Maiden live-esiintyminen:Kaipaatko muutosta livesovituksiin?
Moderator: The Killer Krew
-
- Roudari
Niin, mikäli käsitin Peken pointin oikein niin pitäiskö Maidenin muuttaa esim. Troopperi enemmän tuommoiseksi Sentenced tyyliseksi kaahaukseksi jne...
Jos näin niin voin suositella Metallicaa, tämä orkesteri ainakin muuttelee vanhoja biisejään jopa melko rankasti...
Oma mielipiteeni on aika samoilla linjoilla QazKFD:n kanssa. Enemmänkin voisi viljellä nuita ylläreitä. Jos nyt laittaisin oman toivomuslistan niin se näyttäisi jokseenkin tältä:
Iron Maiden: Strange World
Killers: Purgatory
TNOTB: The Prisoner
Piece Of Mind: Still Life
Powerslave: Flash Of The Blade
Somewhere In Time: Sea Of Madness, Deja-Vu
SOASS: Only The Good Die Young, Infinite Dreams
No Prayer: NPFTD, The Assassin, Run Silent Run Deep
Fear Of The Dark: Judas Be My Guide
X-Factor: Edge Of Darkness
Virtual: Educated Fool
Brave New World: The thin line between love&hate
Dance Of Death: Face In The Sand
...eli siis jo tässä olisi melkoinen lista jolta voisi valita aina vaikkapa pari kolme biisiä per ilta noin niinkusta "yllärivetoina". Mielipiteitä ihmiset!
EDIT
Jos näin niin voin suositella Metallicaa, tämä orkesteri ainakin muuttelee vanhoja biisejään jopa melko rankasti...
Oma mielipiteeni on aika samoilla linjoilla QazKFD:n kanssa. Enemmänkin voisi viljellä nuita ylläreitä. Jos nyt laittaisin oman toivomuslistan niin se näyttäisi jokseenkin tältä:
Iron Maiden: Strange World
Killers: Purgatory
TNOTB: The Prisoner
Piece Of Mind: Still Life
Powerslave: Flash Of The Blade
Somewhere In Time: Sea Of Madness, Deja-Vu
SOASS: Only The Good Die Young, Infinite Dreams
No Prayer: NPFTD, The Assassin, Run Silent Run Deep
Fear Of The Dark: Judas Be My Guide
X-Factor: Edge Of Darkness
Virtual: Educated Fool
Brave New World: The thin line between love&hate
Dance Of Death: Face In The Sand
...eli siis jo tässä olisi melkoinen lista jolta voisi valita aina vaikkapa pari kolme biisiä per ilta noin niinkusta "yllärivetoina". Mielipiteitä ihmiset!
EDIT
"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa"
-Seppo Räty, Barcelona 1992
-
- Kärpästen Herra
Ymmärsit ihan väärin... ja ei mitään toivesettilistoja tähän topiskiinBlack_Adder wrote:Niin, mikäli käsitin Peken pointin oikein niin pitäiskö Maidenin muuttaa esim. Troopperi enemmän tuommoiseksi Sentenced tyyliseksi kaahaukseksi jne...
EDIT

Into Iron Maiden Since 1983
-
- Roudari
Juups, nyt tuli pieni moka joo, myönnetään. Eipä tuossa kyllä mitään toivesettilistaa ollut vaan lähinnä semmoisia biisejä joita voisi esim. vetää yhden per keikka tai sitten tehdä jonkinmoisen medleyn. Tuon biiseihin lisäilyn kanssa pojat saisivat olla kuitenkin tarkkana, on olemassa kappaleita joihinka ei ehdottomasti mitään lisää, toisiin kuten mainitsemaasi Wrathchildiin se saattaisi jopa sopia.Peke wrote:Ymmärsit ihan väärin... ja ei mitään toivesettilistoja tähän topiskiinBlack_Adder wrote:Niin, mikäli käsitin Peken pointin oikein niin pitäiskö Maidenin muuttaa esim. Troopperi enemmän tuommoiseksi Sentenced tyyliseksi kaahaukseksi jne...
EDITLue nyt se mun avausposti, siinä on selitetty asia.
p.s. ...jonkinmoinen lääkitys ei liene Kustalle Myylle pahitteeksi
"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa"
Settilistoihin todellakin jotain pientä uudistusta, tietenkin en puhu nyt tästä kyseisestä viimeisimmästä kiertueesta vaan IM-keikoista yleensäkin.
Jotkut kappaleet kuten esimerkiksi nimikkokappale Iron Maiden ovat ehkä jo liiankin vakiotavaraa, mutta tavallaan voisi ehkä yrittää siirtää näitä pois ja tilalle jotain muuta.
Pidempiä sooloiluja mielestäni Maiden ei kaipaa livenä, mutta ehkä joissakin kappaleissa voisi olla muutaman tahdin pidemmät soolot. Että H ja Dave voisivat myös hieman lurittaa inprovisoidenkin...
Jotkut kappaleet kuten esimerkiksi nimikkokappale Iron Maiden ovat ehkä jo liiankin vakiotavaraa, mutta tavallaan voisi ehkä yrittää siirtää näitä pois ja tilalle jotain muuta.
Pidempiä sooloiluja mielestäni Maiden ei kaipaa livenä, mutta ehkä joissakin kappaleissa voisi olla muutaman tahdin pidemmät soolot. Että H ja Dave voisivat myös hieman lurittaa inprovisoidenkin...
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Sen verran unohdin ekaan viestiini kirjoittaa tässä lirpakkeessa, että jos Wrathchildia vielä vedetään keikalla ja se kestää sekunninkin yli kolme minuuttia, kävelee allekirjoittanut hallista ulosBlack_Adder wrote:Tuon biiseihin lisäilyn kanssa pojat saisivat olla kuitenkin tarkkana, on olemassa kappaleita joihinka ei ehdottomasti mitään lisää, toisiin kuten mainitsemaasi Wrathchildiin se saattaisi jopa sopia.

YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
-
- Kärpästen Herra
Tietty..... jou man.... sana on vapaa. Itse en puolen tunnin jameja maideniin kaipaa.KURRE wrote:Koita pysyä housuissasi, minulle "jamittelu" on jamittelua eikä mitään yhden nuotin pois jättämistä tai lisäämistä.Peke wrote:
Tämän "jamittelun" tietty ihmiset kaikki ymmärtää tavallaan... lukekaa sitten topiski alusta asti, niin ehkä tarkoittamani lähtökohta paremmin avautuu. Kommentoikaa silti vapaasti....
Olen vain tätä mieltä ja mielipiteeni pysyy...
Niin... en omasta mielestä kärjistä. En vaan löydä live-sovituksista isompia muutoksia näiden 22 vuoden kuuntelun aikana. Ehkä joku kokeneempi voi valaista hiemanQazKFD wrote:Kärjistettyähän tämäkin?Peke wrote: jos ainut livemuutos 25 vuoden aikan on flight of icaruksen temmon muutos, niin jotain säväreitä olis kiva saada.....
Kyllä biisien tempo ainakin, tietynlaisen asenteen ohella, on mennyt alhaisemmaksi alkuajoista jopa huomattavastikin.

-
- Crusader
No okei okei, eihän se nyt varsinaisesti kärjistämistä ollut, mutta sen pian kokee semmoiseksi mikäli on eri mieltä. Ja eri mieltä olen nimenomaan tuosta tempoasiasta, kun sanot, että ainoa muutos mitä on tarjottu on Flight of Icarusin tempo. Kappaleiden tempo livenä on laskenut vuodesta 1981 tai vaikkapa 1982 jossain tapauksissa radikaalistikin. Joidenkin mielestä ja etenkin kyseisten vuosilukujen valossa tämä saattaa vaikuttaa pieneltä (ehkä turhaltakin) viilaukselta, mutta ero on kuitenkin huomattavissa.Peke wrote: Niin... en omasta mielestä kärjistä. En vaan löydä live-sovituksista isompia muutoksia näiden 22 vuoden kuuntelun aikana. Ehkä joku kokeneempi voi valaista hiemanTarkoitatko, että tempo on mennyt hitaammaksi, joissain biiseissä? Ei se varmaan ole merkittävää live-sovituksien muutosta.
EDIT: Niin, ja se jäi vielä, että en yritä väittää, että enempää olisi kuuntelukokemusta, kyllähän 22 vuoden aikana ehtii jos jonkinlaiseen rokitteluun, mutta en silti aio vähätellä omia kuuntelukokemuksiani

YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
-
- Kärpästen Herra
^no olisit heti sanonnut ton kaiken
Tietty ihan ekoista levyistä ja niistä pubikeikoista on varmaan malttia tullut ja sen kautta "hidastumista".... Kiitos
äläkä perskele vähättele omaa juttua yhtään.... rinta kaarelle ja nose to the wind
Itse toivoisin vaan paljon enemmän muutosta sovituksiin kuin pieniä tempo-muutoksia.....

Tietty ihan ekoista levyistä ja niistä pubikeikoista on varmaan malttia tullut ja sen kautta "hidastumista".... Kiitos

äläkä perskele vähättele omaa juttua yhtään.... rinta kaarelle ja nose to the wind

Itse toivoisin vaan paljon enemmän muutosta sovituksiin kuin pieniä tempo-muutoksia.....
-
- Tuhlaajapoika
Nykyinen energinen ja suoraviivainen esiintyminen on rautaa, mutta yksi jamittelubiisi (kuten Drifter malliin Beast Over Hammersmith) olisi ihan hyvä lisä. Mitään medleytä en Maidenin haluaisi koskaan käyttävän, vaikka se joillakin bändeillä toimiikin.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Hyvä ja hyvä, mun mielestä tuonkaltaisen jamittelun pitäisi olla spontaania ja enemmän fiilispohjaista, ei Maidenin nykyisen (tai tuolloisen kaltaista), että huudatukset ja lämmitellyt tehdään lähes kellontarkasti.The_Air_Raid_Siren wrote:Nykyinen energinen ja suoraviivainen esiintyminen on rautaa, mutta yksi jamittelubiisi (kuten Drifter malliin Beast Over Hammersmith) olisi ihan hyvä lisä.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
-
- Tuhlaajapoika
Hmmm. Totta tuokin. Tuollaisilla jamitteluilla nyt ei minulle hirveästi ole merkitystä, mutta nämä Brucen revittelyt kuten tuo BOH Drifterin alkuhuuto olisivat mukavaa kuultavaa enemmissä määrinkin.QazKFD wrote:Hyvä ja hyvä, mun mielestä tuonkaltaisen jamittelun pitäisi olla spontaania ja enemmän fiilispohjaista, ei Maidenin nykyisen (tai tuolloisen kaltaista), että huudatukset ja lämmitellyt tehdään lähes kellontarkasti.The_Air_Raid_Siren wrote:Nykyinen energinen ja suoraviivainen esiintyminen on rautaa, mutta yksi jamittelubiisi (kuten Drifter malliin Beast Over Hammersmith) olisi ihan hyvä lisä.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
-
- Taka-ampuja
Ei medleytouhua Maideniin meikäukkolon mielestä. Vähän samoilla linjoilla olen kun Asa ja kumppanit, että nykyhomma on se maidenin homma, vaikuttaa aina olleenkin.
Toisaalta olen kyllä semmoisen kannalla, että soitettaisiin vaikka Drifterissä pienet jamisessiot siihen loppuun. Luulemma että Bruce olisi tämmöisestä mielissään, ainakin tämmöisen kuvan herrasta olen saanut. Ei mitään purplemeininkiä, mutta kuitenkin olisi piristävää kuulla muitakin sooloja kun ne joita biiseissä vedetään. Improvisaatiota, suvantovaiheita, hillitympää kitarointia, pelkkää bassottelua... mutta vain yhdessä tahi kahdessa biisissä, eikä mitään yltiöpäistä paisuttelua.
Ja ne biisit pitäisi sitten valita huolella, ei mihinkään fear of the darkkiin tämmöinen sovellu. Alkupään rokimmat vedot kuten drifter ja running free tulevat mieleen omasta mielestäni soveliaista biiseistä tämmöiseen.
Toinen seikka mikä olisi mielestäni hienoa, olisi jos kolmella kitaralla vedettäisiin harmoniasooloja, vaikka esimerkiksi juuri tuommoisia walking in the aireja tahi semmoisia tunnettuja melodioita. Siihen sitten rummut messiin hetkeksi ja sitten homma loppuisi kuin seinään. Tämän jälkeen luonnollisesti ei pidettäisi mitään ihmeempiä taukoja, vaan heti perään lähtisi Number of the Beast tai joku muu hieman äkäisemmällä kitarariffillä lähtevä biisi. Saisi tuohonkin kulutettuun klassikkoon enemmän eloa...
Toisaalta olen kyllä semmoisen kannalla, että soitettaisiin vaikka Drifterissä pienet jamisessiot siihen loppuun. Luulemma että Bruce olisi tämmöisestä mielissään, ainakin tämmöisen kuvan herrasta olen saanut. Ei mitään purplemeininkiä, mutta kuitenkin olisi piristävää kuulla muitakin sooloja kun ne joita biiseissä vedetään. Improvisaatiota, suvantovaiheita, hillitympää kitarointia, pelkkää bassottelua... mutta vain yhdessä tahi kahdessa biisissä, eikä mitään yltiöpäistä paisuttelua.
Ja ne biisit pitäisi sitten valita huolella, ei mihinkään fear of the darkkiin tämmöinen sovellu. Alkupään rokimmat vedot kuten drifter ja running free tulevat mieleen omasta mielestäni soveliaista biiseistä tämmöiseen.
Toinen seikka mikä olisi mielestäni hienoa, olisi jos kolmella kitaralla vedettäisiin harmoniasooloja, vaikka esimerkiksi juuri tuommoisia walking in the aireja tahi semmoisia tunnettuja melodioita. Siihen sitten rummut messiin hetkeksi ja sitten homma loppuisi kuin seinään. Tämän jälkeen luonnollisesti ei pidettäisi mitään ihmeempiä taukoja, vaan heti perään lähtisi Number of the Beast tai joku muu hieman äkäisemmällä kitarariffillä lähtevä biisi. Saisi tuohonkin kulutettuun klassikkoon enemmän eloa...
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
-
- Kärpästen Herra
no nyt kuulostaa herkulliselta....... koskahan saadaan kuulla keikalla, pian varmaan ... eiköhän nämä viestimme mene suoraan Stevelle himaan Keinosen kautta, perskutarallaaIndianaJones wrote:

Longboats has been sighted, the evidence of war has begun.... finnish invasion to England
Omasta mielestäni aivan turha lähteä muuttamaan tyyliä. Ihan hyvä vaan että nuo kitarasoolot on jätetty suosiolla pois. Itse en ainakaan jaksais keikalla kuunnella/katso, kitarasooloa.
Nykyinen kelpaa mulle todella hyvin, joten toivottavasti pysyy tällaisena.
Nykyinen kelpaa mulle todella hyvin, joten toivottavasti pysyy tällaisena.
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
-
- Azazel
Pidetäänpäs se Adrian ihan vaan "Adrinattomana", nimittäin pyhäinhäväistys ei ole pikkurikos Adrianiin liittyen.Peke wrote:Kuuntelinpahan taasen huolella tuon SIT kiertueen kitarasoolo-osuuden missa Dave ja Adrina vetää yhdessä... on kaunista, loistavaa, herkkää, voimakasta, häikäisevaa ts silkkaa parhautta![]()
Kyllä varmaan toimisi tänäkin päivänä, sopivan lyhyenä tietyst.

Tuo soolo-osuus SIT-kiertueella todellakin toimii, mutta enempää kitarasooloilua en välitäkkään kuulla. Parhauttahan tuo on.
Yleensä en kumminkaan tue noita yhden instrumentin sooloiluja keikoilla, Cliven rumpusoolo Another Lifessa alkuaikoina oli aika puuduttava.
-
- Azazel