Korjaus: Debyyttilevy on kyllä Killing Is My Business.The_Air_Raid_Siren wrote:Cryptic Writings on 'Deth -asteikolla kohtalainen albumi. Trust, Almost Honest, She Wolf, Secret Place, loput enemmän tai vähemmän keskinkertaista tavaraa.
Peace Sells... But Who's Buying on kyllä hieno debyyttilevy. Mustainen laulu hakee vielä vähän uomiaan, mutta kitarointi on upeaa ja aggressiivista eikä huonoja biisejä pahemmin ole.
Megadeth
Moderator: The Killer Krew
-
- Azazel
-
- Tuhlaajapoika
-
- Azazel
Hieno juttu, että Mustaine-poika päätti jatkaa Megadethin tarinaa ja levyttää lisää Dethin nimellä. The System Has Failed on niin kova, että se nosti taas uskon Megadethiin. Mitä tykkäätte uusimmasta levystä?
Mustainen sooloprojektihan se on, ja mieshän kirjotti biisitkin soololevynään mutta levy-yhtiölle oli vielä yhden Megadeth-albumin auki.
Mun mielestä Megadeth on heavyn parhaita bändejä, ja ollut kova vaikuttaja itselleni. Heh, muistan kuinka valitin Ktululle että onpas tällä jehulla paska lauluääni. Kovin nopeasti mieli muuttui ja Daven akkamainen vinkuminen sointuu yksi yhteen Megadethin kiemuraisen biisimateriaalin kanssa.
Keikalle pääsy oli ihan taivaan lahja, ja yksi unelmistani kävi toteen. Itseasiassa näitä unelmia on nyt vuoden sisään toteutunut aika liuta, sillä olen nähnyt kolme lempibändiäni ja kaikista suurin on vielä edessä, puhun nyt tietenkin Iron Maidenista.
Mutta Megadethin vaikutusta mun musiikkimakuun ei voi kiistää.
Up The Dave!
:finger:
Mustainen sooloprojektihan se on, ja mieshän kirjotti biisitkin soololevynään mutta levy-yhtiölle oli vielä yhden Megadeth-albumin auki.
Mun mielestä Megadeth on heavyn parhaita bändejä, ja ollut kova vaikuttaja itselleni. Heh, muistan kuinka valitin Ktululle että onpas tällä jehulla paska lauluääni. Kovin nopeasti mieli muuttui ja Daven akkamainen vinkuminen sointuu yksi yhteen Megadethin kiemuraisen biisimateriaalin kanssa.
Keikalle pääsy oli ihan taivaan lahja, ja yksi unelmistani kävi toteen. Itseasiassa näitä unelmia on nyt vuoden sisään toteutunut aika liuta, sillä olen nähnyt kolme lempibändiäni ja kaikista suurin on vielä edessä, puhun nyt tietenkin Iron Maidenista.
Mutta Megadethin vaikutusta mun musiikkimakuun ei voi kiistää.
Up The Dave!

