Metallica
Moderator: The Killer Krew
-
- Peräruiske
Millonhan mahtaa olla tulossa Metallicalta uutta levyä. Itse ainakin odottelen innolla, mutta jos levy on samaa tasoa kuin ST.Anger niin ei varmana päädy hyllyyni. Itse olen sitä mieltä että ST.Angerista ei voi muuta kuin parantaa.
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
-
- Peräruiske
Minä taas en. Taidan olla ainoa ihminen maanpäällä, joka piti St. Angeristä. En tietenkään rankkaa sitä klassisten albumien joukkoon, mutta Loadin ja Reloadin yli kepeästi. Parantamisen varaa toki on (miten Invisible Kid pääsi albumille?Heaven Can Wait wrote:^Komppaan

|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
-
- Peräruiske
Noh, mielestäni kaikki mitä tähän aiheeseen on sanottaavaa löytyy täältä otsikolla Master Of Profit.

Lars Ulrich St. Angerista wrote:"It's so beating. I can understand now how challenging [St. Anger] was. Compared to a song like ‘Wherever I May Roam,’ it sounds like World War III. It makes The Black Album sound like Bon Jovi or something. I can understand that some of the people into the more straightforward things we've done can be scared (listening to St. Anger). It's OK to be scared and overwhelmed and challenged."

"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Tuhlaajapoika
Kyllä minusta St. Anger ihan hyvä levy on. Ei neljän ensimmäisen tasoa, mutta kohtuullisen hyvä kuten Black album. Load ja Reload ovat muutamaa loistavaa kappaletta lukuunottamatta aika heikkoa kamaa. Täytyy vain yrittää toivoa, että 'Tallica saisi vielä hyvän levyn tehtyä, mutta ei hirveästi vakuuta viime vuosien tuotannon tai nykyisen livekunnon perusteella. Saas nähdä mitä tuleman pitää.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
-
- Lentäjä-Ässä
-
- Azazel
-
- Peräruiske
Niin no. Kuunnelkaapa St.Angeria hetken aikaa ei-Metallica -albumina. Jos levyn olisi julkaissut mikä tahansa muu bändi, olisi kritiiikki ollut murskaavaa. Se on käsittääkseni musiikki, joka ratkaisee, ei levyn kannessa oleva logo.
Ja ennen kun Maiden tähän sotketaan, niin minusta esimerkiksi Virtual XI on melko täydellinen rimanalitus, oli kannessa mikä tahansa logo.
Ja ennen kun Maiden tähän sotketaan, niin minusta esimerkiksi Virtual XI on melko täydellinen rimanalitus, oli kannessa mikä tahansa logo.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Peräruiske
Kaikea se kirkkikin suusta päästelee..def ja bonan vielä ymmärtää mutta että..
"You look at Def Leppard, Bon Jovi, Judas Priest and Iron Maiden, and it's a trip to see bands that were big influences on us and not relevant anymore."
-Kirk Hammet, Denver Post interview, 4/4/04
http://basementbar.com/DefaultN1.asp?Go ... rialN1.asp
"You look at Def Leppard, Bon Jovi, Judas Priest and Iron Maiden, and it's a trip to see bands that were big influences on us and not relevant anymore."
-Kirk Hammet, Denver Post interview, 4/4/04
http://basementbar.com/DefaultN1.asp?Go ... rialN1.asp
Ja sinä voit vaikka harjoitella luetun ymmärtämistä. Eh, jos hieman tarkemmin katsot, niin en todellakaan tarkoittanut sinun puhuvan "kuvista", mitä se ikinä tarkoittaakaanHeaven Can Wait wrote:^Puhuin kuvista?

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
^Jos tulee jotain St. Angerin kaltaista, ei sytytä. Mielummin eivät tekisi musaa enää ollenkaan. Mutta katsotaan... kyllä sieltä jotain hyvää voi pukata. Ja uusi levy tietää kiertuetta!!!!
Kyllä se 'Tallicakin on vielä todistettava livenä, jepjep.
Itse aiheeseen.
Mulle Metallica on tärkein bändi ikinä. Alotti mun hevidiggailun ku olin ihan snadi. Isoveikka luukutti Enter Sandmania huoneessaan ja mä ajattelin että mitä toi nyt on? Lainasin pari levyä ja menetin sitten sieluni metallimusalle.
Metallica on kyllä ihan hitonmoinen bändi, vaikka ei ole muutamaan vuoteen saanut mitään hyvää aikaan. Mutta mitä hyvää 'Tallica on sitten tehnyt? No vaikkapa sellaiset levyt kuin Kill 'Em All, Ride The Lightning, Master Of Puppets, ...And Justice For All. Voin kyllä hyvin sanoa, että tossa on tukku maailman parhaimpia levyjä. Kaiken lisäksi bändi oli/on ihan tajuton livenä. Satun omistamaan Livepaskan ja se on sellaista kamaa, että on pakko tsekata säännöllisin väliajoin miten soitetaan livenä.
Mutta, mun Metallica-lasit ei ole niin tiukasti päässä, etten voisi sanoa jätkistä mitään pahaa. Lars on kusipää ja paska soittaja. Piste. Livepaskalla tosin jaksaa naurattaa se Larsin ja Hetfieldin rumpuskaba.
Hetfield on sitävastoin mulle totaalinen jumala. Jätkän karisma, laulu, ja kaiken lisäksi vielä kitaransoitto on vaan sellasta luokkaa että oksat pois. Olen meinaan joutunut itse toteamaan, että soittaminen ja laulaminen ei ole samaan aikaan ihan helpooa. En meinaan pysty itse sanomaan sanaakaan kun soitan. Hammett on ihan kelvollinen soittaja, ja mulle se toinen Metallica-jäsen josta pidän. Trujillo on hemmetinmoinen basisti, mutta hän ei vaan jotenkaan ole Metallica. Ehkä nykymetallicaan sopii jokseekin hyvin mutta miettikääpä 80-luvun Metallica Trujillon kanssa. Ei ikinä. Ja kun kerran päästikiin basisteihin, niin voin vain todeta että kunpa Cliff eläisi. Kova soittaja, kova esiintyjä, Newstediä väheksymättä. Oli hänen tausta"laulunsa" vaan niin loistavat. Ja kova basisti hänkin. Kävi ainakin hyvin Metallicaan.
Tuli tuossa hetki sitten mainittua sana nykymetallica. Jep, mun mielestä Metallica on nykyään paskabändi. Livenä varmaan edelleen loistava, mutta ei levyjen kannalta. Jeah, Seint Änkeri on arvostettu levy ja sitä myytiin vitusti, mutta kun tietää mitä Metallica on tehnyt ja ollut 80-luvulla, ei voi kuin pudistella päätään. Some On Kind Of Monster on tosi hyvä leffa, mutta mun mielestä on hitusen pellemäistä tehä leffa omista ongelmista. Kuten Eräs Herra nimeltä Tom Araya toteaa: "On minullakin ollut ongelmia alkoholin kanssa, mutta en sentään elokuvaa tehnyt." En tiedä menikö lause ihan noin, mutta jotakuinkin.
Edellinen teksti tiivistettynä: 80-luvulla paras bändi ikinä, nykyään silkkaa paskaa.

Itse aiheeseen.
Mulle Metallica on tärkein bändi ikinä. Alotti mun hevidiggailun ku olin ihan snadi. Isoveikka luukutti Enter Sandmania huoneessaan ja mä ajattelin että mitä toi nyt on? Lainasin pari levyä ja menetin sitten sieluni metallimusalle.
Metallica on kyllä ihan hitonmoinen bändi, vaikka ei ole muutamaan vuoteen saanut mitään hyvää aikaan. Mutta mitä hyvää 'Tallica on sitten tehnyt? No vaikkapa sellaiset levyt kuin Kill 'Em All, Ride The Lightning, Master Of Puppets, ...And Justice For All. Voin kyllä hyvin sanoa, että tossa on tukku maailman parhaimpia levyjä. Kaiken lisäksi bändi oli/on ihan tajuton livenä. Satun omistamaan Livepaskan ja se on sellaista kamaa, että on pakko tsekata säännöllisin väliajoin miten soitetaan livenä.
Mutta, mun Metallica-lasit ei ole niin tiukasti päässä, etten voisi sanoa jätkistä mitään pahaa. Lars on kusipää ja paska soittaja. Piste. Livepaskalla tosin jaksaa naurattaa se Larsin ja Hetfieldin rumpuskaba.

Tuli tuossa hetki sitten mainittua sana nykymetallica. Jep, mun mielestä Metallica on nykyään paskabändi. Livenä varmaan edelleen loistava, mutta ei levyjen kannalta. Jeah, Seint Änkeri on arvostettu levy ja sitä myytiin vitusti, mutta kun tietää mitä Metallica on tehnyt ja ollut 80-luvulla, ei voi kuin pudistella päätään. Some On Kind Of Monster on tosi hyvä leffa, mutta mun mielestä on hitusen pellemäistä tehä leffa omista ongelmista. Kuten Eräs Herra nimeltä Tom Araya toteaa: "On minullakin ollut ongelmia alkoholin kanssa, mutta en sentään elokuvaa tehnyt." En tiedä menikö lause ihan noin, mutta jotakuinkin.
Edellinen teksti tiivistettynä: 80-luvulla paras bändi ikinä, nykyään silkkaa paskaa.

-
- Tuhlaajapoika
Metallican tuotanto Kill 'Em Allista ...And Justice for Alliin ja kenties vielä Black Albumiinkin on kyllä uskomaton kovaa tavaraa, pelkkää timanttia, ja bändi ainakin dvd:iden perusteella on ollut livenäkin todella kova, itse omistan Cunning Stuntsin sekä S&M:n ja hehkutuksien perusteella pitäisi Live Shitiinkin investoida. Mutta...
Näiden live-pätkien perusteella mitä metallica.comista on voinut katsoa 'Tallican viimeisimmältä rundilta Rollarien kanssa täytyy todeta, että ei hirvittävän houkuttelevalta bändin nykyinen tuotanto/live-kunto tunnu. Kirk Hammett on edelleen uskomaton kitaristi, ja osaa Hetfieldkin toki soittaa, mutta Trujillon koikkelehtiminen lavalla ja Hetfieldin lauluääni, ei ei. Mutta silti, jos 'Tallica Suomeen saapuu niin yritän mahdollisuuksieni mukaan päästä paikalle, on bändi minulle kuitenkin nykyään sen verran iso juttu.
Näiden live-pätkien perusteella mitä metallica.comista on voinut katsoa 'Tallican viimeisimmältä rundilta Rollarien kanssa täytyy todeta, että ei hirvittävän houkuttelevalta bändin nykyinen tuotanto/live-kunto tunnu. Kirk Hammett on edelleen uskomaton kitaristi, ja osaa Hetfieldkin toki soittaa, mutta Trujillon koikkelehtiminen lavalla ja Hetfieldin lauluääni, ei ei. Mutta silti, jos 'Tallica Suomeen saapuu niin yritän mahdollisuuksieni mukaan päästä paikalle, on bändi minulle kuitenkin nykyään sen verran iso juttu.
Kumma juttu, omasta mielestäni Hetfield on huomattavasti parempi kitaristi. Vaikeahan noita on verrata, mutta Hammetin soolot ovat mielestäni useimmiten mielikuvituksettomia tiluliluja, kun taas Hetifeldin harmittavan harvinaisissa sooloissa tuntuu olevan aina joku idea. Hetfieldin vahvuus on kuitenkin riffeissä, niiden tekemisessä ja soiton varmuudessa. Hammett puolestaan on paljon epävarmemman tuntuinen.The_Air_Raid_Siren wrote:Kirk Hammett on edelleen uskomaton kitaristi, ja osaa Hetfieldkin toki soittaa
Ja Hetfield on toki lavakarisman herra.
-
- Roudari
-
- Tuhlaajapoika
No ehkä tuo uskomaton oli hieman liioittelua, mutta kyllä Hammett mielestäni silti erittäin hyvä kitaristi on. Hetfield on hyvä komppikitaristi ja riffit ovat loistavia, mutta harmillisen vähän hän tosiaan vääntää niitä sooloja. Sen takia lähinnä pidän Hammettista enemmän, koska on enemmän soolokitaristi. Kyllä Hammettilta löytyy paljon todella hyviä sooloja, vaikka joukkoon sitten mahtuisi näitä "mielikuvituksettomia tilulilu-soolojakin".
-
- Azazel
Asiaa puhuttiin Jamesista. Kirk on kevyt-tatsinen soittaja, hirveän nopeaa puuroa nykyään ja valitettavankin epäselvää ollut pidempään. James ei ole pettänyt ikinä, Kirkin ollessa "varovaisempi" soittaja on Hetfield armoton runttaaja, jonka downstroke on jumalallista. Kiitollinen saan olla Hetille siitä että Metallicaa fanittaessa opettelin kunnolla downstrokea kitaralla ja taito on vieläkin jäljellä.
Hetfield oikeastaan sai suurimmaksi osaksi minut aloittamaan kitaran soittamisen tässä pari kuukautta sitten. Sitä ennen tuli hakattua rumpuja.
Hammettin soolot ei ole minuakaan paljoa hetkauttanut. Ainoat mitkä nyt säväyttää on Ride The Lightning, Fade To Black (James kyllä auttoi tämän soolon tekemisessä) ja The Shortest Straw.
Metallican kitarasointi toimi täydellisesti kun sitä hoiti kaksikko Hetfield/Mustaine. Hetfield hoiti kompin ja Mustaine tilluttelut.
Hammettin soolot ei ole minuakaan paljoa hetkauttanut. Ainoat mitkä nyt säväyttää on Ride The Lightning, Fade To Black (James kyllä auttoi tämän soolon tekemisessä) ja The Shortest Straw.
Metallican kitarasointi toimi täydellisesti kun sitä hoiti kaksikko Hetfield/Mustaine. Hetfield hoiti kompin ja Mustaine tilluttelut.
GLAM stands for Gay LA Metal. I mean, if you have to dress up like a chick on stage to get people comin to check you out, you gotta ask yourself. First, you got unsolved issues. Second off, is your music really that good? -Dave Mustaine
Kyllä, olen aivan samaa mieltä. Tuon ensimmäisen levyn soolot ovat mahtavia, mutta muissa levyissä eivät soolot ainakaan minua, ole mitenkään liikuttaneet.Loveri wrote: Metallican kitarasointi toimi täydellisesti kun sitä hoiti kaksikko Hetfield/Mustaine. Hetfield hoiti kompin ja Mustaine tilluttelut.
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
-
- Tuhlaajapoika
Olisi muuten musiikillisesti aika loistava parivaljakko jos James ja Mega-Dave mahtuisivat vielä samalle lavalle ja samaan bändiin, mutta jos Davea ei olisi potkittu pois 'Tallicasta olisi Megadeth jäänyt syntymättä. En kuitenkaan pyörrä mihinkään mielipidettäni siitä että Hammett on hyvä kitaristi, eli ehkä parempi näin. Tosin eihän sitä tiedä kuinka uskomattomia Metallica olisi saanut aikaan jos Mustainea ei olisi potkittu pois ja Burton olisi selvinnyt hengissä, tai vaikkapa kokoonpanolla Hetfield-Mustaine-Newsted-Ulrichkin.Loveri wrote:Metallican kitarasointi toimi täydellisesti kun sitä hoiti kaksikko Hetfield/Mustaine. Hetfield hoiti kompin ja Mustaine tilluttelut.
Tämähän nyt on aika turhaa spekulointia. Sitäpaitsi mitä minä olen ymmärtänyt Mustaine on Larsiakin suurempi kusipää, joten en tiedä miten herrojen kemiat olisivat toimineet pidemmän päälle.The_Air_Raid_Siren wrote:Tosin eihän sitä tiedä kuinka uskomattomia Metallica olisi saanut aikaan jos Mustainea ei olisi potkittu pois ja Burton olisi selvinnyt hengissä, tai vaikkapa kokoonpanolla Hetfield-Mustaine-Newsted-Ulrichkin.

Omasta mielestäni Hammet on loistava kitaristi. Hänen tiluttelunsa saivat minut innostumaan kitarasooloista. Ja loistavia sooloja, joissa on mielestäni myös ideaa, löytyy ainakin Onesta, Master Of Puppetsista, Fade To Blackista ja To Live Is To Diesta. Kyllähän se Kirkillä toisinaan menee siihen älyttömään tilutteluun, mutta silloin ei voi kuin hämmästellä kaverin sorminopeutta.
Metallica on, ja tulee aina olemaan, minulle "se bändi". Iron Maiden on kyllä viime aikoina taistellut kovasti ykkösbändin asemasta, mutta Metallica sai minut innostumaan hevistä. Until It Sleeps, Nothing Else Matters, Enter Sandman... Nämä kappaleet avasivat silmäni ja saivat minut tajuamaan kuinka hienoa musiikkia hevi on.
Ja sitten kun sain joululahjaksi Ride The Lightningin ja Master Of Puppetsin ei paluuta enää ollut. Upeita levyjä molemmat, varsinkin Ride The Lightning jota pidän koko bändin parhaimpana. Harmi vain, että Cliff Burton kuoli. Siinä oli mies, joka osasi käsitellä bassoa.

Last edited by Viper on Wed Dec 21, 2005 20:44, edited 5 times in total.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector