Rautaneito Projekti

Rautaneito.comiin liittyvät kysymykset, ehdotukset, ja palautteet sekä ylläpidon tiedotteet.

Moderator: The Killer Krew

D-Iivil
Bändäri
Bändäri

Post by D-Iivil »

^ Tuon mie oonkin kuullut jo tässä aiemmin :)

Missäs vaiheessa nyt ollaan? Kitaroita oli Fear Of The Darkkiin jollakulla nauhoitettavana? Missä vaiheessa?

Entäs Asa?
"Man...you suck!
Stop pretending to be Bruce...there are thousands of light years separating you both...the other players in your pseudo band suck too! Anyway...your head looks like my dick! Suck it too!" -Lopez-
KingOfTwilight
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by KingOfTwilight »

Mulla on tosiaankin se akustinen melodia FOTD:kiin vielä nauhoittamatta. Olin maanantaista asti mökillä joten pahoittelen viivyttelyä. Koitan selvitä mahdollisimman pian :)

Pitää vielä säätää tätä uutta konettakin :?
Shogun
Roudari
Roudari

Post by Shogun »

D-Iivil wrote:^ Tuon mie oonkin kuullut jo tässä aiemmin :)
Hmm... Missäköhän? :roll:

Luikautapas Riku siihen voksut niin saadaan toinen biisi valmiiksi, or what? :wink:
Eihän tuo sulle ole kummoinenkaan veto..! Lonkalta menee...

Onko ollut mitään suunnitelmia, milloin Starstruck noita omia osuuksiaan vetäisi? Multa tietysti olisi Powerslave (minkä sinä myös laulat) ja Purgatory tulossa (kunhan Asa saa joskus ne rummut valmiiksi :P ), niin lienee järkevintä sen tulla laulamaan kaikki kerralla, jos sun luona nauhoittaa?
"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."
- Bruce Dickinson on Ozzfest
rokkariarvid
Kisälli
Kisälli

Post by rokkariarvid »

Voihan pirulainen että taitaa tulla hienon kuulosia noista.. Pitäskö itekkin hommata tuommoset äänityslaitteet ja tulla leikkiin mukaan 8)
Ihan himottas.. Saispahan sitten ainakin kuunnella omaa osuuttaan jossain kappaleessa..
Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
Shogun
Roudari
Roudari

Post by Shogun »

^ No ei se hirveästi vaadi. Kohtuullinen soitin, joku vaikka mallintava vahvistin/etuaste (Line6, Boss, Digitech, Behringer...), ellei ole mahdollisuutta mikittää kunnon volyymeillä jotain putkivahvistinta, mutta eipä niitä monikaan taida ainakaan kotistudio olosuhteissa käyttää, eikä ole mitään järkeäkään.
Ja sitten joku kohtuullinen äänikortti tietokoneeseen... Sopivat softat saa ilmaiseksikin. Siitä se lähtee...
"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."
GhostOfTheNavigator
Hang-Around
Hang-Around

Post by GhostOfTheNavigator »

Nyt tyhmää kysymystä.. :roll:
Eli mä oon nyt nauhotellu Cool editillä (mikki vahvistimen eteen) ja kokeillu mikä olis paras tapa.. Eli kannataako kitarat soittaa yhellä otolla vai pätkissä ja sitte liitellä niitä? Ja onko sillä merkitystä että nauhottaako ne molemmat raidat stereona tai monona?
Shogun
Roudari
Roudari

Post by Shogun »

^ Ei mikään kysymys ole tyhmä, jos opettelee jotain uutta...

Jos sä nauhoitat mikillä kajarin edestä, niin et sä hyödy stereona nauhoittamisesta mitään, koska kummatkin raidat sisältävät saman informaation, siis äänen...
Itse olen nauhoitellut oikeastaan kaikki stereona, koska nauhoitan suoraan äänikortin sisääntuloon multiefekti/etuvahvistimesta, jossa jotkut efektit ovat stereona.

Koneelle nauhoitettaessa on se hyvä puoli, että voit tosiaankin ottaa jotkut kohdat uudelleen, tai soittaa kokonaan useina ottoina. Näistä otoista vain leikkaat ylimääräisen pois ja kannattaa feidata (fade out/fade in) pois "hännät", tai kuuluviin saattaa jäädä ikäviä rätinöitä.
Aikaisemmin muistaakseni tässä topikissa Riku selittikin, miten cool editissä näistä useista otoista sitten tehdään yksi wave tiedosto... Itse en ko. ohjelmaan ole perehtynyt.
D-Iivil
Bändäri
Bändäri

Post by D-Iivil »

