Q/A - Kysy asiantuntijoilta
Moderator: The Killer Krew
-
- Taka-ampuja
^Tällainen muistikuva minulla on. Muistaakseni vielä joskus täältä lukenut moisesta, joten en voi sanoa tietoa aivan varmaksi.
Päärynähhh!
Bootleglista
Bootleglista
-
- Kärpästen Herra
ok.. voiskos joku yst. lainaa / treidaa ko lätyn mulle. CDONin valikoimassa ei löytynnyTerminator X wrote:^Etäisesti muistelisin, että bändin nimi olis ollu Godspeed. Levy tais olla Nativity (?) in Black-tribuuttilevy Black Sabbathille
Mukana levyllä myös mm. Megadeth, Type o Negative, Faith No More, Sepultura...
YV pliis
Into Iron Maiden Since 1983
Tarkistin metal-archivesista ja väärässähän olin, lähdekritiikki pettänyt joskus tuon "faktan" kuullessaniasa wrote:Kyllä Godspeed ja Godsmack tietääkseni ovat eri bändejä.

Päärynähhh!
Bootleglista
Bootleglista
-
- Hell Rat
-
- Kärpästen Herra
juu olen sen kuullut ja hyvältä kuulosti, mutta edelleen puuttuu ko tekele.... linkkiä vaan linjoille mistä saa ostaaThe Trooper wrote:On muuten tuo Godspeed+Brucen versio Sabbath Bloody Sabbathista mielestäni reilusti kovempi kuin alkuperäinen. Dickinsonin ääni miellyttää enemmän kuin Ozzyn.
Into Iron Maiden Since 1983
-
- Peräruiske
-
- Lentäjä-Ässä
Revelationsissahan on se yksi melodia, jossa on taustalla cleani kitara. Ilmeisesti Dickinson (tai joku muu bändistä) halusi ehdottomasti soittaa livenäkin tuon kolmella kitaralla, joten Brucelle ojennettiin kitara käteen, onhan hän vissiin muutenkin kitaraa rämpytellyt (mm. Bring your daughter on huhujen mukaan syntynyt sillä tavalla, että Dickinson oli kaverillaan kylässä, ja kaverin mennessä vessaan Bruce huomasi akustisen, jolla hän sitten alkoi rämpyttelemään kehitellen idean Bring your daughteriin).Blood brother wrote:Tuli tos mielee ku kattelin tota ikivanhaa live after death videota nii revelationssin alussa Bruce pojalla on kitara. Mistä tämä johtuu,
Tietääkseni Revelations on ainoa kappale, jossa joku muu kuin Maiden- kitaristi on soittanut ylimääräistä kitaraa livenä. Mutta useimmissa 80- ja 90- lukujen biiseissä on kolme kitaraa studioversiona, ja se ylimääräinen komppi tms. kitara on jätetty livenä soittamatta.Blood brother wrote:ja tarviiko missään muussa Maidenin biisissä (lukuun ottamatta BNW ja DoD:in kappaleita) kolme kitaraa?
Jos oikein muistan, niin Flash of the Bladen melodiaosuudessa on vähintään kolme kitaraa päällekäin, ja se on varmaan yksi syy miksei Maiden ole ikinä soittanut tuota biisiä livenä.
-
- Peräruiske
Niin soittaahan Bruce kitaraa Piece Tourilla Dortmundin keikalla juuri Revelationsin aikana. Tämähän löytyy tietenkin Early Days-dvd:ltä. Luulisin, että Bruce soittaa kitaraa siinä ehkä sen takia, että se on hänen oma tekemä kappale. Kappaleessahan ei mielestäni tarvitse kyllä kolmea kitaristia, mutta Bruce soittaa luultavasti ensimmäisen instrumantaaliharmonian(eli ensimmäisen säkeen ja toiseen säkeen välillä oleva harmonia.) aikana Les Paulillansa Revelationsin pääharmoniaa(siis eri harmoniaa mitä Dave ja Adrian tässä vaiheessa), jonka jälkeen hän heittää kitaransa ja tämän jälkeen tulee virallinen pääharmonia osuus(Just a babe in a black abyss...), jonka aikana Bruce siis laulaa. Silloin Dave ja Adrian soittaavat yhdessä tätä herkkää harmoniaa, jota Bruce soitti jo ensimmäisen ja toisen säkeistön välillä. Näin olen ymmärtänyt asian, voin olla joissain väittämissäni väärässä, mutta luulen näin.
-
- Berserkki
Pienimuotoinen probleema koskien Maidenin epävirallisten DVD muotoisten keikkojen kansia. Bootsien kansia saa meinaan hakea, ei ainakaan omaan silmään ole iskenyt yhtään kunnollista paikkaa josta kattavasti noita DVD kansia löytyisi. Rock Am Ringin 2005 vuoden keikkaan kansia olen tässä metsästellyt, ja vain yhdet kehnot kannet olen löytänyt. Googlen kuvahaun perusteella tuotakin keikkaa varten on useammat kannet olemassa, mutta tietääkö kukaan hyvää paikkaa mistä ne saisi kelvollisessa muodossa ?? Eli siis tarpeeksi tarkkana.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Ja tuossa olisi sellanen sivu mistä löytyy todella hyvin CD sekä DVD bootteihin kansia
http://stbailly.free.fr/Home.htmL
Itse olen kyllä löytänyt melkein kaikki tarvittavat.
http://stbailly.free.fr/Home.htmL
Itse olen kyllä löytänyt melkein kaikki tarvittavat.
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
-
- Hell Rat
Eikös Adrian Smithistä ollut vähällä tulla Def Leppard-kitaristi kun bändi haki seuraajaa Steve Clarkille ja Adrian oli jo ikään kuin "vapailla siirtomarkkinoilla", mutta pääätyikin Vivian Campbelliin? Liittyikö tuohon tapaukseen jotain dramatiikkaa ja väärinkäsityksiä?
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
Eikös tämä mennyt tavallaan tosin päin, käsittääkseni Phil Collen oli myös ehdolla Dennis Strattonin tilalle, mutta Adrian sai paikan. Phil Collen valittiin sitten Def Leppardiin.Toxic Enema wrote:Eikös Adrian Smithistä ollut vähällä tulla Def Leppard-kitaristi kun bändi haki seuraajaa Steve Clarkille ja Adrian oli jo ikään kuin "vapailla siirtomarkkinoilla", mutta pääätyikin Vivian Campbelliin? Liittyikö tuohon tapaukseen jotain dramatiikkaa ja väärinkäsityksiä?
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Näinpä tosiaan oli, ainakin tämän mukaan:reptile wrote:^Noinhan se oli, mutta mulla on mielikuva että Smith olisi ollut ehdolla Def Leppardiin 90-luvun alussa. En muista, että miksi sitä ei sitten koskaan tapahtunut.
in addition to Vivian Campbell, a few guitarists considered to replace Steve Clark included: Adrian Smith of Iron Maiden, Brian May of Queen fame, John Skyes and Gerry Laffy formerly of Girl.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook