Pitäisikö Maidenin myydä bootleg nauhoituksia?
Moderator: The Killer Krew
Pitäisikö Maidenin myydä bootleg nauhoituksia?
Uudella Death on the Road DVD:llä kerrotaan että Maiden nauhoittaa nykyään jokaisen keikkansa. Pitäisikö sinun mielestäsi Maidenin lähteä samalle tielle kuin Metallica ja alkaa myydä näitä nauhoituksia MP3 tiedostoina kotisivuillaan?
Itseäni ei enää nykyään bootleg nauhoitusten haaliminen hirveästi kiinnosta. Lähinnä haluaisin yhden hyvälaatuisen tallenteen joka kiertueelta, mieluusti juuri sen Suomen keikan jolla on itse tullut käytyä. Tästä tallenteesta olisin valmis maksamaan n. 10€.
En tiedä tekevätkö muut artistit kuin Metallica tällaista, mutta mielestäni idea on loistava. Annetaan faneille mahdollisuus ostaa muisto keikasta ja samalla bändi voi itse rahastaa bootleg nauhoilla. Tällä tavoin myös vähennetään kolmansien osapuolien mahdollisuutta rahastaa keikkatallenteilla.
Itseäni ei enää nykyään bootleg nauhoitusten haaliminen hirveästi kiinnosta. Lähinnä haluaisin yhden hyvälaatuisen tallenteen joka kiertueelta, mieluusti juuri sen Suomen keikan jolla on itse tullut käytyä. Tästä tallenteesta olisin valmis maksamaan n. 10€.
En tiedä tekevätkö muut artistit kuin Metallica tällaista, mutta mielestäni idea on loistava. Annetaan faneille mahdollisuus ostaa muisto keikasta ja samalla bändi voi itse rahastaa bootleg nauhoilla. Tällä tavoin myös vähennetään kolmansien osapuolien mahdollisuutta rahastaa keikkatallenteilla.
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Ite vastasin kyllä, koska eio mitään niin törkeän hienoa kuin saada parhaalla mahdollisella laadulla oleva äänite just siitä/niistä keikasta/keikoista missä on itekin ollut.
Ja kyllä, ostin myös Metallican Stadion keikan kun se tuli myyntiin. FLAC-muodossa. Keikka kun oli selkeitä Top 5 -tason keikkoja missä on oltu...
Ja kyllä, ostin myös Metallican Stadion keikan kun se tuli myyntiin. FLAC-muodossa. Keikka kun oli selkeitä Top 5 -tason keikkoja missä on oltu...
Nauhoitukset kiinnostavat, mutta en halua maksaa niistä mitään.
Se olisi jo Maidenin kohdalla liikaa jos he alkaisivat myymään "epävirallisia" nauhotteita, Metallica saa mun puolesta tehdä mitä haluaa, sillä se bändi on painunut niin syvälle että sieltä ei enää ulos tulla.
Se olisi jo Maidenin kohdalla liikaa jos he alkaisivat myymään "epävirallisia" nauhotteita, Metallica saa mun puolesta tehdä mitä haluaa, sillä se bändi on painunut niin syvälle että sieltä ei enää ulos tulla.
Half Lives... Eat But Never Kill
Oonhan mä bootlegeja kuullut, ja nouseehan ne fiilikset kattoon vaikka kuuntelisi Helsinki in The Darkiacondemned wrote:Jos ei kiinnosta maksaa laadusta niin sopii kuunnella noita sampleja pääsivulta edellisistä Suomen keikoista. Ei huimaa päätä laadulla. Mutta sellaisistahan ei maksetakaan juuri mitään.Yrms_ wrote:Nauhoitukset kiinnostavat, mutta en halua maksaa niistä mitään.

Half Lives... Eat But Never Kill
Vastasin ton keskimmäisen vaihtoehdon että ne kiinnostavat mut en haluis maksaa niistä. Tosin taisi olla hieman nopeasti tehty toi äänestys, koska olishan se hienoa saada Suomen keikoista kunnon äänellä varustettu versio. Mutta jos Maiden noita alkais myymään niin sitten ehkä bootleggien treidaaminen menettäis hieman makuaan ja juuri kun oon itte alkamassa hankkimaan bootleggeja.
-
- Kisälli
Laitoin ensimmäisen,koska kyllähän hyvälaatuisesta bootlegista voi vhän maksaakkin,jos se on Suomesta.
Esim 7.7 keikka olis mahtavaa nähdä kunnolla,oltiin kaverin kanssa ihan taimpana yläkatsomossa,lavaa vastapäätä.Sieltä näki kaikkien yli suoraan lavalle,mutta jostain syystä jätin silmälasit pois,enkä nähnyt keikkaa kovin tarkkaan
EDIT:
Tarkoitettiinko nyt ainoastaan audio bootleggeja?
ok,eli audiosta puhutaan...siinä tapauksessa ostaisin vaikka Maiden Hellsinki levyn varmasti!
Eli ainakin kaikki Suomen tallenteet ostaisin.
Esim 7.7 keikka olis mahtavaa nähdä kunnolla,oltiin kaverin kanssa ihan taimpana yläkatsomossa,lavaa vastapäätä.Sieltä näki kaikkien yli suoraan lavalle,mutta jostain syystä jätin silmälasit pois,enkä nähnyt keikkaa kovin tarkkaan

EDIT:
Tarkoitettiinko nyt ainoastaan audio bootleggeja?
ok,eli audiosta puhutaan...siinä tapauksessa ostaisin vaikka Maiden Hellsinki levyn varmasti!
Eli ainakin kaikki Suomen tallenteet ostaisin.
Last edited by -Moonchild- on Mon Feb 06, 2006 18:00, edited 2 times in total.
Kyllä ehdottomasti. Voisin maksaa 10-20 euroa käymistäni keikoista, riippuen toteutuksen laadusta (saako kannet ym...).
Lisäksi toivoisin että Maiden julkaisisi jonkun uuden boksin arkistojen helmiä menneiltä vuosilta, kuten Eddie´s Archivesilla on. Stevella varmasti kaapit notkuu kaikkea mielenkiintoista.
Lisäksi toivoisin että Maiden julkaisisi jonkun uuden boksin arkistojen helmiä menneiltä vuosilta, kuten Eddie´s Archivesilla on. Stevella varmasti kaapit notkuu kaikkea mielenkiintoista.
-
- Azazel
Eiväthän ne tässä tapauksessa olisi mitään epävirallisia.Yrms_ wrote: Se olisi jo Maidenin kohdalla liikaa jos he alkaisivat myymään "epävirallisia" nauhotteita
Ideana kyllä hyvä, voisi olla esim. pelkällä kansi/takakuvalla, pysyisi sitten hinta kohtuullisena. Vaikeahan mitään paksuja vihkoja olisi ruveta tulostamaankaan..
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
-
- Taka-ampuja
Ehdottomasti! Parhaimmista parhain muisto keikalta, missä on ollut olisi hyvälaatuinen soundboard. Valmis olisin maksamaan vaikka sen myyntikojujen kiskuri-30€ jos ei muuta.
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
-
- Crusader
Toki toki. Himottaa ajatus, kuinka paljon Steven takana on materiaalia, jota ei ehkä koskaan julkaista ? Kohtuullisen summan olisin valmis maksamaan esim. näistä kotimaan keikoista kunnollisella laadulla. Jos olet itse mukana huutamassa, on keikassa jotain spesiaalia. Ihme ja kumma.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- Roudari
Ehdottomasti kyllä.
Itselläni on tuolta Metallica.comista ladattu toissa kesäinen stadikan keikka flacina,joten äänenlaatu on kyllä ihan A1:stä suoraan mikseripöydästä.
Kyseinen live-tallenne on kyllä viihtynyt usein soittimessa ja ei sitä oikein bootlegiksi voi kutsua.Paras muisto kyseiseltä keikalta kaiken kaikkiaan.
Itselläni on tuolta Metallica.comista ladattu toissa kesäinen stadikan keikka flacina,joten äänenlaatu on kyllä ihan A1:stä suoraan mikseripöydästä.
Kyseinen live-tallenne on kyllä viihtynyt usein soittimessa ja ei sitä oikein bootlegiksi voi kutsua.Paras muisto kyseiseltä keikalta kaiken kaikkiaan.
When the time is up you'll know
Not just one power runs the show
Not just one power runs the show
Re: Pitäisikö Maidenin myydä bootleg nauhoituksia?
Tässä olen täysin samaa mieltä, en jaksa alkaa haalimaan niitä bootleg-nauhoituksia. Mulle kelpaisi yksi kunnollinen nauhoite joka kiertueelta. Ei sen tarvitsisi olla välttämättä Suomen keikalta, mutta olisihan se hienoa.urho47 wrote: Itseäni ei enää nykyään bootleg nauhoitusten haaliminen hirveästi kiinnosta. Lähinnä haluaisin yhden hyvälaatuisen tallenteen joka kiertueelta, mieluusti juuri sen Suomen keikan jolla on itse tullut käytyä. Tästä tallenteesta olisin valmis maksamaan n. 10€.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
Re: Pitäisikö Maidenin myydä bootleg nauhoituksia?
Vastasin kyllä, olisi upea juttu. Tätähän on jo muutama bändi soveltanut (mm. Kiss ja Metallica) ja fanit ovat olleet tyytväisiä.
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
Hmm.. kyllähän toi kova juttu olis, tosin normaalien bootsien vaihtaminen vähän kärsis ton mukana. No, videoiden nyt ei ehkä kumminkaan, ja ehkä paremmin liikkuis yleisövideoita SBD-ääniraidalla.
Kuten monet muutkin ovat sanoneet, kyllä niissä keikoissa mitkä on itse todistanut, on hohtoa. Voisin minäkin esmes tulevista keikoista (miksi ei menneistäkin, jos niitä tulisi julkaisuun) maksaa mikäli laatu olisi semmoista mistä maksaa.
Kuten monet muutkin ovat sanoneet, kyllä niissä keikoissa mitkä on itse todistanut, on hohtoa. Voisin minäkin esmes tulevista keikoista (miksi ei menneistäkin, jos niitä tulisi julkaisuun) maksaa mikäli laatu olisi semmoista mistä maksaa.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID