Sen verran oikaistava, että muistin tuossa aiemmin albumien järjestyksen väärin, joten Devil's Ground on se tasaisempi albumi itselleni, kun taas Black Sun ja Nuclear Fire ovat edustaneet jo pitkään Primal Fearin parhaimmistoa. Myöhemmin tänään näette muuttuivatko asetelmat, sillä nakkaan tässä pian esille arvioni Seven Sealsista.Iron Constable wrote:Alkuaikojen levyissä on vielä jotain sanomista, mutta en ole lainkaan samaa mieltä Akimanin kanssa viimeisten parin levyn suhteen. Kaksi viimeistä ainakin ovat olleet erittäin kovia lättyjä.
Primal Fear
Moderator: The Killer Krew
| http://www.inferno.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.imperiumi.net" onclick="window.open(this.href);return false; |
SEVEN SEALS ARVIOSSA
En ole itse sivuille muita aiempia Primal Fear albumeita arvioinut, joten on varmaan parempi selventää todella lyhyesti vertauskohtia niistä, jotta kukin voi saada käsityksen siitä, miten korkealle oikeastaan Seven Sealsin nyt Primal Fearin tuotannossa oikeastaan sijoitankaan. Itsehän olen ollut tähän mennessä sitä mieltä, että Primal Fear on tehnyt kaikin puolin tasaisen vankkaa jälkeä power/heavy-metallillaan, mutta se kirkkain ja terävin kärki on vielä jäänyt saksalaisten keihäästä teroittamatta. Tähän mennessä parhaat albumit ovat olleet omaan mieleeni Black Sun ja Nuclear Fire, jotka saisivat itseltäni arviossa 4/5, kun taas Primal Fear saisi tyytyä arvosanaan 3/5, jolloin Devil's Groundille ja Jaws of Deathille jäisi tältä väliltä pisteet 3½/5. Näin ollen asetan Seven Sealsin kaikkien näiden yläpuolelle, joten jos vain maut kohtaavat, tiedätte mitä odottaa omien ajatuksieni pohjilta.
En ole itse sivuille muita aiempia Primal Fear albumeita arvioinut, joten on varmaan parempi selventää todella lyhyesti vertauskohtia niistä, jotta kukin voi saada käsityksen siitä, miten korkealle oikeastaan Seven Sealsin nyt Primal Fearin tuotannossa oikeastaan sijoitankaan. Itsehän olen ollut tähän mennessä sitä mieltä, että Primal Fear on tehnyt kaikin puolin tasaisen vankkaa jälkeä power/heavy-metallillaan, mutta se kirkkain ja terävin kärki on vielä jäänyt saksalaisten keihäästä teroittamatta. Tähän mennessä parhaat albumit ovat olleet omaan mieleeni Black Sun ja Nuclear Fire, jotka saisivat itseltäni arviossa 4/5, kun taas Primal Fear saisi tyytyä arvosanaan 3/5, jolloin Devil's Groundille ja Jaws of Deathille jäisi tältä väliltä pisteet 3½/5. Näin ollen asetan Seven Sealsin kaikkien näiden yläpuolelle, joten jos vain maut kohtaavat, tiedätte mitä odottaa omien ajatuksieni pohjilta.
| http://www.inferno.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.imperiumi.net" onclick="window.open(this.href);return false; |
-
- Taka-ampuja
Kiitos hienosta ja kattavasta arvostelusta! Ajattelin, että eiköhän yksi levy riitä tältä bändiltä, mutta täytyy myöntää, että nyt kiinnostus Seven Sealsia kohtaan nousi huimasti. Voisin jopa harkita ostoa, on meinaan muuallakin webissä kovasti tätä uusinta kehuttu.
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Penetrating my balls!"
-
- Crusader
^Kyl mää ajattelin ton hankkia, jos kerran Akimanin mielestä Ralfkin edelleen petraa. Eihän sen pitäisi olla mahdollista, sen verran selvää jälkeä on tullut Gamma Rayn debyytistä alkaen. Pannaas jonoon joukon jatkoksi, nyt kun Maidenin dvd siirtyi, niin nousee pykälän ylemmäs 

Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- Taka-ampuja
poolrules, minkälaatuinen on tuon Seven Sealsin digipak? Siis kovakantinen kirjamalli tottakai, mutta onko nuo sivut kiinnitetty kunnolla vai repeääkö ne niin kuin Priestin uusimmassa. Kauheasti tekisi mieli pistää CDONista tilaukseen, mutta digipakit eivät usein ole olleet mieleeni.
On mullakin ongelmat
On mullakin ongelmat

"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Penetrating my balls!"
^Mun mielestä huomattavasti parempi laatuinen digipakki kuin tuo Priestin. Jos Masterplanin jompi kumpi levy on digipakkina tuttu, niin tuo on samanlainen. Helvetin hieno, mutta ainoa miinus on niissä se, että levy on siinä "pahvi pussissa". Saattaa tulla naarmuja kun rähmii sitä kotelosta ulos ja takaisin.
-
- Crusader
Kovaa settiä Ralffilta. Koskas ne kaupat aukesivatkaan ?Seven Sealsin laulusuorituksiini olenkin tämän takia erityisen tyytyväinen, sillä äänialani on nyt varmaankin laajempi kuin koskaan aiemmin, jolloin vokalisoinneista löytyy vähän kaikenlaista aina matalimmista tummuuksista korkeimpiin kirkkauksiin todella vaihtelevasti.
-
- Crusader
Kaikilla suosimillani nettisivuilla "Seven Seals" saa niin hyviä arvosteluja, että olihan se pakko sitten laittaa tilaukseen. Joko tässä heti tulisi kaataja uudelle Helloweenille
Tossa yhdet kommentit ->http://www.metal-reviews.com/opq/pf-ss.htm

-
- Kisälli
Tsekkaappas Requiemin Requiem Forever ja löysit kaatajan sekä Helloweenille, että Primal FearilleIron Constable wrote:Kaikilla suosimillani nettisivuilla "Seven Seals" saa niin hyviä arvosteluja, että olihan se pakko sitten laittaa tilaukseen. Joko tässä heti tulisi kaataja uudelle Helloweenille![]()

-
- Taka-ampuja
Mulla hyytyi tuon Seven Sealsin osto nyt täysin. Odottelen IC:n kommentteja ainakin ensin, sillä noiden kuuntelunäytteiden perusteella matsku on ihan hyvää muttei mitään mullistavampaa. Pukille voisin kyllä hieman vihjaista
NP: Primal Fear - Fight The Fire
Nannaa!

NP: Primal Fear - Fight The Fire
Nannaa!
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Penetrating my balls!"
-
- Crusader
^No odottele
Eka kerta lopuillaan. Hmmm, nam nam. Soitto toimii, sävellykset toimii, laulu toimii. Laulusta sen verran, että vaikka Ralf itseään kehaisikin, niin kyllä esim. Nuclear Firen suoritus ja etenkin laulun miksaus on paremmin minun makuuni. Nyt ei särjetä laseja ihan samalla tavalla, levy on rauhallisempi ja enemmän kallellaan perinteisen heavyn suuntaan, jotenkin on loitonnut ihan perinteisestä powerista. Ei ollenkaan huono juttu.
Sanoisin äkkiseltään, että Nuclear Firen vokaalisuoritus on niin hurja ilotulitus, ettei Ralf sitä ikinä ylitä, mutta tämä uusin on jotenkin "aikuisempi" ja rauhallisempi sekä vokaaleiltaan, että kappalemateriaaliltaan. Kitaroinnille täytyy antaa erikoismaininta, mahtavaa sormeilua kertakaikkiaan.
Tarkemmat kommentit jahka ehdin kuunnella enemmän, töitä on siihen malliin, että menee aikaa, mutta joskus.
Ekan kuuntelun perusteella väittäisin silti, että kyllä ISKÄ alkaa SOKERI sulaa kun tämän isket koneeseen.

