Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?
Moderator: The Killer Krew
-
- Hell Rat
Vuosi oli 82(ikä 7v) ja Number of the Beastia(pelkkää nimibiisiä) tuli kuunneltua aika tiuhaan kaverilta kopatulta kassulta mutsin saatanapalvonta musiikki-kielloista huolimatta..(syystä)
Aika hatarat muistikuvat itellä et olikse heti levyn ilmestymisvuonna kun Maidenin kuuntelu alko, mut tosiaan niin toi puhu kun tiedustelin asiaa..
Aika hatarat muistikuvat itellä et olikse heti levyn ilmestymisvuonna kun Maidenin kuuntelu alko, mut tosiaan niin toi puhu kun tiedustelin asiaa..
-
- Hiippari
-
- klaus Järvinen
Jaa, tuota ekan kerran tietoisesti kuulin joskus ala-asteella ja biisi oli The Trooper. Voi saatana, kun iski lujaa, mutta mutsi ei digannut siitä, että mä olisin alkanut kuuntelemaan heviä, joten se ikäänkuin jäi. No sitten kului vuosia ja taisi olla 2004, kun kaverilla kuulin Trooperin ja sen lisäksi vielä Fear Of The Darkin. Ja voi voi... se oli aivan mahtava biisi! Sittemmin kun sain koneen, aloin latailla biisejä oikein kunnolla ja Maidenia kertyi kymmenittäin ja taas kymmenittäin, kunnes lopulta viime vuonna räjähti ja se viimeinen niitti lyötiin arkkuun. Sitä ennen Maiden oli ollut mulle vain hyvä bändi, mutta sen jälkeen aloin pitää sitä ehdottomasti maailman parhaana. Eli eihän tästä mitään liiemmin aikaa ole, mutta paremipi se on sentään löytää myöhempään, kun ei milloinkaan. Ja onneksi löysin Maidenin viime vuonna, sillä nythän bändi on vielä aktiivinen ja on mahdollisuus nähdä heidät livenäkin. Toista on sitten niillä nuorilla, jotka kuulevat joskus 2020-luvulla Iron Maidenista. 
Niin ja unohdin mainita olevani tällä hetkellä 15-vuotias.

Niin ja unohdin mainita olevani tällä hetkellä 15-vuotias.
Last edited by Tolppanen on Sat Feb 18, 2006 20:45, edited 1 time in total.
Up The Irons! \,,/
Mulla on kans tuo historia varsin lyhyt, lähtee vuodesta 2003. Kuuntelu alko siis 13 vuotiaana, seiskaluokan lopussa kun jossain kevätjuhlassa kuulin trooperin soitettuna musiikkiluokan bändiltä. Aikasemmin olin kyllä kuullu joitan kappaleita, mutta en niin ajatuksen kanssa että olisi silloin korvaan vielä iskenyt (no esim. GTA VC, 23:58 ). En muista ihan tarkkaan mikä olis eka albumi ollu jonka ostin, mutta ainakin ensimmäinen "virallinen" äänite oli NOTB cd-single.
Voi olla että ensimmäinen albumi oli Powerslave, tai sitten ei ollu. 

2005, 2006, 2006, 2007, 2008, 2008, 2008, 2008, 2010, 2011, 2011, 2011, 2013
täytyy tunnustaa että olen "aika tuore tapaus" eli vasta dance of death vei mut mennessään
en ollut ennen sitä kuullut maidenilta kuin muutaman kappaleen kiinnittämättä niihin suurempaa huomiota....mutta nyt on homma toisin (onneksi) ja ikää oli silloin 14-15v

