Mitä parantaisitte Maidenissa?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Parantaisitteko maidenissa?

Saundeja
10
17%
Biiseihin monipuolisuutta
13
22%
En mitään
35
60%

Total votes: 58

Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

IndianaJones wrote: En mäkään voinut olla musiikintunnilla slayerin soidessa olla nauramatta, mutta ei mun tarvitse olla sitä ihan kokoaikaa täällä toitottamassa. V
Vuoden heikoin provoyritelmä.

Oppikaa nyt hiljalleen ottamaan vastaan sitä kritiikkiäkin. Koska minä varmasti toitotan sitä tällä laudalla hautaan asti. Get used to it.

Hehkutustopikkeja täällä on jo enemmän kuin tarpeeksi. Sinne voitte mennä kilpaa hehkuttamaan ja jatkamaan luovaa keskustelua, joka syntyy kaikkien vain hehkuttaessa. Niistä topikeista yritän pysyä poissa.

Tämä topik on varsin mainio topik, koska täällä syntyy eittämättä keskustelua.
Jos se ei miellytä, hehkutustopikit odottavat.
Last edited by Lappis on Wed Jan 04, 2006 23:32, edited 1 time in total.
"To be alive is more than just breathing"
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Jes!!!! Parasta keskustelua aikoihin, jatkakaa veljet, pienet ja isot.
Miä vaan nautin ja luen.

Nenä tuuleen :lol:
Into Iron Maiden Since 1983
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

^^ Nohei hyvä yritys sentäs? :lol:

Ei mua oteta tosissaan, vaikka miten yrittäis sanoa omat mielipiteensä nätisti. Eikä mua oikeestaan kiinnosta ne hehkutustopikitkaan, semmonen rassaa jopa näinkin paksujen maidenlasien läpi, kuin mitkä mä omaan.
Sanoinpahan vain, että mielestäni ne paikat kestää Nickolla vielä soittoa ja aika mallikkaastikkin, olisi sitten kai pitänyt korostaa, että näin minun mielestäni.

Mutta kerpeles, tämä menee oikeastaan ohi aiheen tämä lässytys. Pistetäämpä nyt sitten vähän aiheestakin:

McAivo tarvitsisi mielestäni jämäkkyyttä siihen soittoon. Tarkkuutta, kuten Burrilla. Kipaleet kuten run to the hills eivät oikeen jaksa innostaa kun rumpukompit ovat märkiä sukkia lojumassa lavalla. Tämä häiritsee livesaundia mielestäni paaaljon enemmän kuin puolisekuntisten fillien puuttuminen.
Ja yllätyksellisyyttä, hieman jämerämpää riffittelyä, näitä noihin pitempiin kipaleisiin kuten No More Lies. Aina levylle eksyy tämmöisiä turhan tuttuja ja turvallisia viritelmiä. Kumma juttu kun tästä valitan kun kappaleesta kuitenkin tykkään. Älkää ottako selvää, palaa käämit semmosessa.

Sitten kuuntelemaan Blind Guardiania tai Kingin Themiä, näistä löytyy fillejä. Jes!

EDIT: Arvatkaa ehtikö Peke väliin?
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Siinä on vissi ero että soittaako kuten ennen, vai pystyykö soittamaan kuten ennen. Ulrich ei pysty/osaa, mutta Neeko kyllä osaa. Jos edelleen vetää Where eagles daren about yhtähyvin kuin vuonna 1983, niin silloin sujuu biisi kuin biisi. Edelleenkin Maidenin ehkä vaikein biisi rummuilla. Sitä en tiedä miksi se tyyli on kuitenkin hieman muuttunut hillitymmäksi, mutta kyseessä ei ole ainakaan taidon puute tai taantumus.

Ja en missään vaiheessa väittänyt että Nicko olisi tehnyt niitä fillejä ja kikkoja PELKÄSTÄÄN näyttämisen vuoksi. Nykyään ei vaan enää tarvitse välttämättä kikkailla ja todistella taitojaan kun takaa löytyy 23 vuoden taidonnäytteet. Mietippä Lappis kun Keskusmusiikissa joku nuori polkkatukka hinkkaa ESP:tä ja vääntää niin vitunmoista tilua. Pakko näyttää että kyllä täälläkin osataan. Vanhempi konkari vaan tyytyy vääntämään jotain iisimpää kun ei tarvitse näyttää koko maailmalle mista kana kusee. Näin niinkuin köykäisenä esimerkkinä.
-Ossi-
Bändäri
Bändäri

Post by -Ossi- »

Pakko laittaa tämä tohon asan esimerkin jatkeeksi. Mulla on itelläkin käynyt juuri tuolla tavalla. Vaikka en soitakkaan kuin parissa pikkubändissä niin vielä vähän aikaa sitten piti koko ajan todistella mitä osaan ja soittaa jotain teknisiä ja vaativia juttuja. Onneksi ei enää, nykyään osaan ottaa rennosti ja soittaa fiilispohjalta.
Do you ever feel it?
A craving that is so strong
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

asa wrote:Siinä on vissi ero että soittaako kuten ennen, vai pystyykö soittamaan kuten ennen. Ulrich ei pysty/osaa, mutta Neeko kyllä osaa. Jos edelleen vetää Where eagles daren about yhtähyvin kuin vuonna 1983, niin silloin sujuu biisi kuin biisi. Edelleenkin Maidenin ehkä vaikein biisi rummuilla. Sitä en tiedä miksi se tyyli on kuitenkin hieman muuttunut hillitymmäksi, mutta kyseessä ei ole ainakaan taidon puute tai taantumus.

Ja en missään vaiheessa väittänyt että Nicko olisi tehnyt niitä fillejä ja kikkoja PELKÄSTÄÄN näyttämisen vuoksi. Nykyään ei vaan enää tarvitse välttämättä kikkailla ja todistella taitojaan kun takaa löytyy 23 vuoden taidonnäytteet. Mietippä Lappis kun Keskusmusiikissa joku nuori polkkatukka hinkkaa ESP:tä ja vääntää niin vitunmoista tilua. Pakko näyttää että kyllä täälläkin osataan. Vanhempi konkari vaan tyytyy vääntämään jotain iisimpää kun ei tarvitse näyttää koko maailmalle mista kana kusee. Näin niinkuin köykäisenä esimerkkinä.
Ei, vanhempi konkari myhäilee vaan partaansa, ostaa tarvittavat plektransa ja myhäilee takaisin kohti kaupunkia ja kämppäänsä, missä vasta alkaa soittamaan
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Stratocaster wrote:Jotenkin arvattavaa, että jos yhdenkin miinuksen sanoo, on lauma faneja huutamassa pään vieressä. Jos ei pointti mennyt selväksi, Nicko on suosikeitani bändissä. Mahtava rumpali, ehkä paras ikinä.
No, ilmeisesti ajoittaista tason heittelyä ei saa sanoa ääneen... :roll:
Johtohahmon kaltaisen lasken Smithin olleen 80-luvun lopussa, meni sävellyksellisesti ja soitannollisesti korkeimmalle tasolle ikinä.

SOVITAAN SITTEN, että me nuoret fanit joiden mielipiteet ovat liian tuoreita sanottavaksi, pidetään suu supussa ja mennään kellariin kasvamaan.
Saattaa johtua nuoresta iästäsi, että suhtautumisesi on tätä, kun saat vähän kritiikkiä ja palautetta. Pikkuisen kun tulee lisää vuosirenkaita, alat olla hieman paksunahkaisempi, etkä ämmämäisesti heti "mene kellariin kasvamaan".
Lappis wrote:Hehkutustopikkeja täällä on jo enemmän kuin tarpeeksi. Sinne voitte mennä kilpaa hehkuttamaan ja jatkamaan luovaa keskustelua, joka syntyy kaikkien vain hehkuttaessa. Niistä topikeista yritän pysyä poissa.
Mielestäni yleistät nyt aika rajusti. Ottaen huomioon, että tämä on kuitenkin Maiden fanien foorumi, meillä on todella paljon myös kriittistä keskustelua. En siedä pelkkää hehkutusta. Shirley, Gers, Bailey, samat settilistat joka keikalla ja paskat biisit ovat varmasti saaneet oman osansa minultakin. Tässä topicissa on puhuttu aika paljon McBrainista. Miehen rumputyöstä en löydä vikaa enkä mitään väsymistä, mutta sävellyshommat kannattaa unohtaa, jos vain New Frontierin tasoisia rallatuksia on tuloksena.

