Sir wrote:
Höpöhöpö, saatana.

Herra vääntelee mun sanomisia itselleen mieluiseen suuntaan ihan kiitettävästi. Mutta ei se mitn. Soita mulle ja kerro, kuinka mun on kirjoitettava.
Se, että mua ei henkilökohtaisesti nappaa noi greatest hits-meiningit, ei tarkoita sitä, etteikö muut saisi niistä innostua, eikä herrat itse sillä toiminnalla rahaa tehdä.
Itse kuitenkin kuulisin mieluummin bändiltä uutta materiaalia. Ei ole nimittäin mikään turhan tiuha levytystahti bändillä ollut Dickinsonin paluun jälkeen, varsinkin kun ottaa huomioon sen, että bändissä vaikuttaa todella monta biisinkirjoitustaitoista kaveria.
Ei ollu tarkoitus väännellä. Jos tuli semmonen vaikutelma, olen siitä pahoillani.
Tosta Greatest hits-meiningistä en osaa sanoa muuta, kun sen, että sille tuntuu olevan tilausta. Bändin (ennenkaikkea sen taustapirujen) motiiveissa on epäilemättä myös mahdollisimman suuren rahapotin kasaaminen. Auringonlaskua kohtihan sitä ratsastetaan jo hyvin pitkällä. Vaikka mä olen Maidenin suhteen täysin arvostelukyvytön, niin tämän ymmärrän kyllä..
Maidenin touhuja tarkastellessa täytyy kuitenkin mun mielestä käyttää hieman eri mittareita, kun ns. "tavallisten bändien". Kyseessähän on suorastaan instituutio jo. Fanikanta on (vanhojen pierujen lisäksi, jotka taitavat olla yhtyeen silmissä jopa osittain surkuhupaisia) sen ikäistä, että näitä vanhoja klassikoita eivät ole konserteissa kuulleet.Eivät olleet sillon vielä syntyneetkään, kun ns. klassikkokama oli ajankohtaista ja "tuoretta". Sikäli vanhan matskun "kierrättäminen" on ainakin tietystä vinkkelistä perusteltua.
Vaikka nostalgia on tietysti tämänkaltaisissa hankkeissa vahvasti läsnä, on tässä kyllä kyse muustakin, eli myös uusien fanien ja kannattajien (jotka palkan maksaa) tarpeiden palvelemisesta. Uskallan vaikka lyödä vetoa, että seuraavasta kiertueesta tulee nimenomaan tästä syystä menestys.
Jonkun "World slavery" -kiertueen puitteiden kokeminen itse, paikan päällä, on luonnollisesti eri juttu, kun vanhan vhs-videon (jos semmosen jostain löytää) tihrustaminen. Ja jos on resursseja tämänkaltainen kädenojennus skideille tehdä, niin miksi ei? Siksikö, että sinä haluat uutta matskua, kun et jaksa sitä Number of the beastia enää kuulla, kun olet siihen kyllästynyt.Olen täysin vakuuttunut, että tämä seikka ei ole käynyt edes mielessä, kun Rod on viisivuotissuunnitelmaansa hahmotellut.
-"Entäs ne vanhat pierut? Mitenkäs Sir Suomessa? Sehän on nähnyt tän jo..."
-"Äää, ei sitä enää kiinnosta.Toivottavasti."
Juuri näinhän se on. Sanoit, ettei sua kiinnosta. Ja musta tuntuu, että ketään ei kiinnosta se, että sua ei kiinnosta.
Maiden julkaisi sun kaipaamaa uutta matskua aika tarkalleen vuosi sitten. Soittivat levyn alusta loppuun keikoilla. Parin-kolmen vuoden päästä tulee sitten taas varmaan uusi levy..Eikä toi julkaisusykli mun mielestä nyt erityisen pitkä ole..2000-2003-2006...Hittirundit ja livelevyt välissä.Kaikille jotakin. Jos ajattelee bändejä, joita voisi edes yrittää tästä genrestä niputtaa samaan sarjaan Maidenin kanssa, niin eipä noilla Ozzylla, Ac/Dc:llä, Metallicalla, Priestillä tms. nyt ainakaan tiheämpi tahti ole.Puhumattakaan siitä, mitä keikoillaan soittavat. Aika pitkälle vanhalla hutulla mennään, eikä se tunnu häiritsevän ketään?Maiden ainakin viestittää hyvin selvästi ja rehellisesti, minkälaisella konseptilla ollaan liikkeellä.
Mutta tämänkaltaiset vertailut on jonninjoutavia.
Mitä tulee näihin julkaisuihin ja sillä rahastamiseen, niin mun mielestä se on ihan ostajan arvioitavissa, mitä kaupasta mukaansa haluaa. Lienee selvää, että levy-yhtiö jne. laskelmoi, kun julkaisupäätöksiä tehdään. Onhan noi "juhlavuosipainokset" yms. vanhoista sinkuista ehkä vähän turhia, mutta tuolla ne vaan keräilijän hyllyssä lojuu. Mua ainakin rahastetaan joka puolella niin kympillä muutenkin, etten nyt tommosesta yöuniani menetä. Itsepähän olen ne aikoinaan halunnut ostaa..
Ajat muuttuu ja vanhat julkaisut (videot) on syytä saattaa ajan tasalle, jos joku niitä kerran katsella haluaa. Kyllähän tämä Maidenin tapa julkaista DVD-muodossa vanhat kotivideonsa on suhteellisen tyylikäs. Paitsi, että nuorempi polvi saa Live after deathin katsottavakseen, myös ne, joilla se jo on saavat ekstraa. Ekalla historiapaketillakin oli enemmän ennenjulkaisematonta kamaa, kuin vanhaa. Eihän siinä tainnut itseasiassa olla muuta aikaisemmin virallisesti julkaistua, kun se puolen tunnin Rainbow-veto.
Tämä nyt vähän rönsyili, mutta mun pointti oli, että mielestäni sä heitit tyylillesi ominaisesti vähän nihilistisen kommentin tästä asiasta.
Enkä mä sulle ala soittelemaan, eihän mulla ole edes sun numeroa.