Jukka wrote:Mitäs jos huonoin albumi onkin mielestäni Powerslave tai Somewhere In Time .
just niin, mitäs järkee on edes duunaa tollasta "äänestystä´" jos ei ole kaikkia levyjä mukana...
Olkoonkin vaan jonkun mielestä niin parasta, ettei voi olla huonointa, mutta kaikki lätyt mukaan silloin jos tälläisiä kysellään
Niimpä. Vaikka tuskin moni noita kahta valitsisi huonoimmiksi, niin silti kaikki vaihtoehdot pitäisi olla esillä. Olisithan vaikka voinut postittaa ylläpitäjälle ja pyytää äänestysvaihtoehtojen laajennusta.
Mutta, mutta... en vielä sano huonointa teosta, koska arvostelu-urakkani on vielä kesken. Seuraavaksi aion arvostella nuo 2000-luvun tuotokset ja jätän Blaze-levyt tarkoituksella viimeiseksi. Saapas sitten nähdä, mikä albumi vie tuon tittelin.
Sanoisin Virtual XI, tosin Killersiä ta X-Factoria en ole vielä kuullut. Mutta niistä kuulluista levyistä on Virtual XI selkeästi heikoin. Koko levyltä ei löydy kuin kaiksi mielestäni hienoa kappaletta, Como Estais Amigo ja The Clansman. Muuten on joko keskinkertaista tai aivan surkeaa. Brave New World tulee kakkosena. Sillä on jo hieman enemmän niitä hyviä, (The Wicker Man, Fallen Angel, Blood Brothers, The Mercenery...), mutta muuten aika tylsää ja pitkitettyä. Tosin en ole levyä hirveästi kuunnellut, joten kaikki kappalet eivät välttämättä ole avautuneet. Näitä ovat selkeästi The Ghost Of The Navigator ja The Nomad. TGOTN:sta en ole hirveästi tykännyt mitä olen sitä kuunnellut Rock In Riolta.
The Nomadistakaan en oikein välittänyt ensimmäisellä kuulemiskerralla. Pitääkin lainata se levy taas pikkuveljeltä ja kuunnela uudestaan. Jos nekin alkaisivat vaikka maistua.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
^ Oikea asenne, usein sitä kuulee kaikenmaailman manauksia siitä että ei huvita kuunnella enää ikinä uudestaan. Mäkin oon antanut Virtual XI:lle monta mahdollisuutta, ja kuunnellut jos jonkinmoisista näkökulmista, mutta aina lopputulos on vakiintunut siihen asetelmaan että kaksi loistobiisiä, kaksi hyvää biisiä, kaksi kehnoa biisiä, kaksi surkeaa kappaletta.
...tai Iron Maidenia, Killersiä, The Number Of The Beastia, Piece Of Mindia, No Prayer For The Dyingia, Fear Of The Darkia,The X Factorya, Brave New Worldia, Dance Of Deathia..
- - AcesHigh - - wrote:...tai Iron Maidenia, Killersiä, The Number Of The Beastia, Piece Of Mindia, No Prayer For The Dyingia, Fear Of The Darkia,The X Factorya, Brave New Worldia, Dance Of Deathia..
Sori off topik, mutta mitä se yy tuolla taas tekee ! Viestisi näköjään viittaa siihen, että Virtual XI olisi selkeästi huonoin. Samoilla linjoilla kyllä menen...
Virtual XI. Vaikka siinäkin on kolme ihan menevää biisiä, loput on sellaisia rimanalituksia, ettei niitä juuri tule kuunneltua kun on parempiakin mistä valita.
Satan has left his killing floor
Satan is coming back for more
Heti kun ei ole sitä ikuista Somewhere In Timea listassa, niin alkaa heti totaalinen whine/valittaminen.
Miettikää miksi en oikeesti laittanut niitä albumeja.