Mutta aivan varmasti tulen aina täällä myös hehkuttamaan, kun jotain positiivista Maiden maailmassa tapahtuu. Sehän on koko jutun ydin.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Dante
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Dante »

Yritin miettiä, mutta en yksinkertaisesti keksi mitään pahaa sanottavaa.
Tosin vaikka Maiden soittaisi pari tuntia putkeen pelkkää NOTB:ta, niin olisin onnesta soikeena katsomassa. Vaikka soittaisivat miten tahansa, mitä tahansa, niin olisin onnellisena katsomassa kuhan äijillä on hauskaa lavalla.
Sori turha postaus, mutta oli semmonen fiilis, että täyty vaan saada ajatus sanottua.
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Jaahas...

Täällä on sanottu mielipiteet ja vastakommenttia on tullut, normaalia oikeastaan.
Mutta jos sanon, että mielestäni McAivon soitto on heikentynyt HUOMATTAVASTI, niin en näköjään saisi olla sitä mieltä. Siltä nämä jotkut takaisinheitot näyttää, kuten tuo asan postaus.
Tajutkaa nyt jo saatana että kun äijä on soitellut rumpuja ja samoja biisejä 20 vuotta, niin ehkei enää ole suinkaan tarkoituskaan ladella sinne biisiin miljoonaa kikkaa ja kaikki paukkuja.
Ei tietenkään, mutta mun mielestä ne biisit kannattais soittaa edes niin hyvin kuin pystyy.
Olen kuunnellut Early Days-kiertueelta monia bootlegeja, ja niin monesti olen huomannut että soitto hajoaa jossain kohtaa biisiä ja koko bändi sekoaa sen takia, että Aivo töppää vetämällä jonkun fillin liian pitkäksi tai jättämällä kesken, esim. Hallowed Be Thy Name on tällainen biisi. Mielestäni tällaista ei tapahtunut vielä BNW-kiertueella kovinkaan usein, mitä nyt muutamia keikkoja olen kuunnellut.

Maiden on vielä kunnossa ottaen huomioon heidän ikänsä, vetää parempia keikkoja kuin moni muu bändi, iästään huolimatta. Mutta heikentymistä on huomattavissa, ja jos sanon sen niin turha siitä on vetää palkoja sieraimiin.

Anteeksi
Half Lives... Eat But Never Kill
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Ihan samaa mieltä.

No, taidan jättää tän kinaamisen sikseen, koska ei huvita tapella hyvien tyyppien kanssa. Mutta mun mielipiteeni nyt on tuo, ja varmaan pysyykin.

Nicko on jokatapauksessa suosikkirumpalini, ja Maiden ei olisi Maiden ilman Nickoa.
Dr.Vomit
Hang-Around
Hang-Around

Post by Dr.Vomit »

Tämän päivän Maidenissa parantamisen varaa on kaikessa yksinkertaisuudessaan kappalemateriaalissa. Vaikka DoD oli mielestäni askel parempaan verrattuna BNW:iin, ei levyltä kuitenkaan loppujen lopuksi löydy kuin yksi biisi joka voi saavuttaa klassikkostatuksen, Paschendale nimittäin.

Pidän kyllä levystä, ja julkaisun aikoihin olin melko tohkeissani jopa, mutta totuus on että DoD:n kohtalona on enimmäkseen pölyttyä hyllyssä "klassisten" IM albumien vieraillessa säännöllisesti levylautasella.

Tulevaan materiaaliin toivon parannusta kolmen kitaran käytössä. Aivan liian vähän hyödynnetty tuota. Kun bändillä on kerta kolme livekitaristia, voisi biisejäkin tehdä vähän sitä silmällä pitäen. Tyyliin komppikitara + klassista "tuplaskittamelodiaa" kehiin ála Phantom of The Opera, kiitos.

Harriksen jo pitkän aikaa harrastama biisien venytys melko turhanpäiväisillä "esileikeillä" jotka toistavat itseään levyistä/biiseistä toiseen voisi jo hiljalleen loppua. Lisää nopeita rockereita kehiin vaan.

Olen puhunut. :lol:
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Saa sitä olla eri mieltä, mutta mä en kyllä todellakaan löydä mitään väitettyjä puutteita Nickon soitossa. Nicko soitti Early Daysillä, jotkut biisit erilailla jostain syystä. Ei mitään hälyttävää, ja sitäpaitsi suurimmalla osalla biiseistä ei edes alunperin soittanut, joten halusi kait tehdä vähän omanlaisensa niistä biiseistä.
Tulevalla kiertueella päästään sitten todenteolla vertaamaan sitä soittoa, kun tulee klassikkohitit ja vaikeampia ja menevimpiä biisejä 8-luvun puolivälin kultakaudelta.

Early DAyn kiertueelta en juurikaan töppäilyjä kuullut, mutta kuin Prahassa Aivo mokasi Murders in the Rue Morquen kunnolla. Eka keikka ja tolleen. Sattuu paremmissakin piireissä. Muita mokia tai bändin sekomisia en todistanut muuta kuin muutamassa MONITOROIMISESTA johtuneesta ongelmasta, eli Nicko ei kuullut kitaroita (Esim Prowler).
Exciter
Peräruiske
Peräruiske

Post by Exciter »

Dr.Vomit wrote:Harriksen jo pitkän aikaa harrastama biisien venytys melko turhanpäiväisillä "esileikeillä" jotka toistavat itseään levyistä/biiseistä toiseen voisi jo hiljalleen loppua. Lisää nopeita rockereita kehiin vaan.
Veit sanat suusta kuomaseni. Tosiaan Harriksen sävellykset toistavat samaa kaavaa, joka on alkanut pikkuhiljaa ärsyttämään. Itse rakenne ei ole kuitenkaan niin suuri silmätikku kuin kappaleiden yksinkertaisuus ja se ainainen laukka, joka jatkuu ja jatkuu cleaniin outroon asti, joka on samanlainen kuin introkin. Lisäksi erityisesti DoDin liiallista koskettimien käyttöä voisi vähentää, kun niiden käytön vähentämisestä ei koituisi haittojakaan.

Rumpuasiaan puutun sen verran, että vaikka Nicko on selvästi menettänyt sitä kultaista kosketustaan, en voi väittää sen häiritsevän. Täytyy olla aikamoinen pilkunnussija, jos vituttaa hyvässä kappaleessa yksi vaivainen rumpufilli, joka toistuu pariin kertaan.

Kuitenkaan en keksi mitään sellaista todella ärsyttävää/huonoa piirrettä, joka estäisi minua kuuntelemasta Maidenia. Kunhan pojat jatkaa vielä pari vuotta niin olen tyytyväinen. :wink:
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Pertti Keinonen wrote:[Tässä topicissa on puhuttu aika paljon McBrainista. Miehen rumputyöstä en löydä vikaa enkä mitään väsymistä, mutta sävellyshommat kannattaa unohtaa, jos vain New Frontierin tasoisia rallatuksia on tuloksena.
.
Levyn parhaimpiin kuuluva biisi.
Mun mielestä Harris voisi lopettaa sen " säveltämisen " ja antaa muiden tehdä biisit. Edelleen, Harris on heikoin lenkki nykypäivän Maidenissa biisinteosta puhuttaessa.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

asa wrote:Saa sitä olla eri mieltä, mutta mä en kyllä todellakaan löydä mitään väitettyjä puutteita Nickon soitossa. Nicko soitti Early Daysillä, jotkut biisit erilailla jostain syystä. Ei mitään hälyttävää, ja sitäpaitsi suurimmalla osalla biiseistä ei edes alunperin soittanut, joten halusi kait tehdä vähän omanlaisensa niistä biiseistä.
Tulevalla kiertueella päästään sitten todenteolla vertaamaan sitä soittoa, kun tulee klassikkohitit ja vaikeampia ja menevimpiä biisejä 8-luvun puolivälin kultakaudelta.

Early DAyn kiertueelta en juurikaan töppäilyjä kuullut, mutta kuin Prahassa Aivo mokasi Murders in the Rue Morquen kunnolla. Eka keikka ja tolleen. Sattuu paremmissakin piireissä. Muita mokia tai bändin sekomisia en todistanut muuta kuin muutamassa MONITOROIMISESTA johtuneesta ongelmasta, eli Nicko ei kuullut kitaroita (Esim Prowler).

Asiaa sä puhut, kyllä Nicko suurimmaksi osaski veti kuulemani perusteella Early Daysin moitteettomasti. Mun sanomat pikkuseikat ovat kumminkin niitä pikkuseikkoja, jotka eivät itseänikään hirveästi häiritse vaikka ehkä sellaisen kuvan sai.

Mitä New Frontieriin tulee, se on DoD:in parhaita kappaleita. Juurikin tänään ollut kuuntelussa pari kertaa. :finger:
MaidenManutd
Hell Rat
Hell Rat

Post by MaidenManutd »

Minä vaihtaisin tuottajaa levyille.
Kevin shirley ei ole minun mielestäni saanut ruuvattua sellaisia soundeja mitkä
sopii maideniin. jotenkin vähän semmoset tunkkanen tasapaksu soundi ollut
bravella ja dancella vaikka biisiensä puolesta ovat kyllä oikein onnistuneita tuotoksia.

Dickinsonin "löytö" Roy Z on loihtinut loistavia soundeja Brucelle,Helloweenille ja
varsinkin uusimmalle judas Priestille.
Siinä olisi ollut varmaan hyvä valinta Brucen tultua takaisin Bravelle mutta ehkä hän
ei tullut kysymykseen koska oli jo Brucea tuottanut.
tuskimpa enää varteenotettava vaihtoehto koska on jo samantyylisiä bändejä
tuottanut.

Martin Birch teki niin loistavaa työtä Maidenin kanssa että ikävä tulee miehen töitä.
Tänä päivänä kun kuuntelee esim somewhere in time levyä niin ei uskoisi että se on
tehty jo vuonna 1986. Soundit ovat niin tuhdit ja loistavat että kestävät vertailun
iahn mihin tahansa 2000 luvulla ilmestyneeseen levyyn.
Sama pätee Powerslaveen.
kuunnelkaa SEA OF MADNESS ja STRANGER IN A STRANGE LAND niin käsitätte
mitä tarkoitan. Noissa biiseissä on munaa ja varsinkin Harrisin basso potkii.

Brave ja Dance levyiltä puuttuu juuri tuo munille potkiva Harrisin basso.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

MaidenManutd wrote:Minä vaihtaisin tuottajaa levyille.
bravella ja dancella vaikka biisiensä puolesta ovat kyllä oikein onnistuneita tuotoksia.

Dickinsonin "löytö" Roy Z on loihtinut loistavia soundeja Brucelle,Helloweenille ja
Siinä olisi ollut varmaan hyvä valinta Brucen tultua takaisin Bravelle mutta ehkä hän
tuottanut.

Martin Birch teki niin loistavaa työtä Maidenin kanssa että ikävä tulee miehen töitä.
Tänä päivänä kun kuuntelee esim somewhere in time levyä niin ei uskoisi että se on
tehty jo vuonna 1986. Soundit ovat niin tuhdit ja loistavat että kestävät vertailun
Sama pätee Powerslaveen.

Olen tässä tuottaja-asiassa täysin samaa mieltä kanssasi. Shirleyn aikana tuotanto ei ole ollut parasta mahdollista. Varsinkin Dance Of Deathin soundit ovat aika tunkkaiset. Birch takaisin tuottajan pallille ja Harrisin bassoon kolinaa mukaan, niin hyvä tulee. Kuten jo mainitsit, niin Roy Z olisi myös hyvä vaihtoehto seuraavan Maiden-levyn tuottajaksi.
Emeritus
Berserkki
Berserkki

Post by Emeritus »

^Komppaan. Miksi muuten Birch lähti tuottajan pallilta? (kirjastosta lainatun RTTH:n lukemisesta on jo aikaa, en muista) Sama syy kuin Riggsillä, Harrisin kanssa vaikea työskennellä? :wink: Toisaalta, Riggsin nykyisiä tietokoneväkerryksiä katsellessa ei haittaa yhtään vaikkei Maidenin kansia enää väsääkään. (Ei remasteri-AOB:n pahviholkin kansikuva nyt varsinaisesti huonokaan ole, mutta cd-kotelossa oleva alkuperäinen on oikea maalaus eikä mikään hengetön ja lattea CGI-väsäys)

Edit: niin tietekin, eläkkeelle. Herrahan tuotti Deep Purplea ja muita rokin kulmakiviä.
Last edited by Emeritus on Thu Jan 05, 2006 22:10, edited 1 time in total.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Birch jäi ansaitulle eläkkeelle.
MaidenManutd
Hell Rat
Hell Rat

Post by MaidenManutd »

Jep,ei tässä Birchiä olla kaivamassa takaisin vaan pointtini oli että jostain olisi
löydettävä kelpo mies jo pian koska Maiden ei varmaan enään montaa studiolevyä tee.

uusi tuottaja ei myöskään saisi olla liian kulunut kasvo jonka joka levy kuulostaa
samalta. ei myöskään kaivata mitään radikaaleja muutoksia tyyliin st anger jonka
kohdalla sana PRODUCED on pelkkä vitsi.
Emeritus
Berserkki
Berserkki

Post by Emeritus »

Roy-Z olisi minusta kelpo valinta. Ainakin Brucen sooloille on väsännyt hyviä saundeja.
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki

Post by Edward the Greaat »

Emeritus wrote:Roy-Z olisi minusta kelpo valinta. Ainakin Brucen sooloille on väsännyt hyviä saundeja.
Samoilla linjoilla mennään. Niin loistavasti on Helloweenille, Dickinsonille ja Priestille hommia tehnyt.
SAVE_US.ETG :P
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

En ota kantaa siihen, että kenen pitäisi tuottaa ensi levy. Mutta rohkenen epäillä että huonot soundit ovat Kevinin syytä pelkästään. Luulen että Kenraali Harris on ollut aika pitkälle mies, joka on soundit päättänyt. Tottakait, Kevin vääntää nappuloita "julkisesti", mutta uskon että Harris on aika diktaattori tässäkin asiassa.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

tuottanut.

Sama pätee Powerslaveen.

Näin on. Säästit multa kirjottamisen vaivan. Olen asiasta tietty maininnut tuolla aikaisemmin, mutta ilmaistpa asian hieman laajemmin ja hyvin esimerkein.

Aamen
Into Iron Maiden Since 1983
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Emeritus wrote:Roy-Z olisi minusta kelpo valinta. Ainakin Brucen sooloille on väsännyt hyviä saundeja.
Itse en kuulu tässä asiassa Zetan kannattajiin. Pidetään vain Brucen soolot ja Maiden erillään.

Olen tainnut joskus aikaisemminkin mainita, että jos tuottajaa ruvetaan vaihtamaan, niin Andy Sneap olis minusta ykkösvaihtoehto. Viimeaikojen näytöt Kreatorin, Nevermoren, Masterplanin, Exoduksen jne kanssa on aika kovaa luokkaa.
Post Reply