Q/A - Kysy asiantuntijoilta

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Terminator X
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Terminator X »

^Etäisesti muistelisin, että bändin nimi olis ollu Godspeed. Levy tais olla Nativity (?) in Black-tribuuttilevy Black Sabbathille

Mukana levyllä myös mm. Megadeth, Type o Negative, Faith No More, Sepultura...
Kaukkis
Hell Rat
Hell Rat

Post by Kaukkis »

^^Godspeed, joka tunnetaan myös Godsmackina.
Päärynähhh!
Bootleglista
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Kaukkis wrote:^^Godspeed, joka tunnetaan myös Godsmackina.
Oletko ihan varma? Ainakin täysin eri ukot on kyseisissä orkestereissa soittanut.
Kaukkis
Hell Rat
Hell Rat

Post by Kaukkis »

^Tällainen muistikuva minulla on. Muistaakseni vielä joskus täältä lukenut moisesta, joten en voi sanoa tietoa aivan varmaksi.
Päärynähhh!
Bootleglista
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Kyllä Godspeed ja Godsmack tietääkseni ovat eri bändejä.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Terminator X wrote:^Etäisesti muistelisin, että bändin nimi olis ollu Godspeed. Levy tais olla Nativity (?) in Black-tribuuttilevy Black Sabbathille

Mukana levyllä myös mm. Megadeth, Type o Negative, Faith No More, Sepultura...
ok.. voiskos joku yst. lainaa / treidaa ko lätyn mulle. CDONin valikoimassa ei löytynny

YV pliis
Into Iron Maiden Since 1983
Kaukkis
Hell Rat
Hell Rat

Post by Kaukkis »

asa wrote:Kyllä Godspeed ja Godsmack tietääkseni ovat eri bändejä.
Tarkistin metal-archivesista ja väärässähän olin, lähdekritiikki pettänyt joskus tuon "faktan" kuullessani :roll:
Päärynähhh!
Bootleglista
The Trooper
Hell Rat
Hell Rat

Post by The Trooper »

On muuten tuo Godspeed+Brucen versio Sabbath Bloody Sabbathista mielestäni reilusti kovempi kuin alkuperäinen. Dickinsonin ääni miellyttää enemmän kuin Ozzyn.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

The Trooper wrote:On muuten tuo Godspeed+Brucen versio Sabbath Bloody Sabbathista mielestäni reilusti kovempi kuin alkuperäinen. Dickinsonin ääni miellyttää enemmän kuin Ozzyn.
juu olen sen kuullut ja hyvältä kuulosti, mutta edelleen puuttuu ko tekele.... linkkiä vaan linjoille mistä saa ostaa
Kaukkis
Hell Rat
Hell Rat

Post by Kaukkis »

^Ei tarvitse kaukaa etsiä. :wink:
Huuto.net
Päärynähhh!
Bootleglista
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Kaukkis wrote:^Ei tarvitse kaukaa etsiä. :wink:
Huuto.net
oukei thanks... piti vaan avaa uudet oikeudet huutonettiin
Blood brother
Peräruiske
Peräruiske

Post by Blood brother »

Tuli tos mielee ku kattelin tota ikivanhaa live after death videota nii revelationssin alussa Bruce pojalla on kitara. Mistä tämä johtuu, ja tarviiko missään muussa Maidenin biisissä (lukuun ottamatta BNW ja DoD:in kappaleita) kolme kitaraa?
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

Blood brother wrote:Tuli tos mielee ku kattelin tota ikivanhaa live after death videota nii revelationssin alussa Bruce pojalla on kitara. Mistä tämä johtuu,
Revelationsissahan on se yksi melodia, jossa on taustalla cleani kitara. Ilmeisesti Dickinson (tai joku muu bändistä) halusi ehdottomasti soittaa livenäkin tuon kolmella kitaralla, joten Brucelle ojennettiin kitara käteen, onhan hän vissiin muutenkin kitaraa rämpytellyt (mm. Bring your daughter on huhujen mukaan syntynyt sillä tavalla, että Dickinson oli kaverillaan kylässä, ja kaverin mennessä vessaan Bruce huomasi akustisen, jolla hän sitten alkoi rämpyttelemään kehitellen idean Bring your daughteriin).
Blood brother wrote:ja tarviiko missään muussa Maidenin biisissä (lukuun ottamatta BNW ja DoD:in kappaleita) kolme kitaraa?
Tietääkseni Revelations on ainoa kappale, jossa joku muu kuin Maiden- kitaristi on soittanut ylimääräistä kitaraa livenä. Mutta useimmissa 80- ja 90- lukujen biiseissä on kolme kitaraa studioversiona, ja se ylimääräinen komppi tms. kitara on jätetty livenä soittamatta.
Jos oikein muistan, niin Flash of the Bladen melodiaosuudessa on vähintään kolme kitaraa päällekäin, ja se on varmaan yksi syy miksei Maiden ole ikinä soittanut tuota biisiä livenä.
Revelations
Peräruiske
Peräruiske

Post by Revelations »

Niin soittaahan Bruce kitaraa Piece Tourilla Dortmundin keikalla juuri Revelationsin aikana. Tämähän löytyy tietenkin Early Days-dvd:ltä. Luulisin, että Bruce soittaa kitaraa siinä ehkä sen takia, että se on hänen oma tekemä kappale. Kappaleessahan ei mielestäni tarvitse kyllä kolmea kitaristia, mutta Bruce soittaa luultavasti ensimmäisen instrumantaaliharmonian(eli ensimmäisen säkeen ja toiseen säkeen välillä oleva harmonia.) aikana Les Paulillansa Revelationsin pääharmoniaa(siis eri harmoniaa mitä Dave ja Adrian tässä vaiheessa), jonka jälkeen hän heittää kitaransa ja tämän jälkeen tulee virallinen pääharmonia osuus(Just a babe in a black abyss...), jonka aikana Bruce siis laulaa. Silloin Dave ja Adrian soittaavat yhdessä tätä herkkää harmoniaa, jota Bruce soitti jo ensimmäisen ja toisen säkeistön välillä. Näin olen ymmärtänyt asian, voin olla joissain väittämissäni väärässä, mutta luulen näin.
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Pienimuotoinen probleema koskien Maidenin epävirallisten DVD muotoisten keikkojen kansia. Bootsien kansia saa meinaan hakea, ei ainakaan omaan silmään ole iskenyt yhtään kunnollista paikkaa josta kattavasti noita DVD kansia löytyisi. Rock Am Ringin 2005 vuoden keikkaan kansia olen tässä metsästellyt, ja vain yhdet kehnot kannet olen löytänyt. Googlen kuvahaun perusteella tuotakin keikkaa varten on useammat kannet olemassa, mutta tietääkö kukaan hyvää paikkaa mistä ne saisi kelvollisessa muodossa ?? Eli siis tarpeeksi tarkkana.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

^Tee itse.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Piece Of My Mind wrote:Rock Am Ringin 2005 vuoden keikkaan kansia olen tässä metsästellyt, ja vain yhdet kehnot kannet olen löytänyt.
Tässä?

EDIT: Fiksaatio.

EDIT: Pistetääs nyt toisetkin samantien, ni ei jää hampaankoloon. Tossa.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Ja tuossa olisi sellanen sivu mistä löytyy todella hyvin CD sekä DVD bootteihin kansia
http://stbailly.free.fr/Home.htmL
Itse olen kyllä löytänyt melkein kaikki tarvittavat.
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Nargrot
Berserkki
Berserkki

Post by Nargrot »

^ Kiitti tosta Make. Olenkin metsästänyt noita Ruotsi Ullevi kansia.
För imperiet!
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Eipä kestä. Mielestäni parhaat kansi sivut ja löytyy vielä monesta keikasta muutama vaihtoehtokin :D
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Toxic Enema
Hell Rat
Hell Rat

Post by Toxic Enema »

Eikös Adrian Smithistä ollut vähällä tulla Def Leppard-kitaristi kun bändi haki seuraajaa Steve Clarkille ja Adrian oli jo ikään kuin "vapailla siirtomarkkinoilla", mutta pääätyikin Vivian Campbelliin? Liittyikö tuohon tapaukseen jotain dramatiikkaa ja väärinkäsityksiä?
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Toxic Enema wrote:Eikös Adrian Smithistä ollut vähällä tulla Def Leppard-kitaristi kun bändi haki seuraajaa Steve Clarkille ja Adrian oli jo ikään kuin "vapailla siirtomarkkinoilla", mutta pääätyikin Vivian Campbelliin? Liittyikö tuohon tapaukseen jotain dramatiikkaa ja väärinkäsityksiä?
Eikös tämä mennyt tavallaan tosin päin, käsittääkseni Phil Collen oli myös ehdolla Dennis Strattonin tilalle, mutta Adrian sai paikan. Phil Collen valittiin sitten Def Leppardiin.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

^Noinhan se oli, mutta mulla on mielikuva että Smith olisi ollut ehdolla Def Leppardiin 90-luvun alussa. En muista, että miksi sitä ei sitten koskaan tapahtunut.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

reptile wrote:^Noinhan se oli, mutta mulla on mielikuva että Smith olisi ollut ehdolla Def Leppardiin 90-luvun alussa. En muista, että miksi sitä ei sitten koskaan tapahtunut.
Näinpä tosiaan oli, ainakin tämän mukaan:
in addition to Vivian Campbell, a few guitarists considered to replace Steve Clark included: Adrian Smith of Iron Maiden, Brian May of Queen fame, John Skyes and Gerry Laffy formerly of Girl.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

^Jos en ole ihan väärässä, jossakin Soundin haastattelussa vuodelta 2003 Adrianilta kysyttiinkin tästä asiasta, mutta en muista mitä hän siihen vastasi. Ei ole nyt lehteä tässä lähellä, että voisin asian tarkistaa.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Post Reply