Kyllähän se uusin on melko tykkiä tavaraa pullollaan. Muutama hieman heikompi biisi, mutta kuitenkin parasta 'Dethia sitten Rust In Peacen.
Minäkin kummeksuin aluksi tuota Mustainen lauluääntä, mutta se sopii Megadethiin kuin nenä päähän. Jos vielä Dave vielä päättää tehdä uuden levyn, niin kyllä sitä mielenkiinnolla odotetaan. System Has Failed on loistava levy.
Megadeth on ehdottomasti paras thrash/speed-metal bändi mitä on.
Minäkin kummeksuin aluksi tuota Mustainen lauluääntä, mutta se sopii Megadethiin kuin nenä päähän. Jos vielä Dave vielä päättää tehdä uuden levyn, niin kyllä sitä mielenkiinnolla odotetaan. System Has Failed on loistava levy.
Megadeth on ehdottomasti paras thrash/speed-metal bändi mitä on.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
Re: Megadeth
The World Needs a Hero jää liian vähälle huomiolle Megadethin tuotannossa. Dread & Fugitive Mind, Disconnect, Burning Bridges ja Promises kuuluvat Megadethin parhaimmistoon ja levyn soundit ova loistavat. Muistainen laulukin kuullostaa harvinaisen hyvälle tällä levyllä. Jotkut tykkäävät, jotkut ei. Itelläni toimii ainakin paremmin kuin hyvin.
-
- Tuhlaajapoika
Kyllähän The System Has Failed on loistava levy, Megadethin parhaimmistoa. Oikeastaan vain pari heikompaa kappaletta, levyn parhaimmistoa ainakin Blackmail The Universe, Die Dead Enough, Kick The Chair, The Scorpion, Tears In A Vial, Back In The Day, Truth Be Told ja Of Mice And Men. Levyn tavara on vain melkoisen erilaista verrattuna aikaisempiin levyihin, Daven laulu on oikeastaan eräänlaista kähinää, musiikki on melko synkkää ja vaihtelevaa, paljon lyhyitä kitarasooloja. 'Dethin kaksi uusinta, The World Needs A Hero ja The System Has Failed ovat kuitenkin mielestäni loistavia raskaan musiikin albumeita ja viihtyvät tasaisin väliajoin soittimessani.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Heitänpä tähän tälläisen pikku seikan koskien Megadethin albumien kansia.. Ja erityisesti niitä kansia joissa ei seikkaile tämä tunnettu Vic Rattlehead.
Olisin paljon tyytyväisempi Megadethin albumien kansitaiteeseen , jos jokaisessa kannessa olisi ollut Vic Rattlehead... Vähän niinkuin Maidenillakin. Vic tekeisi sitä , Vic tekisi tätä ja Vic tekisi tuota.. Juuri niin.
Onhan tuo Vic nyt aivan törkeen komia kaveri , että kelpaisihan sen nyt joka kanteen tuutata.
Olisin paljon tyytyväisempi Megadethin albumien kansitaiteeseen , jos jokaisessa kannessa olisi ollut Vic Rattlehead... Vähän niinkuin Maidenillakin. Vic tekeisi sitä , Vic tekisi tätä ja Vic tekisi tuota.. Juuri niin.
Onhan tuo Vic nyt aivan törkeen komia kaveri , että kelpaisihan sen nyt joka kanteen tuutata.

-
- Azazel
-
- Tuhlaajapoika
Jep.Stratocaster wrote:Tuli tuossa huomattua, että Dave tekee aika helvetin hyviä ja nasevia lyriikoita.
Megadeth - Dread & The Fugitive Mind
Dave mustaine
Let me introduce myself I'm a social disease
I've come for your wealth leave you on your knees
No time for feeling sorry, I got here on my own
I won't ask for mercy, I choose to walk alone
What's yours is mine and what's mine is mine too
If you shake my hand better count your fingers
What if I do get caught? What if there is no judgment?
If I'm right I lose nothing, if you're right I lose it all
I ought to get caught because I'm doing something wicked
I'm guilty haunted by my fear and the only consequences
Are dread and the fugitive mind
You built walls to protect you so no one will infect you
Pursued by those out there that vanish in thin air
Come a long way to find what you really left behind
You don't know when the end is but it's coming fast
What's yours is mine and what's mine is mine too
If you shake my hand better count your fingers
What if I do get caught? what if there is no judgment?
If I'm right I lose nothing, if you're right I lose it all
I ought to get caught because I'm doing something wicked
I'm guilty haunted by my fear and the only consequences
Are dread and the fugitive mind
Siinä yksi ehdottomasti suosikkikappaleistani jotka ovat lähtöisin Mega-Daven kynästä. Sanat ovat hyvät, ja juuri tässä kappaleessa tulee parhaiten esille tämä ominaisuus jota rakastan Mustainen laulussa, eli mies ikään kuin sylkee sanat vihaisesti suustaan mikä luo erittäin aggressiivisen tunteen kappaleeseen.
Dave Mustaine on kyllä yks parhaita sanoittajia koskaa Itelle tuli yllätyksenä että tää uusin levy on näin hyvä. Kyllä se Megadeth hakkaa metallican 100-0.
Kattokaapas iha piruittain vaik youtube.comissa joku megadethin live. Dave Mustaine on aika persoonallinen laulaja, sillä jätkän ei liikuta suuta lähes ollenkaan ku laulaa
johtuukohan se sitten lie siitä kaman vedosta vaijo stain muusta? 
Kattokaapas iha piruittain vaik youtube.comissa joku megadethin live. Dave Mustaine on aika persoonallinen laulaja, sillä jätkän ei liikuta suuta lähes ollenkaan ku laulaa

Kuules poika. Nyt kyllä päästit suustasi semmoisen sammakon.Bukka wrote:Dave Mustaine on kyllä yks parhaita sanoittajia koskaa Itelle tuli yllätyksenä että tää uusin levy on näin hyvä. Kyllä se Megadeth hakkaa metallican 100-0

Ettäkö muka Megadeth hakkaisi Metallican. Hah! Never!
Mutta kyllähän Megadethilla on hyviä biisejä ja Mustaine on nimenomaan kerrassaan nerokas sanoittaja. Todella pirullisia ja hienoja sanoituksia on mies väsännyt. Ainoa kappale jonka olen kuullut missä sanoitukset kusevat on Mechanix, ja siinä se kusevatkin sitten oikein kunnolla.

"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector
Minä ainakin liityn tähän Megakerhoon, että heilahtaa. Tietenkin tästä voidaan väitellä maailman loppuun asti, mutta veikkaan, että kompromissia ei saavuteta koskaan. Tämä noin 15 vuoden kokemuksella.Viper wrote:Kuules poika. Nyt kyllä päästit suustasi semmoisen sammakon.Bukka wrote:Dave Mustaine on kyllä yks parhaita sanoittajia koskaa Itelle tuli yllätyksenä että tää uusin levy on näin hyvä. Kyllä se Megadeth hakkaa metallican 100-0![]()
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Taistelen siis yksin 'Tallican puolesta. "Liberty Or Death!"Jukka wrote:Minä ainakin liityn tähän Megakerhoon, että heilahtaa. Tietenkin tästä voidaan väitellä maailman loppuun asti, mutta veikkaan, että kompromissia ei saavuteta koskaan. Tämä noin 15 vuoden kokemuksella.Viper wrote:Kuules poika. Nyt kyllä päästit suustasi semmoisen sammakon.Bukka wrote:Dave Mustaine on kyllä yks parhaita sanoittajia koskaa Itelle tuli yllätyksenä että tää uusin levy on näin hyvä. Kyllä se Megadeth hakkaa metallican 100-0![]()
Hmm... Ei iskulause ihan toiminut.

Jaa.. Offtopic vai?
-Hector
-Hector
-
- Taka-ampuja
^Jaa. Mun mielestä tämä koko keskustelu voisi jäädä just tähän. Onhan tästä kinasteltu jo viimeisimmät 20+ vuotta, eikä loppua näy. Muutenkin olen aina silloin tällöin miettinyt, mitä järkeä tällaisessa vertailussa on. Kyseessä on kaksi täysin ERI bändiä. Ihan sama kuin vertailisi haarukkaa ja veistä. Got the point?
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Penetrating my balls!"
Onhan se näin. Mutta ottaa vaan silmään nämä "Megadeth hakkaa Metallican"-lausahdukset. Jos minua ei ärsytä en rupea mihinkään kinaamiseen. Jos alkaa vertailemaan tulee tappelu.Sugar Daddy wrote:^Jaa. Mun mielestä tämä koko keskustelu voisi jäädä just tähän. Onhan tästä kinasteltu jo viimeisimmät 20+ vuotta, eikä loppua näy. Muutenkin olen aina silloin tällöin miettinyt, mitä järkeä tällaisessa vertailussa on. Kyseessä on kaksi täysin ERI bändiä. Ihan sama kuin vertailisi haarukkaa ja veistä. Got the point?
Mutta Megadethin ja Metallican välillä tulee aina olemaan pientä kinaa Mustainesta johtuen. Ja sillä kinalla tuskin tulee ikinä olemaan loppua, sillä mielipide asioitahan nämä ovat.
-Hector
-Hector
-
- Tuhlaajapoika
Jep jep, kaksi täysin eri bändiä enkä itse ainakaan pysty sanomaan kumpi on parempi. Retoroin hieman tätä Metallica -kirjaa ja totean, että Metallica oli täydellinen bändi Black Albumiin asti ja sen jälkeen onkin suurin piirtein kaikki mennyt päin vittua. Megadethillakin on paljon aivan erinomaista materiaalia ja bändi on säilyttänyt tasonsa huomattavasti Metallicaa paremmin, mutta aivan sellaiseen absoluuttiseen täydellisyyteen mihin 'Tallica, ei 'Deth ole pystynyt. Yhtä hyviä bändejä ne ovat ja piste siihen. 

-
- Azazel
Nyt Strato paljastuu totuuden asiasta.
Ensin olin Metallican puolella, ihan selvästi. Hirveet Met-lasit silmillä, eikä muiden bändien hehkutus tullut mieleenkään. Sittemmin Metallica jäi, ja alkukyllästymisen jälkeen pystyn suhtautumaan neutraalisti molempien bändien tuotantoon.
Megadeth on aika teknistä musiikkia, ja jopa jazz-vaikutteista ensimmäisillä levyillään. Musiikki aukeaa vähän hitaammin kuin Metallica, vaikkei olekaan loppujenlopuksi älyttömän eeppistä tai monimutkaista.
Megadeth on sellainen bändi, jonka tuotannosta aukeaa uusia juttuja koko ajan. Mulle ainakin kävi niin, että Metallican biisit kun oli kuullut, ne todellakin OLI kuullut, eikä mikään antanut enää mitään lisää.
Mutta joku In My Darkest Hour tai Wake Up Dead ovat koko ajan nousemaan päin ja niistä löytyy aina äärimmäisen koukuttavia riffejä.
Bändien tuotantoa kun katsoo, iskee silmään yksi epävajaus. Metallicalla itselleni 100% toimivia levyjä on neljä. Neljä ensimmäistä albumia potkii ja kovaa, mutta se jälkeinen linja on ollut silkkaa kurasontaa pieniä valonpilkahduksia lukuunottamatta. Megadeth taas julkaisi Killing Is My Business - Youthanasia välillä peräti kuusi toimivaa, hyvää albumia, ja vasta noiden kuuden jälkeen oli kehnompien levyjen aika (mikä oli 90-luvun puolivälissä kovin tyypillistä raskaan musiikin edustajille).
Cryptic Writings on heikko levy, joka ei jaksa kantaa. Omat pointtinsa toki silläkin. Mutta Risk on karmeinta paskaa, mitä mikään bändi on levyttänyt, ja tottakai tällaisen albumin tekeminen rokottaa yleiskuvaa.
Mutta tässä piileekin merkittävä ero! Oman "Loadinsa ja ReLoadinsa" jälkeen Mustaine nousi suosta. Megadeth oli vain nousemaan päin, ja julkaisi sittemmin loistavan studioalbumin The System Has Failed, ja on allekirjoittaneen oman kokemuksen mukaan kovin terävässä livekunnossa näinä päivinä.
Soittajista sen verran, että vaikka Metallicassa on maailman tarkimpiin lukeutuva komppikitaristi, ja ollut hyviä basisteja, täytyy sanoa että Megadeth on sisältänyt todellista virtuositeettia! Marty Friedman, David Ellefsson, Gar Samuelson, Chris Poland, Nick Menza ja tietenkin Dave Mustaine, joka jää "kilpakumppaninsa" Hetfieldin varjoon kaikessa, vaikka on komppaajana yhtä hyvä ja soolonsakin parempia kuin mikään, mitä Metallica on ikinä saanut aikaan.
Tässä minun mielipiteeni. Megadeth!