-Äänestysvaihtoehtoja oli liikaa
-90% Maidenin faneista pitää näitä kolmea ehkäpä Maidenin parhaimpina albumeina.
Whoa man, pysytään nyt housuissa! Kyllähän se on mun mielipidkin, että Somewhere In Time on parasta, mitä Maiden on koskaan tehnyt. Mutta onhan niitä olemassa aina jokunen vastarannan kiiskikin.
Maidenin selkeästi huonoin albumi on Virtual XI. Toinen heikko albumi on Fear Of The Dark. Näillä levyillä ei ole kuin pari hyvää kappaletta per levy. Virtual XI on aivan vituilleen tuotettu ja tuntuu, että osa biiseistä ei pääse oikeuksiin surkeilla soundeilla. Esim. The Clansman on levyltä kuunneltaessa keskinkertaista kamaa mutta esim. Rock In Rio-livellä lähes täydellinen biisi.
Nämä kaksi levyä ovat Maidenin ainoat heikohkot levyt.
Virtual XI on omasta mielestäni se heikoin levy, materiaali oli melko heikkoa eikä Blazen ääni sopinut näihin veisuihin samaan tapaan kuin The X-Factorin synkkiin lurituksiin. Virtualin "perässä" tulevat nämä kaksi uusinta levyä, jotka ovat molemmat olleet lieviä pettymyksiä. Hyviä biisejä toki DoD:ilta ja BNW:ltä löytyy kuten Paschendale ja Ghost Of The Navigator, mutta mitäänsanomatonta täytettä on liikaa.
"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa"
-Seppo Räty, Barcelona 1992
Vastaanpa minäkin kaikista ennakko-odotuksista huolimatta... VIRTUAL XI. Ilmestyessään levy kiehtoi ihan yhtä paljon kuin kaikki muutkin Maidenit uutukaisina, mutta aikojen saatossa levy on osoittautunut kovin ponnettomaksi esitykseksi. Älytöntä hokemista karsimalla olisi levy saatu typistettyä paljon tiiviimmäksi kokonaisuudeksi, etenkin viiden viimeisen minuutin pois veistäminen The Angel And The Gamblerista olisi pitänyt tehdä heti alkuunsa.
Levyllä häiritsevät myös Blazen kovin epätasaiset laulusuoritukset, biiseissä sinällään on sen liiallisen toiston lisäksi hyvin vähän moitittavaa. Yksittäisinä esitykseni kappaleet ovat hyviä/erínomaisia, mutta kaikkine vikoineen kokonaisuus ei vaan kanna parhaalla mahdollisella tavalla. Silti, kyllä tämäkin aina silloin tällöin eksyy soittimeen, pelkästään When Two Worlds Colliden ja The Educated Foolin takia.
Jää jälkeen mistä tahansa muusta levystä. Kaksi loistokappaletta The Clansman ja Futureal ja yksi hyvä, The Educated Fool. Muut ovat laimeita, liialliseen pituuteen kaatuvia tai mielikuvituksettomia kappaleita. Huono tuotanto laskee pisteitä entisestään. Blazekin jää edellislevyn suorituksesta.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
Fear of the Dark. Omaa muutaman kuningasbiisin, mutta harmikseen osui cd-aikakauden alkuun jolloin oli pakko törkätä levy täyteen biisejä joista valitettavasti moni olisi sopinut sinkun b-puolille.
Kyllä se on Virtual XI, tai sitten X-Factor. Tällä hetkellä taitaa kuitenkin olla tuo Virtual XI se heikoin. Ja Blaze ei todellakaan ole se, joka tekee näistä albumiesta ne heikoimmat, vaikka ei hän nyt niitä kyllä parannakaan. Kummallakin on muutamia helmibiisejä, joitain hyviä, ja muutamia heikohkoja, tai paremminkin tylsiä biisejä.
