Different World IMOC:issa 10.8. klo 24.00

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Different World asteikolla 1-5

1
2
1%
2
11
8%
3
45
33%
4
63
46%
5
17
12%

Total votes: 138

Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^^ Hyvä asa! Kun minä olen hehkuttanut Wildest Dreamsia, kukaan ei ole sanonut mitään mutta nyt asia noteerataan. :wink:
Wildest Dreams on oikein menevä, tarttuva ja kunnon riffeillä varustettu startteri joka hoitaa virkansa myös livenä.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

condemned wrote:
asa wrote:BRINGING BACK THE RIFFS TO IRON MAIDEN!
Amen.
Hail Satan.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Made of Iron
Kisälli
Kisälli

Post by Made of Iron »

Jaahas, kunnon nillitystä taas meneillään. No eihän siinä mitään jos se on paskaa niin se sitten on. Mutta sitä en kyllä allekirjoita, etteikö biisi olisi tarpeeksi heavy, ja toisaalta mulle on aivan sama vaikka olis humppaa niin kauan kun ite biisi toimii. Jukan kanssa samaa mieltä siitä, että eikö ne kultaisen 80-luvulle haihattelut sais jo pikku hiljaa riittää? Maiden ei pettänyt taaskaan ja Bruce tuntuu olevan elämänsä kunnossa, kertsin vetää loistavasti!
Miglu
Bändäri
Bändäri

Post by Miglu »

Jaa että Different Worldia.. Muutaman kerran yöllä kuuntelin, ja sen perusteella en oikeen vielä uskalla hirveesti sanoa, mutta sanonpa kuitenkin hehheh.. Fiilikset aika pitkälle samat kuin monella muullakin. Voittaa kyllä Wildest Dreamssin, mutta jää mielestäni todella pahasti Wicker Manin jalkoihin. Kai se tämäki sitten avautuu, kun vähän enemmän kuuntelee. -Ainakin toivottavasti.

EDIT: Kyllä tämä paranee vaan koko ajan :D
Last edited by Miglu on Fri Aug 11, 2006 12:10, edited 1 time in total.
2005, 2006, 2006, 2007, 2008, 2008, 2008, 2008, 2010, 2011, 2011, 2011, 2013
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

No, sen enempää asiasta kiistelemättä tai kinastelematta makuasioista, mä en vaan tajua sitä että porukalle riittää JOKU OSA/OSATEKIJÄ biisistä.
Mä kuunteleen musaa ihan kokonaisina biiseinä vaan saadakseni fiiliksiä, keskittymättä sen enempää tekniseen suorittamiseen tai johonkin uberkillermegariffiin/sooloon.

Different Worldista vielä sen verran että tästä biisitä, jos jostain, pitäisi Maiden tunnistaa toisin kuin esim. Breegista. Kyllä mulle kelpaa Iron Maiden ihan sellasena tunnistettavana oman soundin/tyylin luojana kun se on tähänkin asti ollut (nyt jo joku punaisena siellä hikoilee että "muttakun ne soundit oli sillon NoB:llä vittu niin aidot ja vittu että se on kova levy ja Piece of Mindilla oli sitä ja tätä!). Ja ainahan se makuasioissa näin menee; Wildest Dreams oli mun mielestä paskin Maidenin biisi koskaan, oli riffeja tai ei.
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Vertailun vuoks vois lisätä tähä topiskii äänestyksen, sais hiema paremman kuvan siitä kuinka mielipiteet jakautuu. :!: :?: :!:
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
rainmaker91
Hang-Around
Hang-Around

Post by rainmaker91 »

Se on varmaan kiinni myös aika paljon kiinni siitä että osaako soittaa jotain istrumenttia, että mihin kiinnittää huomionsa biisissä. Jotain kitaristia saattaa haittaa joku melko oieni asia ihan saatanasti kun taas me pulliaiset ei osata kiinnittää siihen mitään huomiota. Mutta kuitenkin eikö ne ole juuri ne makuasiat joista pitää kiistellä, mistä muustakaan, faktoista?
rainmaker91 mielikuvituksettomin nimimerkki jonka satuin keksimään.
cuomi
Kisälli
Kisälli

Post by cuomi »

Muistuttaa kyllä vahvasti Rainmakeria. Hakkaa Wildest Dreamsin mutta Wicker Manille häviää kirkkaasti. Smihin soolo ei miehen parhaita mutta toimii hyvin. Kertsi vähän ontuu mutta kuitenkin ihan mallikas aloitus levylle.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

The Prisoner wrote:Kyllä mulle kelpaa Iron Maiden ihan sellasena tunnistettavana oman soundin/tyylin luojana kun se on tähänkin asti ollut (nyt jo joku punaisena siellä hikoilee että "muttakun ne soundit oli sillon NoB:llä vittu niin aidot ja vittu että se on kova levy ja Piece of Mindilla oli sitä ja tätä!).
No vedä nyt vielä toi true-läppä tähän mukaan. Ton biisin paskuudella ei ole mitään tekemistä noiden soundien kanssa (koska soundit on hyvät). Ja vielä vähemmän sillä on tekemistä jonkin kasarihaikailun kanssa.
Benjamin oli hyvä biisi, se sentään iski. Ja ei sekään iskenyt siksi että se on jotain The X Factor-kamaa (levystä diggaan, sitä paitsi kuuntelen kyllä oikeata Doomia jos pitää jotain "laahaavaa" kuunnella). Different World ei herättänyt täällä minkäänlaisia fiiliksiä, aivan helvetin tylsä levyn aloitusbiisiksi. Niistä kovin kuuluisista Maiden-laseistakin oon osannu kuitenkin jo luopua että osaan kuunnella biisejä ilman sitä "Noku se on Maideniä, se on parasta!"-aspektia. Mitään muuta hyvää tossa biisissä ei ollut kuin se tuplamelodia ja soolo.

Maiden on silti kovin, mutta aivan sinisilmäisesti en fanita kaikkea mitä bändi tekee.
Jii
Hang-Around
Hang-Around

Post by Jii »

condemned wrote: Benjamin Breeginkin kuulin eilen sattumalta radiosta. Se oli kovaa kamaa.
Oliko se jokin spetzial radio edit vai jaksaako joku kanava soittaa koko seitsemän minuutin kipaleen?
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Ei ne soita sitä kokonaan. Intro/outro on poistettu siitä.
Ruusteri
Peräruiske
Peräruiske

Post by Ruusteri »

Laitanpas oman arvion.

Different World

Biisi alkaa vauhdikkaalla riffillä, kuten Wildest Dreams.
Sitten tälläistä perus säkeistöä. Säkeistön jälkeen loistava
pre-chorus jossa Bruce ja (Adrian?) laulavat mahtavasti.
Sitten perään vielä loistava kertis! Tässähän kohta pyörtyy... :)
Sitten takaisin perusriffiin, jonka jälkeen loistavan kuuloinen
melodia. Adrianin hyvä soolo, muttei niin loistava mitä odotin.
Ja takaisin pre-chorukseen jne....

4/5
Iron Maiden ja Simpsonit rokkaa!
Hippo
Berserkki
Berserkki

Post by Hippo »

^^Kokonaan soi Metalliliitossa.

Different World on paras Maidenin vauhtipala sitten Man on the Edgen.
The more it stays the same, the less it changes!

Rate Your Music
Dr.Vomit
Hang-Around
Hang-Around

Post by Dr.Vomit »

Aikamoinen pettymys loistavan Benjamin Breegin jälkeen. Ei tässä oikein mitään muuta hyvää ollut kuin soolo ja sitä edeltävä melodia. Toisella kuuntelulla kuulosti hieman paremmalta mutta ei tätä biisiä useammatkaan kuuntelut pelasta. Pre-chorus aivan perseestä, kertsi korkeintaan OK -tasoa. Liian HHJJ, ei voi minkään -> skippauskamaa.

Täytyy toivoa että Benjamin Breegin tyylinen Metal saa enemmän jalansijaa levyllä, ja biisien mitat huomioiden ihan hyvät mahkut on.
Taival
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Taival »

Anteeksi ihan hirmusti mutta olenko ainoa jota alkaa hiljalleen naurattaa tää "HHJJ"-dissailu? :lol: Jestas sentään, alkaa olla meinaan jo niin itseään toistavaa ja homolle haiskahtavaa itkemistä, notta moro. Älkääkä nyt ottako itseenne, ihmettelen vain.
(Onneksi sentään TikTak ja The Rasmus on nykyään niin synkkiä goottibändejä, että jostain löytyy vielä kunnon murjotusta kaiken naureskelun sekaan.)

