelkästä keikasta makseta, reissuihin kuuluu paljon muutakin.
Olen kuitenkin varma, että
lähes kaikki ovat sitä mieltä, että Maidenin keikkojen perässä ulkomaille matkaaminen olisi mielekkäämpää, jos ne spedet oikeesti vaihtelisi tuota settilistaansa. Vaan tästä perisynnistä nyt on aina puhuttu ja ei siihen lie muutosta tiedossa. Maidenin kiertue on lähinnä rahan tekemiseen tähtäävä show, jossa perinteisesti rock-keikkoihin liitetyt yllätys/vaaramomentit loistavat poissaolollaan. Voihan sen tietty plussanakin nähdä - tietää ainakin mitä saa jos sen tahtoo etukäteen selvittää
Tämä pohdinta henkilöltä, joka yleensä matkustaa ei-keikkasidonnaisesti ja jonka satunnaiset keikkareissut eivät ikinä kohdistu Maideniin. Minulle piisaa (yksi) Suomen keikka, jos settilistat vaihtuisivat niin luultavasti kävisin ulkomaillakin. Semmoisella idealla olen kyllä palloitellut, että kävisin tuon yhden keikkani jossain muualla ja skippaisin Suomen, mutta tätä vastaan puhuu se että itse tahdon päättää matkakohteeni muilla perustein kun sillä missä Maiden soittaa. Buukkaisivatpa vapuksi Islannin!

Ymmärrän silti niitä, jotka tahtovat nähdä elämänsä tärkeimmän bändin useasti kiertueellaan, vaikka sitten samalla settilistalla. Ei ole oma juttu, mutta eipä kyllä lähtökohtaisesti idiotismiakaan.