Yksinkertaisesti sanottuna Blaze-eran biist ovat mulle hyviä, täysin kuunneltavia levyjä. Mutta Maidenin tuotoksissa ne jäävät taka-alalle. Jos albumit olisivat jonkun muun bändin, niin arvo noousisi heti. Mutta kun Maiden on pystynyt jonkin verran parempaankin...
"Life is a bitch, too expensive to be your friend"
Kyllähän se tuo Virtual Xi on. Perustelen yksinkertaisesti sillä, että Blazen ääni ei todellakaan miellytä minua ja biisimateriiali on suoraan sanottuna melko kehnoa. Näin. Toiseksi huonoin X-Factor, samat perustelut kuin VXIssä. Brucen huonoin The Number Of The Beast, pitkälti todella tuhnujen saundien ansiosta, eikä biisimateriaalikaan ole mitään erikoista.
Virtual XI on minulle selvästi heikoin Maidenin levy. Täytyy tosin mainita, että BNW ja DOD eivät ole siitä paljoa petranneet. The X Factor on viimeisin Maidenin levy jota jaksan kuunnella edelleen.
Kyllähän se Virtualille menee. Oli vähän pettymys. Blaze ei yllä samalle tasolle kuin X-Factorilla. Biisejä vähän. Koko ajan odottelee niitä kohokohtia ja sitten onkin jo levy loppu.
Ei nyt paska mutta heikoin noista kaikista muista. Levyn viimeinen raita mielestäni clansmannin kanssa selkeästi ylitse muiden.
Vaihtelee usein, mutta mä jatkan samaa, eli heikoin on Virtual XI, kiekko täynnä tekohilpeitä lurituksia. Lukuunottamatta Harrisin loistavia sävellyksiä The Clansmania, Educated foolia ja Futurelia.
Blaze todellakin sopii paremmin x-factorin tunnelmaan, joka tulee kakkosena huonoimmista, vaikka olen kuunnellut levyä suht paljon eri tilanteissa eivät monet biisit jää päähän ollenkaan.
Olin aiemmin antanut ääneni Virtual XI:lle. Annoin kumminkin albumille uuden mahdollisuuden, ja se onnistui tekemään yllättävän tempun, ja levy avautui minulle. Ensi alkuun tökkineen pintakuoren alta paljastui kiehtova ja piristävä albumikokonaisuus, jonka parhaat kappaleet eivät ennen olleet itsestäänselviä. Peräti uudeksi suosikkibiisikseni päätyi The Educated Fool, ja kappale The Clansmanin kanssa muodostaakin ehdottomasti levyn parhaimmiston. Myös When Two Worlds Collidesta löytyi paljon hyvää!
Epäilemättä huonoimmaksi albumiksi minulla muodostuu Fear Of The Dark. Yrms_:n kanssa käsittelimme vähän aihetta, ja tajusin etten ole ikinä pitänyt FOTD:sta, vaikka joskus itsekin näin luulin. Levy on todella heikko kokonaisuus, jolla on toki hetkensä. Be Quick Or Be Dead, Afraid To Shoot Strangers ja Fear Of The Dark ovat ainoita, todelliselle MAIDEN-tasolle pääseviä kappaleita, ja ikävä kyllä muu albumi on täyttä sontaa. Lukuunottamatta melko menevää Fear Is The Keyta. En tajua miksi entinen arvioni oli niin hyvät pisteet antava, sillä mielestäni albumilla ei ole mitään pohjaa. Rankkoja sanoja, eikö? Näin asia vain on, sanon minä.
Albumilta kuuluu se, että Bruce-kokoonpano oli tiensä päässä, ja koko kuvion oli tapahduttava. Ikävä kyllä tämä heijastuu sävellyksiin, jotka, kuten sanoin, ovat etupäässä haisevia raatoja. Blaze-aika oli melko kyseenalaista tasoltaan, mutta Blazen johdolla Maiden tasoitti tien tulevalle "uudelle tulemiselle" Bruce Dickinson jälleen puikoissaan.