Itse biisistä täytyy useamman kuuntelukerran jälkeen todeta, että ihan perus Maiden-avausbiisi. Ei enempää eikä vähempää. Näin meillä vaan asiat on tämän meidän lemppari bändin kanssa. Ja tulee olemaan. Itse kuitenkin pidän siitä kertsistä ihan tolkuttomasti, oli se sitten HappyNuPunk tahi mitä tahansa.

Ja kun biisi nimenomaan on levyn avaaja, niin ei mun ole lainkaan vaikea kuvitella tuohon perään heti jotain massiivisempaa biisiä soimaan.

Odottavan aika on pitkä.
Missä
Missä on Antti Kaitainen
Ironmaiden82
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Ironmaiden82 »

Taival wrote:Anteeksi ihan hirmusti mutta olenko ainoa jota alkaa hiljalleen naurattaa tää "HHJJ"-dissailu? :lol: Jestas sentään, alkaa olla meinaan jo niin itseään toistavaa ja homolle haiskahtavaa itkemistä, notta moro. Älkääkä nyt ottako itseenne, ihmettelen vain.
(Onneksi sentään TikTak ja The Rasmus on nykyään niin synkkiä goottibändejä, että jostain löytyy vielä kunnon murjotusta kaiken naureskelun sekaan.)

Itse biisistä täytyy useamman kuuntelukerran jälkeen todeta, että ihan perus Maiden-avausbiisi. Ei enempää eikä vähempää. Näin meillä vaan asiat on tämän meidän lemppari bändin kanssa. Ja tulee olemaan. Itse kuitenkin pidän siitä kertsistä ihan tolkuttomasti, oli se sitten HappyNuPunk tahi mitä tahansa.

Ja kun biisi nimenomaan on levyn avaaja, niin ei mun ole lainkaan vaikea kuvitella tuohon perään heti jotain massiivisempaa biisiä soimaan.

Odottavan aika on pitkä.
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä.. Mitä tuo hhjj tarkoittaa :oops:. No joo tyhmä oon :P

Edit: Yritin katsoa tätä topikkia, mutta en löytänyt vastausta. Mulla taitaa olla paljon opittavaa

Mutta sitten varsinaiseen asiaan. Aika tasoissa WD kanssa, ehkä vähän parempi, mutta selvästi huonompi kun The Wicker man

Edit. Kiitos vastauksesta :). Ja itse olisin antanut 3.5, mutta se on jätetty pois. Ei se kuitenkaan ole 4 arvoinen musta, joten 3:seen päädyin
Last edited by Ironmaiden82 on Fri Aug 11, 2006 13:13, edited 1 time in total.
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Äänestys lisätty.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

^^Eikös se edelleen meinaa sitä Happy Happy Jou Jouta?
Half Lives... Eat But Never Kill
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Taival wrote:Anteeksi ihan hirmusti mutta olenko ainoa jota alkaa hiljalleen naurattaa tää "HHJJ"-dissailu?
No et todellakaan ole! :lol:
Condemned wrote:No vedä nyt vielä toi true-läppä tähän mukaan. Ton biisin paskuudella ei ole mitään tekemistä noiden soundien kanssa (koska soundit on hyvät). Ja vielä vähemmän sillä on tekemistä jonkin kasarihaikailun kanssa.
No sähän siihen ainoana tartuit mun postin jälkeen!
8)
Joskus on ihan kiva antaa pieni näpäytys tollasten "koukkujen" muodossa ja katsoa et kuka tarttuu. Toisaalta just tolla yhdellä lauseella eliminoin juuri sen kirjottajaryhmän joka ensimmäiseksi vetää nuo vanhat asiat pintaan kun uusista levyistä (minkä bändin tahansa) on kysymys.

Ja se siitä offtopicista.

Different World tuntuu paranevan vaan mitä enemmän kuuntelee. Alkaa muistuttaa tunnelmaltaa jo liikaakin Rainmakeria. Tosin viimeinen tuomio tulee vasta kun levy on cd-tasoisena kuulokkeilla kuunneltu.
maidendrifter
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by maidendrifter »

Ironmaiden82 wrote: Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä.. Mitä tuo hhjj tarkoittaa :oops:. No joo tyhmä oon :P
Condemned aiemmin tässä threadissa wrote:
Happy Happy Joy Joy. Vertauskuva power metalin kaikelle ilottelulle.
Dr.Vomit
Hang-Around
Hang-Around

Post by Dr.Vomit »

Tarvitseeko sen olla itkemistä? oisin voinut käyttää myös termiä helloweentotalgay jos se nappais enempi :lol:

Sori nyt mutta minä en erityisemmin pidä iloisesta musiikista, ehkä olen sitten
angstinen teini, vai? Voi nuo nopeat rockerit toteuttaa toisellakin tavalla, Be quick or be dead anyone?

Joo, ei ollut pelkästään minulle kohdistettu kommentti mutta piti vielä kitistä.

edit: Ja niin, tuossa aikaisemmassa viestissä unohtui mainita että avausriffi oli ihan jees myös. Biisissä ei vaan tarvitse olla montaa ärsyttävää osaa kun fiilikset laskee, DoD:illa Montsegur koki saman kohtalon.
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

MP3:sta lataan tästä biisistä, jospa olisi paremman laatuinen niin pääsee biisiin kiinni niin hyvin kun ikinä mahdollista. EDIT No, mutta yöllä ladattu versio onkin parempi soundeiltaan, joten en enää etsi parempaa
Teemu R
Peräruiske
Peräruiske

Post by Teemu R »

Äänetin 4:sta . Vikka menee kyllä 3:sen puolelle, mutta silti lähempänä 4. Vähän hassu olo jäi.. mitä tähän nyt sanoisi, radiosta tuttu kertsi osa, tai ainakin itselleni tuli mieleen kaaikenmaailman poppi biisit siitä matalemmalta lauletusta väliosasta.. tosin ei se välttämättä huonoasia ole. Soolokin jää vähän kesken, just päässyt fiilikseen että nyt toimii ja rulettaa mutta sitten "hö, joko se loppu?" olisi edes pidenetty vingustus lopussa mutta eipä ollut. Iso plussa että ei sorruttu tylsään toistoon ala "out of the silent planet *20 tai wildest dreamsi.. Riffin pätkä toimii ihan ok, mutta jos repatilla kuuntelee alkaa puuduttamaan nopeasti koska biisi loppuu hyvin samalla tavoin kun alkaakin. Ja koliseehan se bassokin sielä taustalla välillä. Bruce vetelee kyllä mallikkaasti. Kokonaisuutena ihan toimiva perusvarma biisi joka vois löytää tiensä radioonki. Tämmösiä mietteitä 8kuuntelun jälkeen.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Nyt on suhteellisen monta kuuntelua biisistä alla ja kyllähän tuolle 4 täytyy lätkäistä. Pääriffi on erittäin hyvä ja myös perussäkeistö rokkaa. Kertosäettä edeltävä säkeistö ei toimi ihan täysillä, mutta kertsi taas on rautaa. Soololle täytyy antaa kyllä erityismaininta, Adrian on tulessa. Nickon rumpalointi ei mitään kovin erikoista ole, aika peruskauraa. Steveltäkin olisin odottanut hieman hienompia bassokuvioita, kun kolinakin on taas mukana. Bruce on vireessä ja vokaalit kuulostavat paremmalta kuin Benjaminissa. Hieno biisi kaiken kaikkiaan.
HikiNeito
Hell Rat
Hell Rat

Post by HikiNeito »

The Prisoner wrote:
Taival wrote:Anteeksi ihan hirmusti mutta olenko ainoa jota alkaa hiljalleen naurattaa tää "HHJJ"-dissailu?
No et todellakaan ole! :lol:
Sama täällä. Hyvänen aika jossakin biisissä on muutaman sekunnin verran hiukan ilosempaa matskua niin johan paukutellaan ja hypitään barrikaadeilla. Pitääkö jokaikisen sekunnin aina olla jotain mollivoittosta nyyhsynkistelyä. Niille synkistelyille on omat bändinsä mistä hyvänä esimerkkinä loistava Viikate.

Juu lopetetaan OT... Kaikilla mielipiteensä.
Post Reply