Somewhere Back In Time Tour 2008
Moderator: The Killer Krew
TÄYTYY OTTAA HUOMIOON, ETTÄ TÄLLÄKIN FOORUMILLA ON SELLAISIAKIN HENKILÖITÄ JOTKA EIVÄT OLE NÄHNEET MAIDENIA VIELÄ KERTAAKAAN LIVENÄ. OTETAAN SE CAPS LOCKI VÄLILLÄ POIS NIIN ON HIUKAN MUKAVAMAPI LUKEA NIITÄ VIESTEJÄ.
Tottakai itsekkin toivon vaihtelua settiin, mutta kuka oikeasti uskoo siihen että kaikki "pakolliset" biisit tiputetaan ensimmäistä kertaa Maidenin uransa aikana setistä pois? Mielummin kuulisin jälleenkerran kaikki "pakolliset" biisit ja ne 20 muuta mitä en ole vielä kuullut eikä Maiden livenä soittanutkaan. Pointti on ehkä siinä, että Maiden haluaa tietyllä tavalla mielyttää vanhoja faneja ja uusia yhtä paljon? Miten ilmenee setissä? Early Days kiertueet, Charlotte the Harlot ja pari muuta jymy-ylläriä nähtiin setissä tänä vuonna. Toivottavasti saadaan pari super-ylläriä tulevalle Early Days kakkoselle?
Tottakai itsekkin toivon vaihtelua settiin, mutta kuka oikeasti uskoo siihen että kaikki "pakolliset" biisit tiputetaan ensimmäistä kertaa Maidenin uransa aikana setistä pois? Mielummin kuulisin jälleenkerran kaikki "pakolliset" biisit ja ne 20 muuta mitä en ole vielä kuullut eikä Maiden livenä soittanutkaan. Pointti on ehkä siinä, että Maiden haluaa tietyllä tavalla mielyttää vanhoja faneja ja uusia yhtä paljon? Miten ilmenee setissä? Early Days kiertueet, Charlotte the Harlot ja pari muuta jymy-ylläriä nähtiin setissä tänä vuonna. Toivottavasti saadaan pari super-ylläriä tulevalle Early Days kakkoselle?
-
- Hell Rat
-
- Kundalini
Tuota puollan täysin. Minua ei haittaa pätkän vertaa jos uuden levyn kiertueella vetävät nuo itsestäänselvyydet, mutta jos esimerkiksi tältä history pt.2 kiertueelta jätetään Infinite Dreams pois että voidaan soittaa Run To The Hills, niin aika pettynyt olen.Kyllä näiltä early days/golden era kiertueilta voisi pudottaa kaikki itsestäänselvyydet pois. Levykiertueilla soittakoon muutaman standardin.
Sen verran riskiä pojat voisivat tietysti ottaa, että soittaisivat esimerkiksi seuraavan levyn kiertueella Killersin Wrathchildin tilalta, yms. Sellainen settilista kuten maiden englandilla on, ei olis yhtään hullumpi (tietysti 7th sonin biisit vaihdettuna uuden levyn biiseihin).
-
- Hell Rat
-
- Azazel
-
- Sateentekijä
^^Ajatuksena biisi oli hyvä, toteutus nyt mitä oli...
Mutta ei sitä voi oikein verrata noihin biiseihin. Paremminkin voisi kysyä, että Can I Play With Madness/Wrathchild vai jokin noista mainitsemistasi?
Toivottavasti Maiden ottaa edelleenkin jonkin Blaze-ajan biisin(miksei kaksikin, tyyliin RiR) settinsä.
Mutta tähän aiheeseen viitaten, toivoisin itsekin, ettei noita puhkisoitettuja kipaleita soitettaisi kuin ihan se muutama, IM ja Hallowed jos nyt pakko on ottaa jotain.
Mutta ei sitä voi oikein verrata noihin biiseihin. Paremminkin voisi kysyä, että Can I Play With Madness/Wrathchild vai jokin noista mainitsemistasi?
Toivottavasti Maiden ottaa edelleenkin jonkin Blaze-ajan biisin(miksei kaksikin, tyyliin RiR) settinsä.
Mutta tähän aiheeseen viitaten, toivoisin itsekin, ettei noita puhkisoitettuja kipaleita soitettaisi kuin ihan se muutama, IM ja Hallowed jos nyt pakko on ottaa jotain.
Ehkäpä ei, mutta eikös tuo ole juuri sitä vaihtelua ja harvinaisempaa osastoa, mitä niin ahkerasti peräänkuulutit ? Ja kyllä meikäläiselle ainakin kelpasi se LOTF ihan mainiosti, kun en ole sitä Virtual XI -kiertueen jälkeen livenä kuullut.MaidenManutd wrote:Käsi pystyyn kuka esimerkiksi on sitä mieltä että dance kiertueella soitettu
lord of the flies oli parempi valinta settiin kuin esim. aces high,flight of icarus,
wasted years,stranger in a strange land,to tame a land...näin muutamia mainitakseni.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Hell Rat
-
- Sateentekijä
^No tuo on sitten ihan omasta itsestä kiinni jos Blaze-eran biisit eivät kiinnosta. Ei sitä silti tarvitse tuputtaa muille, ja muutenkin oli ihan mielenkiintoista kuulla Brucen versio biisistä. Ne kun ovat osittain hyvinkin erilaisia tunnelmaltaan Brucen ja Blazen äänien erilaisuuden tähden.
Itsekin kyllä tuputan tässä omaa mielipidettäni, mutta kyllä minä LOTF:n mieluummin setissä kuulen kuin esim. Ganglandin.
Itsekin kyllä tuputan tässä omaa mielipidettäni, mutta kyllä minä LOTF:n mieluummin setissä kuulen kuin esim. Ganglandin.
Hmmm... Varmaan soittavat ainakin nuo lihavoidut, kun niitä ei viime kesänäkään kuultu....MaidenManutd wrote:Golden Era tourin unelmasetti meikäläisen makuun olisi seuraava:
Intro(sir winston)
Aces high
Sea of madness
revelations
flight of icarus
22 acacia avenue
the clairvoyant
die with your boots on
rime of the ancient mariner
wasted years
stranger in a strange land
trooper
caught somewhere in time
infinite dreams
7 son
the evil that men do
children of the damned
Sää taidatkin olla niitä kavereita jotka seisoo hallin perällä kädet puuskassa, naama norsunvitulla kiroten kun toi perkeleen käkkäräpää soitti nyt tuonkin soolon väärin. Pakko myöntää että olen ollut joka keikalla niin täpinöissäni että en ole edes kiinnittänyt huomiota siihen, soittaako Gers nyt soolon juuri niin kuin Smith levyllä. Nauti nyt hyvä mies näistä viimeisistä keikoista. Ei niitä kovin montaa enää tule....MaidenManutd wrote: Janick "keskinkertaisuus" gersin jättäisin myös kiertueelta kotiin turhaan
sotkemasta murray/smith hienoja kitarakuvioita.
jossain c.somewhere in time biisissä ei todellakaan kaivattaisi gersiä sotkemassa.
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
^^^Mikäs vitun sikaosasto se on? Mikään ei kelpaa. Ihan sama miten tekee.
No joo joo... Ohan se jo käyny selväks, että herra vihaa Blazen aikaista matskua ja mikäs siinä. Mutta jos ei Ykstoistaselta, niin minä ainakin soisin kuulevani X-Factor matskua edelleen albumikiertueilla, edes sen yhden ainoan biisin. Levy kun kuitenkin on viiden parhaan Maiden albumin joukossa minun kirjoissani.
Olen vissiin ainoa, joka on tyytyväinen kunhan soittavat ja mielellään vielä hyvin. Se nyt vaan on niin, että kun yhdelle kumarrat, niin toiselle näytät persettä.
Ja veikkaan, että niiden harvinaisuuksien kanssa Harris on tietoisesti vähän varovainen, kun hän varmasti tietää, miten laaja-alainen bändin fanikunta on. Nuorista vanhoihin ja pitkätukista pukumiehiin... Noin kärjistetysti.
Enkä minä usko, että suurin osa faneista kuitenkaan on ihan niin fanaattisia kuin esim. tämän laudan porukka
Fear Of The Dark kalabaliikki tällä kesän kiertueella, anyone?
Jokaiselle jotain, IMHO.
No joo joo... Ohan se jo käyny selväks, että herra vihaa Blazen aikaista matskua ja mikäs siinä. Mutta jos ei Ykstoistaselta, niin minä ainakin soisin kuulevani X-Factor matskua edelleen albumikiertueilla, edes sen yhden ainoan biisin. Levy kun kuitenkin on viiden parhaan Maiden albumin joukossa minun kirjoissani.
Olen vissiin ainoa, joka on tyytyväinen kunhan soittavat ja mielellään vielä hyvin. Se nyt vaan on niin, että kun yhdelle kumarrat, niin toiselle näytät persettä.
Ja veikkaan, että niiden harvinaisuuksien kanssa Harris on tietoisesti vähän varovainen, kun hän varmasti tietää, miten laaja-alainen bändin fanikunta on. Nuorista vanhoihin ja pitkätukista pukumiehiin... Noin kärjistetysti.
Enkä minä usko, että suurin osa faneista kuitenkaan on ihan niin fanaattisia kuin esim. tämän laudan porukka

Jokaiselle jotain, IMHO.
Missä
Missä on Antti Kaitainen
Missä on Antti Kaitainen
-
- Berserkki
Sää taidatkin olla niitä kavereita jotka seisoo hallin perällä kädet puuskassa, naama norsunvitulla kiroten kun toi perkeleen käkkäräpää soitti nyt tuonkin soolon väärin. Pakko myöntää että olen ollut joka keikalla niin täpinöissäni että en ole edes kiinnittänyt huomiota siihen, soittaako Gers nyt soolon juuri niin kuin Smith levyllä. Nauti nyt hyvä mies näistä viimeisistä keikoista. Ei niitä kovin montaa enää tule....[/quote]MaidenManutd wrote: Janick "keskinkertaisuus" gersin jättäisin myös kiertueelta kotiin turhaan
sotkemasta murray/smith hienoja kitarakuvioita.
jossain c.somewhere in time biisissä ei todellakaan kaivattaisi gersiä sotkemassa.
Just näin! Vittu alkaa niin saatanallisesti ottaa aivosta, että Gers soittaa kaiken väärin ja ym. Ei Kerssi edes soita todellakaan jokaista sooloa väärin. Vittu ärsyttää, että voi saatana pitääkö nyt Gers sitä kynnen päätä oikealla kohdalla. Lähtisit hemmetti Siperiaan edes hetkeksi miettimään, että onko Gerssissä noin paljon muka valittamista, että ei saisi edes olla keikalla soittamassa hienosti ja VIIHDYTTÄMÄSSÄ loistavaa yleisöä!
SAVE_US.ETG 

-
- Hell Rat
Älkää pojat vetäkö herneitä nenään.
Jokaisella Maiden (10) keikalla olen ollut jäällä/ruoholla.
Melko edestä minu on aina löytänyt hiestä märkänä.
Jokainen maiden keikka ollut helvetin hyvä. Tottakai tälläinen vanhankaartin
maiden fani haluaisi kuulla niitä vanhempia vähemmän soitettujakin biisejä.
ja ne 2 blazen aikaista levyä nyt vaan sattuvat olemaan mielestäni surkeita.
en todellakaan seuraa soittaako janick oikein vai väärin.(tuskin janickin kitara on edes
pistetty styrkkariin) mielstäni keikalla ei voi soittaa väärin. livenä musan ei tarvitse tulla samalla tavalla kuin levyllä. jos joku ei pidä virheistä voi kuunnella dire straitsia tai genesistä.
Tää on pojat vapaata keskustelua. Itse olen kuunnellut Maidenia sieltä 80-luvun ihan
alusta alkaen ja bändi on aina ollut ehdoton ykkös suosikkini.
Tällä iällä asioihin osaa vain suhtautua välillä kriittisestikin eikä pelkästään
teinifanin innolla jolle kaikki on superia.
en todellakaan seuraa soittaako janick oikein vai väärin.(tuskin janickin kitara on edes
pistetty styrkkariin) mielstäni keikalla ei voi soittaa väärin. livenä musan ei tarvitse tulla samalla tavalla kuin levyllä. jos joku ei pidä virheistä voi kuunnella dire straitsia tai genesistä.
Tää on pojat vapaata keskustelua. Itse olen kuunnellut Maidenia sieltä 80-luvun ihan
Tällä iällä asioihin osaa vain suhtautua välillä kriittisestikin eikä pelkästään
-
- Berserkki
Perkele minä en ole edes vielä teiniMaidenManutd wrote:Älkää pojat vetäkö herneitä nenään.

PS: Itsekin osaan olla kriittinen
SAVE_US.ETG 

-
- Sateentekijä
Joku ihmeen fiksaatio sinulla ainakin on todistella että olet ollut pitkään Maiden-fani.
Sitä paitsi eikös juuri tuossa Caught Somewhere in Timessa käytetä introssa kolmea kitaraa? Kun on se "riffi" ja tuplamelodia? Jos siinä ei sitten käytetä syntikkaa...
Ei sinne keikalle kukaan ole sinua pakottamassa, jos haluat kriittisesti suhtautua. Minä ainakin menen katsomaan mielelläni kolmen kitaristin Maidenia, jossa jokainen kyllä ansaitsee paikkansa minun Maidenissa.
Sitä paitsi eikös juuri tuossa Caught Somewhere in Timessa käytetä introssa kolmea kitaraa? Kun on se "riffi" ja tuplamelodia? Jos siinä ei sitten käytetä syntikkaa...
Ei sinne keikalle kukaan ole sinua pakottamassa, jos haluat kriittisesti suhtautua. Minä ainakin menen katsomaan mielelläni kolmen kitaristin Maidenia, jossa jokainen kyllä ansaitsee paikkansa minun Maidenissa.
Kymmenen vuotta jäljessä tullaan, eli ei tässä teinifanin innolla mennä. Lähinnä yritän olla realisti. Kyllähän minäkin ne Rimet ja Seventh Sonit haluaisin livenä kuulla, mutta bändiä on tosiaan tullut sen verran seurattua, että en uskalla odottaa tältä Golden Years kiertueelta kuin korkeintaan paria harvemmin soitettua biisiä.MaidenManutd wrote:Tää on pojat vapaata keskustelua. Itse olen kuunnellut Maidenia sieltä 80-luvun ihan
Ja aihetta vielä sivuuttaen. Uskon kuitenkin että tämä systeemi jossa jokaisen kiertueen settilista rakennetaan uusimman levyn materiaalin perusteella, vanhoja hittejä sekaan sirotellen; on tehnyt Maidenista sen mitä se tänä päivänä on. Jos bändi olisi jämähtänyt 80-luvun lopulla soittamaan pelkästään vanhoja hittejään, ei Fear of the Darkin ja Clansmanin kaltaisia liveklassikoita olisi koskaan syntynyt.
Ja mitä noihin kahteen Blaze levyyn tulee, niin kannattaa niille antaa mahdollisuus. Vaikkei laulu miellyttäisi, niin musiikki on ehtaa Maidenia!
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
-
- Hell Rat
No juu,mitäs tuosta.
ei tuo janick pahemmin häirinnyt ennen Adrianin takaisin tuloa.
Kyse on ehkä enempi siitä että 3 kitaristia on vähän liikaa ja kun adrian ja dave nyt sattumaan olemaan se legendaarisin maiden kitarapartio.
nyt tuntuu vähän siltä että gersille on jäänyt se pelleilijän rooli lavalla.
silloin kun oli 2 kitaraa niin gers joutui enemmän keskittymään siihen soittopuoleenkin.
enkä tarkoita sitä että pitää soittaa nuotilleen sama kuin levyllä vaan että nyt janick
lähinnä keskittyy vain heittelemään sitä kitaraa kaulan ympäri.
ei tuo janick pahemmin häirinnyt ennen Adrianin takaisin tuloa.
Kyse on ehkä enempi siitä että 3 kitaristia on vähän liikaa ja kun adrian ja dave nyt sattumaan olemaan se legendaarisin maiden kitarapartio.
nyt tuntuu vähän siltä että gersille on jäänyt se pelleilijän rooli lavalla.
silloin kun oli 2 kitaraa niin gers joutui enemmän keskittymään siihen soittopuoleenkin.
enkä tarkoita sitä että pitää soittaa nuotilleen sama kuin levyllä vaan että nyt janick
lähinnä keskittyy vain heittelemään sitä kitaraa kaulan ympäri.
-
- Sateentekijä
Menee kyllä aivan off-topiciksi, mutta tässä on pakko komppailla. Tämä MaidenManutd kovin valitteli jossain ketjussa, että miten Harris on päästänyt sellaisia biisejä läpi. Nehän ovat sävellyksinä yksiä Maidenin parhaita! Ja etenkin se tunnelma mikä biiseissä on.urho47 wrote:Vaikkei laulu miellyttäisi, niin musiikki on ehtaa Maidenia!
Edelleenkin, minusta on hemmetin hyvä, että siellä joku pistää showta pystyyn lavalla.
Vittu mitä skeidaa taas, ei voi muuta sanoa
Gers sitä, Gers tätä...
Olkaa nyt dissailijat iloisia siitä että Maiden kiertää vielä, että Maiden tekee edelleen LOISTAVAA musiikkia, että tämä kaupallisuus ei ole vielä (täysin) vienyt Maidenia, vaikka välillä siltä tuntuukin näitä Early Days sun muita julkaistaessa.
Ymmärrän sen jotenkuten, että Gersin sooloilut häiritsevät joitakin Live-tallenteilla, mutta kun livenä Maidenia todistetaan niin ei kannata ottaa asennetta "Gers veti taas ihan vituilleen tän soolon"
Mun mielestä on ainakin hyvä, että Maidenilla on yksi erilainen kitaristi, Gers tuo Maideniin hienon lisän, jonka dissaamista en voi käsittää. Ainakin itse luulen, että Maiden ei olisi enää tällaisessa iskussa jos kultainen kokoonpano olisi palannut yhteen ilman Jannea, sillä Gers on säveltänyt, tai ainakin ollut mukana säveltämässä sellaisia napakymppejä että ilman niitä Brave New World ja Dance Of Death olisivat samaa tasoa kuin monen vielä nykyään kiertävän vanhan bändin nykyteokset, eli malko surkeita.
Hail Maiden

Gers sitä, Gers tätä...
Olkaa nyt dissailijat iloisia siitä että Maiden kiertää vielä, että Maiden tekee edelleen LOISTAVAA musiikkia, että tämä kaupallisuus ei ole vielä (täysin) vienyt Maidenia, vaikka välillä siltä tuntuukin näitä Early Days sun muita julkaistaessa.
Ymmärrän sen jotenkuten, että Gersin sooloilut häiritsevät joitakin Live-tallenteilla, mutta kun livenä Maidenia todistetaan niin ei kannata ottaa asennetta "Gers veti taas ihan vituilleen tän soolon"
Mun mielestä on ainakin hyvä, että Maidenilla on yksi erilainen kitaristi, Gers tuo Maideniin hienon lisän, jonka dissaamista en voi käsittää. Ainakin itse luulen, että Maiden ei olisi enää tällaisessa iskussa jos kultainen kokoonpano olisi palannut yhteen ilman Jannea, sillä Gers on säveltänyt, tai ainakin ollut mukana säveltämässä sellaisia napakymppejä että ilman niitä Brave New World ja Dance Of Death olisivat samaa tasoa kuin monen vielä nykyään kiertävän vanhan bändin nykyteokset, eli malko surkeita.
Hail Maiden

Half Lives... Eat But Never Kill
-
- Taka-ampuja
-
- Rautaneito IRC Crew
Vähän ohi aihion, mutta itse Dave Murray on päästänyt suustaan, notta "kaikki maidenin biisit sisältävät vähintään kolme (3) kitaraa päällekkäin studio levyillä." Tämän sanonut jossain Re-unionin haastatteluissa.darealjyra wrote:Sitä paitsi eikös juuri tuossa Caught Somewhere in Timessa käytetä introssa kolmea kitaraa? Kun on se "riffi" ja tuplamelodia? Jos siinä ei sitten käytetä syntikkaa...
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
-
- Sateentekijä
^Kyllähän minä tuon muistin, mutta tuohon CSIT:ä käytin esimerkkinä.
En nyt äkkiseltään muista että missä ketjussa tästä kolmen kitaran käytöstä studiolevyillä jo puhuttiin, mutta käytettiinkö sitä kolmatta tukemassa riffiä vai? Muuten kai livenä olisi kuulostanut oudolta jos kitaramelodiasta toinen kitara puuttuu kokonaan?
En nyt äkkiseltään muista että missä ketjussa tästä kolmen kitaran käytöstä studiolevyillä jo puhuttiin, mutta käytettiinkö sitä kolmatta tukemassa riffiä vai? Muuten kai livenä olisi kuulostanut oudolta jos kitaramelodiasta toinen kitara puuttuu kokonaan?
-
- Hell Rat
tarkoitin että 3 kitaristia lavalla on turhaa.
Tottakai studiossa vedetään useampiakin kitaroita päällekkäin.
Brave ja dance ovat loistavia levyjä.
Cd aikakaudella levyjen tason laskeminen yleisesti bändillä kuin bändillä johtuu
myös varmaan aika paljon siitä että kaikki tunkevat cd levylle mahdollisimman paljon tavaraa kun sinne se 80 minuuttia mahtuu.
vinyyliaikana pistettiin se 40 min levylle ja se oli siinä.
ei täytebiisejä.
x-factor levyllä on just se ongelma että biisit on venytetty ihan överiksi.
monissa biiseissä hyviä kohtia mutta jotenkin väkisin pidennetyn oloisia
Tottakai studiossa vedetään useampiakin kitaroita päällekkäin.
Brave ja dance ovat loistavia levyjä.
Cd aikakaudella levyjen tason laskeminen yleisesti bändillä kuin bändillä johtuu
myös varmaan aika paljon siitä että kaikki tunkevat cd levylle mahdollisimman paljon tavaraa kun sinne se 80 minuuttia mahtuu.
vinyyliaikana pistettiin se 40 min levylle ja se oli siinä.
ei täytebiisejä.
x-factor levyllä on just se ongelma että biisit on venytetty ihan överiksi.
monissa biiseissä hyviä kohtia mutta jotenkin väkisin pidennetyn oloisia
-
- Hell Rat
[quote="darealjyra"]Joku ihmeen fiksaatio sinulla ainakin on todistella että olet ollut pitkään Maiden-fani.
sorry jos niin käsitit, kyse ei ole siitä vaan pointtini on että useamman kerran bändin nähneet ja alkupään fanit ehkä haluaisivat kuulla muutakin kuin ne samat sanctuaryt,
hallowed,wratchildit.
Maidenilla nyt sattuu olemaan niin perkeleesti sitä hyvää tavaraa mistä valita enkä
ymmärrä miksi esim. ACES HIGH,FLIGHT OF ICARUS,KILLERS,TO TAME A LAND...
jätetään soittamatta yleensä.
Joku täällä ehdottikin loistavasti wratchildin vaihtamista killersiin.
sorry jos niin käsitit, kyse ei ole siitä vaan pointtini on että useamman kerran bändin nähneet ja alkupään fanit ehkä haluaisivat kuulla muutakin kuin ne samat sanctuaryt,
hallowed,wratchildit.
Maidenilla nyt sattuu olemaan niin perkeleesti sitä hyvää tavaraa mistä valita enkä
ymmärrä miksi esim. ACES HIGH,FLIGHT OF ICARUS,KILLERS,TO TAME A LAND...
jätetään soittamatta yleensä.
Joku täällä ehdottikin loistavasti wratchildin vaihtamista killersiin.