Yleistopic a la Maiden

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Re: Yleistopic a la Maiden

Post by Jazz78 »

nickorules wrote:
Piece Of My Mind wrote:Rakkaat ystävät kuunnelkaa Blazen aikakautta, ymärrätte!! Koska Maiden on tupla leadeja, voimakaita melodioita, syvällistä tulkintaa, vahvoja pyörteitä... X/XI
X Factor onkin hyvä kaivaa esiin sateisina syyspäivinä. Täydellistä sen sään musiikkia.
Toi on muuten ihan totta!! :shock:
Jotenkin myös BNW uppoaa silloin hyvin, varsinkin jos ajelee sadeyönä autolla pikatiellä pidempää matkaa...
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
Riivinrauta
Peräruiske
Peräruiske

Post by Riivinrauta »

Vituttaa. Joku runkkari pölli salilta mun Nordic Tour 08-paidan :evil:
Me vain innostumme "Jumalauta, minulla on hevi riffi, helvetti kun se toimii, soita äkkiä rumpuja tälle jutulle", ja taas sitä mennään, uusi biisi syntyy.
-Nicko McBrain
Varjis
Kisälli
Kisälli

Post by Varjis »

Riivinrauta wrote:Vituttaa. Joku runkkari pölli salilta mun Nordic Tour 08-paidan :evil:
Ymmärrän hyvin, lauta mäkin vihaan noita apinoita jotka varastelee ihan kaikkea... koulussa joku kusipää vei multa (MUN SUOSIKKI!!)-tumput kun unohdin ne minuutiksi, pariksi kivelle... mutta tämä onkin ihan eri juttu, koska Maiden paidan menetys on ihan toista luokkaa!
Sonisphere 2010, Pori; Olympic Stadium 2011, Helsinki; Olympic Stadium 2013, Helsinki; Hämeenlinna 2016

''Who here was at that festival?
My friends, I've seen videos from Youtube, you're fucking heroes to stay there!''

- Bruce, Helsinki 2011
Riivinrauta
Peräruiske
Peräruiske

Post by Riivinrauta »

Ja se oli vieläpä ensimmäiseltä Maiden-keikaltani ostettu... :cry:
Me vain innostumme "Jumalauta, minulla on hevi riffi, helvetti kun se toimii, soita äkkiä rumpuja tälle jutulle", ja taas sitä mennään, uusi biisi syntyy.
-Nicko McBrain
Suotana
Paholainen
Paholainen

Post by Suotana »

^Noh noh, jos yhtään lohduttaa niin paitahan oli ruma.
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Varjis wrote:
Riivinrauta wrote:Vituttaa. Joku runkkari pölli salilta mun Nordic Tour 08-paidan :evil:
Ymmärrän hyvin, lauta mäkin vihaan noita apinoita jotka varastelee ihan kaikkea... koulussa joku kusipää vei multa (MUN SUOSIKKI!!)-tumput kun unohdin ne minuutiksi, pariksi kivelle... mutta tämä onkin ihan eri juttu, koska Maiden paidan menetys on ihan toista luokkaa!
:D! Pidetäänkö hiljainen hetki menetetyille suosikkitumpuille ja Maiden paidalle?
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Sen toisen salijätkän oli pakko olla Maiden-fani, eli ei se niin mulkku varmasti ole. Hyvä kiertää!
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Toni Brigatti wrote::D! Pidetäänkö hiljainen hetki menetetyille suosikkitumpuille ja Maiden paidalle?
Pistä etusivulle uutinen, josko jollain olis havaintoja...

Samaan voit lisätä muuten mun Dance of Death -kiertuepaidan, hukkunut Tamfelt-repussa Härmälän leirintäalueen viereisellä bussipysäkillä kesäkuussa 2005. Löytöpalkkio luvassa (saat pitää sen kossun mikä siä repussa oli)!

Rumahan sekin paita kyllä oli.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Rautapeto
Hang-Around
Hang-Around

Post by Rautapeto »

^ Onko täällä foorumilla keskusteltu ennen siitä, mitkä Maiden-paidat on oikeasti hienon näköisiä? No on varmaan, mutta katsotaan lähteekö kukaan nyt leikkiin.

Mä en omista nykyään kuin yhden Maiden-paidan (en ole oikein bändipaitamiehiä): se on kulahtanut The Number of the Beast -paita jostain 90-luvun alkupuolelta. Se levyn kansi on sen verran tyylikäs, että toimii minusta hienosti paitana.

Olen katsellut, että uuden The Final Frontier -Suomi-paidan voisi hankkia. Pidän siitä levyn kannesta, se on maukkaasti sarjakuvamaisen överiksi vedetty. Hmm... Trooper olisi myös hieno printti.

