Yleistopic a la Maiden

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Kävi äsken hauskasti.

Mulla on IRC-Galleriassa kuvia ja keikkakuvia.
äsken mulle tultiin sanomaan että olen kova jätkä koska soitan skittaa.
sitten ihmettelin että mitä vittua, koska en ole skittaa koskaan kokeillutkaan.
kysyin että mistä tämä aivokääpiö niin päätteli ja vastasi Adrian Smithin ja Dave Murrayn -kuvaan että näistä minä skittan soittosi päättelen.
tämän jälkeen kun kerroin että ENHÄN SE MINÄ OLE niin sain haukut päälle :lol: :lol:

(meni ensin väärälle topickille. Yleis topickille. Sori modet)
Höyste
Berserkki
Berserkki

Post by Höyste »

^Linkkis ei ainakaa toimi...
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Toimii ne, mutta kun galleriassa ei toimi tuo suoralinkitys niin pitää copypastella pistää nuo urlit. Sitten toimii.
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

^^^molemmille:

kyllä mulla siellä ainakin toimii suoralinkitys ihan moitteettomasti, ainoa vaan että nyt otin kuvien osoitteet joista väsäsin ne linkit, ettei turhaan sinne Galleriaan mennä :lol:
EDDIE666
Hang-Around
Hang-Around

Post by EDDIE666 »

Dante wrote:Jatkoa piirroksille. Eilen tehty Harris. Tuli vähän liian hätiköityä skannattua tuo, kun jäi näköjään vyö viimeistelemättä.
Tulipa taas muutama asia ilmi, mitä en tykkää näköjään piirtää yhtään:
a) soittimet
b) kädet
c) raitahousut
Argh :lol:

Ok, eli ny on Bruce ja Steve tehty. Tällä vauhdilla menee kyllä ainakin vuosi, että saa kaikki tyypit tehtyä :roll:
Varsinkin kun tässä välissä pitäisi saada tehtyä pari "kaik' yhes koos"-kuvaa.

http://i9.photobucket.com/albums/a82/So ... Harris.jpg

näyttää jotenkin koneela tehdyltä? mut jieno se on!!! :wink:
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Ei kyllä näytä yhtään koneella väsätyltä. Eikös tuo ole tussilla tehty?
Ihan sama, mahtavan näköinen.
Spartan
Kisälli
Kisälli

Post by Spartan »

Todella hieno kuva, kumpa osaisin itsekkin :lol:
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
Blood brother
Peräruiske
Peräruiske

Post by Blood brother »

Spartan wrote:Todella hieno kuva, kumpa osaisin itsekkin :lol:
Samat sanat.
Dante
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Dante »

EDDIE666 wrote:näyttää jotenkin koneela tehdyltä? mut jieno se on!!! :wink:
En mää koneella mitään osaa tehdä :D
Sen verran tolle piti koneella tosin tehdä, että mustaa päätä vähän nostaa, kun skanneri vetäs ihan ihme haaleeksi.
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

No niin taitaa olla Eddie`s Megastoren mutto pikku hiljaa takana päin, kun sivuille mennessä ei informaatioikkunaa ilmestynyt. Toivottavasti muuten tämän vuoden joulukorttivoittaja on kovan luokan taiteilija, jotta joulukortti, joka toivottavasti tulee on hieman tasokkaamman näköinen kuin viime vuonna.
Niin siis ainakin ymmärsin, että voittajan kortti painetaan kaikille clubilaisille...? Korjatkaa, jos olen väärässä.
Edelleen odotellessa. :wink:
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Näin minäkin olen ymmärtänyt. siis että ne kortit tulis FC:läisille!

Mitäs muuta.? ainakin se nimmari lätty multa vielä PUUTTUU .. PRKL...
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Lukion historian opiskelua...

Jokunen viikko sitten kun aiheenamme oli vielä I maailmansota, keskustelun aiheeksi oli kehkeytynyt sodan tuhot ja kärsimykset. Tunnin lähestyessä loppua opettaja tokaisi, että aihetta on käytetty myös aika ahkerasti sanoituksissa ja tähän tunnin loppuun voitaisiin katsoa eräs musiikki video kappaleesta, joka kuvaa hyvin sodan tuskaa.

Mielessä pyöri vaan kotia pääsy, ei oikein olisi kiinnostanut alkaa kuuntelemaan jotain historiallista musavideota... Mutta eipä tarvinut kuin, ensimmäisten kitaran kielten koskettelujen kantautua korviini, ni jo olin yllättäen hereillä. Metallican One, mitä helvettiä! :shock: Siinä oltiin sitten hieman monttu auki... Historian opettaja näyttää meille Metallican musavideota videotykin välityksellä. Syynä ainoastaan se, että tunnin aiheena oli ollut I MS:n kauhut. No opettaja sitten videon lopulla tokaisi vielä, että kyseinen raita löytyy Justice For All levyltä...

Nyt alkaa jo porukka ihmetellä miten tämä liittyy Maideniin. No eihän tuo nyt mitenkään liittynytkään, mutta pistimpä tuon pienenä pohjustuksena, sille mitä tänään sitten historian tunnilla tapahtui...

