Juu ymmärrän. Mitä tosta haitsun polkemisesta muuten on hyötyä? kuuluuko se jotenkin sieltä muun seasta?Stratocaster wrote:Tiedossahan tuo, mutta kun nyt niitä poikkeuksia on tasan tuo yksi kappale niin näin turhaksi mainita erikseen.SpinalCrap wrote:Kyllähän Nickolla on tuplabasari/pedaali Face in the Sandissa.Stratocaster wrote:Tietenkin legendaarinen "onko Nickolla tuplapedaali?" naurattaa, kovaahan mies vetelee single-basari/pedaalilla.
McBrain vs. Burr
Moderator: The Killer Krew
-
- Peräruiske
-
- Taka-ampuja
-
- Peräruiske
-
- Berserkki
No kyllähän Neekolla vielä kovaa menee. Ullevilläkin basarijalka hakkaa esim: Where Eagles Daressakin vielä todella kovaa! Kyllä uskon, että Nicko jaksaa ne kaksi levyä vielä eikä lähde menemään.SpinalCrap wrote:Yhdyn tuohon, että Ullevissa Nickolla on vähän kankean oloista soittamista. Verrattuna vaikkapa Rock In Rio:n. Liekö tiukka keikka tahti vai yksinkertaisesti ikä alkanut painamaan jo näkyvästi, mene ja tiedä.
SAVE_US.ETG 

-
- Berserkki
Tässä on sitten taasen niin haasteellinen kysymys, että alta pois... Ensinäkin vertailukohteet onkuin yö ja päivä, kaksi aivan erilaista rumpalia. Toisekseen toisen rumpalin työskentelyä ei ole saanu ihastella kuin alkuvuosien tallenteilta.
Valitsematta jättäisin, mutta kun niin monesti jo olen tämän äänestyksen skipannut... Noh, jollain tapaa nyt tuntuu siltä, että Clive vie voiton... Ero ei ole suuri, jos sitä edes on... Mutta Cliven rauhalinen persoona ja tarkka soitto kiehtoo allekirjoittanutta suuresti, Nickon värikäs persoona on hieman kauempana omasta sielunmailmasta.
Se nalle on kyllä aika kiva... Pitäskö jättää äänestämättä, eih... Clive, on se näin.
Ainakin nyt.
EDIT: Ja tilanne oli sitten jo toinen kun piti valinta nappia painaa. Nicko McBrain sai äänen. On se helvetti vieköön niin mahtava persoona, että iso aukko jäisi jos se pitäisi Cliven persoonalla täyttää.
Valitsematta jättäisin, mutta kun niin monesti jo olen tämän äänestyksen skipannut... Noh, jollain tapaa nyt tuntuu siltä, että Clive vie voiton... Ero ei ole suuri, jos sitä edes on... Mutta Cliven rauhalinen persoona ja tarkka soitto kiehtoo allekirjoittanutta suuresti, Nickon värikäs persoona on hieman kauempana omasta sielunmailmasta.
Se nalle on kyllä aika kiva... Pitäskö jättää äänestämättä, eih... Clive, on se näin.
Ainakin nyt.
EDIT: Ja tilanne oli sitten jo toinen kun piti valinta nappia painaa. Nicko McBrain sai äänen. On se helvetti vieköön niin mahtava persoona, että iso aukko jäisi jos se pitäisi Cliven persoonalla täyttää.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Tuossa vielä Nickon nykyinen setti: http://www.paiste.com/artists/viewendor ... 9&thumbs=1
Todella paha. En rummuista mitään tiedä, joten tekniikasta/taidota en voi sanoa muuta kuin että Nickolla on mahtavat yhden jalan tuplat. Kun alkuajan Keikkoja kuitenkin katsoo, niin Burr vetää todella hyvin.
Paremmin kuin nickokin. Mutta silti ääni menee nickolle. Koska hän on ollut kaikessa mukana niin paljon pidempään.

"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Kuuntelin Maiden Japania tässä yksi päivä ja huomasin että Clive vetää ainakin mun makuun aika huonosti, tempo ei oikein pysy hanskassa ja koko bändi sekoaa aina välillä, esim. Another Life on aika kamalaa kuultavaa. Clive totuttuun tapaan vetäsee taas vähän överiksi
Miksi ihmiset arvostavat näitä 80-81 keikkoja niin korkealle jos ne kuulostavat tältä
tai no, en ole muita kuullut kuin MJ:n, joten voisin yrittää hankkia vaikkapa tuon Big Heatin tai Another Liven...
Eli kyllä pysyy Nicko vielä ykköspallilla. Ja vahvasti pysyykin

Miksi ihmiset arvostavat näitä 80-81 keikkoja niin korkealle jos ne kuulostavat tältä

Half Lives... Eat But Never Kill
Se mikä minua Burrin soitossa häiritsee on "robottimaisuus". Soitto kuulostaa siltä, kuin robotti soittaisi. Kaiken lisäksi tempo on liian nopea. En ole kyllä Burrin livesoittoa ihan hirveästi kuullut, mutta mielestäni Nicko on yksinkertaisesti vaan parempi. Hänen soittonsa on jotenkin elävämpää.
Kyllähän Burr hoitaa ihan hyvin ne alkupään levyt, mutta kun Where Eagles Dare alkaa, niin on jo ihan eri meininki.
Kyllähän Burr hoitaa ihan hyvin ne alkupään levyt, mutta kun Where Eagles Dare alkaa, niin on jo ihan eri meininki.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
Onko se sitten huono asia jos Burrin tyylinen tarkka ja harkittu soitto on mielestäsi "robottimaista"? Ja kyllä se Clivenkin soitto oli aika eläväistä, kuitenkaan unohtamatta tyylitajua. Killers levy on tästä oiva esimerkki.reptile wrote:Se mikä minua Burrin soitossa häiritsee on "robottimaisuus". Soitto kuulostaa siltä, kuin robotti soittaisi. Kaiken lisäksi tempo on liian nopea. En ole kyllä Burrin livesoittoa ihan hirveästi kuullut, mutta mielestäni Nicko on yksinkertaisesti vaan parempi. Hänen soittonsa on jotenkin elävämpää.
Näin itse rumpalina pidän enemmän Burrin tyylistä vetää alkuaikojen kappaleita juuri sen soiton tiukkuuden takia. Toki Nickokin on hyvä mutta paikoitellen miehen soitto laahaa aika pahasti verrattuna edeltäjäänsä.
-
- Kisälli
Kuuntelin äsken SIT:ä ja kopsuu joka biississä Nickon basari kyllä aika vitun tiuhaan esim Sea off madness, ja nimibiisi. Muutenkin tiukkaa soittoa, paljon fillejä ja kikkoja. Nykyään on tainnu laiskuus iskeä tai ei vaan enää tarvii mitään erityistä näyttää ja ikääkin alkaa olemaan. Toivoisin vaan että seuraavalla levyllä kuultaisiin taas tälläista mielenkiintoista rummutusta. Ääni siis Nickolle.
Mun mielestä tää Maiden Japan on vitun kovaa kamaaYrms_ wrote:Kuuntelin Maiden Japania tässä yksi päivä ja huomasin että Clive vetää ainakin mun makuun aika huonosti, tempo ei oikein pysy hanskassa ja koko bändi sekoaa aina välillä, esim. Another Life on aika kamalaa kuultavaa. Clive totuttuun tapaan vetäsee taas vähän överiksi![]()
Miksi ihmiset arvostavat näitä 80-81 keikkoja niin korkealle jos ne kuulostavat tältätai no, en ole muita kuullut kuin MJ:n, joten voisin yrittää hankkia vaikkapa tuon Big Heatin tai Another Liven...

Mitä mää tässä keikassa arvostan on tää meininki ja tunnelma, soitto on kyllä epätarkkaa muutamassa kohdassa mutta se ei mua haittaa paskan vertaa. Live After Death on kyllä teknisesti paljon parempi kuin tämä mutta ei meiningissä pärjää ei sitten ollenkaan.
-
- Azazel
Nicko pysyy ykköspallilla, näin se menee. Another Life on huono noissa vanhoissa, mä vieroksun kaikenlaisia instrumentti-sooloiluja niinkuin Metallican San Diego keikka, joka on ihan pelleilyä sooloiluineen.Yrms_ wrote:Kuuntelin Maiden Japania tässä yksi päivä ja huomasin että Clive vetää ainakin mun makuun aika huonosti, tempo ei oikein pysy hanskassa ja koko bändi sekoaa aina välillä, esim. Another Life on aika kamalaa kuultavaa. Clive totuttuun tapaan vetäsee taas vähän överiksi![]()
Miksi ihmiset arvostavat näitä 80-81 keikkoja niin korkealle jos ne kuulostavat tältätai no, en ole muita kuullut kuin MJ:n, joten voisin yrittää hankkia vaikkapa tuon Big Heatin tai Another Liven...
Mulle ei ole ikinä rumpusoolot toimineet Mikkey Deen vastaavaa lukuunottamatta.
Äläkää käsittäkö väärin, kyllä Another Live ja The Big Heat on semmosta kamaa että harva pystyy samaan. Bändi on ihan liekeissä ja polkee kyllä tuplatempolla eteenpäin. Genghis Khan.

stratocaster: oikiassa oot :)nicolla onne rummutki komiammatStratocaster wrote:Nicko pysyy ykköspallilla, näin se menee. Another Life on huono noissa vanhoissa, mä vieroksun kaikenlaisia instrumentti-sooloiluja niinkuin Metallican San Diego keikka, joka on ihan pelleilyä sooloiluineen.Yrms_ wrote:Kuuntelin Maiden Japania tässä yksi päivä ja huomasin että Clive vetää ainakin mun makuun aika huonosti, tempo ei oikein pysy hanskassa ja koko bändi sekoaa aina välillä, esim. Another Life on aika kamalaa kuultavaa. Clive totuttuun tapaan vetäsee taas vähän överiksi![]()
Mulle ei ole ikinä rumpusoolot toimineet Mikkey Deen vastaavaa lukuunottamatta.
Äläkää käsittäkö väärin, kyllä Another Live ja The Big Heat on semmosta kamaa että harva pystyy samaan. Bändi on ihan liekeissä ja polkee kyllä tuplatempolla eteenpäin. Genghis Khan.

-
- Peräruiske
Kyllähän se McBrain vie sen ykkössijan. Se osaa tosissaan hyvin ton yhden pedaalin soittamisen. Ei Burrkaan huono ollut. Hänessä oli nuoruuden intoa ja hän soitti mielestäni aina aika rennosti. Varsinkin Another lifen aikana soitettu rumpusoolo oli aika kiva. En tiedä miltä Burr olisi kuullostanut jatkossa, muttase olisi saattanut tuoda hänestä usia puolia esiin. Ainakin Burr oli ahkerampi säveltäjä, kuin McBrain. Onhan hänet merkitty Ganglandin ja Total Eclipisen tekijöiksi. Kummaltakin löytyy soittotaitoa eikä sitä oikein voi vertailla, mutta kyllä se Nicko on se ainoa oikea rumpali. Nicko on ollut show mies alusta alkaen ja on vieläkin. Harmittavaa kun Burr sairastaa nykyään sitä MS tautia.
Katsoin tätä topicia ja vastaus oli aivan varmana heti mielessä, sitten kuitenkin ennenkuin painoin Mcbrainia niin laitoin killerssin soimaan ja kuuntelin ihan vartavasten cliven kolinoita,
ja täytyy myöntää että se puski kovaa ja voimakkaasti tajuntaan "helkkarin hyvä ajoitus ja nopeat fillit" Eli siinä jätkässä on tosissaan myös taitoa kerrassaan, vaikka tuntuu joskus vähän turhankin nopealta. Tai karkealta, en tiedä, silti Mcbrain ja tuplatripla basarijalka on aina ykkönen!
ja täytyy myöntää että se puski kovaa ja voimakkaasti tajuntaan "helkkarin hyvä ajoitus ja nopeat fillit" Eli siinä jätkässä on tosissaan myös taitoa kerrassaan, vaikka tuntuu joskus vähän turhankin nopealta. Tai karkealta, en tiedä, silti Mcbrain ja tuplatripla basarijalka on aina ykkönen!
miden
-
- Vempare
Onko se sitten niin kuin joku on joskus maininnut, että ensivaikutelma on kaikkein tärkein, ja kun näin ensimmäisen kerran maidenin, niin Clive taisi olla rummuissa. Se rummutus on niin tarkkaa ja siinä on sellaista fiilistä, että ääni menee Burrille. Ei McBrainkään toki huono rumpali ole, onhan hän soittanut maidenin kulta-aikoina ja soittaa vielä tänä päivänäkin.
-
- Azazel