Keskustelua Maidenin virallisesta Fan Clubista

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Itse tein niin että tilasin kamat ja ne tiedot ja tilausnumerot jotka tulivat sähköpostiini niin tulostin sen ja laitoin jirjeeseen ja rahat sinne myöskin. Eli tämä ennenkuin omistin Visa kortin.
Hyvin toimi eikä kussut kertaakaan. No kahdesti käytin sitä ja hyvin toimi.
Eli se minun kokemuksestani...
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
urho47
Roudari
Roudari

Post by urho47 »

^^Mä sujautin monena vuonna rahaa kirjekuoreen lomakkeen kera ja laitoin kirjattuna kirjeenä britteihin. Aina meni perille. Nyttemmin olen maksanut luottokortilla. Mutta sinuna menisin pankkiin ja selvittäisin tuon maksuosoituksen, voi olla hyväkin vaihtoehto.
Relic wrote:En olisi edes uskonut että käteinen (punnat saati eurot) kelpaa fan clubille, on jo verotuksen kannalta melko arveluttavaa.
Mä olen monesti miettinyt paitamyyntiä keikkapaikoilla. Nehän ottaa vastaan ainoastaan käteistä. Niin onkohan siinä sama meininki kuin lähimarketin wc-paperin ulkomyynnillä? Periaatteessahan siinä pystyy pistämään vaikka kuinka paljon ohi kassan. :lol:
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Make#34 wrote:Itse tein niin että tilasin kamat ja ne tiedot ja tilausnumerot jotka tulivat sähköpostiini niin tulostin sen ja laitoin jirjeeseen ja rahat sinne myöskin. Eli tämä ennenkuin omistin Visa kortin.
Toki olen itsekin syytänyt tukuttain seteleitä maailmalle aikojen saatossa, ja vain pari kertaa oli mitään hämminkiä. Kovin isoja summia, joista toki ei fan clubin kohdalla ole kyse, en kuitenkaan lähtisi lähettelemään. Melko edullistahan tuo toki on, tavallisen kirjeen postikulut :D.
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Jeah, rahat lähti maailmalle ja elokuun päivien laskeminen alkoi...
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Tämän kysymyksen kanssa on nyt vähän "niinjanäin" taas, koska melkoisen yksilöllinen seikka on kuitenkin kyseessä, mutta koitetaampas löysentyisikö solmu edes hieman ja löytyisikö yhteistä säveltä.
Eli, nyt on kulunut vähän rohee vuosi siitä kun jäsenyyden hommasin, tarkalleen ottaen vuosi päivä puhkesi 21. 7 eli 11 päivää ollaan menty ns. uutta vuotta. Eli uusiminen pyörinyt mielessä..
Ja aikaisempia sivuja lukiessani tulin siihen tulokseen, että ilmoitus jäsenyyden vanhentumisesta tulee siis ihan kirjeellisessä muodossa tjsp., mutta epäselväksi jäi se, että kuinka paljon noin suunnilleen se tapahtuu tuon vuosipäivän puhkeamisen jälkeen?Eli kuinka paljon saa mennä uutta vuotta, että saa tarvittavat tiedot käsiinsä uusimista ajatellen?
Ajattelin nyt kysäistä ensiksi tältä tutummalta poppoolta ja sitten vasta FC:n taholta. Toivoisin, että jotain apua ongelmaani saan, vaikka epäilen, että sen antaminen on melkoisen vaikeaa, mutta pienikin tiedonmurunen helpottaa. :D

Sorke, epäselvä sepustus!
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

^Hyvä kysymys, itselle tuli vuosi täyteen myös heinäkuussa eikä ole uusimiskuponkeja näkynyt. :?
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Kyllä ne lippuset ja lappuset sieltä saapuvat, älkää huolehtiko. Tietääkseni jäsenyys ei katkea heti automaattisesti kun vuosi on täynnä, vaan se katkeaa sitten kun ei uusi lähetettyä uusintaliittymiskuponkia. Sitä en tiedä kauan ne odottavat sitä uusimiskuponkia ennen kuin päättelevät että jäsenyyttä ei uusita.

