Somewhere Back In Time Tour 2008

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

Pertti Keinonen wrote:Olin itse siinä luulossa ja toivossa, että nyt keskityttäisiin todella vahvasti Powerslave - Seventh Son välille ja pakollinen setin päättävä Iron Maiden olisi poikkeus. Huhuissa puhuttiin jopa Smithin heittäneen legendaa koko Powerslaven soittamisesta. Nyt listassa onkin kaikki alkupään levyt ja tulkitsenkohan nyt väärin, mutta jotenkin on fiilis, että ihan niin paljon harvemmin soitettua matskua ei sitten tulekaan. Siinä mielessä Early Days keikat olivat hienoja, kun Remember Tomorrow, Where Eagles Dare, Murders... ym paljon kiinnostavampaa matskua soitettiin.

Kiertuejuliste on kyllä jäätävä ja melkein vuoden odotus kova, jos heinäkuussa Suomessa keikkaa pukkaa.
Itsellä oli tismalleen samanlaiset odotukset, ilmeisesti bändin rohkeus ei riitä vetämään tulevaa kiertuetta samalla periaatteella kuin Early Days pari vuotta sitten. Olisikohan AMOLAD-kiertueen kritiikistä otettu pari hernettä nenään huolimatta virallisista lausunnoista? Eli vedetään tuttua ja turvallista, jotta yleisö lapsenlapsista isovanhempiin pysyisi tyytyväisenä? Harmi sinänsä, mielestäni alkuperäinen eri aikakausiin perustuva kiertueidea oli loistava.

Ensi vuonna settilistaan saadaan selvyys, vain ½ vuoden odotus. :D
Rawhead
Berserkki
Berserkki

Post by Rawhead »

Maidenfans.com wrote:Iron Maiden will headline the Metal Day at the Rock in Rio festival in Madrid and Lisbon as part of their recently announced Somewhere Back in Time tour. Apparently those are the only shows the band will do in Spain and Portugal.
Eli jos huhut pitävät paikkansa, niin Epsanjassa ja Portugalissa vain yhdet keikat. Harmi sinänsä, jos Suomeenkin siis vain yhtä keikkaa pukkaisi. Eli voisiko tällainen yhdet festarit per maa-kiertue ollakin totta? Harmi sinänsä, mutta enemmän kuin yksi keikka on tältä kiertueelta satavarmasti nähtävä. Eli ulkomaille mennään, ehkä juuri tuonne Espanjaan. :wink:
"I don't trust anyone who doesn't like Slayer."
-Mike Patton
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Pertti Keinonen wrote:Olin itse siinä luulossa ja toivossa, että nyt keskityttäisiin todella vahvasti Powerslave - Seventh Son välille ja pakollinen setin päättävä Iron Maiden olisi poikkeus.
Noinhan sitä itsekin kuvitteli alunperin mutta jos asiat eivät ihan menekään nappiin tuon kanssa niin toivottavasti ei tule liikaa niitä tuttuja turvallisia kappaleita.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Jos käy niin, että on vaan yksi keikka Suomessakin, niin mahtaa liput mennä nopeasti! On meinaan menneet niin nopeasti viime vuosina nuo liput, että siinä jää yksi jos toinenkin ilman. Huuto.netistä sitten riistohinnalla.

Mulle ihan sama, mitä soittavat. Nimittäin jos tuonne keikalle menen, se on eka Maiden-keikkani ikinä. Ihan sama vaikka tulee RTTH, NOTB, Trooper.. Ymmärrän tietysti teitä jotka olette nähneet bändin lähes 20 kertaa, että soittaisivat jotain muutakin.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Eihän tuo nyt maailmaa kaada jos sieltä jotain tuttuja ralleja tulee, esim. Hallowed Be Thy Name:en ei kyllä kyllästy ikinä 8)
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

Sir wrote: Höpöhöpö, saatana. :D Herra vääntelee mun sanomisia itselleen mieluiseen suuntaan ihan kiitettävästi. Mutta ei se mitn. Soita mulle ja kerro, kuinka mun on kirjoitettava. :lol:

Se, että mua ei henkilökohtaisesti nappaa noi greatest hits-meiningit, ei tarkoita sitä, etteikö muut saisi niistä innostua, eikä herrat itse sillä toiminnalla rahaa tehdä.

