Maidenin pitkäaikaisin fani.

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

paul
600 €
600 €

Post by paul »

Taisi olla 82 kun kamu antoi c-kasetin,The Number Of The Beastin ja sano jotta kuuntelehan tuo ,siihen sekosin mie. Ja sen jälkeen hommasin 2 ekaa levyä ja se oli menoa... (lue nikki) Eka keikka oli "vasta" Somewhere On Tour ja kentällä :D Pidän edelleenkin Paulia ekana ja ainoana Maidenin laulajana. (muutkaan ei ole huonoja... :D :D ) Jarmila on kova vani, Hail Jartsa(oothan vuojen vanhempi)
älä juo kaikkee pois, mie juon loput.
wicker_man
Wimp
Wimp

Post by wicker_man »

itsellä alko maidenin kuuntelu 92, eli fear of the dark levystä. olin tuolloin vasta 11 joten keikalle ei kuulemma ollut vielä asiaa :(
blazen tulo bändiin oli sen verran kova järkytys, että suostuin menemään keikalle vasta virtual XI kiertueella (X-factour:in jätin pässinä väliin :oops: ).
Krokkelis
Wimp
Wimp

Post by Krokkelis »

Jukka wrote:
asa wrote:Tämä on hieman ongelmallista, mistä lasketaan fanittaminen?
Kelailin itseasiassa aivan samaa. Noh, menköön nyt, mutta kunhan pysytään asialinjalla, eikä ruveta turhia kinaamaan ja pätemään.

Itse olen Maidenia kuunnellut "fanittanut" Fear of the Darkista lähtien, joskin ensimmäinen kontakti bändiin löytyy jo vuodelta -86, jolloin SIT laittoi pollan kunnolla uusiksi. Ensimmäinen levyhankinta oli muistaakseni SSOASS.
Sitten on TRUE fani kun on kaikki maidenin albumit :D . Silloin en itsekään olisi mutta puuttuu virtua jota on kyllä haukuttu paskaksi :?
Peramaa
Wimp
Wimp

Post by Peramaa »

Joopa joo, Fani jo vuodesta miekka ja kypärä. Ei sitä muista noita vuosilukuja enään lainkaan, mutta ensimmäinen mitä käteen jäi oli Iron Maidenin IRON MAIDEN C-Kasetti. Ja onhan tuo syntymä vuotenikin noilta nurkilta kun Steve Harris Maidenin pisti pystyyn joten kyllähän sitä on pakko jo senkin puolesta.
Helsinki 1998, Helsinki 1999, Tukholma 2000, Helsinki 2003 x2, Helsinki 2005, Tampere 2006,Helsinki 2006,Helsinki 2008,Tampere 2008,Pori 2010, Helsinki 2011, Helsinki 2013, Hämeenlinna 2016, Helsinki 2018 x2, Tukholma 2018, Tampere 2023 x2
Terry
Hang-Around
Hang-Around

Post by Terry »

Ite mahdan olla uusimpia, Maidenia rupesin kuuntelemaan Heinäkuussa 2005, eli hieman yli vuosi sitten, ja ensimmäisenä levynä tuli hankkittua Live At Donington, ja ensimmäisenä albumina Dance Of Death.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Jos nyt kuitenkin jätetään se postaaminen täältä pois, jos ei oma Maidenin fanitus ylitä jo aikaisempaa korkeinta lukemaa. Käyttäjien esittelytopicissa voi kertoilla tarkemmin siitä, miten on ollut fani eilisestä lähtien.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Journeyson
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Re: Maidenin pitkäaikaisin fani.

Post by Journeyson »

Porukan uusimpiin kuulun, Maidenia maaliskuusta 2007. Silloin vanhempani ostivat minulle No Prayer For The Dying -levyn, josta pidin kovasti ja puolentoista vuoden kuluttua oli kaikki Maidenin levyt hyllyssä. Nyt vain etsiskelen DVD -julkaisuja jotka puuttuvat.
80srocks.net – Kasari On Parasta!
Risto Malinen
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Risto Malinen »

Itse en itseäni miksikään suureksi Maiden-faniksi laske, mutta kuuntelu alkoi 1982, kun Pedon Luku tuli uutena levynä kauppoihin. 1980-luvun levyt ja keikat tuli katsottua ja kuunneltua, mutta sitten SSOASS:n jälkeen kiinnostus alkoi hiipua ja viimeistään Brucen lähdön jälkeen sammui. No nuo Brucen paluun jälkeiset levyt on tullut kuunneltua, mutta kun on jollakin lailla kompletisti, ei niitä tullut ostettua, koska ei ollut niitä Blazenkaan levyjä siitä välistä. Mutta kun sitten sai hienon synttärikeikan tuossa taannoin Stadikalla ja pojatkin olivat ihan pähkinöinä, piti sitten ruveta hommaamaan noita CD:tä uudelleen. No nyt on kaikki peruslevyt hyllyssä ja uusia odotellaan...
Meillä on PA, meillä on bussi,
niitä ei meiltä kukaan ... vie
Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Re:

Post by Deathrasher »

Iivis wrote:Kovista faneista, kun puhutaan on mainittava britti nimimerkiltään Godpiece. Tämä vajaa viisikymppinen heppu on nähnyt Maidenin noin 300 kertaa livenä. Siinä on semmonen määrä keikkoja, joita ei moni laita paremmaksi. Ensimmäisen Maiden keikan kaveri näki 1979. Viime syksynä oli kunnia päästä sanomaan käsipäivää herralle Hammersmithin keikan yhteydessä. Jossain 1992 vuoden Metalhammerissakin on kaverista juttua. Myös jossain Maiden-aiheisessa 80-luvun brittidokkarissa haastatellaan kaveria, oli vuoteen 84 mennessä nähnyt Maidenin jo 130kertaa.
Oli kyllä pakko tonkia vähän vanhaa tekstiä ylös kun tämä osui silmiini. Aika mieletön tyyppi kyllä ja tietysti vuoden 2006 jälkeen on taas ehtinyt kertyä luonnollisesti vähän lisää. Toivottavasti joskus tulevaisuudessa itsekkin saan tilaisuuden tavata miehen, kerrottavaa varmasti riittäisi vaikka viikon pituiseen juttutuokioon
IronBrother
Hang-Around
Hang-Around

Post by IronBrother »

Taisi alkaa fanitus 2001 kesällä, eli n. 10 vuotiaana. Ensimmäinen levy tuli samana vuonna. Lähti vähän hitaasti, mutta näin pitkälle jo tultu. Eka keikka oli vasta 18.07.08, mutta kannatti odottaa!

Fanitusta 8vuotta... Melkein puolet mun elämästä :finger:

Mutta ei tässä oikein voi kattoa kuka on pitkäaikaisin fani, moni täällä on fanittanut ku muut ei ole vielä syntynyt.

esim. joku 30v olisi fanittanut 10vuotta, vastaisi 33% elämästä. Joku 20v fanittanut 10v, olisi 50% elämästä... ja onhan sitten vanhemmat kerenneet sinne keikoille enemmän. Kaikki on suhteellista.
livis wrote:Kovista faneista, kun puhutaan on mainittava britti nimimerkiltään Godpiece. Tämä vajaa viisikymppinen heppu on nähnyt Maidenin noin 300 kertaa livenä. Siinä on semmonen määrä keikkoja, joita ei moni laita paremmaksi. Ensimmäisen Maiden keikan kaveri näki 1979. Viime syksynä oli kunnia päästä sanomaan käsipäivää herralle Hammersmithin keikan yhteydessä. Jossain 1992 vuoden Metalhammerissakin on kaverista juttua. Myös jossain Maiden-aiheisessa 80-luvun brittidokkarissa haastatellaan kaveria, oli vuoteen 84 mennessä nähnyt Maidenin jo 130kertaa.

Vaatiikin jo jotain :finger:
I will set the world on fire to scream my suffering. I am wasted by the loneliness and grief.
maidenisti74
Hang-Around
Hang-Around

Post by maidenisti74 »

Itse olen diggaillun Maidenia jostain vuodesta 85-86,kun näin VHS:ltä Live after death-videon. Kyllä siinä jalat alta lähti kun Aces highn kitarariffit pamahti ilmoilla ja sen jälkeen pikkupojan sydän oli myyty :finger: Maiden on myös aina pysynyt tasaisesti suosikkinani,enkä ole kyllästynyt tippaakaan. Vaikka joskus 80-luvun lopulla aloin diggailla Metallicaa,niin ei se kuitenkaan hälventänyt Maidenia,vaikka hyvä bändi sekin on.

Keikkojen suhteen olen aika "aloittelija",sillä näin ensimmäisen konsertin vasta vuonna 06,eli AMOLAD-kiertueella. Kaverini oli aina kehunut Maidenia kovaksi livebändiksi,ja tuon nähtyäni allekirjoitin väitteen ja olin niin myyty että sen jälkeen päätin että käyn tästä lähtien kaikilla Suomen keikoilla vaikka mikä olisi. Tänne foorumillekin kirjauduin vasta vähän aikaa sitten... :roll:
Dino
Roudari
Roudari

Re:

Post by Dino »

jarmila wrote: Sat May 06, 2006 12:51 MaidenManua komppailen tässä nyt !

Eka vinyyli oli TNOTB ja vuosi siis -82, Kyttälänkadun Epe´s Tre ostopaikkana.

Kyllä tuo "fanitus" alkoi 81/82 talvella kun c-kassuilta kuulin ekaa kertaa killersin.
Mulla eka kasetti oli TNOTB vuonna 82, kun ei ollut omaa levysoitinta vielä silloin. Tohmajärven Kirja ja Kemikalio Tiilikainen. Näin sellaisessa pyörivässä kasettitelineessä kannen, ja päätin että tuon ostan, sen on oltava hyvä. Ikää oli yhdeksän vuotta.

Killersin hankin vasta jälkikäteen, kun olen tällainen myöhäisherännäinen...

Moi pitkästä aikaa. Lueskelin tässä juopotellessa välillä näitäkin sivuja, ja tähän piti tarttua. On välillä ihan alleviivattava omaa vanhuuttaan, muinaisjäänteisyyttään ja taantumuksellisuuttaan. Sitten taas kun vertaa peilissä komeilevaan adonikseen, niin miettii että onko kyse samasta miehestä edes... Dorian Gray -efekti. Siinä olisi muuten Brucelle kelpo aihe biisintekstiin.
Kuulapsi, kuule Taika-Jimin huuto
Kuulapsi, avaa seitsemäs hylje
Post Reply