Mulla oli skidinä pitkähihainen Tailgunner-paita. Sekin olisi aika hauska hommata uudestaan; se on niin selkeä kuva ja onhan se nyt helvetin tökerön näköinen!

No mutta, mikäs on teidän suosikki Maiden-paita?
We are the light that brings the end of night
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by nickorules »

Itseltä löytyy sekä Trooper, että sähköisempi versio kuvasta, joka näkyy, kun kelaat sivun aivan ylös. Tuo Powerslaven sähkömuumio-Eddie on yksi tyylikkäimmistä Riggsin luomuksista.

Hienoin olisi ehkä se No Prayeriin liittyvä kuva, jossa Eddie lyö hautakiveä(?) nuijalla.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Summerganon
Berserkki
Berserkki

Post by Summerganon »

Itse en (ainakaan vielä) Seventh Son -paitaa omista, mutta se valkoinen on todella päheä. Valkoinen The Final Frontier -paita olisi varmaan ihan käypää tavaraa kesäisin, mutta jotenkin se on aika räikeä kuvan vuoksi... Seventh Son on upein, haluaisin kovasti. Minulla on tällä hetkellä vain Flight 666 ja Killers paidat. The X-Factor paidatkin olisivat ihan kivoja.
"Living in this place,
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time"

Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun
Varjis
Kisälli
Kisälli

Post by Varjis »

Toni Brigatti wrote::D! Pidetäänkö hiljainen hetki menetetyille suosikkitumpuille?
Juu myönnän oli helvetin tylsä työpäivä... :D

Hmm... Somewhere In Time on musta tosi upea paita, ja tietty The Final Frontierin Euroopan-kiertueen paita (joka siis ittellä on). On niitä paljon muitakin mutta tuossa nyt omat suosikit.
Sonisphere 2010, Pori; Olympic Stadium 2011, Helsinki; Olympic Stadium 2013, Helsinki; Hämeenlinna 2016

My friends, I've seen videos from Youtube, you're fucking heroes to stay there!''

- Bruce, Helsinki 2011
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Rautapeto wrote:^ Onko täällä foorumilla keskusteltu ennen siitä, mitkä Maiden-paidat on oikeasti hienon näköisiä? No on varmaan, mutta katsotaan lähteekö kukaan nyt leikkiin. No mutta, mikäs on teidän suosikki Maiden-paita?
Kyllähän näistä lirpake on olemassa, katsokaapas tässä; Rautaneito.com - Maiden-paidat.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Itsellä on Aces High -paita, joka taidettiin ihan jenkeistä asti hommata. :D Nykyään siinä on käden mentävä reikä kainalossa, joten on poistunut käytöstä. Se oli itse asiassa ihan komea paita kuvansa ja sommittelusa puolesta. 2003 joulukeikalla mietin, hankkisinko paitaa, mutta myytävissä oli näitä WASP-oksennuksiin verrattavia DoD-naamio-/bändikuva-paitoja, jotka nyt oikeasti ovat niin saatanan rumia, että oksat pois. Vihreällä pohjalla oleva Crossed Guns -paita AMOLAD-kiertueelta on kyllä kaikessa simppeleydessään yksi komeimpia Maidenin paitoja.

Nykyään ei tule hirveästi hankittua bändipaitoja, kun ne ovat melkein pakostakin noita geneerisiä ja ylikalliita Fruit of Doomeja. Normikaupoista tulee ostettua hinnan ja yleisen laadun takia paidat. Kyllä sitä kuitenkin välillä tulee vastaan bändipaitoja, jotka ovat idealtaan ihan ostamisen arvoisia. Oheiskrääsään menee sitten enemmän rahaa, kuten hikinauhat yms.
Tormentor
Paholainen
Paholainen

Post by Tormentor »

Alkoi kiinnostaa, mikä on tilanne niiden kohdalla, jotka ovat oikeasti kuunnelleet Maidenia KAUAN. (Jokainen määritelköön itse, mikä on kauan; ainakin minuun verrattuna varmaan ainakin jotkut täällä voi kutsua itseään pitkäaikaiseksi faniksi.)

Vieläkö sen jälkeen, kun levyt ovat pyörineet soittimessa lukemattomia ja taas lukemattomia kertoja, nousee esille "uusia" biisejä? Vieläkö löytyy uusia suosikkeja? Tuleeko uusia oivalluksia? Saako mitään enää loppupeleissä irti? Mitä tahansa? Vai löytävätkö asiat uomansa ja biisit lopullisen paikkansa, ennemmin tai myöhemmin, jonka jälkeen "se on sitten siinä"? Enkä nyt siis tarkoita, että jälkimmäinen olisi jotenkin paha asia tai huonompi vaihtoehto; enemmänkin alkoi kiinnostaa, onko tällainenkin yksilökohtaista ja miten ihmiset asian kokevat.
Entä tapahtuuko Maiden-intoilussa muuten muutoksia – vieläkö löytyy uusia juttuja?
"I'm sorry, I don't listen to country music." Manowar's Joey DeMaio about Metallica.
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Tormentor wrote:Alkoi kiinnostaa, mikä on tilanne niiden kohdalla, jotka ovat oikeasti kuunnelleet Maidenia KAUAN. (Jokainen määritelköön itse, mikä on kauan; ainakin minuun verrattuna varmaan ainakin jotkut täällä voi kutsua itseään pitkäaikaiseksi faniksi.)

Vieläkö sen jälkeen, kun levyt ovat pyörineet soittimessa lukemattomia ja taas lukemattomia kertoja, nousee esille "uusia" biisejä? Vieläkö löytyy uusia suosikkeja? Tuleeko uusia oivalluksia? Saako mitään enää loppupeleissä irti? Mitä tahansa? Vai löytävätkö asiat uomansa ja biisit lopullisen paikkansa, ennemmin tai myöhemmin, jonka jälkeen "se on sitten siinä"? Enkä nyt siis tarkoita, että jälkimmäinen olisi jotenkin paha asia tai huonompi vaihtoehto; enemmänkin alkoi kiinnostaa, onko tällainenkin yksilökohtaista ja miten ihmiset asian kokevat.
Entä tapahtuuko Maiden-intoilussa muuten muutoksia – vieläkö löytyy uusia juttuja?
Niin, olen kuunnellut ja fanittanut Maidenia vuodesta 2000, että en ole veteraani joihinkin verrattuna, mutta vastaanpa silti: Kyllä, vielä löytyy uusia puolia ja monet biisit, joihin luuli kyllästyneensä ja joita luuli pitäneensä huonoina, aukeavat uudella tavalla. Ja ne biisit mitä pitää parhaimpina, ovat yhä edelleen parhaimpia. Seventh Son Of A Seventh Son on pitänyt paikkansa ykkösenä levyistä, mutta sen takana järjestys vaihtelee fiiliksen mukaan. Jotkin huonommat levyt, varsinkin No Prayer For The Dying, ovat parantaneet osakkeitaan, se ei ole niin huono kuin miltä se pitkään tuntui. Kuunteluiden myötä siitä on löytynyt paljon hyviä juttuja ja olen oppinut myös pitämään levystä.
Maidenin kuuntelu menee minulla jaksoissa, välillä useampi viikko pelkkää Maidenia, sitten saattaa tulla useamman viikon katkos, että en kuuntele yhtään, mutta toisaalta se juuri pitää bändin tietyllä tavalla "tuoreena". Tarkoitan sitä, että taukojen jälkeen bändin musa kuulostaa yhtä hyvälle, kuin aina ennenkin, eikä siihen tavallaan tule kyllästymistä. Vaikka välillä tuntuu, että mitä uutta voisi vielä musasta saada, jotenkin se vaan koukuttaa ja jaksaa kuunnella, se on sitä Maidenin taikaa.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Varjis
Kisälli
Kisälli

Post by Varjis »

Katsokaa, KUUNNELKAA ja nauttikaa. Enpä olis uskonut että Nelosen raati tuon vielä joskus laittaa taustabiisiksi. Ovatpa muuten soittaneet taustalla Can I Play With Madnessia aikaisemmin.
Itse olin tänään Porissa peliä katsomassa ja täytyy sanoa että oli aivan uskomaton tunnelma katsomossa! (Toivottavasti ei ole väärä puu)

- Bruce, Helsinki 2011
Rautapeto
Hang-Around
Hang-Around

Post by Rautapeto »

Tormentor wrote:Alkoi kiinnostaa, mikä on tilanne niiden kohdalla, jotka ovat oikeasti kuunnelleet Maidenia KAUAN. (Jokainen määritelköön itse, mikä on kauan; ainakin minuun verrattuna varmaan ainakin jotkut täällä voi kutsua itseään pitkäaikaiseksi faniksi.)
Vieläkin saa odottaa vastausta sellaiselta, joka on kuunnellut Maidenia KAUAN. Mä olen kuunnellut vuodesta 1993 lähtien, eli bändin uran mitan huomioiden mun mukana oloni pitäisi edustaa sellaista keskimittaa.

Katselin tuossa iltavuoron jälkeen yöllä töistä kotiuduttuani jonkin aikaa Early Years -dvd:ltä sitä jotain vanhaa 20th Century Box -ohjelmapätkää, jossa mm. Steve Harrisia haastateltiin. Hän oli siinä niin nuoren ja naiivin kuuloinen, että tuli sellainen olo, että et säkään Steve ole koskaan NOIN nuori ollut... Häneltä kysyttiin, uskotko että Maiden kasvaa suureksi stadionbändiksi - tai jotain siihen tyyliin. Vastaus oli, että en usko, me säilytämme kosketuksen yleisöön ja jatkamme soittamista pienissä klubeissa. Eipä osannut Steve silloin arvata, että 2000-luvulla hän vaikkapa editoisi jotain keikkamatskua dvd:lle (no, aikamoinen oraakkeli olisikin ollut jos olisi dvd:t ennustanut)... Eipä silti, pitkällekö Steve on uskaltanut asioita silloin ajatella? Kaksi kuukautta eteenpäin?

Tästä harhapolusta pääsen siihen ajatukseen, että jos jotain bändiä diggailee vuosikaudet, niin siinä väistämättä bändi elää ja itsekin muuttuu. On ihan selvä, että kun Maidenia kuunteli ensimmäisiä kertoja esiteini-ikäisenä, niin sitä ei voi enää kuulla ja ymmärtää täsmälleen samalla tavalla lähes 18 vuotta myöhemmin. Parasta onkin, jos siitä tosissaan saa vielä saman fiiliksen kuin silloin "ekakerralla" - mutta tosiasiassa väistämättä sen näkee myös jollain tapaa eri valossa. Ja kyllä sitä pienemmälläkin aikavälillä tapahtuu muutoksia: yhtäkkiä havahtuu, että hei, tässä biisissähän lauletaan oikeastaan tästä asiasta - tai että enpäs ole huomannut, että Nicko takoo tota samaa filliä melkein joka biisissä läpi koko levyn. Kun oma kokemus ja käsitys asioista muuttuu, tutuista biiseistä saattaa huomata uusia puolia.

Tavallaan pahinta mitä voi tapahtua, on se, että siitä jutusta kasvaa ikään kuin ulos: jonain päivänä vain huomaa, ettei tämä musa nyt niin hyvää olekaan. Joillekin lapsuuden ja teini-iän suosikeilleni on käynyt niin, mutta eipä onneksi Maidenille.

Nyt voisi joku vaikkapa nelikymppinen sanoa tähän väliin, että sitten kun täytät 30, niin sen jälkeen et muutu enää miksikään ja "se on sitten siinä" - mikään näkemys ei enää muutu...
We are the light that brings the end of night
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Maidenin sivuilla olisi FC:läisille tarjolla Suomi-materiaalia IMTV:stä.

http://www.ironmaiden.com/index.php?categoryid=75" onclick="window.open(this.href);return false;
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Hepulis
Peräruiske
Peräruiske

Post by Hepulis »

^Näitä päiviä kun ketuttaa muistaa että ei ole Fanclubin jäsen :(
Bodywater is your life, and without it you would die, on the desert the planet Dune.
\../Juho\../
Hell Rat
Hell Rat

Post by \../Juho\../ »

Siinä niille joilla ei oo tunnuksia FC:hen
Up The Irons!
8.8.2010 Sonisphere, Pori
8.7.2011 Olympiastadion, Helsinki
Still counting...

"This is one of the most amazing fuckin concerts on my whole fuckin life!"
- Bruce Dickinson, Sonisphere Finland 2010
Hepulis
Peräruiske
Peräruiske

Post by Hepulis »

^Miljoonat kiitokset :)
Bodywater is your life, and without it you would die, on the desert the planet Dune.
iron666
Hang-Around
Hang-Around

Post by iron666 »

onkohan maiden julkaisemassa uusia keikkoja??

http://ironmaiden.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Summerganon
Berserkki
Berserkki

Post by Summerganon »

^Vissiin. Olisiko aika kattava ensi vuoden ohjelma ja hyvällä tuurilla jotain mielenkiintoista infoa?
"Living in this place,
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time"

Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

iron666 wrote:onkohan maiden julkaisemassa uusia keikkoja??

http://ironmaiden.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeps, sieltä tulee:

- 10 keikkaa UK:n:
• Brixton, Hammersmith, O2, CliveAid jne..

- Deutschlandiin hallikeikkoja:
• Dortmund, Hannover, Berlin, Frankfurt, Stuttgart.

- Russian keikkakin varmistuu.

+ Läjä muita keikkoja Eurooppaan.

TOSIN, tuo kuva antaa lisää vihjeitä siitä huhusta että Maiden soittaisi Singaporessa. Jakartako se oli? :?
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Post Reply