Itse kuitenkin kuulisin mieluummin bändiltä uutta materiaalia. Ei ole nimittäin mikään turhan tiuha levytystahti bändillä ollut Dickinsonin paluun jälkeen, varsinkin kun ottaa huomioon sen, että bändissä vaikuttaa todella monta biisinkirjoitustaitoista kaveria.
Ei ollu tarkoitus väännellä. Jos tuli semmonen vaikutelma, olen siitä pahoillani.

Tosta Greatest hits-meiningistä en osaa sanoa muuta, kun sen, että sille tuntuu olevan tilausta. Bändin (ennenkaikkea sen taustapirujen) motiiveissa on epäilemättä myös mahdollisimman suuren rahapotin kasaaminen. Auringonlaskua kohtihan sitä ratsastetaan jo hyvin pitkällä. Vaikka mä olen Maidenin suhteen täysin arvostelukyvytön, niin tämän ymmärrän kyllä..

Maidenin touhuja tarkastellessa täytyy kuitenkin mun mielestä käyttää hieman eri mittareita, kun ns. "tavallisten bändien". Kyseessähän on suorastaan instituutio jo. Fanikanta on (vanhojen pierujen lisäksi, jotka taitavat olla yhtyeen silmissä jopa osittain surkuhupaisia) sen ikäistä, että näitä vanhoja klassikoita eivät ole konserteissa kuulleet.Eivät olleet sillon vielä syntyneetkään, kun ns. klassikkokama oli ajankohtaista ja "tuoretta". Sikäli vanhan matskun "kierrättäminen" on ainakin tietystä vinkkelistä perusteltua.

Vaikka nostalgia on tietysti tämänkaltaisissa hankkeissa vahvasti läsnä, on tässä kyllä kyse muustakin, eli myös uusien fanien ja kannattajien (jotka palkan maksaa) tarpeiden palvelemisesta. Uskallan vaikka lyödä vetoa, että seuraavasta kiertueesta tulee nimenomaan tästä syystä menestys.

Jonkun "World slavery" -kiertueen puitteiden kokeminen itse, paikan päällä, on luonnollisesti eri juttu, kun vanhan vhs-videon (jos semmosen jostain löytää) tihrustaminen. Ja jos on resursseja tämänkaltainen kädenojennus skideille tehdä, niin miksi ei? Siksikö, että sinä haluat uutta matskua, kun et jaksa sitä Number of the beastia enää kuulla, kun olet siihen kyllästynyt.Olen täysin vakuuttunut, että tämä seikka ei ole käynyt edes mielessä, kun Rod on viisivuotissuunnitelmaansa hahmotellut. :D

-"Entäs ne vanhat pierut? Mitenkäs Sir Suomessa? Sehän on nähnyt tän jo..."
-"Äää, ei sitä enää kiinnosta.Toivottavasti."

Juuri näinhän se on. Sanoit, ettei sua kiinnosta. Ja musta tuntuu, että ketään ei kiinnosta se, että sua ei kiinnosta.

Maiden julkaisi sun kaipaamaa uutta matskua aika tarkalleen vuosi sitten. Soittivat levyn alusta loppuun keikoilla. Parin-kolmen vuoden päästä tulee sitten taas varmaan uusi levy..Eikä toi julkaisusykli mun mielestä nyt erityisen pitkä ole..2000-2003-2006...Hittirundit ja livelevyt välissä.Kaikille jotakin. Jos ajattelee bändejä, joita voisi edes yrittää tästä genrestä niputtaa samaan sarjaan Maidenin kanssa, niin eipä noilla Ozzylla, Ac/Dc:llä, Metallicalla, Priestillä tms. nyt ainakaan tiheämpi tahti ole.Puhumattakaan siitä, mitä keikoillaan soittavat. Aika pitkälle vanhalla hutulla mennään, eikä se tunnu häiritsevän ketään?Maiden ainakin viestittää hyvin selvästi ja rehellisesti, minkälaisella konseptilla ollaan liikkeellä.

Mutta tämänkaltaiset vertailut on jonninjoutavia.

Mitä tulee näihin julkaisuihin ja sillä rahastamiseen, niin mun mielestä se on ihan ostajan arvioitavissa, mitä kaupasta mukaansa haluaa. Lienee selvää, että levy-yhtiö jne. laskelmoi, kun julkaisupäätöksiä tehdään. Onhan noi "juhlavuosipainokset" yms. vanhoista sinkuista ehkä vähän turhia, mutta tuolla ne vaan keräilijän hyllyssä lojuu. Mua ainakin rahastetaan joka puolella niin kympillä muutenkin, etten nyt tommosesta yöuniani menetä. Itsepähän olen ne aikoinaan halunnut ostaa.. :roll:

Ajat muuttuu ja vanhat julkaisut (videot) on syytä saattaa ajan tasalle, jos joku niitä kerran katsella haluaa. Kyllähän tämä Maidenin tapa julkaista DVD-muodossa vanhat kotivideonsa on suhteellisen tyylikäs. Paitsi, että nuorempi polvi saa Live after deathin katsottavakseen, myös ne, joilla se jo on saavat ekstraa. Ekalla historiapaketillakin oli enemmän ennenjulkaisematonta kamaa, kuin vanhaa. Eihän siinä tainnut itseasiassa olla muuta aikaisemmin virallisesti julkaistua, kun se puolen tunnin Rainbow-veto.

Tämä nyt vähän rönsyili, mutta mun pointti oli, että mielestäni sä heitit tyylillesi ominaisesti vähän nihilistisen kommentin tästä asiasta.

Enkä mä sulle ala soittelemaan, eihän mulla ole edes sun numeroa. :P
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

^Oikeassa olet. Mutta ei mua silti kiinnosta, vaikka sekään ei ketään kiinnosta. Ja hyvä niin. Kyllä mä mielelläni ehkä vielä kerran IM-orkesterin kävisin elävänäkin katsomassa, mutta ensin pitäisi tulla uusi albumi. Jään odottelemaan vuotta 2009 tai 2010 ja jätän nostalgiahommat muille (kaksi nostalgia/greatest hits-viritelmää jo nähneenä se homma on jo tämän bändin osalta koettu). Uusia fanejahan tuossa enemmän palvellaankin, kuin meitä, jotka siellä Nordenskiöldinkadun hallissa olimme natiaisina idoleitamme palvomassa jo 80-luvulla. :D

EDIT: Vanhojen kamojen saattaminen kaikkien saataville DVD-muodossa on todellakin hieno asia, ja siitä täydet 10 pistettä bändille.
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by DevilLook »

^Etkä sä yksin ole tuon mielipitees kanssa. Lueskelin yhtä Aussifoorumia ja sielläkin tuli (ihme ausseja, mä en ymmärrä) esiin tyyppejä joita ei tämmöset kiinnosta. Tosin tätäkin hommaa varmasti tukee tämä hevin ylipursuaminen varsinkin suomessa. Jos heviä ei tunkis joka raosta ja keikkailevia bändejä kävis täällä vähemmän, vois fiilis olla toinen. Jossittelu ja mielipide "riidat" on siistejä. Se on kuin rättipäiden sodat. Kaikki on oikeassa ja kaikki väärässä. Eikä missään tulla vastaan. Sovittelu ei ole vaihtoehto. Itse kuuntelin tänään The Number of The Beastiä ja kyllä se vaan on mulle juuri nostalgia mielessä reippaasti paras Maidenin levy. Eikä uudet tule pääsemään sitä lähelle seuraavaan kymmeneen tai kahteen kymmeneen vuoteen.

Kyllä mä oon jo nyt mehut hoisuissa kun ees kuvittelen pääseväni keikalle kuulemaan noita ikivihreitä, ei etteikö edellisen (AMOLAD) rundin keikat ois kolissu, mutta livenä Aces High ja Wastes Years... Tuskin mikään voi olla yhtä mahtavaa fiilikseltään. Kaikki kelpaa mutta kyllä sitä tietysti odottaisi jotain niin sanottuja ylläreitä juuri Powerslave - 7th Son väliltä.

Taas saa ihmetellä kun iso mies tärisee ja vapisee innostuksissaan.
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

Tässä on nyt kiertueen julkaisemisuutisen takia niin "kermat puntissa" että alkoi lähes välitön fiilistely "menneillä". Ensin meni Powerslave läpi ja nyt pauhuaa Somewhere In Time, nimikkobiisi meneillään ja hyvältähän se kuulostaa. Tätä kun kohta saa livenä? Herkkua, parhautta! Wasted Years...aah!
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

mika wrote:Tässä on nyt kiertueen julkaisemisuutisen takia niin "kermat puntissa" että alkoi lähes välitön fiilistely "menneillä". Ensin meni Powerslave läpi ja nyt pauhuaa Somewhere In Time, nimikkobiisi meneillään ja hyvältähän se kuulostaa. Tätä kun kohta saa livenä? Herkkua, parhautta! Wasted Years...aah!
Wow... sait ylipuhuttua...täällä sama kiertue menossa.