Nämä nyt oli sellaisella MUTU-tuntumalla, ja omilla kokemuksilla analysoitu.
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

^Kiitos todella paljon! Juuri tälläistä tarkoitin, oli sitten MUTU-tuntuma tai ei, niin apua oli juuri sen verran mitä tarvitsinkin. Monta seikkaa "varmistui", tai ainakin vankistui..

*pieni huokaus*

Kiitos! :D
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

^^Hjuva, kiitokset Asalle tiedoista. 8)
Eternium
Peräruiske
Peräruiske

Post by Eternium »

Voihan perkele. Elikä, jos oikein ymmärsin, olen tehnyt hieman väärin. Tilasin postiennakolla joskus kesäkuun lopussa. Ei ole niitä vieläkään näkynyt, ja olen hieman vittuuntunut. Nyt näitä muita postauksia lukiessani olen tullut siihen tulokseen, että olisiko miun pitänyt tulostaa se sähköposti ja lähettää sinne fan-club systeemiin?
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Eternium wrote:Voihan perkele. Elikä, jos oikein ymmärsin, olen tehnyt hieman väärin. Tilasin postiennakolla joskus kesäkuun lopussa. Ei ole niitä vieläkään näkynyt, ja olen hieman vittuuntunut. Nyt näitä muita postauksia lukiessani olen tullut siihen tulokseen, että olisiko miun pitänyt tulostaa se sähköposti ja lähettää sinne fan-club systeemiin?
Käsittääkseni vaihtoehtoja on kaksi, kortilla maksaminen tai käteisellä (etukäteen). Tavaroitten lähettely ympäri maailmaa sillä varauksella, että tilaaja ei välttämäti haekkaan tilaustaan on ehkä liikaa, kun resurssit tuntuvat olevan kovilla jo nyt. Mutta menetyksiähän ei sulla ole syntynyt, aikaa lukuun ottamatta (?) Uutta yritystä kehiin vaan.

Mutta asiaan...
Iron Maiden Fanclubin jäsenillä on mahdollisuus päästä aikaisemmin sisälle. Tarkemmat ohjeet tulevat löytymään IMOC (vaatii rekisteröitymisen).
Onkos tästä jo käyty speculointia?!? Mitenköhän meinataan homma toteuttaa, vai toteutetaanko ylipäätänsä? On meinaan aikamoinen etu olla OC tai FC jäsen jos kentälle on suuntaamassa ja edestäkäsin aikoo keikoista nauttia.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Journeyman91
Hang-Around
Hang-Around

Post by Journeyman91 »

Piece Of My Mind wrote:
Iron Maiden Fanclubin jäsenillä on mahdollisuus päästä aikaisemmin sisälle. Tarkemmat ohjeet tulevat löytymään IMOC (vaatii rekisteröitymisen).
Onkos tästä jo käyty speculointia?!? Mitenköhän meinataan homma toteuttaa, vai toteutetaanko ylipäätänsä? On meinaan aikamoinen etu olla OC tai FC jäsen jos kentälle on suuntaamassa ja edestäkäsin aikoo keikoista nauttia.
Tähän haluaisin itsekkin jonkinlaista vahvistusta, aikaisemmin on nimittäin muistaakseni ollut puhe, että arvottaisiin, oliko se nyt 60? fanclubin jäsentä, jotka pääsisivät ennakkoon sisälle. Jotenkin vain tuntuu, että se olisi melkoisen epäreilua niille Fanclubin jäsenille, jotka eivät näiden 60 joukossa ole. Voin vain kuvitella sitä vitutusta, kun ei ole mitään mahdollisuutta päästä eturiviin vain sen takia, ettei ole voittanut jossain arvonnassa!

Oma mielipiteeni on, että päästävät joko kaikki fanclubin jäsenet etukäteen sisään, tai sitten kaikki saavat kiltisti odottaa vuoroaan. Tuollainen arvontasysteemi on kyllä niin syvältä kuin vaan vähänkään olla voi! :evil: Toivon vilpittömästi että päätyvät johonkin toisenlaiseen ratkaisuun.

