Jukka wrote:Spekulointia ja melipiteen ilmaisua. Jos se on säälittävää roskaa, niin saat kyllä jatkossa keksiä parempia provoja.
Tämä kertookin kaiken oleellisen:
Jukka wrote:Taitaa bändin uran lopunaikojen lähestyminen olla syynä siihen, että mies yrittää keinoilla millä hyvänsä lyödä nimeään Iron Maidenin kylkeen, vaikka eiköhän se ole kaikille jo tullut selväksi kenen bändistä on kyse.
Jukka wrote:Herra Harris ihan varmas itse tietää, miltä haluaa DVD:sa/ihan minkä muun tahansa näyttävän. Harmi vaan, että minusta miehellä ei ole hajuakaan siitä, miltä HYVÄ leikkaus näyttää. Ennenkään ei ole ollut tapana luottaa missään asiassa nimivahvoihin suorituksiin, laatu ratkaisee. RiR on edelleen leikkauksellisesti syvältä ja Harris ei ole toistaiseksi kovin vahvoja näyttöjä toiseen suuntaan antanut. Toisia miellyttää, minua ei. Joten ihan turha on kimpaantua.
Ja mitä tulee Harrisin tekemisiin, niin minusta on jo hieman huvittavaa aina piiloutua sen Harris/IM -kortin taakse, ihan kun niitä virheitä ei ikinä kyseisessä leirissä tehtäisi/olisi tehty. Olkoon ruorissa ihan kuka tahansa, niin jos työn jälki on selvästi heikkoa, niin on todella järjetöntä vetää se henkilökortti esiin ja sivuuttaa kaikki sen varjolla. Esimerkiksi moni historiamme "suurmies" menisi tähän samaan "ei hän tee virheitä" -kategoriaan.
Itse DVD:ta en ole vielä nähnyt, joten lopullista arviota en tietenkään voi/halua antaa. Mutta mikäli aiemmin kuvattu lentävän hollantilaisen kertomus pitää paikkansa, niin pettymys on todennäköisesti valtaisa. Ja kyllä jos jo kahdessa livejulkaisussa leikkaus on yhtä surkea ja syypääksi ilmoitetaan Steve Harris, niin kyllä minusta se on aika selvä osoitus siitä, että herra ei tiedä mitä tekee. Tai kuten aiemmin sanoin, ei ainakin tiedä miten tehdään hyvä leikkaus.
Kritiikkiä voi esittää monella tavalla. Asiallinen hyvin perusteltu krittiiki on suotavaa, mistä syntyy asiallista keskustelua, mutta siinä vaiheessa kun ruvetaan kaatamaan aiheetonta paskaa Steve Harrisin ja/tai Iron Maidenin päälle niin mennään aivan väärään suuntaan. Aikaisemmin yllä on hyvä esimerkki lainattuna.
Minä hyväksyn täysin sen, että levyistä ja DVD:stä tulee Steve Harrisin näköisiä, koska mies on sentään Iron Maidenin aikanaan perustanut. Steve Harris tietää miltä Iron Maidenin tulee näyttää ja kuulostaa. Loputtomiin voidaan pohtia sitä olisiko joku toinen tuottaja tai muu henkilö parempi vaihtoehto, kuin Iron Maidenin oma valinta, mutta silloin voidaan myös kysyä sitä oilisiko enää kyse Iron Maidenista vai jostain ihan muusta. Minä luotan Iron Maidenin valintoihin, koska silloin varmasti tuotteesta tulee Iron Maidenin itsensä näköinen. Minusta aivan selvää, että yhtään Iron Maidenin julkaisua ei ilmesty ennenkuin Steve Harris on tyytyväinen.
Loputon kitiseminen jollain foorumilla verkossa ei hyödytä yhtään mitään. Se on täysin turhaa ja ei muuta tilannetta mihinkään suuntaan. Jos kokee tuotteen ostamiseen jälkeen, että tulos ei miellytä niin rakentava kritiikki pitää osoittaa suoraan Steve Harrisille. Jokaisella on vapaus päättää ostaako Iron Maidenin julkaisun vai ei ja vapaus on myös kritisoida, mutta joskus olisi hyvä miettiä miten ja mistä sitä kritiikkiä antaa.
Jukka wrote:Tämäkin arvostelu tulee jo kohta 15 vuoden keikoillakäynti/fanikokemuksella, joten kyllä ne Maiden-lasit ovat löystyneet jo huomattavasti jossain vaiheessa. Henkilökulteista saataisiin jo pikkuhiljaa luopua ja ottaa se työn jälki arvosteluun. Olen puhunut.
Mikä faneihin on oikein mennyt? Olaan faneja, mutta kaadetaan huoletta paskaa Steve Harrisin ja Iron Maidenin päälle. Syytetään rahastuksesta, kun julkaistaan hyviä DVD:tä, CD:tä tai vääränlainen DVD. Kitistään asioista, joita ei ole edes koettu tai nähty. Unohdetaan täysin, että Iron Maiden on paras. Fanien pitäisi olla positiivisempia. Osata ottaa julkaisut sellaisina, kuin ne tulevat, koska täydellistä julkaisua tuskin tulee. Rod Smallwood tietää mikä on parasta Iron Maidenille ja siitä on olemassa kiistattomat näytöt. Iron Maiden ei olisi kasvanut vuodesta 1999 lähtien niin isoksi mitä se nyt on ilman Rod Smallwoodin viisaita päätöksiä ja suunnitelmia. Kaikille julkaisuille ja kiertueille on olemassa suunnitelmat sekä aikataulut. Rod Smallwoodilla ja Iron Maidenilla on tiedossa mitä tulevaisuus tuo tulllessaan, vaikka kaikkea ei meille kerrotakaan yhdellä kerralla. Mikä motiivi on olla yleensä Iron Maiden fani, jos suhtautuminen on niin negatiivista yhtyeeseen? Fanien pitäisi olla onnelisia siitä, että Iron Maiden on edelleen voimissaan tekemällä levyjä ja kiertueita. Loputon negatiivisuus ei johda mihinkään.
R.I.P. The Iron Maiden Bulletin Board 1998-2006