PS. OPS rulettaa :P
Into Iron Maiden Since 1983
Jilona
Roudari
Roudari

Post by Jilona »

Meikäläinen on taas niin arvostelukyvytön, lasit silmillä yms, että kaikki kelpaa ja tämä täti on onnesta soikeana, kunhan vain keikalle pääsee... 8)

Minkälaisia matkajärjestelyitä porukoilla muuten on suunnitteilla Wackeniin? Onko jollakulla kokemuksia noista valmismatkoista???
Die With Your Boots On...
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

^ ^Ollaan näköjään hereillä Kymissä ja mahla valuu puntista näköjään sielläkin ! :wink:
Nyt menee 7th sonin nimibiisi luureissa ja hyvältä kuulostaa.
Kohta alkaa soolot, aah-parhautta! Kyllä tälläisen taideteoksen kuuntelisi mielellään live-vetona keikalla tärykalvot riekaleina. Eikö?
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

mika wrote:Nyt menee 7th sonin nimibiisi luureissa ja hyvältä kuulostaa. Kohta alkaa soolot, aah-parhautta! Kyllä tälläisen taideteoksen kuuntelisi mielellään live-vetona keikalla tärykalvot riekaleina. Eikö?
Kyllähän 7th biisin ko instrumentaali on jotain parhautta. Basson takoessa taustalla, skitan iskiessä pehmeen riffin takana, kuoro taustalla, riffiä.... bassoa... riffiä... bassoa...synaa..bassoo...riffiii...rifffiii... rifffiii....
..... ja vittu sitten BANG! ja soolot perään 8)

On se vaan hienoo....
Into Iron Maiden Since 1983
Akiman
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Akiman »

Sir wrote:^Oikeassa olet. Mutta ei mua silti kiinnosta, vaikka sekään ei ketään kiinnosta. Ja hyvä niin. Kyllä mä mielelläni ehkä vielä kerran IM-orkesterin kävisin elävänäkin katsomassa, mutta ensin pitäisi tulla uusi albumi. Jään odottelemaan vuotta 2009 tai 2010 ja jätän nostalgiahommat muille (kaksi nostalgia/greatest hits-viritelmää jo nähneenä se homma on jo tämän bändin osalta koettu). Uusia fanejahan tuossa enemmän palvellaankin, kuin meitä, jotka siellä Nordenskiöldinkadun hallissa olimme natiaisina idoleitamme palvomassa jo 80-luvulla. :D

EDIT: Vanhojen kamojen saattaminen kaikkien saataville DVD-muodossa on todellakin hieno asia, ja siitä täydet 10 pistettä bändille.
Spirit Disease soittaa jälleen syksyllä tauon jälkeen keikkoja, eli käytännössä uuden kiertueen, eikä tässä välissä ole tullut uutta albumia. Kyseessä on siis "best of"-kiertue ilman uutta materiaalia, joten kannattaa jättää väliin.

... ;)
| http://www.inferno.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.imperiumi.net" onclick="window.open(this.href);return false; |
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Akiman wrote:
Sir wrote:^Oikeassa olet. Mutta ei mua silti kiinnosta, vaikka sekään ei ketään kiinnosta. Ja hyvä niin. Kyllä mä mielelläni ehkä vielä kerran IM-orkesterin kävisin elävänäkin katsomassa, mutta ensin pitäisi tulla uusi albumi. Jään odottelemaan vuotta 2009 tai 2010 ja jätän nostalgiahommat muille (kaksi nostalgia/greatest hits-viritelmää jo nähneenä se homma on jo tämän bändin osalta koettu). Uusia fanejahan tuossa enemmän palvellaankin, kuin meitä, jotka siellä Nordenskiöldinkadun hallissa olimme natiaisina idoleitamme palvomassa jo 80-luvulla. :D

Spirit Disease soittaa jälleen syksyllä tauon jälkeen keikkoja, eli käytännössä uuden kiertueen, eikä tässä välissä ole tullut uutta albumia. Kyseessä on siis "best of"-kiertue ilman uutta materiaalia, joten kannattaa jättää väliin.