I MS oli nyt jo sivuutettu ja vuorossa olivat ajat kylmän sodan jälekeen.
Kuten varmasti tiedättekin, kylmän sodan aikana ja sen jälkeen vallitsi ihmiskunnan keskuudessa pelko ydinsodasta. Vuonna 1947 Martyl Langsdorf, Manhattan-projektissa olleen fyysikon vaimo kehitti kellon "Doomsday Clock", jonka tarkoituksena oli symbolida ydinsodan vaaraa. Läksynä oli ollut juuri tuon kellon viisareiden liikkeiden tarkastelu... No minun osalta oli hommat jäänyt tekemättä, enkä ollut sen enempiä moiseen kelloon huomiota herättänyt. Ennen kuin nyt sitten...

"Doomsday Clock" kellon viisarit osoittivat sitä enemmän, mitä lähempänä ydinsota oli... Keskiyö kun kuvasi tuota tuhoa. Opetteja kuulusteli läksyjä ja kysäisi, milloin ydinsota oli kaikkein lähimpänä...
Joku innokkaan tokasi, että 1953 kun kellon viisarit osoitti 23.58. Silloin heräsin myös minä, To Minutes To Midnight kyllähän minä tämän tiedän, Maiden on tehnyt tuosta biisin. Pentele kyllä minä, Doomsday Clockin tunnen... No en ehtinyt sen enempiä päässäni pohtia, kun opettaja tokaisi, että...

"Eräs yhtye nimeltä Iron Maiden on tehnyt aiheesta kappaleen. To Minutes To Midnight, vai olikos sen mukaan ihan nimetty albumikin? Hmm... No kävimpä minä vuonna-80 Maidenin keikallakin."

En ehtinyt opettajan kysymykseen reakoida, kun opettaja jo ohimennen mainitsi Maidenin keikasta 25 vuotta sitten... :shock: Eipä siinä sitten ollutkaan minusta vastaajaksi, leuka vaan loksahti ales. Vasta hetken päästä jotain vieruskaverille yritin mumista...
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

^No eipä siinä, samanlainen ilmiö tapahtui kymmenisen vuotta sitten kun itse olin lukiossa, tosin One näytettiin äidinkielen tunnilla. Kyseessähän oli biisin kirjallisuusviite eli Sotilaspoika, jonka kirjoittajaa en tähän hätään nyt muista.

Onko siitä lukiostakin jo niin kauan, tässähän tulee vanhaksi.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Jukka wrote:^No eipä siinä, samanlainen ilmiö tapahtui kymmenisen vuotta sitten kun itse olin lukiossa, tosin One näytettiin äidinkielen tunnilla. Kyseessähän oli biisin kirjallisuusviite eli Sotilaspoika, jonka kirjoittajaa en tähän hätään nyt muista.

Onko siitä lukiostakin jo niin kauan, tässähän tulee vanhaksi.
Dalton Trumbo tai jotain sinne päin, mutta lähelle :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Jukka wrote:^No eipä siinä, samanlainen ilmiö tapahtui kymmenisen vuotta sitten kun itse olin lukiossa, tosin One näytettiin äidinkielen tunnilla. Kyseessähän oli biisin kirjallisuusviite eli Sotilaspoika, jonka kirjoittajaa en tähän hätään nyt muista.
No tuo Metallican musavideon näyttäminen menee läpi vielä ilman mitään sen suurempia ihmeellisyykisiä, kyllähän ne opettajatkin saa Heviä kuunnella, ei siinä mitään vikaa ole... Päin vastoin :twisted:

Mutta se vetää jo hiljaseksi, ku opettaja tokasee käyneensä Maidenin keikalla vuonna-80. Maidenin ensimmäisellä Suomen keikalla...

Mutta hieman pisti mietityttämään olisikohan herralla hieman vuodet hukassa, kun sanoi siinä samalla muistelevansa Alcatrazzin olleen lämppärinä. Tosin historian opettajan vuosilukumuisti pitäisi olla kohdallaan...
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Palataas vielä tähän desibelikysymykseen:

Manowar soitti 137 dB:n voimakkuudella, ja Maiden 124dB:n.

Eli:

Manowarin äänipaineen amplitudi on:
0.00002Pa*10^(137/20)= 141,6 Pa

Ja Maidenin:
0.00002Pa*10^(124/20)= 31.7 Pa

141.6 Pa
----------- = 4,5 kertaa lujempaa kuin Maiden.
31.7 Pa

Pa= Pascal
^= Potenssimerkki

kuten sanottu, ei todellakaan 10 kertaa kovempaa kuten jotkut väittivät. Ähäkutti.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Joo heitetään Offtopicina, että olin Manowaria katsomassa Kings Of Metal keikalla Kultturitalolla ja ihan edessä. Se äänen voimakkuus veti jo ihan överiksi. Oli korvatulpatkin, mutta siihen aikaan oli mullakin pitkä Fleda :shock: ja tuli päätä nitkuteltua sen verran lujaa, että tulpat lähti. No vasemmasta korvasta alkoi puolen keikan korvilla kuulumaan musiikki kuin rikkinäisestä kaiuttimesta. Se on ainut kerta kun olen keikan jälkeen ollut kuulostani huolissaan kun viikon verran kuului vasemmalla korvalla kuin olisi joku puhunut seinän takaa :roll: no onneksi se palautui, mutta eipä siinäkään ole mitään järkeä, että vedetään pikkasen tai vähän enemmänkin yli :twisted:
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Blood brother
Peräruiske
Peräruiske

Post by Blood brother »

Tänään oli kouluussa oli levyraati vein Aces Highin. :wink: Mun kaveri toi Be Quick Or Be Deadin. Aces High tuli neljänneksi Be Quick Or Be Dead tuli toiseks ja Himin Wings Of The Butterfly voitti. Puolet meiän luokas anto Aces Highille 0-3 ja muut anto 8-10 pistettä. Ärsytti kun toiset ei tajuu musiikist paskaakaan ku James Bloundille annettii kymppei. :evil:
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Hehe, muistan mun 7-luokan levyraadin. Olin yksi ainoista joka muisti tuoda levyjä, joten lainailin kaikille hyväuskoisille kavereille.
Raadissa kuultiin Trooper, Aces High ja The Wicker Man.
Tuo The Trooper sitten voitti raadin, ja kovasti heavymusaa vastustaneet tytötkin heiluttivat nuppia tuon tahdissa. On se elämä vaan... 8) :lol:
raatavaneitokainen
Peräruiske
Peräruiske

Post by raatavaneitokainen »

Stratocaster wrote:^ Hehe, muistan mun 7-luokan levyraadin. Olin yksi ainoista joka muisti tuoda levyjä, joten lainailin kaikille hyväuskoisille kavereille.
Raadissa kuultiin Trooper, Aces High ja The Wicker Man.
Tuo The Trooper sitten voitti raadin, ja kovasti heavymusaa vastustaneet tytötkin heiluttivat nuppia tuon tahdissa. On se elämä vaan... 8) :lol:
Ja nyt lukion ekalla musiikin kursilla käsiteltiin alkuperäsitä heavyrockia. Maidenihan niihin kuuluu ja phantom of the opera kuunneltiin luokassa. Kahtelin ympärille niin kyllä siinä jokaisen jalka iski tahtia. Joku toinen oli tuonut myös maidenia ja sano just saman kappaleen minkä mä olin sanonu enkä päässy sanoo omaa valintaa.
Puukiuas on kertakäyttöinen
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Onhan noi ajat muuttuneet kun ite olin ala-asteella koulussa niin vein Matchboxin Midnite Dynamosin ja se voitti ylivoimaisesti. Sen jälkeen pian alkoikin Maidenin kuuntelu :lol:
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Blood brother
Peräruiske
Peräruiske

Post by Blood brother »

Tänää koulussa yks tyyppi joka ennen sano et Maiden on iha paska kysy että miten liitytään Iron Maidenin fun clubii ja kuinka paljon levyt maksavat ku Aces High levyraadis iski. 8)
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

No johan oli pienestä kiinni tuo homma sillä kaverilla taisi haukkua tietämättään ja kun kuuli kunnolla itse niin tykkäsikin :lol: Tollasia haukkujia ja laumaeläjiä löytyy muutenkin kaikessa suhteessa monessakin asiassa. Mutta eihän siinä mitään jos tykkäsi niin hyvähän se on.
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Make#34 wrote:No johan oli pienestä kiinni tuo homma sillä kaverilla taisi haukkua tietämättään ja kun kuuli kunnolla itse niin tykkäsikin :lol: Tollasia haukkujia ja laumaeläjiä löytyy muutenkin kaikessa suhteessa monessakin asiassa. Mutta eihän siinä mitään jos tykkäsi niin hyvähän se on.
Naulankantaan. Nimittäin puhuttaessa "laumaeläimistä". Nykyään nuori ei enää osaa/uskalla arvostaa omaa tyyliään yms. (Poikkeuksia tietenkin on.) Itse yritän sitten koulussa tai ihan missä vaan olla mahdollisiman paljon eri mieltä asoista kuitenkin ketää loukkaamatta. Pistää niin vihaksi tollaset jengin perässä menemiset. Kohta mennään siihen, että kun nuoren pitäisi valita oikean ja väärän väliltä niin meneekin sormi suuhun, kun koko elämän ajan ollaan vaan menty toisten mielipiteiden mukaan.

Tehkää niin kuin sydän sanoo ei kaveri!

Sori offtopic
Last edited by Olli the Wicker man on Thu Nov 17, 2005 17:33, edited 1 time in total.
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Kuuntelin tässä Edward kokoelmalevyä, ja yritin tutustua niihin biiseihin joihin luulin jo kyllästyneeni totaalisesti.

Huomasin varsin mahtavia juttuja RTTH, 666, Trooper ja 2M2M-biiseissä, jotka ennen skippasin välittömästi.
Nyt kolahtaa vanhat ja kuluneiksi luullut biisit! :finger:

np. The Number Of The Beast
Post Reply