Ensin olin Metallican puolella, ihan selvästi. Hirveet Met-lasit silmillä, eikä muiden bändien hehkutus tullut mieleenkään. Sittemmin Metallica jäi, ja alkukyllästymisen jälkeen pystyn suhtautumaan neutraalisti molempien bändien tuotantoon.
Megadeth on aika teknistä musiikkia, ja jopa jazz-vaikutteista ensimmäisillä levyillään. Musiikki aukeaa vähän hitaammin kuin Metallica, vaikkei olekaan loppujenlopuksi älyttömän eeppistä tai monimutkaista.
Megadeth on sellainen bändi, jonka tuotannosta aukeaa uusia juttuja koko ajan. Mulle ainakin kävi niin, että Metallican biisit kun oli kuullut, ne todellakin OLI kuullut, eikä mikään antanut enää mitään lisää.
Mutta joku In My Darkest Hour tai Wake Up Dead ovat koko ajan nousemaan päin ja niistä löytyy aina äärimmäisen koukuttavia riffejä.
Bändien tuotantoa kun katsoo, iskee silmään yksi epävajaus. Metallicalla itselleni 100% toimivia levyjä on neljä. Neljä ensimmäistä albumia potkii ja kovaa, mutta se jälkeinen linja on ollut silkkaa kurasontaa pieniä valonpilkahduksia lukuunottamatta. Megadeth taas julkaisi Killing Is My Business - Youthanasia välillä peräti kuusi toimivaa, hyvää albumia, ja vasta noiden kuuden jälkeen oli kehnompien levyjen aika (mikä oli 90-luvun puolivälissä kovin tyypillistä raskaan musiikin edustajille).
Cryptic Writings on heikko levy, joka ei jaksa kantaa. Omat pointtinsa toki silläkin. Mutta Risk on karmeinta paskaa, mitä mikään bändi on levyttänyt, ja tottakai tällaisen albumin tekeminen rokottaa yleiskuvaa.
Mutta tässä piileekin merkittävä ero! Oman "Loadinsa ja ReLoadinsa" jälkeen Mustaine nousi suosta. Megadeth oli vain nousemaan päin, ja julkaisi sittemmin loistavan studioalbumin The System Has Failed, ja on allekirjoittaneen oman kokemuksen mukaan kovin terävässä livekunnossa näinä päivinä.
Soittajista sen verran, että vaikka Metallicassa on maailman tarkimpiin lukeutuva komppikitaristi, ja ollut hyviä basisteja, täytyy sanoa että Megadeth on sisältänyt todellista virtuositeettia! Marty Friedman, David Ellefsson, Gar Samuelson, Chris Poland, Nick Menza ja tietenkin Dave Mustaine, joka jää "kilpakumppaninsa" Hetfieldin varjoon kaikessa, vaikka on komppaajana yhtä hyvä ja soolonsakin parempia kuin mikään, mitä Metallica on ikinä saanut aikaan.
Tässä minun mielipiteeni. Megadeth!

Kyllähän tästä saataisiin fanipoikien välinen kisa todella helposti aikaiseksi, mutta jo nyt järjellisesti mietitään, niin näiden kahden välillä ainoa yhteinen nimittäjä on Dave Mustaine.
Miksi? Mies sattui soittamaan toisessa bändissä ennen toista. Pätee suureen osaan tämän maailman soittajista. Mies sattui säveltämään materiaalia toiselle bändille ennen toista. Pätee suureen osaan tämän maailman soittajista. Mies on hankala persoona ja kitisee entisistä bändikavereistaan. Pätee myös osaan maailman soittajista.
Mikä siinä sitten on, että juuri näitä kahta bändiä pitää vertailla keskenään? Siksikö, että toinen on suositumpi kuin toinen? Siksikö, että toinen bändi tekee (mielipiteestä riippuen) parempaa musiikkia kuin toinen? Siksikö, että jäsenet dissaavat toisiaan tuon tuostakin?
Rautalanka: Nuo edellä mainitut asiat koskevat varmaan suurinta osa maailman samassa tilanteessa olleita bändeistä, joten miksi juuri aina näistä kahdesta? Ok, toki heput ovat itse luoneet tuota vastakkainasettelua kommenteillaan, mutta periaatteessa muunlaisia perusteita tuolle ei oikein löydy. Musiikillista vertailuahan ei tietenkään voi tehdä, koska puolet on aika selkeästi jo valittu. Ja millä perusteella? Samoilla, jotka pätevät suurimpaan osaan maailman samassa tilanteessa olleista bändeistä.
Miksi? Mies sattui soittamaan toisessa bändissä ennen toista. Pätee suureen osaan tämän maailman soittajista. Mies sattui säveltämään materiaalia toiselle bändille ennen toista. Pätee suureen osaan tämän maailman soittajista. Mies on hankala persoona ja kitisee entisistä bändikavereistaan. Pätee myös osaan maailman soittajista.
Mikä siinä sitten on, että juuri näitä kahta bändiä pitää vertailla keskenään? Siksikö, että toinen on suositumpi kuin toinen? Siksikö, että toinen bändi tekee (mielipiteestä riippuen) parempaa musiikkia kuin toinen? Siksikö, että jäsenet dissaavat toisiaan tuon tuostakin?
Rautalanka: Nuo edellä mainitut asiat koskevat varmaan suurinta osa maailman samassa tilanteessa olleita bändeistä, joten miksi juuri aina näistä kahdesta? Ok, toki heput ovat itse luoneet tuota vastakkainasettelua kommenteillaan, mutta periaatteessa muunlaisia perusteita tuolle ei oikein löydy. Musiikillista vertailuahan ei tietenkään voi tehdä, koska puolet on aika selkeästi jo valittu. Ja millä perusteella? Samoilla, jotka pätevät suurimpaan osaan maailman samassa tilanteessa olleista bändeistä.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Heh, ihan koskettava tarina Stratolta.
Oma näkemys: Killing on silkkaa Ö-luokan paskaa, siitä kaksi seuraavia on jo kovat parannukset mutta uber-turhat/hirveät coverit vie pisteitä, Rust on ainut todella ehjä kokonaisuus. Sitten käy Metallicat eli wimpataan ja loput onkin sitten ihan yhdentekevää (ainakin mulle).
Näin.
Oma näkemys: Killing on silkkaa Ö-luokan paskaa, siitä kaksi seuraavia on jo kovat parannukset mutta uber-turhat/hirveät coverit vie pisteitä, Rust on ainut todella ehjä kokonaisuus. Sitten käy Metallicat eli wimpataan ja loput onkin sitten ihan yhdentekevää (ainakin mulle).
Näin.
^^Itse olen pyrkinyt olemaan vertailematta näitä kahta bändiä. Syystä että pidän molemmista. Ja vaikka pitäisinkin enemmän Metallicasta ei se tarkoita, että minun pitäisi alkaa vertailemaan. Yhtä hyvin voisin vertailla Led Zeppelinia ja Whitesnakea.
Lähinnä se syy miksi kaikki vertailevat näitä bändejä on juuri se, että jäsenet ovat alusta alkaen vetäneet tätä Metallica vs. Megadethi-taistelua ja sitten kaikki molempien puolien uber-fanit ovat lähteneet mukaan. Itsekin dissasin Megadethia ennen ihan vain periaatteesta, kun se oli (tarkka quote) "Metallicasta potkitun luuserin bändi".
Sitten kasvoin hieman vanhemmaksi (en tosin välttämättä viisaammaksi) ja Megadeth alkoi hiukan kiinnostamaan. Niinpä päätin ostaa 'Dethin kokoelmalevyn. Ja kyllä iski muutama biisi aika kovaa. Milteipä ainoa kappale josta en pidä levyllä on Mechanix (ymmärrettävistä syistä
).
Lähinnä se syy miksi kaikki vertailevat näitä bändejä on juuri se, että jäsenet ovat alusta alkaen vetäneet tätä Metallica vs. Megadethi-taistelua ja sitten kaikki molempien puolien uber-fanit ovat lähteneet mukaan. Itsekin dissasin Megadethia ennen ihan vain periaatteesta, kun se oli (tarkka quote) "Metallicasta potkitun luuserin bändi".

Sitten kasvoin hieman vanhemmaksi (en tosin välttämättä viisaammaksi) ja Megadeth alkoi hiukan kiinnostamaan. Niinpä päätin ostaa 'Dethin kokoelmalevyn. Ja kyllä iski muutama biisi aika kovaa. Milteipä ainoa kappale josta en pidä levyllä on Mechanix (ymmärrettävistä syistä

-Hector
-Hector