Death On The Road - 3DVD 8.2.2006

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Kumman ostat mieluummin uudesta Death on Roadista?

DVD:N
140
41%
Livealbumin
10
3%
Molemmat
171
51%
En kumpaakaan
17
5%

Total votes: 338

Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Mitä tuohon leikkaukseen tulee, niin Be Quick Or Be Dead.

Kattokaa nyt ensin, ennenkuin tuomitsette. Jumankauta, ei tulisi tällä vuosisadallakaan mieleen lausua, etten hanki Dvd:tä, kun siinä on niin nopea leikkaus. Jos mä pysyn mukana, pysyy varmaan muutkin.

Se on Iron Maiden. Kuvan-ja äänenlaatu erinomainen ja itse keikka loistava.

Alkoi vaan niin ihmetyttämään tuo leikkaus-nillitys, että ajattelin ihmetellä ääneen. Hankkikaa vaikka Kari Tapion video, siinä on aika rauhallinen ote kuvaajalla. Kari on muuten kingi ja muistakaa, myrskyn jälkeen...on poutasää.

Peace.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Mr Crowley wrote:Taitaa jäädä hankkimatta, sen verran vitutti tuo Rock In Rio leikkaus että, nopeampaan en halua edes tutustua :evil:
Juuri näin. Vittuako basisti puuttuu asiaan josta mitään ei tiedä? Missä välissä Harris on leikkaajan koulutuksen saanut? (Ja jos joku nyt sanoo että kyllähän leikata jokainen osaa niin tulen ihan itse linjoja pitkin takomaan tosiasioita pääkoppaan). :x
Alex Machine
Bad Ass MotherFucker
Bad Ass MotherFucker

Post by Alex Machine »

^ Tähän voinee sanoa, ettei Harrisilla tuolla logiikalla ole sitten mitään asiaa bassonkaan varteen. :lol:
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

Iron Constable wrote:Hankkikaa vaikka Kari Tapion video, siinä on aika rauhallinen ote kuvaajalla. Kari on muuten kingi ja muistakaa, myrskyn jälkeen...on poutasää.

Peace.
Taistelija on Karin kovin veto, siis todellista tunnetta. :D
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by ozz3 »

Hmm...tsekkasin tuon trailerin Maidenin kotisivuilta ja sitten pamahti samaan aikaan telkkariin mainos Death On The Roadista.... vaikkei pitänyt tulla, niin nyt alkaa olla hysteerinen hätä tuon lätyn kanssa! Ensi viikolla pakko hommata kun saa rahaa!
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Alex Machine wrote:^ Tähän voinee sanoa, ettei Harrisilla tuolla logiikalla ole sitten mitään asiaa bassonkaan varteen. :lol:
Voinee ja voinee. Luulisin että Harris on sentään basson soittoa jokusen vuoden harjoitellut...
Ekalla levyllä tuskin oli yhtä hyvä basisti kuin nyt, vai mitä luulet?

Jos leikkaamisen harjoittelu on aloitettu Rock in Riolla niin ehkä 15 vuoden kuluttua Harris saattaa olla yhtä hyvä leikkaaja kuin nyt on basisti.

Juuri Alexin tyyppisiä kommentteja odottelinkin. Tosiasia kuitenkin on että on parempi antaa ammattilaisten hoitaa tietyt asiat keskittyä itse siihen mitä osaa. Tai ehkä Alex tietää asiasta enemmän kuin minä...? :lol:
Jimmy Harris
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Jimmy Harris »

Kyllä minuakin hieman nopea leikkaus häiritsee, mutta se ei ole suinkaan syynä, miksi jätän tämän dvd:n kaupan hyllylle. Settilistassa on vain 3 sellaista biisiä, joista pidän: Dance of Death, Paschendale, ja Lord of the Flies.

Muutenkin Maiden-fanitus on minulla laskemaan päin. Olen alkanut arvostaa enemmän ja enemmän Brucen soolotuotantoa, ja toivottavasti toukokuussa ilmestyvä herran DVD on vuoden odotetuin julkaisu minun kohdallani.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

The Prisoner wrote: Jos leikkaamisen harjoittelu on aloitettu Rock in Riolla niin ehkä 15 vuoden kuluttua Harris saattaa olla yhtä hyvä leikkaaja kuin nyt on basisti.
Eikös sitä leikkaamista harjoiteltu jo ainakin 1989 kun Maiden England julkaistiin? Mutta ei, mielestäni Steve EI ole vieläkään yhtä kova editoimaan tai ohjaamaan kun bassottelemaan.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Alex Machine
Bad Ass MotherFucker
Bad Ass MotherFucker

Post by Alex Machine »

The Prisoner wrote:Juuri Alexin tyyppisiä kommentteja odottelinkin. Tosiasia kuitenkin on että on parempi antaa ammattilaisten hoitaa tietyt asiat keskittyä itse siihen mitä osaa. Tai ehkä Alex tietää asiasta enemmän kuin minä...? :lol:
Editoinnista en tiedä juuri mitään. Sen toki tiedän, että ammattilaiseksi voi tulla monella tavalla, tästä tyyppiesimerkkinä Harris. Oli pakko kuitata, kun teit sen niin helpoksi. :wink:

Itse DVD:tä en ole vielä edes nähnyt.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

QazKFD wrote: Eikös sitä leikkaamista harjoiteltu jo ainakin 1989 kun Maiden England julkaistiin? Mutta ei, mielestäni Steve EI ole vieläkään yhtä kova editoimaan tai ohjaamaan kun bassottelemaan.
Kyllä, kyllä. Tuo Maiden England on aivan eri luokkaa editoinnissa kuin RIR tai DOTR.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Tag
Kisälli
Kisälli

Post by Tag »

On sillä Murrayllä hieno skitta, kun taas vaihtaa väriä kesken biisin. Tällä DVD:llä se on Can I Play With Madness:in aikana.

Buu.
Revelations
Peräruiske
Peräruiske

Post by Revelations »

Death on the road mielestäni turhin maidenin live levy ja turhin maidenin levy yleensäkin ikinä. Live levyjä on mielestäni ihan tarpeeksi ennestäänkin. Kyllähän tämäkin piti silti hankkia. Plussaa on Lord of the flies ja dance of death kappaleet. Muuten samat perus legenda kappleet hallowed be thy namesta run to the hillsiin ovat niin samanlaisia mitä edellisillä live levyillä. Se DVD vois olla ika hyvä silti, sen meinaisin ostaa myös.
akiolm
Peräruiske
Peräruiske

Post by akiolm »

Ei tuo leikkaus jostain syystä häiritse niin paljoa mitä Rock in Riossa. Ehkä johtuu siitä, että tämä on hallissa kuvattu. Kannattaa ehkä katsoa itse ennen kuin avautuu tai arvostelee täällä. Siis jos ei ole vielä keikkaa nähnyt.
Toisaalta olen sitä mieltä että hitaammalla leikkauksella bändin live-energia ei siirtyisi kotikatsomoon/kuulijaan samalla tavalla mitä nyt, ja itse keikoilla ollessa.
Tätä rupesin eilen miettimään kun katselin dokkareita, joissa samoja live-pätkiä näytettiin pidempiä jaksoja kuin itse keikka DVD:llä.
Lisäksi tuo extrat-levy on erittäin mielenkiintoinen ja tuo lisäarvoa tälle paketille.
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

^Turhin Maiden-levy? Mites Edward The Great?

Mutta asiaan, eilen sain käsiini Death On The Roadin ja olin jo varaurunut pahimpaan leikkauksen suhteen, mutta mielestäni toimi erittäin hyvin. Itse asiassa olen hyvin tyytyväinen leikkaukseen ja kaikkeen muuhunkin.

Bändi oli vireessä ja näytti pitävän hauskaa. Bruce lauloi hyvin ja Nicko paukutteli rumpuja mielestäni kiitettävästi. Kitarakolmikosta parhaiten mielestäni onnistui H, joka soitollaan ja olemuksellaan oli ihan uskomaton. Settilista oli myöskin loistava, Dance Of Deathin biisit toimivat mielestäni parhaiten. Nimibiisi, Paschendale, Journeyman, ai että mitä nannaa. Toisaalta heikompiakin esityksiä oli, Can I Play With Madness, The Number Of The Beast sekä Run To The Hills.

Mä oon nyt kyllä täysin kyllästynyt noihin vanhoihin klassikoihin. Biisit The Number Of The Beast, Run To The Hills, Iron Maiden sekä Sanctuary... ei millään jaksaisi katsella noita siellä settilistassa. No Sanctuary ei ollutkaan DOTRilla, mutta meinasin kyllä skipata noi muut. Kun miettii mitä herkkuja Maiden voisi soittaa noiden ainaisten renkutuksien tilalla, pistää oikein vihaksi.

Katsotaas sitten DOTR settilistaa, että miten monta biisiä settiin on otettu miltäkin levyltä.

Iron Maiden: 1
Killers: 1
666: 3
POM: 1
'Slave: 0
SIT: 0
Seventh Son: 1
No Prayer: 0
FOTD: 1
X-Factor: 1
VXI: 0
BNW: 1
DOD: 6

Aika karua mielestäni. Setti kaipaisi jotain vähän hieman harvinaisempaa tavaraa elävöittämään kokonaisuutta.

