Makuasioita todellakin. Tarkoitin tuolla Smith/murray veljesparilla lähinnä sitä kun ovat
kuitenkin bändin killers levystä asti yhdessä soittaneet ja Janick tuli vasta paaaaaljon
myöhemmin Smithin tilalle kun bändi oli jo suurimmat klassikot tehneet.
En voisi todellakaan kuvitella a.young/m.young,hunolt/holt,Downing/tipton
king/hanneman ....rinnalle kolmatta soittajaa.
Janick hoiti hommansa hyvin kun Smith lähti mutta tosiaan kun nyt klassikkokoonpano
on onneksi taas täällä niin janickille olisi ovea voitu näyttää.
Smith on kuitenkin Maiden historiaan monta klassikkoa säveltänyt ja ollut aina tärkeä
lenkki Maidenissa. Loistava kitaristi ym.ym.
Janick on pelkkä palkattu käsi kun piti nopeasti saada korvaaja Smithille.
Smith vs. Gers keskustelu ei taida kuulua tähän topiikkiin, ellei sitten keskustella vain ja ainoastaan kavereiden live-esiintymisen kehittämisestä. Mut jutut voi videä vaikka "Can I Play With Madness" -topiikkiin.
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
Ehkä medley kehiin, juurikin näistä harvemmin soitetuista biiseistä, jotta kuulis niistä edes joskus petkan livenä.
Ja tietenkin olis mahtava nähdä Harrisin vetävän jonkun kunnon bassosoolon. Esim. tyyliin soolo ja josta siirryttäs nätisti johonkin biisiin joka alka bassolla.
Samaan tyyliin vois toteuttaa Nickolle rumpusoolon.
Muuten setin vois pitää aika lailla nykyisen kaltaisena.
MaidenManutd wrote:Janick hoiti hommansa hyvin kun Smith lähti mutta tosiaan kun nyt klassikkokoonpano
Voinut ja voinut, mutta tuskin itsekään olisit niin kylmä tyyppi, että pistäisit hyvän ystävän jonka kanssa olet 10+ vuotta tehnyt hommia pihalle heti, kun jo kerran paikan jättänyt palaa duuniin, jos mitään taloudellisia pakotteita siihen ei ole.
ozz3 wrote:Smith vs. Gers keskustelu ei taida kuulua tähän topiikkiin, ellei sitten keskustella vain ja ainoastaan kavereiden live-esiintymisen kehittämisestä. Mut jutut voi videä vaikka "Can I Play With Madness" -topiikkiin.
Aivan oikein... heitelkää sitä Gers vs Smith vertailuja niille kuuluviin osioihin.
ja takas aiheeseen
Snadit Medleyt kävis kyllä, mut ehdottomasti kunnon 80-luvun lavashow takas!!!
Lähinnä ne kunnolliset liekit,pommit,liekit ja pommit bäk... hehe..
..vai kuvitellenks mä vaan et sillon oli jotenki mahtavammat tehosteet?
Sillonku minä olin nuori...jne..jne..lässynlässyn ja mussunmussun..
Tsorge jos vähä offtopik..
MaidenManutd wrote:Janick hoiti hommansa hyvin kun Smith lähti mutta tosiaan kun nyt klassikkokoonpano
Voinut ja voinut, mutta tuskin itsekään olisit niin kylmä tyyppi, että pistäisit hyvän ystävän jonka kanssa olet 10+ vuotta tehnyt hommia pihalle heti, kun jo kerran paikan jättänyt palaa duuniin, jos mitään taloudellisia pakotteita siihen ei ole.
Vielä yksi asia tästä, nimittäin. Miksi potkia tyyppi pihalla, josta on todella hyötyä. Janick oli säveltänyt niin loistavia biisejä, että ei olisi ollut mitään järkeä potkia häntä. Näyttää siltä, että Madutd ei tykkää muista, kuin SMithin tekemistä biiseistä. ei taida mikään Janickin tekemä biisi upota.
Vielä yksi asia tästä, nimittäin. Miksi potkia tyyppi pihalla, josta on todella hyötyä. Janick oli säveltänyt niin loistavia biisejä, että ei olisi ollut mitään järkeä potkia häntä. Näyttää siltä, että Madutd ei tykkää muista, kuin SMithin tekemistä biiseistä. ei taida mikään Janickin tekemä biisi upota.
Ja hirvee Smith palvonta täällä joillakin päällä. Okei, nyt se H on automatic parempi kuin Janick kun se on tehnyt Stranger in a Strange Landin ja Wasted Yearsin ja pari muuta "hittiä"..
Pakko sun Manu myöntää, että Gers on säveltänyt perkeleen kovia ralleja ja on tällä hetkellä bändin paras säveltäjä.
"Ehe ehe, minä olen Adrian Smith ja olen tehnyt Sun And Steelin Steve Harrisin kanssa!"
Year 2006
13.06 - Metallica @ Lauluvaljak
14.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
15.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
^ Viinapåppå, se nyt vaan on niin ettei kukaan voi absoluuttisena totuutena sanoa kuka on bändin paras säveltäjä. Minun mielestäni Steve ja Adrian ovat parhaat, mutta osaa Janickin tehdä hyviä biisejä.
Maidenilla on hyvin laaja tuotanto, ja jokaisella fanilla on sen tuotannon joukosta varmasti noussut esille ne omat suosikkibiisit ja säveltäjät, ja hyvä niin.
Ja hirvee Smith palvonta täällä joillakin päällä. Okei, nyt se H on automatic parempi kuin Janick kun se on tehnyt Stranger in a Strange Landin ja Wasted Yearsin ja pari muuta "hittiä"..
Pakko sun Manu myöntää, että Gers on säveltänyt perkeleen kovia ralleja ja on tällä hetkellä bändin paras säveltäjä.
"Ehe ehe, minä olen Adrian Smith ja olen tehnyt Sun And Steelin Steve Harrisin kanssa!"
Ei minusta Manun tarvitse myöntää, että Gerssi on paras säveltäjä! Sillä kyllähän kaikilla on omat mielipiteet. Ei siis kaikkien tarvitse Gersiä fanittaa. No nyt tämä off-topic saa loppua.
asa wrote:Ei hemmetti, ei mitään sirkustemppuja, vaan pitkä setti hittejä kehiin! Iron Maiden ei oikein osaa jamitella, johan se huomattiin Pass the Jam biisistä, onnetonta kuraa. Medleyta en halua, ARIA veti tallinnassa medleyn, ja moni biisi jäi harmittamaan kun eivät soittaneet niitä kokonaan. Toisaaalta taas oli kiva kuulla niistä edes pätkä jos ei koko biisiä saatu mahdutettua settiin.
Eräs toinen iso bändi teki medleyn aikoinaan ( -96 ) ja tekee medleytä vieläkin. Ja oli muuten tolkuttoman hyvän kuuloinen!
Jos tohon Adrian vs. Janick juttuun palataan vielä (joka sinänsä on mun mielestä turhaa), niin mun käsittääkseni H oli bändissä vuoden 1980 vuoteen 1990 ja Janick vuodesta 1990 vuoteen 99 ennen kuin H tuli takas joten mikä on ongelma? Se että Janick on "nyypiö" vai se että hän "raiskaa" H:n soolot? Puhtaalla matematiikalla Janick on soittanut esim. 2 Minutes To Midnightia kauemmin kuin H. Joten eikö Janick oo paikkansa ansainnu, vaikkei ehkä samaa kaliiberia olekaan kuin H? Mun mielestä ainakin Jan on paikkansa Maidenissa ansainnut ja on hienoa että kaikki kolme ovat tällä hetkellä bändissä. Tää on tosin vaan mun vaatimaton mielipide. [/offtopic]
"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa"
-Seppo Räty, Barcelona 1992
Kyllä kaipaisi maidenin setti muutosta ja paljon.
Kaikki iänikuisuudet hallowedit,beastit,wrathit,iron maidenit ja trooperit saisi änkeä sinne missä ei valo paista tai tehdä niistä vaikka country sovitukset.
Ei niistä voi enää epämiellyttävämmäksi ja puuduttavammaksi pistää kun joka kiertueella ja livelevyllä aina samat veisut.Ei nuo äijät voi enää oikeasti nauttia samojen veisujen ja versioden vetämisesstä 100000 kertaa .
Toinen juttu mikä sylettää on tilusoolot ,pitääkö niitä todella änkeä joka biisiin,esim Adrianin Powerslave laulun hidas soolokohta on tuhat kertaa parempi kuin yksikään tilusoolo.
Last edited by scorpions on Thu Jul 06, 2006 21:21, edited 1 time in total.
Taitaa sen hitaamman soolon vetää Mr. Dave Murray.... Nusnus
Small green aliens scuttled out of his path, fearsome Martian warriors would not meet his gaze and the air froze when he croaked in his dark gravelly voice; "A pint of bitter Please mate".
Pientä improvisointia kaivattais, ettei jokainen keikkataltiointi olis samamanlainen.
Kyllähän saman jauhaminen puuduttaa, varsinkin jos sitä on jatkunut n. 20 vuotta.
Medleyt eivät ole ikinä "tarpeeksi". Koko biisi tai ei mitään.
Joitain klassikoita voisi tosiaan jo unohtaa, tyyliin Iron Maiden, Sanctuary ja Run to the Hills. Hallowed Be Thy Namekin pois ja jo tulisi tilaa settiin! Ei siinä mitään, täytyyhän klassikoitakin kuulla, mutta kun Maidenilla olisi muitakin klassikoita... Fear of the Dark saisi tosin setissä pysyä mukana yhteislaulu-/hyräilykohtiensa vuoksi.
Soolojutut eivät minua ole ikinä sen enempää kiehtoneet.
- "What's this?"
- "It's the womb."
- "Wow, they sound good."
- "No, it's the womb, where the babies come from."