Olen myös siis maksanut IMFC-jäsen, joten mahdollisessa arvonnassa häviäminen vituttaisi suunnattomasti.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Journeyman91 wrote: Voin vain kuvitella sitä vitutusta, kun ei ole mitään mahdollisuutta päästä eturiviin vain sen takia, ettei ole voittanut jossain arvonnassa!
Jäitä housuun juniori. Vaikka ei nyt ihan aitaan kiinni pääsisikään, niin kyllä sinne eteen pääsee helposti joka tapauksessa. Itsekin olen mennyt yleensä eteen 10-15 min ennen Maidenin keikan alkua. Ja hyvät bileet ja fiilis ne on muuallakin edessä kuin suoraan aidassaolijoilla.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

- Entry to our 'get up front' lottery - 60 fanclub members plus guest will get special early access to each European concert on the forthcoming winter tour, enabling them to get right up to the front of the stage barrier!
60 fanclub members (plus guest) will get special early access to each European concert on the forthcoming winter tour, enabling them to get right up to the front of the stage barrier!

To make it fair when demand is high, we will enter everyone who'd like to win into a lottery - winners to be picked at random.

We will run the lottery for each concert at least a couple of months before the gig itself - plenty of time for us to send you your wristbands.

Full details of how to enter will be posted nearer the time.
No eikö se tuossa nyt lue tarpeeksi selvästi että mitä toi homma meinaa? Noi siis on suoria quoteja IMOC:sta.
Journeyman91
Hang-Around
Hang-Around

Post by Journeyman91 »

asa wrote:
Journeyman91 wrote: Voin vain kuvitella sitä vitutusta, kun ei ole mitään mahdollisuutta päästä eturiviin vain sen takia, ettei ole voittanut jossain arvonnassa!
Jäitä housuun juniori. Vaikka ei nyt ihan aitaan kiinni pääsisikään, niin kyllä sinne eteen pääsee helposti joka tapauksessa. Itsekin olen mennyt yleensä eteen 10-15 min ennen Maidenin keikan alkua. Ja hyvät bileet ja fiilis ne on muuallakin edessä kuin suoraan aidassaolijoilla.
Nojoo, ehkä hieman ylireagoin :) Ensimmäistä kertaa kuitenkin olen Maidenin keikalle menossa, eikä ole muistakaan isoista keikoista kokemusta, joten hieman luonnollisesti mietityttää, miten tällainen 168cm pätkä sieltä kentältä mahtaa nähdä muualta kuin eturivistä. Olettaisin että samoja tuntemuksia löytyy muiltakin ekaa kertaa keikalle menossa olevilta ikätovereilta.
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Journeyman91 wrote:miten tällainen 168cm pätkä sieltä kentältä mahtaa nähdä muualta kuin eturivistä.
Ei se kenttäkarsina sentää ääriään myöten täyteen ole porukkaa sullottu, joten jo miksauspöydän etupuolelta löytyy varmasti hyvin tilaa josta kääpiökin näkee mainiosti koko lavan. Viimeisen kerran tuli lavan tuntumassa painittua nilkkoja myöten mutaliejussa vuoden 2000 Ruisrockissa, jossa keikan seuraamisesta ei meinannut tulla mitään kun koko ajan sai varoa ettei tule eturivin narkkareilta turpaan :lol:.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Tänään tuli FC paketti :D
Elikäs 16.7. liityin ja 7.8. paketti himassa, eli 3 vkoa liittymisestä.

Ei paha.
Into Iron Maiden Since 1983
Mr. Hetson
Bändäri
Bändäri

Post by Mr. Hetson »

No nyt tuli liityttyä :D Ainakin kiittelivät tilauksesta.
Kyllä se vaan vähän jännittää lähetellä korttitietoja maailmalle

Yks kysymys: Kortin varmentamisen jälkeen tuli ruutu jossa kerrottiin kortin hyväksymisestä ja alla oli joku Transaction reference ja helvetillinen liuta numeroita ja kirjaimia,mikähän se mahtaa olla?
...After all,I´m not afraid of dying...
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Mr. Hetson wrote:Transaction reference ja helvetillinen liuta numeroita ja kirjaimia,mikähän se mahtaa olla?
Olettaisin kyseessä olevan tilausnumero, jonka perusteella tilauksesi tarvittaessa löytyy tietokannasta helposti.
Mr. Hetson
Bändäri
Bändäri

Post by Mr. Hetson »

Relic wrote:
Mr. Hetson wrote:Transaction reference ja helvetillinen liuta numeroita ja kirjaimia,mikähän se mahtaa olla?
Olettaisin kyseessä olevan tilausnumero, jonka perusteella tilauksesi tarvittaessa löytyy tietokannasta helposti.
Eli meikäläisen ei tarvii kirjottaa sitä numeroa mihinkään vaan nyt sit odotellaan postia englannista?
...After all,I´m not afraid of dying...
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Mr. Hetson wrote:Eli meikäläisen ei tarvii kirjottaa sitä numeroa mihinkään vaan nyt sit odotellaan postia englannista?
Olet luultavasti saanut tilauksen yhteydessä sähköpostin, josta sama numero tarvittaessa löytyy. Muutenkin tuolle lienee käyttöä vain ongelmatilanteissa.
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Mr. Hetson wrote:No nyt tuli liityttyä :D Ainakin kiittelivät tilauksesta.
Kyllä se vaan vähän jännittää lähetellä korttitietoja maailmalle.
Pikkusen samaa vikaa täällä päin. Tai no, en tiedä voiko sitä viaksi sanoa, mutta joku tuolla pääkopassa pistää aina kolkuttelemaan, kun kortin numeroita erilaisiin kenttiin lykkää. Esim. eBayhin liittyminen on vielä ns. hieman vaiheessa tästä seikasta johtuen. :lol:
Aikanaan kun FanClubiin liittyi, niin tuskanhikeä meinasi pukata, kun tosiaan numeroita lähetteli, mutta kaikki kuitenkin onnistui enemmän kuin hyvin. Tämä loi kieltämättä silloin sellaista luottoa hommaan, kun kommervenkeittä selvittiin. No, katsellaan, ja yritetään heittää turha ylivarovaisuus unholaan.. :D
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Olli the Wicker man wrote:Esim. eBayhin liittyminen on vielä ns. hieman vaiheessa tästä seikasta johtuen.
Niin, PayPal edellyttää tosiaan luottokorttia, joskaan eBayn käyttäjäksi liitymiseen sitä ei tarvita. Euroopan sisällä voi joskus maksaa ilman kuluja myös tilisiirrolla. PayPal -järjestelmällä on kymmeniä miljoonia käyttäjiä, joten melko turvallisena tuota voinee pitää, mistään hämärästä pikkupuljusta ei ole kyse :).
Olli the Wicker man wrote:No, katsellaan, ja yritetään heittää turha ylivarovaisuus unholaan.
Varovaisuus on kaupankäynnissä aina paikallaan, varsinkin ulkomaan luihujen kanssa :wink:.
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

^Niin, ja kannattaa muistaa että Luottokunta pyörittää Suomessa koko luottokuviota. Ongelmatapauksissa sinnepäin yhteyksiä, jos jonkun myyjän kanssa ei päästä yksimielisyyteen asioista tai on muuten vain kusetusta ilmassa. Luottokunta hoitaa yhteydet toiseen päähän, ja ainakin itse olen saanut rahani takaisin epäselvissä tapauksissa.

Luottokorttipelottelu näissä nettimaksuissa pitäisi lopettaa. Terve järjenkäyttö on tietenkin sallittua ja toivottavaa, mutta turha pelottelu ja ihmisten syyllistäminen on turhaa. Rikosten uhreillakin on oikeuksia.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Itse olen kerran ollut yhteydessä luottokuntaan kun ei tavaraa alkanut kuulumaan. Sanottiin että 60 päivää maksusta pitää odottaa, jonka jälkeen asia tutkitaan, ja maksu on mahdollista jopa peruuttaa.
Post Reply