Shogun wrote: Luikautapas Riku siihen voksut niin saadaan toinen biisi valmiiksi, or what? :wink:
Eihän tuo sulle ole kummoinenkaan veto..! Lonkalta menee...
Eihän tuo Revelations ollu miun heiniä? Vai oliko? Nojaa, voisinhan mie tuohon vetäistäkkin, tuttu biisi kaikkea :P
Onko ollut mitään suunnitelmia, milloin Starstruck noita omia osuuksiaan vetäisi? Multa tietysti olisi Powerslave (minkä sinä myös laulat) ja Purgatory tulossa (kunhan Asa saa joskus ne rummut valmiiksi :P ), niin lienee järkevintä sen tulla laulamaan kaikki kerralla, jos sun luona nauhoittaa?
Startruck tulee mun kämpille nauhoittamaan omat osuutensa tässä jossakin välissä, oli meillä jo päivämääristäkin puhetta, mutten tietenkään nyt tähän hätään niitä muista.
"Man...you suck!
Stop pretending to be Bruce...there are thousands of light years separating you both...the other players in your pseudo band suck too! Anyway...your head looks like my dick! Suck it too!" -Lopez-
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

No jos nyt ottaisi itseään hieman niskasta kiinni, ja tekisi rumpuraidat valmiiksi viikonloppuna. Eipä siinä enää juuri muuta kuin pientä EQ-säätöä, Lähden tästä kohta kaupunkiin, niin täytynee samalla ostaa niitä tyhjiä levyjä, kun en ole niitäkään saanut ostettua.

Lähettelen varmaankin basisteille ensin rumpuraidat, niin saadaan rytmisektio valmiiksi. Finnarry ja muut basistit osoitetta mulle!
Last edited by asa on Sat Aug 07, 2004 21:35, edited 1 time in total.
GhostOfTheNavigator
Hang-Around
Hang-Around

Post by GhostOfTheNavigator »

Missähän vaiheessa mitkäkin biisit on? Nyt mua kiinnostaa lähinnä ne biisit missä ite oon mukana. Kattokaas ku koulut alkaa ens viikolla niin aikaa nauhottelemiseen jää aika paljon vähemmän.. Ja vielä kun isä-papan työkoneella tulee säädettyä niin se vie taas vähän lisää aikaa..
Starstruck
The King of Luvia
The King of Luvia

Post by Starstruck »

Rikulle ja muille tiedoksi. Paras ajankohta mun laulujen äänittämiseen olisi 25.-26.8., kun tulen Englannista. Yllättäen ilmeentyneiden töiden vuoksi en ehdi ennen lähtöä pysähtymään Helsingissä muuta kuin lentokentällä.
D-Iivil
Bändäri
Bändäri

Post by D-Iivil »

Starstruck wrote:Rikulle ja muille tiedoksi. Paras ajankohta mun laulujen äänittämiseen olisi 25.-26.8., kun tulen Englannista. Yllättäen ilmeentyneiden töiden vuoksi en ehdi ennen lähtöä pysähtymään Helsingissä muuta kuin lentokentällä.
Mulla onkin kalenterissa näköjään tuo viikonloppu (27-29.8) varattuna, eli passaa vallan mainiosti jos tuossa viikolla äänittelemme :)
"Man...you suck!
KingOfTwilight
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by KingOfTwilight »

Aloin tänään nauhoittamaan tuota FOTD:n viimeistä riffiä ja kohtasin ensimmäisen ongelman. Mulla on siis uus kone nyt ja jouduin asentamaan Cool Editin uudelleen. Tuohon nauhoitukseen tulee siis rätinää (piikit menee vissiin liian paljo yli) kun laittaa vähän volyymiä, en siis tarkoita taustasuhinaa vaan sitä toista :wink:
Windowsin äänenvoimakkuudensäädöstä oon koittanu laittaa melkein nollille ja vahvistintakin oon säätänyt mutta ei auta :(
Elikkä mikä neuvoksi? Jos ongelman kuvaus on hieman epäselvä niin voin pyynnöstä laittaa näytteen nettiin. Koko aiempi biisi meni vanhalla koneella ongelmitta.
Shogun
Roudari
Roudari

Post by Shogun »

Oliko Cool Editissä mitään sisääntulevan signaalin voimakkuuden tason näyttöä (VU Meter)? Siis mistä näkee jo ennen nauhoitusta sen peak levelin ettei mene yli.. En muista ulkoa kun en ole tuota oikeastaan käyttänyt...

Siis sulla on Wintoosan mikseristä nauhoitusvoimakkuus säädin säädetty tarpeeksi alas, mikki on oikeassa liittimessä jne. perusjutut..? :wink:
Saatko vahvistinta niin hiljaiselle, ettei rätinää tule?
D-Iivil
Bändäri
Bändäri

Post by D-Iivil »

KingOfTwilight wrote:Aloin tänään nauhoittamaan tuota FOTD:n viimeistä riffiä ja kohtasin ensimmäisen ongelman. Mulla on siis uus kone nyt ja jouduin asentamaan Cool Editin uudelleen. Tuohon nauhoitukseen tulee siis rätinää (piikit menee vissiin liian paljo yli) kun laittaa vähän volyymiä, en siis tarkoita taustasuhinaa vaan sitä toista :wink:
Windowsin äänenvoimakkuudensäädöstä oon koittanu laittaa melkein nollille ja vahvistintakin oon säätänyt mutta ei auta :(
Elikkä mikä neuvoksi? Jos ongelman kuvaus on hieman epäselvä niin voin pyynnöstä laittaa näytteen nettiin. Koko aiempi biisi meni vanhalla koneella ongelmitta.
Jottei siullakin vaan olis nyt siellä joku pirun "mic boost" päällä mikseristä? Se voisi tuommoisen tehdä.
Kuulostaa tuon kuvauksen perusteella tosiaan siltä, että sisääntulo voluumi menee yli. Cool Editissä näet sen nauhoitettavan signaalin tason, kun painat F10 näppäintä kun biisi on stopattuna. Tuon mukaan kun kattelet ettei signaali ylitä kovin paljoa -5 niin ei pitäisi mennä särölle. Vahvistinta vaan pienemmälle jos ei muu auta.
"Man...you suck!
Shogun
Roudari
Roudari

Post by Shogun »

asa wrote:Finnarry ja muut basistit osoitetta mulle!
Finnarry ilm. edelleen lomalla, joten pistä tulemaan tänne päin vaan. 8)
Kitaroiden nauhoittamiseen mennee kuitenkin kauemman aikaa.

YV:tä olenkin jo laittanutkin sulle...
KingOfTwilight
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by KingOfTwilight »

Nyt on FOTD purkissa ja lähtee Iivilille. :)
Ratkaisuksi muodostui äänittää vanhalla koneella.
D-Iivil
Bändäri
Bändäri

Post by D-Iivil »

Juurikin tässä imuttelen Kingin kitaroita FOTDhen.

Nauhoitin nyt sitten shogunin pyynnöstä Revelationssiin laulut ja voi vittu, että muuten soundaa koko biisi aika namulle!
Jos Where Eaglessiin oli soitettu taustat hyvin, niin tässä ne on sitten saatanan hyvin vedetty. Oli oikein ilo rueta miksaamaan ja laulamaan, kun ei tarvinnut tehdä minkäänmoisia kompromissejä tai säätöjä.

Teaseria on luvassa....
"Man...you suck!
D-Iivil
Bändäri
Bändäri

Post by D-Iivil »

Ja sitä luvattua teaseria sitten, kokonaista puolitoista minuuttia Revelationssia yleiseen jakoon, olkaaten hyvät ;)

http://www.maidenhell.com/rautaneitopro ... teaser.mp3
"Man...you suck!
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

Ei saatana mikä meininki! Aikas nannaa korville tuo Revelations. Kukas muuten tässä on bassossa? Sen verran nannalta kuulosti ton soolon aikana...
D-Iivil
Bändäri
Bändäri

Post by D-Iivil »

DejaWu wrote:Ei saatana mikä meininki! Aikas nannaa korville tuo Revelations. Kukas muuten tässä on bassossa? Sen verran nannalta kuulosti ton soolon aikana...
Oliskohan se ollut Metal joka bassot soitteli?
"Man...you suck!
trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by trooper »

^Finnarry. 8)
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
Drifter
Bändäri
Bändäri

Post by Drifter »

Tähän mennessä jokainen kipale, mitä tätä kautta on voinut kuunnella on kyllä iskeny, ja lujaa. Jatkakaa vaan samaan malliin, niin hyvä tulee (vai jopa vieläkin parempaa?). :finger:

Niin ja muuten Finnaryn bassot kuulostaapi aika hyvältä IMO.
“People see our logo and think we’re blood-drinking Devil worshippers. Which we are, of course” – Adrian Smith
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Muuten hyvä, mutta mun mielestä laulu oli hieman epävireinen tuossa.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Niinhän siinä käy, jos esikuvana on T. Kotipelto :twisted:

T. Kotipelto muuten istui lentokoneessa samassa penkkirivissä, ku tultiin Wackenista lentäen pois. Kyllä se puhui kuitenkin ihan vireessä
"To be alive is more than just breathing"
Post Reply