... ;)
Ehhhehee! Saatana. On se hassu kaveri toi Aki. Ainakin omasta mielestään. Sitä paitsi meidän tekemiset kannattaa todellakin jättää väliin. Aina. :D
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Ironmaiden82
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Ironmaiden82 »

Kyllä on mahtava juliste kertakaikkiaan. Amolad kiertueen juliste oli aika tylsähkö. Vaikkakaan ei sillä tietenkään ole merkitystä. Vaan lähinnä keikalla. Olihan se keikka ihan hyvä, muttei täydellinen. Mulla on vahva usko siihen, että ensi vuoden keikka olisi paljon paljon parempi. Vesikielellä odotan noiden keikkapäivien julkistusta.
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
ap94
Wimp
Wimp

Post by ap94 »

Ei kiitos. Mun tuurilla jossain norjassa vedettäisiin kuitenkin alex the great ja suomessa sitten joku heaven can wait sen tilalta.
Kyllä ite luulisin että vaikka Maiden vaihtais keikoilla settilistaa,ni Alex The Great kuultais joka keikalla,onhan se niin harvinaista herkkua 8)
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

No hitto mikäs levy se täyttääkään ens vuonna 20 vuotta. :wink:
Ois enemmänku aihetta soittaa koko levy putkeen, Stevekin sanonut lempilevykseen. No tyydytään kuitenkin siihen mitä sieltä on oikeasti tulossa ja jatketaan unelmointia.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

*pulkkinen* wrote: Ois enemmänku aihetta soittaa koko levy putkeen, Stevekin sanonut lempilevykseen.
Ja aika montaa muutakin Maiden-albumia.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Iron Maiden.com wrote:"To allow Iron Maiden fans in Australia to get right up close to the band,the fan club are organising advance booking of tickets for members and running a special draw for them whereby 60 winners and friend at each show will be given first access to the venue and be first to the stage barrier."
FTTB on siis käytössä ensi kiertueellakin! :D Tulisi pari keikkaa Suomessa niin voisi olla ihan ok mahkut voittaa... Mutta ensin ostamaan tuo IMFC jäsenyys.
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

Huhuja liittyen Skandinavian keikkoihin Maidenfans.comista: Kaksi (!) keikkaa Ullevilla kesällä, Oslon keikka ja Trondheimissa stadionkeikka. Ainoastaan Trondheimin suhteen mainittu myös lähde. (Norwegian Adressa).

Tulisi nyt varmistuksia ja päivämääriä. Niistä voisi suurinpiirtein päätellä mahdollisen Suomen keikan ajankohtaa...

Veikkaan, että kohta virallisilla sivuilla julkaistaan isompi rypäs Euroopan päivämääriä...Sen verran on sutinaa.
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
Finnarry
The Bassist
The Bassist

Post by Finnarry »

Hienolta kuulostaa/näyttää uutiset.

Pieni pelko settilistan suhteen "taas" noiden vihjailujen perusteella. Nyt kun olisi paikka vetää paljon harvinaista matskua. Ei taidan vaan bändillä riittää kantti siihen. Mutta kaikki otetaan vastaan ja kyllähän Mariner tullessaan korvaa pettymykset. Mutta helmikuussahan tämä nähdään.

Voisi veikata että ausseissa soiteltais vähän uudempiakin biisejä kun 15 vuotta edellisestä keikasta aikaa. Tiedä tuota... Show tulee varmasti olemaan tajunnan räjäyttäjä.
childofthedamned
Hell Rat
Hell Rat

Post by childofthedamned »

Oon menossa ite tonne seuraavan vuoden Maiden-keikalle.

Eniten mä toivoisin, rttä ne vetäis Aces Highin siellä. :)
180708 - 080810 - 250611 - 080711
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

IMOC:in Admin oli postannut, että kaikki kiertueen päivämäärät pitäisi olla julkistettu lokakuun loppuun mennessä.
"Life goes on....until it doesn't"
Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Post by Deathrasher »

A.Kivi wrote:Huhuja liittyen Skandinavian keikkoihin Maidenfans.comista: Kaksi (!) keikkaa Ullevilla kesällä
! Kusisin kyllä hunajaa jos tämä toteutuisi. Ihan jumalaiselta kuulostaa jo tähän mennessä, ei malttaisi odottaa muita päivämääriä.
Post Reply