Seuraavat kappaleet pois: RTTH, 666, CIPWM, IM, Wratchild, FOTD, NML, BNW. Joo joo "Maidenin keikka ei ole hyvä ilman klassikoita blaa blaa blaa mussun mussun jne.", mutta noi alkaa olla oikeasti niin kuivia vetoja että ei millään jaksais.

Seuraavaa sitten tilalle: Remember Tomorrow, Revelations, Where Eagles Dare, Powerslave, Aces High, 2 Minutes, Rime Of The Ancient Mariner, The Duellists, Caught Somewhere In Time, Wasted Years, Sea Of Madness, Alexander, DejaWu, Clairvoyant, The Evil That Men Do, Seventh Son, Only The Good Die Young, Tailgunner, No Prayer, Be Quick, The Wicker Man.

Edes muutama noista vaihtais paikkaa keskenään niin johan olis loistava setti, mutta taitaa olla turha toivo. Eikä saa nyt käsittää väärin, DOTR setti ei ole mikään umpipaska, mutta kun miettii miten paljon parempi se voisi olla... voi että. Tietenkään kaikkia ei voi miellyttää, mutta luulenpa, että aika moni on kanssani samaa mieltä.

Noista valmistusvirheistä vielä, että mulle tuli ihan susi stereolevy. BNW soolojen jälkeen pätkii tauotta sekä kuva että ääni. Lopulta ääni katoaa kokonaan eikä katsomisesta tule siis yhtään mitään. Pätkii niin jumalattomasti. Katselin sitten kotiteatteriäänillä loppuun.

Ekstrat taas ovat ihan omaa luokkaansa. Dokumentti on suorastaan erinomainen. Tosin hiukan enemmän sitä studiomatskua olisi voinut olla, mutta kokonaisuus loistava. Olisi ollut myöskin hauska nähdä Nicko sen basson kimpussa, kun kovasti manostivat Nickoa hyvänä basistina.

Eli kokonaisuutena hyvä keikka ja DVD jne, mutta setti jättää toivomisen varaa, kuten aina.

****/*****

Ainiin, ja erityismainita DVD'n pakkaukselle, on nimittäin komein pakkaus mitä olen ikinä nähnyt. Ihan mahtava. Samaten keikan lavastuksille ja valoshowlle iso plussa.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Jeeves wrote: Katsotaas sitten DOTR settilistaa, että miten monta biisiä settiin on otettu miltäkin levyltä.

Iron Maiden: 1
'Slave: 0
VXI: 0
BNW: 1
DOD: 6

Aika karua mielestäni. Setti kaipaisi jotain vähän hieman harvinaisempaa tavaraa elävöittämään kokonaisuutta.
Ihan verrokkina vois heittää esmes Rock in Riolta löytyvän listan:

Iron Maiden: 2
'Slave: 1
VXI: 1
BNW: 6

Eli livenä tuli myös kuusi uuden levyn biisiä ja Somewhere in Time sekä No Prayer jätettiin täysin unohduksiin. Kummallakaan livellä ei ole valittu parasta (lähes päinvastoin) esim. Seventh Sonilta saatika Piece of Mindilta. Vai onko jonkun mielestä esim. Can I Play With Madness tai The Evil That Men Do albumin kovinta kärkeä? :wink:

Eli settilista olisi minunkin mielestäni tuuletuksen tarpeessa, edes livejulkaisuille, samat biisit aina vaan uudestaan. Tietty on sekin todettava, että jos kaikkia haluaisi keikalla miellyttää, setistä tulisi pitkä.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

QazKFD wrote: Vai onko jonkun mielestä esim. Can I Play With Madness tai The Evil That Men Do albumin kovinta kärkeä? :wink:
Kröhöm... :roll: :finger:
Mielestäni kaikki Seventhin biisit ovat lähes yhtä hienoja. Varsinkin Evil on levyn parhaimpia kappaleita. Okei, ehkä se alkaa vähän jo kulumaan, mutta kyllä vielä sitä toistaiseksi jaksaa.

Ja nämähän ovat makukysymyksiä.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Iron Constable wrote:
Se on Iron Maiden. Kuvan-ja äänenlaatu erinomainen ja itse keikka loistava.

Alkoi vaan niin ihmetyttämään tuo leikkaus-nillitys, että ajattelin ihmetellä ääneen. Hankkikaa vaikka Kari Tapion video, siinä on aika rauhallinen ote kuvaajalla. Kari on muuten kingi ja muistakaa, myrskyn jälkeen...on poutasää.