"Ammutuksi tuleminen sattuu."
- Ronald Reagan
- Ronald Reagan
-
- Hang-Around
En ole ihan varma mikä oli eka biisi, mutta paljon ennen kouluun menoa (vuosi 1984) se tapahtui. NOTB tai Killers oli eka nauhoitus BASF -merkkisillä kasetilla, joita sai läheisestä T-kaupasta halvalla. Muistan myös pari kertaa rokanneeni jonkun livenauhoituksen parissa erään kaverin luona. Nyttemmin olis ihan hauska nähdä se taas, jos vaan tietäis mikä se oli.
Eka alkuperäinen Iron Maidenin kasetti olikin sitten Somewhere in Time, johon liittyykin parhaat muistot tähän mennessä. Ykkösenä oli kuitenkin tuolloin naperona Ozzy ja Kiss, Iron Maiden tuli vasta sitten. Ehkä siksi on vähän hämärät muistikuvat.
Täytyy myöntää, että innostus vähän laimeni loistavan Fear of The Darkin jälkeen mutta takaisin tultiin ja kunnolla BNW:n myötä. Ei se X-factor ole missään tapauksessa huono levy nyt kuunneltuna mutta Virtual-X onkin sitten aika onneton Iron Maidenin julkaisuna. Uusimmista julkaisuista tykkään kovasti mutta niistä on jäänyt suuret klassikot (minun mielestä) puuttumaan. Näin vasta viime kesänä (2005) ekaa kertaa Maidenin livenä ja seuraavan kerran tulen näkemään 2006
[/b]
Eka alkuperäinen Iron Maidenin kasetti olikin sitten Somewhere in Time, johon liittyykin parhaat muistot tähän mennessä. Ykkösenä oli kuitenkin tuolloin naperona Ozzy ja Kiss, Iron Maiden tuli vasta sitten. Ehkä siksi on vähän hämärät muistikuvat.
Täytyy myöntää, että innostus vähän laimeni loistavan Fear of The Darkin jälkeen mutta takaisin tultiin ja kunnolla BNW:n myötä. Ei se X-factor ole missään tapauksessa huono levy nyt kuunneltuna mutta Virtual-X onkin sitten aika onneton Iron Maidenin julkaisuna. Uusimmista julkaisuista tykkään kovasti mutta niistä on jäänyt suuret klassikot (minun mielestä) puuttumaan. Näin vasta viime kesänä (2005) ekaa kertaa Maidenin livenä ja seuraavan kerran tulen näkemään 2006

-
- Vempare
Ekan kerran kuulin Maidenia noin neljä vuotta sitten. Fear of the Dark oli biisi ja kaverin CD-soittimelta sen kuulin. Se taisi olla joku live. Mut siitä biisistä se innostus bändiä kohtaan lähti. Noin vuoden verran kuuntelin ihan vaan joskus sitä. Mut sitten ku rupesin kuuntelemaan Maidenia vähän useammin, niin muuttui ns. innostus faniudeksi. Maidenin ja Murrayn kautta innostuin myös kitaransoitosta. 

Should I regret or ask myself "Are You Dead Yet?"...
Sain veljeltä Number of the beast kasetin joskus muinoin. Siihen asti olin mennyt pelkällä Motörheadilla ja punkilla. Yritin muistella missä biisissä puoli vaihtui kesken tuolla nauhalla, mutta ei tule enää mieleen. Kasetti oli tietenkin kopio. Broidi on kuulemma ollut myös tuolla Kuusrokin ekalla keikalla. Kirjastosta löytyi vähän myöhemmin Piece of mind lp. Miettikää sitä. Ennen sai kirjastostakin vinyyliä lainaan. Voi aikoja. Powerslave ja Live after death levyihin asti tuli kaikki lp:t hommattua ja useimmat sinkut myös. Sitten alkoi kiinnostamaan muut asiat. Tupaakka, viina ja villit naiset. Levyt myytiin tai annettiin pois.
2003 sitten oli tarkotus mennä keikalle muistelemaan menneitä, mutta ei lippua saatu. Parivuotta sitten näin Anttilassa tuon Edward the great tupla lp:n ja ostin sen. Nyt on tullut nuo vanhat lp:t taas hankittua. Uudempia on vaikea löytää, kun mulla pitää olla vinyyliä. Ja eilen sitten sain lipun Tampereelle marraskuulla. Eli tällä tiellä taas.
2003 sitten oli tarkotus mennä keikalle muistelemaan menneitä, mutta ei lippua saatu. Parivuotta sitten näin Anttilassa tuon Edward the great tupla lp:n ja ostin sen. Nyt on tullut nuo vanhat lp:t taas hankittua. Uudempia on vaikea löytää, kun mulla pitää olla vinyyliä. Ja eilen sitten sain lipun Tampereelle marraskuulla. Eli tällä tiellä taas.
Teeskentelen tervettä
-
- Vempare
14:sta ikävuoden kohdilla porskutellaan menemään. Maidenia oon kuunnellut jotain kahdeksisen kuukautta, eli oon aika tuore Maiden fani... Ensimmäiset biisit jotka kuulin tais olla Trooper ja 2 Minutes To Midnight ja ne kolahti ja kovaa. Nyt Maidenia tulee kuunneltua päivittäin... Levyjä on kerääntyny kaksi: Rock In Rio ja Death On The Road.
-
- Wimp
Ensimmäiset biisit kolahtivat noin vuosi sitten (eli 2005 keväällä, ikää oli 14 vuotta) koulun levyraadissa. Sitä tuli vain tajuttua että hei, täähän kuulostaa ihan hyvältä! Aloitus biisejä olivatkin Aces High, The Wicker Man ja Phantom Of The Opera.
Ensimmäisen levyn hankin sitten syksyllä, ja sehän oli tuo legendaarinen Live After Death. Sen jälkeen tulivatkin Edward The Great ja Brave New World. Nämä levyt siksi, että yritin valikoida sellaisia joilta tuntisin edes pari biisiä. Tai yhden. En ollut valmis ostamaan sikaa säkissä.
Eli siis olen erittäin tuore fani. Levyjä on kertynyt jopa seitsemän ja luku kasvaa kunhan vaivaudun ostoksille.
Ensimmäisen levyn hankin sitten syksyllä, ja sehän oli tuo legendaarinen Live After Death. Sen jälkeen tulivatkin Edward The Great ja Brave New World. Nämä levyt siksi, että yritin valikoida sellaisia joilta tuntisin edes pari biisiä. Tai yhden. En ollut valmis ostamaan sikaa säkissä.
Eli siis olen erittäin tuore fani. Levyjä on kertynyt jopa seitsemän ja luku kasvaa kunhan vaivaudun ostoksille.
Last edited by E-Wil on Mon Apr 17, 2006 20:42, edited 1 time in total.
Keep out of direct sunlight.
-
- Hang-Around
Hankippa 7th son, Powerslave ja Somewhere in time ellei näitä löydy jo levy hyllystä. Paul´diannon aikaisilta hanki nämä: Killers ja Maiden Japan.E-Wil wrote:Ensimmäiset biisit kolahtivat noin vuosi sitten (eli 2005 keväällä) koulun levyraadissa. Sitä tuli vain tajuttua että hei, täähän kuulostaa ihan hyvältä! Aloitus biisejä olivatkin Aces High, The Wicker Man ja Phantom Of The Opera.
Blazelta kannattaa hankkia X-factory
Iron Maiden can't be faught, Iron Maiden can't be sought

-Ilman mutkia tie on suora
-On vaikea aivastaa kun pitää lintua kädessä
-Vesi on tärkeää. Ilman vettä kukaan ei oppisi uimaan ja kaikki hukkuisivat'
-Norjalaisia sananlaskuja
-On vaikea aivastaa kun pitää lintua kädessä
-Vesi on tärkeää. Ilman vettä kukaan ei oppisi uimaan ja kaikki hukkuisivat'
-Norjalaisia sananlaskuja
-
- Wimp
7th Son ja Powerslave löytyykin jo.Judas_Rising wrote:Hankippa 7th son, Powerslave ja Somewhere in time ellei näitä löydy jo levy hyllystä. Paul´diannon aikaisilta hanki nämä: Killers ja Maiden Japan.E-Wil wrote:Ensimmäiset biisit kolahtivat noin vuosi sitten (eli 2005 keväällä) koulun levyraadissa. Sitä tuli vain tajuttua että hei, täähän kuulostaa ihan hyvältä! Aloitus biisejä olivatkin Aces High, The Wicker Man ja Phantom Of The Opera.
Blazelta kannattaa hankkia X-factory
Iron Maiden can't be faught, Iron Maiden can't be sought
Seuraavaksi levyhyllyä koristaamaan pääsevät varmaankin SIT, POM ja Killers, ellei suunnitelmat kauheasti muutu. Aika mukavasti lähtenyt tämäkin harrastus käyntiin.

Kiitos suosituksista. Eiköhän tässä ollut jo tarpeeksi offtopiskia.
Keep out of direct sunlight.
-
- klaus Järvinen
Ei viittis pilkkua nussia, mutta on pakko, että vältetään kaikenlaisten väärien käsitysten ja väärien mielikuvien syntyä.Judas_Rising wrote:Blazelta kannattaa hankkia X-factory
Eli siis tuo Blazen ajan ensimmäinen levyhän on "The X-Factor", ei siis "The X-Factory".

EDIT: ^Robbanin kanssa olen täysin samaa mieltä. Somewhere In Time on Maidenin paras albumi, edes mahtava Seventh Son ei pärjää sen kokonaisuudelle.

Up The Irons! \,,/
Maidenia aloin kuuntelemaan isoveljen pakotuksesta joskus viidennellä luokalla, ikää on nyt melkein 15. Aluksi en ymmärtänyt mitään raskaamman musiikin päälle mutta kiitos veljeni ymmärrän nyt.
Vaikka luulinhan vielä hetki sitten Machine Headia deathmetalliksi
Aina oppii uutta.
Vaikka luulinhan vielä hetki sitten Machine Headia deathmetalliksi

Ircis archenemi niinq
-
- Azazel