Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Kuuntelin Maidenia ja kävin keikoilla vuosina 1983 - 2003. Sen jälkeen olen pitänyt taukoa aivan tietoisesti. Ehkä jossain vaiheessa vielä palaan bändin kuuntelun pariin.
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Holy Smoke
Vempare
Vempare

Post by Holy Smoke »

Jotain 10 vuotta sitten, olin 5 vuotias.
_wrathchild_
Vempare
Vempare

Post by _wrathchild_ »

Taisin olla yhdeksän kun kuulin isoveljeltäni bändistä ja siitä lähtien ole ollut Maiden fani....
Krokkelis
Wimp
Wimp

Post by Krokkelis »

On sitö joku viisi vuotta tullut kuunneltua...(noin, tarkaa aikaa en muista)
nitroxyn
Vempare
Vempare

Post by nitroxyn »

Ekan levyni (FoD) ostin muistaakseni vuonna 99 ja silloin taisin olla 14 vanha.
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Jeeves wrote:Maidenia olen kuunnellut 4-5 vuotiaana isoveljen takia, mutta siitä aloin tykkämään ja itse kuuntelemaan 7-8 vanhana, eli noin vuonna 2000.
Vielä lisäyksenä, että tosiaan kouluikäisenä aloin Maidenista pitämään ja lainailin siinä sitten Best Of The Beast kokoelmaa isoveljeltä. Ensimmäiset ikiomat levyt ostin vasta 2003 kesällä, jolloin olin 12-vuotias. USAsta viisi levyä, joissa oli vielä hienot pahvisleevet päällä. Siitä sitten lähti kauhea innostus ja vuoteen 2004 mennessä mulla oli varmaan kaikki Maidenin levyt.
Jii
Hang-Around
Hang-Around

Post by Jii »

Maiden historiani alkoi vuonna 1988, jolloin olin 13 v. Tuolloin kuulin Seventh Sonia kaverin levarista. Musiikin lisäksi levyn kasni teki lähtemättömän vaikutuksen. Samalla kertaa sitten kuunneltiin Somewhere in Time ja Number of the Beast myös alusta loppuun ja se riitti. Sillä tiellä edelleenkin ollaan.
MurrayFan
Wimp
Wimp

Post by MurrayFan »

Minulla alkoi maiden-kuume 2005 ja jatkuu edelleen.
Ensin tuli kuunneltua Nightwishia ja sitten Iron Maidenia.
Molempia vieläkin. Hankin tulloin Dance of Death-albumin kokeillakseni miltä tuollainen
musa kuulostaa. Kolahti meikäläiselle kunnolla!
Last edited by MurrayFan on Fri Aug 11, 2006 19:56, edited 1 time in total.
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

Onhan sitä tullut kuultua jo pikku pennusta saakka. 2004 Kesällä alkoi levyjen osto ja aktiivinen kuuntelu. Ennen 2004 ei oikein iskenyt, mutta sitten kuin kuulin Rainmakerin ja kasetilta Number Of The Beastin klassikot, Dance Of Death oli pakko hankkia. Ja tarttuipa samalla reissulla mukaan myös Brave New World, siitä se sitten lähti.
pezondus
Wimp
Wimp

Post by pezondus »

joskus 3 vuotta sitten olin sillo joku 8
kuullin ku partioleiril ohjaajat kuunteli täysil the number of the beastii
sillon kolahti!! :wink:
Boom
Vempare
Vempare

Post by Boom »

About 5-6 vuotta sitten serkulla oli Fear Of The Dark levy, joka sitten piti tallentaa itelle kasetille. Sitä sitten kuunneltiin armottomasti :twisted: . Parin vuoden päästä alko sitten levyjen ym. oheis tuotteiden hankkiminen.
Lord of Light
Vempare
Vempare

Post by Lord of Light »

Well en tarkkaa päivää muista vuoden 2005 kevät puoliskolla.Toukokuussa 2005 ostin ekan Maiden levyni RockIin Rion ja siitä lähtien se on ollut menoa...
Theme666
Wimp
Wimp

Post by Theme666 »

No pari vuotta sitten alko kun sattumalta kuulin rock in rio:olta pari biisiä ja ostin kyseisen levyn ja sen jälkeen sen on ollut mielestäni paras kasaribändi
Polunimuri
Hang-Around
Hang-Around

Post by Polunimuri »

No tuossa viime kesän alussa jäin lopullisesti koukkuuun, kun pistin isäni vanhan Powerslaven pyörimään. Innostukseni sain eräältä ystävältäni joka kuunteli myös Maidenia.
Iron What? Iron Fucking Maiden! That's What!
Migo
Vempare
Vempare

Post by Migo »

Pari vuotta sitten, olin silloin 12..Tuon 2 vuoden aikana on tullu ostettuu 8cdtä ja 2dvdtä. :)
dragon94
Hang-Around
Hang-Around

Post by dragon94 »