Peace.
Amen Brother :wink:

Miten joku leikkaus voi kiinnostaa jengii noin paljon? Vrasinkaan kun se rauhottuu ,melko nopeesti.
Ite ainakin elän musan tuomasta fiiliksestä, tunnelmasta. DOTR ainakin on erilainen monessa suhteessa ja siksi tarpeellinen. mm valot, teatterillisuus

Tää on Iron Maiden, prkl!
Last edited by Peke on Fri Feb 10, 2006 18:38, edited 1 time in total.
Into Iron Maiden Since 1983
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

QazKFD wrote: Vai onko jonkun mielestä esim. Can I Play With Madness tai The Evil That Men Do albumin kovinta kärkeä? :wink:
Can I Play With Madness ei ole, mutta sen jälkeen kaikki albumin muut 7 kappaletta ovat samalla viivalla, viiden tähden kappaleita jok-ikinen.
Tähän väliin voisin taas nuoren fanin silmin rykiä vähän kaikkien naamalle ja ilmoittaa näin että Seventh Son Of A Seventh Son on maailman hienoin albumi, josta ei kukaan eikä mikään tule koskaan pistämään paremmaksi.

Aamen. :wink:
urho47
Roudari
Roudari

Post by urho47 »

QazKFD wrote:Eli settilista olisi minunkin mielestäni tuuletuksen tarpeessa, edes livejulkaisuille, samat biisit aina vaan uudestaan. Tietty on sekin todettava, että jos kaikkia haluaisi keikalla miellyttää, setistä tulisi pitkä.
Yksi vaihtoehto seuraavalta kiertueelta julkaistavasta DVDstä olisi muutella settilistaa kesken kiertueen niinkuin 80-luvulla ja Real Live Tourilla. Sitten raapasta palaset "yhdeksi keikaksi". Eli esim. joka keikalla vaihtuis yksi tai kaksi biisiä. Ei luulisi hirveästi haittaavan kun tällä viimeisimmälläkin Daven kitara vaihtuu kesken biisin... :wink:
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Tänään voisi taas pyöräyttää keikan läpi oluen kera. Kaksi kertaa olen keikan katsonut, kerran stereona ja kerran 5.1:nä, vaikka kotiteatteria en omistakaan. Eipä ainakaan noilla kerroilla mitään vikaa levyissä esiintynyt. Tuosta leikkauksesta vielä, että ei se ainakaan itseäni häirinnyt millään tavalla, vaikka saisikin ehkä hieman hitaampi olla. Ei siinä paljon nopeat leikkaukset haittaa, kun musiikki on niin loistavaa ja show on valaistukseltaan ja efekteiltään todella mahtava ja näyttävä.
Biometalli
Hang-Around
Hang-Around

Post by Biometalli »

Eilen pamahti DVD postilaatikkoon ja myöhemmin tänään kaverille katsomaan videotykillä! :twisted:
Suuret odotukset vaikka jotkut täällä ovatkin kovasti dissaneet keikkaa. :roll:
Oblivius
Wimp
Wimp

Post by Oblivius »

Kovasti oon ite ainakin tytkännyt DVD.stä ja ei leikkaus ainakaan mua oo häirinny.Todella kovassa kunnossa papat livenä kyseisellä DVD:llä ja nostankin Death On The Roadin sinne LIVE AFTER DEATH:in tuntumaan helposti. :roll: i know i know kommenttia tulee
Kyllä tähän jotain vois laittaa...joskus
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Osaako joku sanoa, että mitä Bruce mutisee Journeymanissa mikkiin niin DOTRilla kuin DODillakin? Tarkoitan sitä soolojen ja väliosa jälkeistä kohtaa, ja DVD:ltä näkyykin tuo ihan selvästi, mutta ei siitä mitään selvää kyllä saa. Onko tietoa?
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Hanged man
Roudari
Roudari

Post by Hanged man »

Mä olen yrittäny miettiä pääni puhki että miten toi Daven kitaran vaihtuminen kesken cipwm:in on mahdollista...
Aivan kuin jotkut osuudet olis editoitu joltain toiselta keikalta.Huh huh :roll:
When the time is up you'll know
Not just one power runs the show
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki

Post by Edward the Greaat »

Hanged man wrote:Mä olen yrittäny miettiä pääni puhki että miten toi Daven kitaran vaihtuminen kesken cipwm:in on mahdollista...
Aivan kuin jotkut osuudet olis editoitu joltain toiselta keikalta.Huh huh :roll:
Toisilta keikoilta juu. Entäs Jannen kitaran vaihto RiR:ssä Fear of the Darkin aikana? Se on ainakin varmasti aito vaihto. Mikä lienee syy...
SAVE_US.ETG :P
Post Reply