The Prisoner wrote:Montas kertaa sä luet normi bändikirjoja? Mulle riittää yks kerta niissäkin.Jussi K wrote:Myydyt kappaleet: 0010Hese wrote:Okei, sehän on näppärää. Nyt kun vihdoinkin kerkesi hakemaan kirjan postista niin sain kappaleen nro. 0006The Prisoner wrote:Postimyyntivarasto sijaitsee postin tiloissa Espoossa eli kirja menee pakettiin samalla kun tilaus saapuu ja paketti lähtee heti liikkeelle.oikeesti, valokuvakirja... tosi usein tulee varmasti luettua, heh.
Jussi K wrote:Älä kysy... *parhaimmat, mitä on hyllyssä menee atm helposti 5-10 lukukerrassa. Aina kun loppuu kirjastosta lainassaolevat biografiat, niin otan omasta hyllystä jokin tilalle, kyllä siinä vuosi-parikin vierähtää helposti ennen johonkin (esim. Mark Putterfordin The Rocker) uudelleentarttumista.
Deathrace King wrote:Mut joo, kyllä hyvät leffat jaksaa kymmeniäkin kertoja katsoa, kirjoissa ehkä riittää se maks. 5 itselle. Run to the Hills tuli aikaanaan luettua kaks kertaa putkeen kun oli niin perkeleen hyvä![]()
Itse aiheeseen: en itse noita kuvakirjoja harrasta, enkä niiden päälle niin ymmärrä. Tykkään että on stooria ja sit myös kuvia messissä vaikkapa omana osionaan, niin kuin monissa hyvissä bändiopuksissa.
Karpaasi wrote:Kompit tälle. Vieläkin täysin suvereenina ja itsestäänselvänä bändibiografioiden kuninkaana seisoo minulle The Dirt, eikä sitä varmaan mikään tulekaan heilauttamaan paikaltaan.Jussi K wrote:OT, mutta; Fanikerroin? Yksi tylsimmistä bändikirjoista mitä on. Talk about lost possibilities...
Eivät ainakaan minulle ole mikään itseisarvo, enkä tuosta Maidenista sellaista hakisikaan, vaan kuivaa väkisinvääntämistä & -kahlausta innokkaampaa lukunautintoa. Näkee muuten, miten Mick Walliakin kiinnostaa esimerkiksi Led Zeppelin paljon enemmän, kun When Giants Walked The Earth on ihan eri tasolla tekstin laadun suhteen. Eivätkä sen kohteet ole olleet edes virallisesti haastateltavina (töissä)! Hakkaa mennentullen Stephen Davisin juurikin noilla mässäilyillä ratsastavan vastaavan Led Zep-biografian Hammer Of The Gods, epävirallinen toki sekin. Lukukerrat Wallin hyväksi varmaan 5-1, eli juuri kertaalleen noille 'tungetaan sitä merilohta miehissä pinseen!' -jutuille jaksaa hymyillä, mutta minusta hyvä kirja tarvitsee tietynlaista draaman kaarta, männynrungon sijaan. Samaten tuossa W.A.R. -kirjassa näkee Axlin tarjoavan Wallille sattuneesta syystä rakkaan aiheen, josta hyvää tekstiä irtoaa.Hammer wrote:Jos bändikirjoja lukee sen vuoksi, että haluaisi kuulla joidenkin huume-/känniurpojen muusikoiden seksitoilailuista, niin silloin kannattaakin karttaa tuota Maiden-kirjaa, sillä siitä ei niitä stooreja liian paljon löydä. Itse saan pimppiä sen verran paljon kotona ja luen paljon hienommin kerrottuja seksitarinoita useiden kirjailijoiden hengentuotteista, ettei minua kiinnosta jonkun Vince Neilin tahi Nikki Sixxin panotarinat pennin pyörylän vertaa. Mutta, olen lukenut myös sen Mötley Crüe -kirjan, sillä eihän armeijassa parempaakaan tekemistä ollut. Toki siitä sai välillä ihan hyvätkin naurut, mutten silti lähtisi kirjaa ylistämään Run to the Hills -opusta paremmaksi, sillä tuo jälkimmäinen kolahtaa sata kertaa paremmin vaikka sitten sen fanikertoimen ansiosta.![]()
Tietenkin sitä saa vastoinkäymisistä, kuten tuon em. Lynottin lanakierre & kuolema, tai RATT:in Blotz höyrypesemässä sohvia ja näkee auki olevasta takaovesta L.A. coliseumin, jolla soitti 4-5 vuotta aiemmin pääesiintyjänä

Mutta ei sen pakko ole moistakaan olla, esim. DLR on menestynyt suurinpiirtein aina elämässään, tai ainakin onnistunut näyttämään siltä, ja Crazy From The Heat on kaikessa juutalaisessa **bisnesmeiningissään vallan hyvä teos. Jos edes suht hyvä kirjoittaja, kuten yksityiskohtiin perehtyvä Martin Popoff, riittäisi tekisi Dickinsonin elämäkerran, niin mie veikkaisin että tulisi aikalailla 300% IrMa-tuolinpönkkää parempi tekele. Erityisesti 1990-98 vuosien mietteitään olisi äärimmäisen mielenkiintoista lukea, mitä päässään missäkin vaiheessa liikkui.
Tykkääkö muuten Prisoner KISS:istä? Tai ei sillä väliä vaikkei musiikkinsa kiinnostaisikaan, sillä mie lainasin juuri tänään (jonkun keväällä ilmestyneen Jagger-biografian ohella) varmaan neljättä kertaa (1. kerran 2003 Ouluun muutettuani, pääkirjastosta kun löytyi) bändin entisen business manageri C. K. Lendtin *Kiss And Sell -The Making Of a Supergroup** -niteen. Äärimmäisen mielenkiintoinen ja hyvä, kun nuori pukumauri pääsee menestyvän kiertuejunan kyytiin ja kuinka kukin pääartisteista tahollaan myy tuotetta, sekä törsää rahanpaskaa (jopa Gene) kaikkeen mahdolliseen. Fudua tuli vasta ysärinvaihteessa, kun monet lammikot oli jo astuttu ja mm. etelä-amerikan pesoilla pelastettu parilla legillä Kiss-yhtiöiden talous. Autopilotilla menevät Stanley & Simmons, kun lavarakenteita jätetään kotiin, kierretään skandinaviaa kasaripehkot huurteessa ja kaikilla vituttaa = mahtavaa kamaa. Suosittelen!