Pitänee kuitenkin levylle antaa armoa vielä muutaman kuuntelukerran verran ja vasta sitten analysoin asiaa tarkemmin. Kaiken kaikkiaan olen varsin pettynyt tähän uutukaiseen.

Moderator: The Killer Krew
No ei sitä klassista, oikeaa Purplea, vaan heikomman ajan (tHoBL ja SaM) settiä 80-luvun loppupuoliskolta..Toki ilman vahvaa kosketinsoitantaa, melodisesti meinaan.Osiris wrote:Ei se kyllä Purplea muistuttanut, mutta kovasti Thin Lizzyä tai juuri tuota Asan mainitsemaa Ariaa.MayDay84 wrote:Alchemistin alkuriffi vois olla 80-luvun puolivälin Purplea tai Turnerin aikaista Rainbowta
Heh, joku tämmöinenkin taas vaihteeksi. Scorpionsin kommentteja odotellessa... eiväthän kaikki voi pitää tietenkään tästäkään levystä, mutta aika härskiä lähteä tuollaisia "ilman brändiä"-juttuja heittelemään, kun levy selkeästi jatkaa samaa todella monelle maistuvaa linjaa. Onhan se brändi varmaan hyvää juotavaa juu...Relic wrote:Pitihän se arvata, vaikka levyltä pari siedettävää hetkeä löytyykin, on kokonaisuus aika hävettävän heikko. Ilman Iron Maiden brändiä jäisi tällainen tekele varmasti julkaisematta, sen varjolla levy myynee kuitenkin miljoonia.
Tässäpä Lain Vahva Käsi summaa täydellisesti meikäläisenkin fiilikset. Ne jutut, mitä Tuulenhenkäys tarjoaa ovat oikeasti ne samat 2000-luvun Maidenin tarjoilemat jipot, sekä hyvässä että pahassa. Siinä missä Rime, Seventh ja vaikkapa Allu tarjoilevat vaihtelua, tunnelmaa ja selkeää kontrastia osiensa välillä, laskettelee Tuuli laiskanpulskeasti ja yllätyksettömästi kohti vääjäämätöntä päätöstään.Iron Constable wrote:Tuulenpuhalluksen äsken laskettelin läpi Tuubista. Ei ei ei. Siis lähelläkään mitään bändin parasta biisiä. Rauhallinen ja tunnelmallinen veto, mutta loppujen lopuksi biisissä ei tapahdu paljon mitään verrattuna esimerkiksi sellaisiin oikeasti koviin biiseihin kuin Rime Of The Ancient Mariner, Seventh Son, Infinite Dreams, Hallowed Be Thy Name, Clansman jne. Ihan ok, mutta hehkuttelut sikseen. Kovasti oli rauhalliset osiot ennenkuullun oloisia, vaikkeivat sinänsä huonoja olleetkaan.
Hieno homma, jos levyn kaikki jutut olivat aivan uskomattomia Sinulle, mutta kaikki kuuntelee ihan vain omilla korvillaan. Meikäläinen (ja moni muukin) selvästi kiinnitti huomiota eri asioihin kun sinä, esimerkiksi kierrätykseen bändin tuotannon sisällä. Iron Maidenin kombo The Number of the Beast - Seventh Son of a Seventh Son oli helvetin tiukkaa materiaalia, joka todellakin iski heti ensimmäisellä kuuntelulla. Ei siihen tarvitse montaa kertaa erottaa, jos jokin kappale on oikeasti hyvä. On myös helppo sanoa, millä kappaleilla on potentiaalia olla hyviä. Myös huonot kappaleet on aika helppo sanoa. Valitettavasti niitäkin mahtuu tälle levylle. Kuten sanottua, Maidenillekin on mahtunut läpi uran niitä mokia.Killers Of The Beast wrote:Mielipide kysymyshän tämäkin on, mutta miettikääpäs kuinka usein joku levy on auennut heti ensinmäisellä kuuntelemalla?
Kuriositettina, mihin väliin kiilaa? Itellä on kärkikaksikko EHDOTON Seventh Son of a Seventh Son / Somewhere in Time. Kolmantena ehkä vahvimpana kokonaisuutena menee A Matter of Life and Death. Siitä pohjaa edelliseenkin viestiin, muuten.rocker wrote:Kokonaisuutena vaikuttaa levy menevän Maidenin kärkikolmikkoon vähintään. Loistavaa settiä.
On!OsmaGunner wrote:On(ko) mulla pää seonnut lopullisesti, vai tuleeko muillakin Mother of Mercysta mieleen X-Factor?
Mun mielestä tossa ei käydä avaruudessa asti, koska avaruus alkaa määritelmän mukaan 100 kilometrin korkeudesta maasta. Reittilennosta pikemminkin kysymys, maininta kiitoradan valoista Albioinin maalla jne. Kai se duunistaan laulelee...OsmaGunner wrote:kun taas Coming Home olisi avaruusteemaa sivuava? Oonko hakoteillä, täh?![]()
Meneehän toi paikka paikoin tukkoon ihan kunnollakin, syytän pakkausta vielä perjantaihin asti. Sitten vehkeitäni (Tannoy F1, BK XLS200, Denon AVR-1610), sitten joskus paremmilla vehkeiltä kuultuna, jos aihetta, tuotantoa!HikiNeito wrote:Toki vaikuttaa että tuo on 192kbps mutta silti. Jotenkin tuntuu että on vähän tommonen sekava ja epäselvä äänimaailma, ei kunnolla erotu kaikki osuudet.
Jännää, koska ite en tosta löytänyt suuremmin tarttumapintaa parilla kuuntelulla. Siis sitä kertosäettä lukuunottamatta. Ehkä jatko avaa fiiliksiä?Karpaasi wrote:Starblind oli näistä neljästä vielä kuulemattomasta kappaleesta selvästi paras ja todella monipuolinen vempula, jonka parissa ei tylsää kerennyt tulemaan.
Jep, kyllä tämä pakattu paskaämpeekolmeversio lähentelee tasollisesti jo kalliisti tuotettua demoa. Todellakin toivon QazKFD:n tavoin että "vika" on nimenomaan laadussa eikä itse äänitteessä, sillä muuten Caveman olisi kyllä tehnyt todellisen rimanalituksen. Mielestäni tämän "nettiversion" soundit ottavat turpaan jopa tuhnuiselta Dance Of Deathilta, jonka äänimaisemasta en tykkää yhtään. Toivottavasti homma kääntyy ensi yönä parempaan suuntaan.HikiNeito wrote:Oonkohan mää nyt ainoa joka ei ole ihan tyytyväinen tähän miksaukseen? Toki vaikuttaa että tuo on 192kbps mutta silti. Jotenkin tuntuu että on vähän tommonen sekava ja epäselvä äänimaailma, ei kunnolla erotu kaikki osuudet. Vaikkapa tuo Man Who Would Be King, väliosa ja outro tuntuu vaan niin sekavilta, ei erotu kaikki osuudet kunnolla, varsinkin se väliosan soolo ja sielä taustalla oleva pitkä leadiOn aivan mielettömän hienon kuulonen mutta jotenkin ei vaan tule selkeästi se kokonaisuus.
Tulee varmaan paskaa niskaan mutta Dance of Deathilla on imo parhaat 2000-luvun sounditTottahan se että siinä rytmikitarat puuroutuu kyllä mutta vastapainona harmoniat, leadit ja soolot on niin mielettömän hienon kuulosia, ja kun vielä seassa on se sinfoniaorkesteri niin ei haittaa yhtään tuo puuroutuminen. Noin kokonaisuutena mielestäni hyvin onnistunut miksaus.
Itse kuuntelin biisin kertaalleen ja olen koko lailla samoilla linjoilla. Onhan se toki paha ainoastaan yhden kuuntelun perusteella sanoa, mutta hehkutusten perusteella oli pettymys. Toisaalta, nuo yllä mainitut biisit, varsinkin Infinite Dreams, Rime Of The Ancient Mariner ja Hallowed Be Thy Name, iskivät aikanaan jo ensikuuntelulla niin lujaa, että kuulostivat sillä hetkellä suurinpiirtein maailman parhaalta biisiltä. Ja niinhän ne kyllä kuulostavat vieläkin.Jukka wrote:Tässäpä Lain Vahva Käsi summaa täydellisesti meikäläisenkin fiilikset. Ne jutut, mitä Tuulenhenkäys tarjoaa ovat oikeasti ne samat 2000-luvun Maidenin tarjoilemat jipot, sekä hyvässä että pahassa. Siinä missä Rime, Seventh ja vaikkapa Allu tarjoilevat vaihtelua, tunnelmaa ja selkeää kontrastia osiensa välillä, laskettelee Tuuli laiskanpulskeasti ja yllätyksettömästi kohti vääjäämätöntä päätöstään.Iron Constable wrote:Tuulenpuhalluksen äsken laskettelin läpi Tuubista. Ei ei ei. Siis lähelläkään mitään bändin parasta biisiä. Rauhallinen ja tunnelmallinen veto, mutta loppujen lopuksi biisissä ei tapahdu paljon mitään verrattuna esimerkiksi sellaisiin oikeasti koviin biiseihin kuin Rime Of The Ancient Mariner, Seventh Son, Infinite Dreams, Hallowed Be Thy Name, Clansman jne. Ihan ok, mutta hehkuttelut sikseen. Kovasti oli rauhalliset osiot ennenkuullun oloisia, vaikkeivat sinänsä huonoja olleetkaan.
Heh, omasta mielestä taas intron olisi voinut jättää ekaan ~45 sekuntiin jonka jälkeen itse kappale käyntiin. Sen jälkeen tuo intro on aika hirvittävää kuraa, en itse ainakaan käsitä mitä sillä on haettu. Kaiken lisäksi vielä samalla raidalla nimibiisin kanssa, joten ei saa edes skipattua.QazKFD wrote:Intron alku tuntuu jokseenkin turhalta, tässä kerkiää jo miettimään, että onko järkeä tätä levylle väkisin tunkea. Mutta vokaalien alettua kieltämättä saadaan vähän kosmista tunnelmaa lisättyä ja hyvälaatuisen painostuksen sen jälkeen päälle.
Olisi kannattanut varmaan erottaa sitten intro ja itse levyn nimikappale kumpikin omalle raidalle. Lukikos jossain IMOC:n topicissa että koko intro on H:n käsialaa?? Näin muista lukeneeni, oli poimittu jostain haastattelusta.Jeeves wrote:Heh, omasta mielestä taas intron olisi voinut jättää ekaan ~45 sekuntiin jonka jälkeen itse kappale käyntiin. Sen jälkeen tuo intro on aika hirvittävää kuraa, en itse ainakaan käsitä mitä sillä on haettu. Kaiken lisäksi vielä samalla raidalla nimibiisin kanssa, joten ei saa edes skipattua.QazKFD wrote:Intron alku tuntuu jokseenkin turhalta, tässä kerkiää jo miettimään, että onko järkeä tätä levylle väkisin tunkea. Mutta vokaalien alettua kieltämättä saadaan vähän kosmista tunnelmaa lisättyä ja hyvälaatuisen painostuksen sen jälkeen päälle.
Tässä biisissä on mun mielestä toi intro aivan turha. Itsessäänkään ei ole mikään kovin kummonen musiikin palanen mutta ei edes sovi jotenkin tohon biisiin. Huomattavasti parempi olisi jos lähtisi suoraan tuolla riffillä.QazKFD wrote:
07. Starblind
Nonniin... sama kaava rauhallisten introjen kanssa jatkuu tämänkin biisin kohalla, eipä tähän toisaalta jaksa pahemmin puuttua parin levyn jälkeen. Tää on tää nykynen tyyli ja se on sillä selvä. Riffi alussa on kova! Vauhtiin päästään paljon nopeammin kuin äskeisessä biisissä, mutta ekalla kuuntelulla tästä ei irronnut oikeestaan yhtään mitään, kertosäe tosin rullaa hienosti. Näin toisella kuuntelemalla huomaa paremmin taustalla pyörivät kitarajipot jotka luovat tunnelmaa tähän. Loppupuolella haetaan jälleen sitä kuolematonta melodiaa, mutta siihen kategoriaan en ainakaan itse vielä tätä biisiä niputa.