[quote="Karpaasi"]Aika jees keikka, vaikka olisi varmaan Hartwall Areenalla toiminut paremmin.
Kehut:
-Aces High Churchillin puheineen. On se vain kaunis biisi.
-Rime of the Ancient Marinerin keskiosa, jolloin kattovalot laskeutuivat alemmas, ja taisi aavelaivataustakangas ilmestyä (huomasin sen vasta myöhemmin), ja usva täytti lavan ja kattovalot heiluivat sivulta sivulle. Jumalauta tämä olisi toiminut pimeässä!
-Powerslave. SCREAM FOR ME HELSINKI! SCREAM FOR ME FINLAND!!!
-Brucen hyväntuulisuus. Aikasempiin keikkoihin vaikutti jotenkin puheliaammalta ja tuntui, että kontakti pysyi paremmin yleisössä, mutta se saattaa olla myös screenien takia. Lokkijuttu oli hauska.

-visuaalisuus periaatteessa, mitä nyt valoisuus haittasi. Pyrot olivat komeat, ja Eddie oli mainio molemmissa muodoissaan. Repesin aika kovasti SIT-Eddien tekemälle runkkausliikkeelle Murrayn soolon aikana
Moitteet:
-ei yllätyksiä Moonchildia lukuun ottamatta settilistassa. Powerslave miinus fillerit oli aika odotettavissa, ja eikö Heaven Can Waitia olisi voinut jättää vaikka Stranger in a Strange Landin sijasta pois? Aika perusongelma Maidenilla tämä settilista.
Yo. osalta olen aika lailla Karpaasin kanssa samaa mieltä. Maidenhan on aina takuuvarma bändi, kirjoitan tästä nyt 24 vuoden kokemuksella, jonka aikana olen Maidenin nähnyt. Ongelmiahan on aina tällaisissa isoissa stadionkeikoissa, moni ei näe riittävän hyvin ja soundit vaihtelee riippuen missä päin itse on. Itse näin kyllä hyvin A12-katsomosta, missä meno oli myös kaikkea muuta kuin apaattista. Soundit oli loppuun asti hyvät Maidenin aikana (lämppäreitä en aikonutkaan katsoa), mutta kuulemma D-katsomossa takakaarteen lähellä oli aika häiritsevää delayta. Totta kai valoisuus aina haittaa myös, eihän Rimen pommit näyttäneet miltään; tuo Maidenin nykyinen teatraalisuus tulisi parhaiten esiin pimeissä sisätiloissa.
Jännä juttu myös miten tietyt biisit, joita ei millään enää viitsi levyiltä kuunnella (kuten Run to the Hills ja Revelations) edelleen kolahtavat livenä. Huippuja mielestäni olivat Aces High ja ehdottomana kliimaksina Rime, settilistasta vaihtaisin pois Can I play with Madnessin, joka ei ole koskaan iskenyt; Heaven Can Waitin, joka on yksnkertaisesti tylsä sekä The Clairvoyantin, joka ei ainakaan tuolla encorepaikalla toimi. Korvaavia biisejä kyllä löytyisi samoilta levyiltä, joilta nuokin ovat. Ja aina täytyy muistaa mainita tämän Janick Gersin turhuus, sen harvan kerran kun hän sooloa "soitti", niin olihan se semmoista kitaran pahoinpitelyä, ei tietoakaan herrojan Murray ja Smith tyylitajusta. Nicko sen sijaan hoiti hommansa niin kuin ammattimies vaikka taisi olla kanuuna päällä. Ainakin siihen Bruce parissa spiikissä viittasi.
Mutta yo. on pieniä murheita. Keikka oli parhaita näkemiäni Maiden keikkoja (eihän tuolla biisilistalla kuitenkaan voi epäonnistua), ja tämä sekä viikko sitten esiintynyt toinen Bruce näyttivät, että itse todistamani tämän kesän parhaat keikat molemmat tapahtuivat Olympiastadionilla. Ei se keikkapaikka vaan se esiintyjä on joka ratkaisee.