Rage

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Ragen paras albumi?

Perfect Man
6
15%
Secrets in a Weird World
1
3%
Trapped!
11
28%
The Missing Link
4
10%
Black in Mind
4
10%
Ghosts
3
8%
Welcome to the Other Side
0
No votes
Unity
2
5%
Soundchaser
4
10%
Speak of the Dead
4
10%

Total votes: 39

tsorl
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by tsorl »

Nuo Noisen remasterit (Reign of Fearista 10 Years In Rageen) näkyy lopulta löytäneen tiensä CDON:iinkin, kympin kappale. Tässäpä "Joululahjavinkkejä koko perheelle" kerrakseen!
Gandalf carries the magic staff
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
tsorl
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by tsorl »

Rage Suomeen kuulemma 24.3.2006! Helsingin Nosturissa! Kaverina Freedom Call.

Tämä ei kyllä vielä mihinkään faktaan pohjaudu, vaan Imperiumin laudalta varastin. Ei taida esim. Teatrian-keikkaan asti riittää bändien Suomen-suosio, mutta näiden äijien eteen voi jo vähän matkustaakin. Peavy! Smolski! Terrana! Aaarghhhhhhgg
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

^Oho, jos Rage ois yksin tullut niin hesaan asti reissaamista olisi harkittu kahdesti, mutta jos mukana on Freedom Call niin ei tarvitse kahdesti miettiä. :finger:
Sugar Daddy
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Sugar Daddy »

Voi juma! Meikäläinen on varmasti paikalla, jos keikka nyt toteutuu. Toivottavasti keikka ei ole K18. Ei kai vaan olisi ollut niin, että Nosturi on juuri K18? Sitten meinaan voi jo hieman kyrsiä.
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Sugar Daddy wrote:Ei kai vaan olisi ollut niin, että Nosturi on juuri K18?
Eio. Siellä on alaikäisille omat limukarsinat.
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

condemned wrote:
Sugar Daddy wrote:Ei kai vaan olisi ollut niin, että Nosturi on juuri K18?
Eio. Siellä on alaikäisille omat limukarsinat.
Pitti-karsina se on ;)

Mutta tuonne keikalle joutuu todennäköisesti jo menemään aivan pakolla. Helvetin hieno uroteko elmulta (tai joltain)
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Pentelesh wrote:Pitti-karsina se on
No vois sitä sanoa niinkin. Jos niitä 10 sekunnin pikamyllyjä nyt piteiksi voi edes sanoa. :lol:
Jude
Bändäri
Bändäri

Post by Jude »

Freedom Callin sivuilla lukee myös, jotta ne tulis RAGEn kanssa tosiaan 24.3.2006.
Jos näin on niin minä pissin hunajata! :wink:
Paikalla ollaan.
Musiikista pitää nauttia kunnolla!
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

^Joten eiköhän tuo jo varmista asian, kun toisen bändin kotisivulla asia mainitaan. Nyt sitten vain odottelemaan milloin liput tulee myyntiin.

Tulee kyllä kallis kevät, kun pitää hesassa ravata ensin Gamma Ray katsastamassa ja sitten perään tämä Rage/Freedom Call. Pakko hommata se opiskelija kortti vielä jollain tapaa, niin saa ne bussi alennukset. :D
tsorl
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by tsorl »

Freedom-call.net wrote:03/23/2006 se - Ferry Stockholm-Turkku Metal Båten
03/24/2006 fi - Helsinki Nosturi
03/25/2006 uk - Cheltenham The Centaur - ProgPower UK festival
Lienee tuo Nosturi sitten aika varmasti ainoa Suomen keikka kun seuraavana päivänä ovat Englannissa. Ja edellisenä päivänä... :lol:
Asamael
Hiippari
Hiippari

Post by Asamael »

Enpä ole vähään aikaan näin mielekästä uutista kuullut! :twisted:
Onhan Freedom Callkin toki hyvä livebändi, mikä tuli Nummessa todistettua, mutta Rage taitaapi silti olla vielä aivan toiselta planeetalta. Sellainen vaikutelma ainakin tulee, kun tuota From the cradle to the stagea katselee. On muuten sen verran armoton show, että kalpenee moni Maideninkin veto. Ja jotkut kehtaavat vielä kyseenalaistaa Ragen pääbändinä esiintymisen :!:
tsorl
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by tsorl »

Asamael wrote:Sellainen vaikutelma ainakin tulee, kun tuota From the cradle to the stagea katselee. On muuten sen verran armoton show, että kalpenee moni Maideninkin veto. Ja jotkut kehtaavat vielä kyseenalaistaa Ragen pääbändinä esiintymisen :!:
Join the club vaan! Johan täällä alkoikin kahteen pekkaan hehkuttelu vähän puulta maistua. :)
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Tuli itsellekin viime perjantaina läjä noita Ragen remastereita. Eli seuraavat levyt...

Missing Link
Execution Guaranteed
Perfect Man
Secrets In A Weird World
Reflections Of A Shadow
Trapped

Oikein päteviltä paketeilta vaikuttaa. Bonuksia näyttäis olevan 5 kipaletta per levy, joten ihan kivasti. Kuuntelemaan olen kerennyt vasta pintaraapaisulta Execution Guaranteedia ja Perfect Mania, mutta hyvältä kyllä vaikuttaisi. Kunnon sakemanni spiidiä ála alku aikojen Helloween ja Blind Guardian. Joten ostakaa kansalaiset kun näitä nyt halvalla on tarjolla.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Rage

Post by Jussi K »

Nimimerkki Sugar Daddy näytti toisaalla kyselevän lisää Rage-suosituksia, joten tässä enklanninkieliseen foorumiin vastikään tekemäni sepustus, josko jotain ideaa antaisi.. Vaikka hyvää (& kovin samanhenkistä) juttua teillä oli tuolla edellisellä sivulla viime keväänä ollutkin; pari mainittua pikkuseikkaa kummastusta täällä herätti, mutta makuasioitahan on monia. Mutta huh: ^ :shock: ostaa 6 levyä kerralla? respect! btw (mainio Sinnerin biisi!)
mie wrote:Definately "Trapped!" I have always considered it their best, although the competition on that matter is top notch. For example "The Missing Link", "Ghosts", "Unity" & "Black In Mind" are those close top5 followers on my humble opinion.

BIM is suffering maybe a bit from being overlenght (especially my + 2 track digipak.. ~16 songs) but that's just quite usual a trademark of Peavy Wagner. "Ghosts" has an unique atmosphear, being their mellowest album; diversity from great ballads to speedy&melodic as hell -numbers.

"End Of All Days", as you may also have noticed from your copy, has an minor drawback in weak production as it was recorded 'live' in the studio, a couple of fillers also, on the other hand has some of the catchiest Rage ever written (i.e. the titletrack & Talking To The Dead). As you had "Perfect Man", the two albums inbetween that one and the supreme "Trapped!" are also worthy, quite good classic melodic metal also. I'm talking about "Secrets In a Weird World" and "Reflections Of a Shadow"; songs off them like Dust & Invisible Horizons are true gems.

The first two, "Reign Of Fear" & "Execution Guarandeed" are the only ones I never have purchased, although I am familliar with the material, so it's safe to say they are completely different from the successors of theirs in Rage-backcatalogue. Being trash/speed flavoured as were many of their German brothers-in-arms back in the day 1986-87; the band still keeps a song from each one in the setlist. Crap! how could I have forgotten the "XIII" album from those 'top notches' above... maybe after the by-now-you-know-what that would be the one. It took a long time to approve in my case, but finally I just noticed one day that it has no fillers, which is a rarity in Rage-albums, despite the ever-strong material mr. Wagner delivers.

All the 1986-1993 albums have been released by Noise records a couple of years ago with bonuses and much nicer booklets so they are very recommended, esp. in midprice-tag, as I have completed my collection
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Sugar Daddy
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Sugar Daddy »

^Ahaa, nyt vasta bongasin tuon Jussin viestin. Better late than never :wink: Kiitoksia kovasti, tekstisi ansiosta alkoi tuo Ghosts kiinnostamaan. Millainen levy on kyseessä? Jos kokeilisin välillä tuollaista orkestraalista Ragea, kun kerran olen tutustunut vain tuohon metallisempaan antiin. Vaihtelu voisi virkistää.

PS. Miksi mä olen vielä hereillä?

EDIT: Vai pitäisikö odottaa tuota uutta albumia? Smolskin tekemät orkestraalisovitukset ovat varmasti hienoja.
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

^ Enemmän 'orkestraalinen' (onkos tuo edes sana :roll: ) levy se XIII on, tuossa Ghostsilla sitä soundia sanottiin orkesteroiduksi joskus 1999 arvostelussa. Mie nyt tiiä mitä se tarkalleen meinaa, tavallaan enemmän keyboard-orientoituneelta kuulostaa edeltäjä-kolmetoistaseen verrattuna, jossa meno on kuin munille potkittu Metallica-orkka jauhamassa.

Suositeltava hankinta tämä, kuten sanottua Ragen rauhallisin albumikokonaisuus -hienolla teemalla vieläpä, Ghosts kyllä on. Olisinpa samassa tilanteessa, että voisi 1. kertaa kuulla Wash My Sins Awayn & Love After Deathin taas! Viimevuotiselle livelle pääsi vain Back In Time mukaan ja heti vetäisee (siinäkin) tämän sinikantisen tunnelmaan sisälle.
Sugar Daddy
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Sugar Daddy »

^Kiitoksia vastauksesta. Muutaman biisin tänään kuuntelin (waretin, oho!) Ghostsilta ja kuulosti ihan hyvältä, mutta en kuitenkaan taida levyä ostaa. Taitaa sittenkin olla niin, että mulle iskee se Ragen metallisempi anti paremmin, ei meinaan ollut mielestäni mitään elämää suurempaa kamaa. Toisin voi olla seuraavan levyn kohdalla, sillä onhan säveltäjänä itse Mr. Smolski.

Eli todennäköisesti seuraava Rage-hankintani tulee olemaan tuo 20.3.2006 ilmestyvä albumi 'Speak of the Dead'. Sitä paitsi kiinnostaa niin perkuleesti tuo 25-minuuttinen teos, että pakko-ostokseksi taitaa mennä. Perfect Man on muuten myös tippunut hankintalistaltani pois, sillä näiden perusteella Peavyn falsetti hallitsee koko levyn läpi. It's not my cup of tea.

PS. Onhan se orkestraalinen ihan oikea sana 8)
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Jude
Bändäri
Bändäri

Post by Jude »

Eipä ollut kalliit liput Nosturin keikalle... 20€!
Heräsi vaan kysymys, kumpi on pääesiintyjä?
Lipussa luki molemmat nimet isolla ja kellon aika 21.00...
Olisiko molemmilla täyspitkät setit?
Itse henk.koht. olen Ragen takia olen sinne menossa, vaikka ei se Freedom Callkaan huono ole.
Musiikista pitää nauttia kunnolla!
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

^Lienee kai sama konsepti kuin taannoin Hammerfallilla ja Stratoilla. Eli kummatkin vetävät setin kestoltaan about 1½ tuntia. Kannatukseltaan varmaan Suomessa aika samalla viivalla, tosin Ragella on enemmän tämmöisiä vanhoja jääriä kuten minä faneinaan.

Jaahas Namipappa, Perfect Mania EI voi pudottaa pois miltään ostoslistalta, sehän on bändin paras levy. Höh. Eikä se Peavy tolla nyt niin ihmeen erilaisesti laula. Ei jymmarra. Lueskelin samalla tota edellistä sivua ja muistin vasta nyt kehoituksen ostaa dvd. Asia on nyt niin, ettei sitä kaikenlaiseen kurasontaan ole varaa laittaa rahaa kiinni :D Ei vaiskaan, täytyypi sulatella ajatusta, mutta totuuden nimissä on sanottava, ettei Rage kuulu tällä hetkellä ihan terävimpään kärkeen Wanted!-listallani.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Iron Constable wrote:Jaahas Namipappa, Perfect Mania EI voi pudottaa pois miltään ostoslistalta, sehän on bändin paras levy.
Ei sitä ostoslistalta kannata pudottaa, mutta ei se niin kovaa kamaa ole kuin Unity. :wink:

Mutta liput tuonne keikalle onkin sitten jo tulleet myyntiin. Hyvä kun huomautitte. Hinta on tuon tason parivaljakosta aivan naurettavan halpa, joten huomenna pitää katsella onko töistä päästessä enää mikään lippupalvelun piste avoinna, jos ei niin sitten maanantaina hakemaan omaa piletti.
Sugar Daddy
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Sugar Daddy »

Iron Constable wrote:Jaahas Namipappa, Perfect Mania EI voi pudottaa pois miltään ostoslistalta, sehän on bändin paras levy. Höh. Eikä se Peavy tolla nyt niin ihmeen erilaisesti laula. Ei jymmarra. Lueskelin samalla tota edellistä sivua ja muistin vasta nyt kehoituksen ostaa dvd. Asia on nyt niin, ettei sitä kaikenlaiseen kurasontaan ole varaa laittaa rahaa kiinni :D Ei vaiskaan, täytyypi sulatella ajatusta, mutta totuuden nimissä on sanottava, ettei Rage kuulu tällä hetkellä ihan terävimpään kärkeen Wanted!-listallani.
Paras ja paras. Kuuntele Trapped! ja Unity, siinä on bändin parhaat tuotokset. Vertaapa Peavyn laulua vuosimallia '88 vuosimalliin '92 (ja siitä eteenpäin). Selkeä parannus. Luulisi tuollaisella vokalistimiehelle, niin kuin sinulle, maistuvan. Mulle ei iske Peavyn falsetot ollenkaan, ne kuulostavat jotenkin väkinäisiltä. Sitä paitsi noiden postaamieni klippien perusteella mies käyttää niitä Perfect Manilla vielä enemmän kuin Execution Guaranteedilla. Ei hyvä.
By the way, biisimateriaalikin Trappedilla ja Unityllä on paljon "kehittyneempää" kuin noilla 80-luvun tuotoksilla.

Paljoa en jaksa hehkuttaa tuota DVD:tä, mutta kehotan sen hankkimista mitä pikimmiten. Jos et osta, niin älä. Missaat maailman parhaan musa-DVD:n, mutta ei se mua haittaa. Mulla on se jo, ja voin nauttia siitä koska vaan. Mutta jos tuon hankit, valmistaudu elämäsi kokemukseen. Nämä jätkät soittavat Maidenit, Helloweenit ja muut kumppanit suohon ihan koska vaan. Trio toimii lavalla kuin unelma, groove on uskomaton. Tulet hämmästelemään Smolskin kitarointia, Terranan tarkan voimakasta rummutusta, Peavyn karismaa ja bändin yhteissoittoa. Iron Constable, osta tämä. Se todellakin kannattaa, kiität minua vielä tästä. Tämän julkaisun pitäisi olla sun Wanted!-listalla ihan ensimmäisenä. 'Nuff said.

Ahaa, onkos ne liput tulleet jo myyntiin vai. Pitääpäs kipasta osteskelemassa, kaverille kans :D
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

poolrules wrote:
Iron Constable wrote:Jaahas Namipappa, Perfect Mania EI voi pudottaa pois miltään ostoslistalta, sehän on bändin paras levy.
Ei sitä ostoslistalta kannata pudottaa, mutta ei se niin kovaa kamaa ole kuin Unity. :wink:
Tai kuten ylempänä todetaan, Trapped!. Sen koko levyn kestävän ylärekisterikäytön jäädessä onneksi jo tällä Perfect Manilla pois, tosin Secrets In a Weird Worldin Talk To Grandpalla Peavy vetää vielä aika lähelle. Liian paljosta biisimäärästä Wagner ei osannut vielä tämän 1988 jälkeenkään karsia, Black In Mind & End Of All Days noin päällimmäisenä (puhumattakaan digipak-versioista!). Perfect Mania laadukkaampaa vokalisointijälkeä on heti seuraavilla jos vaikkapa Invisible Horizonsia, Dustia, Baby I'm Your Nightmarea tai Raw Caressia muistelette.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Mulla mättää tolla dvd:llä eniten ehkä se, että en tunne settilistasta kuin kourallisen biisejä. Pitäisi varmaan ensin hankkia studiolevyt, eikä tutustua ensimmäisenä liveversioihin. Mulla on Ragen kanssa ongelmana se, että itse fanitin bändiä kunnolla välillä Execution Guaranteed - Reflections of a Shadow, mutta sitten tuli tauko ja seuraavaksi hankkimani XIII ei sitten ollutkaan kovin kummoinen, joten lähempi tutustuminen uudempaan Rageen ei ole paljoa hotsittanut.

Oma ongelmanihan se on, jos olen jämähtänyt jonnekin +15 vuoden taakse, mutta mulle Rage = Perfect Manin ja Secret In A Weird Worldin kaltaista musiikkia ja päätä on hyvin vaikea kääntää, jos myöhempien julkaisujen taso ja tyyli ovat yhtään samankaltaista kuin XIII. Ihan ok levy se on, mutta se ei riitä, kun niitä hyviä ja erinomaisiakin on riittämiin. No, täytyy ensin hankkia nuo vanhat suosikkini ceedeenä ja sitten kokeilla jotain uudempaa, josko nappaisi.

Iron Maidenin ja Helloweenin suohon soittamiseen en viitsi tarttua enempää kuin, sorry Rage, no match :twisted:
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Iron Constable wrote:mulle Rage = Perfect Manin ja Secret In A Weird Worldin kaltaista musiikkia ja päätä on hyvin vaikea kääntää, jos myöhempien julkaisujen taso ja tyyli ovat yhtään samankaltaista kuin XIII
Siis tuolla samalla, vanhalla, 3 hengen kokoonpanollahan ne mestariteokset Trapped & Missing Link on tehty, ennen Manni Schmidtin lähtöä. Vain 25 X parempia kuin PM & SIAWW. Reflections Of a Shadow on aikas pätevä kokonaisuus myös.

Tuolle LiveDvd:lle ei edes päässyt pahemmin biisejä (oikein hyviltä) '95 & '96 levyiltä, joissa Mannin korvasi kaksi kehnohkoa kitaristia. Sitten XIII:lle hekin skarppasivat vähän ja aika ainutlaatuinen se Ragen katalogissa onkin, seuraaja Ghosts nyt menee (yllättäen) aika lähelle muttei kuitenkaan tähtääkään niin sinfoniseksi. Sen jälkeisestä Welcome To The Other Sidesta tähän päivään löytyy kaikilta neljältä studiolevyltä todella hyviä biisejä, mutta mie en vain kokonaisuudenkaan kannalta ole ikinä oppnut täysin hyväksymään Victor Smolskin neoklassishenkistä soittotyyliä. Sitarit ja liian keyboardit mäkeen noin ensiksi, mutta sittenkin päästään siihen että tämä venakko ei vain ole mikään revittäjä kitaran varressa. Refuge ei lähde riffeineen niin yhtään livenä, noin esimerkkinä.
Sugar Daddy
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Sugar Daddy »

Iron Constable wrote:Mulla mättää tolla dvd:llä eniten ehkä se, että en tunne settilistasta kuin kourallisen biisejä. Pitäisi varmaan ensin hankkia studiolevyt, eikä tutustua ensimmäisenä liveversioihin. Mulla on Ragen kanssa ongelmana se, että itse fanitin bändiä kunnolla välillä Execution Guaranteed - Reflections of a Shadow, mutta sitten tuli tauko ja seuraavaksi hankkimani XIII ei sitten ollutkaan kovin kummoinen, joten lähempi tutustuminen uudempaan Rageen ei ole paljoa hotsittanut.

Oma ongelmanihan se on, jos olen jämähtänyt jonnekin +15 vuoden taakse, mutta mulle Rage = Perfect Manin ja Secret In A Weird Worldin kaltaista musiikkia ja päätä on hyvin vaikea kääntää, jos myöhempien julkaisujen taso ja tyyli ovat yhtään samankaltaista kuin XIII. Ihan ok levy se on, mutta se ei riitä, kun niitä hyviä ja erinomaisiakin on riittämiin. No, täytyy ensin hankkia nuo vanhat suosikkini ceedeenä ja sitten kokeilla jotain uudempaa, josko nappaisi.

Iron Maidenin ja Helloweenin suohon soittamiseen en viitsi tarttua enempää kuin, sorry Rage, no match :twisted:
Nykyinen Rage-kokoonpano (Wagner, Smolski, Terrana) on soittotaidoiltaan parasta, jota olen koskaan todistanut. Uskomaton superkokoonpano. Todellakin kyykyttää kaikki Maidenit ja Helloweenit ihan tosta vaan. Believe me.

En minäkään ollut kuullut kuin kahta Rage-albumia (Trapped!, Unity) ennen kuin ostin tuon DVD:n. Tämän bändin kohdalla kehotan tutustumaan nimenomaan niihin liveversioihin. Toki studioversiotkin ovat hyviä, mutta livet vetävät vielä pidemmän korren. Siis tässä tapauksessa puhun vain tuosta nykyisestä kokoonpanosta.

Huom! Reflections of a Shadowin jälkeen tulleet levyt Trapped! ja Missink Link (ainakin nämä, Black in Mindia ja End of all Daysia en ole kuullut) jatkavat vielä RoaS:n linjoilla. Eli helvetin kovaa heavy metallia maustettuna speed-elementeillä. Lisäksi soundit ovat hieman muhkeammat kuin noilla kasarilevyillä. Eli näillä ei ole vielä menty niille kokeellisemmille alueille, niin kuin omistamallasi XIII-levyllä. Suosittelen IC:lle tutustumista ainakin näihin kahteen levyyn, jos kerran kolmikko Perfect Man-Secrets in a Weird World-Reflections of a Shadow toimii.

EDIT: Niin ja sitten kolmella viimeisimmällä levyllä on palattu kunnon hevin pariin. Olen Jussi K:n kanssa eri mieltä. Smolski on uskomaton kitaristi. Miehen riffit ja soolot ovat loistavia. Ai mitkä Rage-lasit? :lol:
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Post Reply