Vuosi siitä on mennyt, eli aika vähän on tullut kuunneltua. The Number Of The Beastin siivin aloitin Maidenin kuuntelun. Varsinainen fanitus alkoi n. kk. jälkeen..
Nyt on 6 levyä, yksi single, 2 dvd:tä, kaksi t-paitaa ja yksi huppari :)
Ja kaveri oli ns. apuna. Hänen (isänsä) levyjä kuunneltiin, mutta The Number Of The Beast kolahti. Kyllähän SSOASS ja SIT:kin tuli kuunneltua, muttei niin mielenkiinnolla. Tällä hetkellä lempilevyjäni :wink:
Papli
Wimp
Wimp

Post by Papli »

Itse aloitin kuuntelun noin 1.5 vuotta sitten.
Kuuntelin Iron Maidenin soittoääniä ja halusin sen jälkeen kuunnella miltä biisit oikeasti kuulostavat, joten tilasin rohkeasti netistä levyn (Number Of The Beast).
Enkä todellakaan katunut sitä, levy oli aivan loistava, joten siitä se lähti sitten.

Nyt hyllyssä on viisi Iron Maidenin levyä ja 2 dvd:tä ja joskus tulee olemaan koko tuotanto.
Man of Sorrows
Vempare
Vempare

Post by Man of Sorrows »

Hmm vuosi taisi olla 96-97 olin silloin 9-10 vuotias lainasin enolta (Fear Of The Dark) levyn ja se kolahti ja kovaa.. sillä tiellä ollaan edelleen eikä loppua näy..
Hippo
Berserkki
Berserkki

Re: Milloin Alkoi Maiden kuuntelu

Post by Hippo »

The X Factorin ostin käytettynä kesänä 2004 ja ikää oli sillon 13 vuotta. Tällä hetkellä hyllystä löytyvät kaikki 13 studiolevyä, 4 liveä ja 3 dvdtä.
The more it stays the same, the less it changes!

Rate Your Music
Moyhaaja
Vempare
Vempare

Post by Moyhaaja »

Varmaan alotin joskus 5-6 vuotta sitten kuulin The Trooperin ja Fotdin ja silloin aloi kuunnella Maidenia kunnolla \,,/
Sacke
Wimp
Wimp

Post by Sacke »

Joskus 6 vuotta sitten (10-vuotiaana,noin.) alotin kuuntelun lähinnä kuunnellen FOTD,The Trooper yms.. Mutta kunnolla alkoi n. 2-3 vuotta sitten kuuntelu.
Up The Irons!
Shagrauth
Vempare
Vempare

Post by Shagrauth »

Joskus 10-vuotiaana tuli Trooper ja Run To The Hills kuunneltua ja innostus alkoi heti. Ensimmäinen levy taisi olla Live At Donington joka on mielestäni ehkäpä paras live levy Maidenilta tähän menessä. Paita oli pakko saada, että muutkin näkisivät mitä kuuntelen ja niinhän se sitten tuli jostain ostettua, en kylläkään muista mistä. Keikallekkin piti päästä, mutta se ei ole toteutunut vielä paitsi, että Marraskuussa olisi tarkoitus nyt Hellsinkiin mennä Maidenia katsomaan.
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

Shagrauth wrote:Joskus 10-vuotiaana tuli Trooper ja Run To The Hills kuunneltua ja innostus alkoi heti. Ensimmäinen levy taisi olla Live At Donington joka on mielestäni ehkäpä paras live levy Maidenilta tähän menessä. Paita oli pakko saada, että muutkin näkisivät mitä kuuntelen ja niinhän se sitten tuli jostain ostettua, en kylläkään muista mistä. Keikallekkin piti päästä, mutta se ei ole toteutunut vielä paitsi, että Marraskuussa olisi tarkoitus nyt Hellsinkiin mennä Maidenia katsomaan.
eli kuinka kauan sitten?
Tuomas The Killer
Vempare
Vempare

Post by Tuomas The Killer »

Pari vuotta sitten. Silloin olin 14-vuotias, ensimmäinen kappale taisi olla The Trooper tai Aces High, isoveli kuunteli silloin sitä, sitten aloin itsekin Maidenia fanittamaan. 8)
Grand Theft Auto suomeksi - Suomalainen GTA-foorumi.
Kiisa
Vempare
Vempare

Post by Kiisa »

Vuodesta -83, sillon oli ikää 10 v, isommat pojat (huom. olen typy) kuunteli Maidenia ja jostain aivokoppaan vaan kolahti Flight of Icarus. Oh!

Jossain vaiheessa elämää tuli tauko (perhe tuli perustettua jne, you know) koko toimintaan, mutta nyt "vanhoilla päivillä" on herääminen ollutkin melko rankkaa. Tullut hankittua levyjä mitä ei aikaisemmin kokoelmiin kuulunut. Uutta levyä odotan mitä suurimmissa määrin taas kerran. Up the Irons!
Post Reply