Sanoisin äkkiseltään, että Nuclear Firen vokaalisuoritus on niin hurja ilotulitus, ettei Ralf sitä ikinä ylitä, mutta tämä uusin on jotenkin "aikuisempi" ja rauhallisempi sekä vokaaleiltaan, että kappalemateriaaliltaan. Kitaroinnille täytyy antaa erikoismaininta, mahtavaa sormeilua kertakaikkiaan.
Tarkemmat kommentit jahka ehdin kuunnella enemmän, töitä on siihen malliin, että menee aikaa, mutta joskus.
Ekan kuuntelun perusteella väittäisin silti, että kyllä ISKÄ alkaa SOKERI sulaa kun tämän isket koneeseen.
-
- Taka-ampuja
^Juu, kyllä mä tuon voisin hankkia. Saas nähdä nyt. Paikallisessa levykaupassa näin tuon digipak-version, ja se oli kyllä todella tyylikkään näköinen. Myös toteutus tuntui hyvin tehdyltä. Mun mielestä kuitenkin Primal Fearin juttu on ollut tuo "Painkiller-heavy" eikä uuden levyn perinteisempi ilmaisu välttämättä ole hyvä asia. Mutta ainakin harkintaan menee.
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Penetrating my balls!"
-
- Crusader
^Vielä otan tyyppejä ennenkuin menen nukkumaan, kai sitä jaksaa vetää 12 tunnin päivävuoron 5 tunnin unilla. Jo vain.
Sattanan TYYLIKÄS levy. Voiko hevi olla tyylikästä ? Tämä on. Kaikki tämän levyn n. 7 minuutin biisit ovat hiton komeita teoksia ( Diabolus, All For One, Question Of Honour), syvyyttä löytyy. Aloitusviisikko on vähän lyhyempiä ( paitsi eka 5½ min ) n. neljän minuutin rypistyksiä ja aivan ässiä kaikki. Tuo nimikappale Seven Seals on niin törkeän poppis, ettei mitään rajaa. Vaikkei se oikeasti olekaan. Olisko nyt vaan Primal Fearin Hearts On Fire, tai jotain. Varsinaisen levyn päättävä balladi on hyvä, mutta jotenkin tutun kuuloinen. Sävelkulun olen kuullut jossain ennenkin, vielä mä sen keksin.
Tuntuu vaativan kuuntelua, hyvä hyvä. Parin edellisen levyn hurjan agressiivinen ote on kuitenkin siirtynyt enemmän taustalle, antaen tilaa näkymykselle ja ihan oikeille sovituksellisille helmille. Silti, ei mikään nössö levy, kyllä tukka heiluisi jos sitä olisi ja päin näköä tulee muutamassa biisissä oikein huolella. Puheet pienestä uusiutumisesta ja tyylin muutoksesta eivät olleet turhia, ei pahaa sanaa.
Primal Fear yllättää, kehut mediassa eivät ole olleet turhia. Kymppikärkeen vuoden julkaisuissa. Aloituslevyä lukuunottamatta Primal Fearin julkaisujen suora alkaa olla todella kovaa tasoa.
Sattanan TYYLIKÄS levy. Voiko hevi olla tyylikästä ? Tämä on. Kaikki tämän levyn n. 7 minuutin biisit ovat hiton komeita teoksia ( Diabolus, All For One, Question Of Honour), syvyyttä löytyy. Aloitusviisikko on vähän lyhyempiä ( paitsi eka 5½ min ) n. neljän minuutin rypistyksiä ja aivan ässiä kaikki. Tuo nimikappale Seven Seals on niin törkeän poppis, ettei mitään rajaa. Vaikkei se oikeasti olekaan. Olisko nyt vaan Primal Fearin Hearts On Fire, tai jotain. Varsinaisen levyn päättävä balladi on hyvä, mutta jotenkin tutun kuuloinen. Sävelkulun olen kuullut jossain ennenkin, vielä mä sen keksin.
Tuntuu vaativan kuuntelua, hyvä hyvä. Parin edellisen levyn hurjan agressiivinen ote on kuitenkin siirtynyt enemmän taustalle, antaen tilaa näkymykselle ja ihan oikeille sovituksellisille helmille. Silti, ei mikään nössö levy, kyllä tukka heiluisi jos sitä olisi ja päin näköä tulee muutamassa biisissä oikein huolella. Puheet pienestä uusiutumisesta ja tyylin muutoksesta eivät olleet turhia, ei pahaa sanaa.
Primal Fear yllättää, kehut mediassa eivät ole olleet turhia. Kymppikärkeen vuoden julkaisuissa. Aloituslevyä lukuunottamatta Primal Fearin julkaisujen suora alkaa olla todella kovaa tasoa.
-
- Taka-ampuja
No niin. Vihdoin ja viimein sain laitettua tuon Seven Sealsin tilaukseen CDONista. Niin paljon kehuja on tämä saanut, että se ei voi olla huono. Todennäköisesti menee niin, että levy iskee kuin miljuuna volttia ja kaikki aikeisemmat lätinäni levystä voi unohtaa. MUTTA, olen tehnyt päätöksen. Annan levyn itselleni joululahjaksi, enkä siis koske siihen ennen joulua. Eli kommentteja levystä luvassa puolentoista kuukauden päästä. Yritys onnistua tässä tehtävässä on kova, mutta kärsivällisyys voipi temppuilla
Koitetaan nyt kuitenkin.

"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Penetrating my balls!"
-
- Crusader
^Anna nyt itsellesi vaikka pikkujoululahja ! Ei meinaan hellitä tämä uusi Primal Fear millään, kiristää vain otettaan. Olen varmaan tehnyt tämän ja uuden Helloweenin kanssa kuunteluennätykseni yksittäisten levyjen suhteen moniin vuosiin.
Kyllähän Seven Seals on selkeästi paras PF:n levy, Nuclear Fire jäi kakkoseksi. Tässä levyssä on syvyyttä, jota harvoin löytyy ja vaikka Scheepersin vokaalit eivät ole yhtä raivokasta lasit särkevää parhautta kuin Nuclear Firellä, ne ovat helvetin tyylikkäät ja monipuoliset. Kyllä ukko on nyt ilmeisesti todella löytänyt itsensä.
Biisimateriaali on vaan osoittautunut niin koukukkaaksi, että harvoin tapaa. Ei kyllästy sitten millään, mahdottoman hienoa jälkeä. Henkilölle jolla on vähääkään sympatioita powermetallia ja perinteistä heavymetallia kohtaan, pitäisi tämän levyn upota ihan täysillä.
Täytyy sanoa, että kolmen viimeisimmän PF-julkaisun, Nuclear Fire, Devil´s Ground, Seven Seals taso on niin kova, että bändi on noussut meikäläisen suosikkilistalla ihan kärjen tuntumaan.
Meillä on vielä toivoa.
PS. Nimikappaleen Seven Seals koukutuskerroin on edelleen törkeä, minun pitää estää itseäni kuuntelmasta sitä x10 kertaa päivässä. Laulun ja soiton "nousu" kertosäkeeseen on niin legendaarisen hienoa, etten tiedä miten sitä kuvailla.
Kyllähän Seven Seals on selkeästi paras PF:n levy, Nuclear Fire jäi kakkoseksi. Tässä levyssä on syvyyttä, jota harvoin löytyy ja vaikka Scheepersin vokaalit eivät ole yhtä raivokasta lasit särkevää parhautta kuin Nuclear Firellä, ne ovat helvetin tyylikkäät ja monipuoliset. Kyllä ukko on nyt ilmeisesti todella löytänyt itsensä.
Biisimateriaali on vaan osoittautunut niin koukukkaaksi, että harvoin tapaa. Ei kyllästy sitten millään, mahdottoman hienoa jälkeä. Henkilölle jolla on vähääkään sympatioita powermetallia ja perinteistä heavymetallia kohtaan, pitäisi tämän levyn upota ihan täysillä.
Täytyy sanoa, että kolmen viimeisimmän PF-julkaisun, Nuclear Fire, Devil´s Ground, Seven Seals taso on niin kova, että bändi on noussut meikäläisen suosikkilistalla ihan kärjen tuntumaan.
Meillä on vielä toivoa.
PS. Nimikappaleen Seven Seals koukutuskerroin on edelleen törkeä, minun pitää estää itseäni kuuntelmasta sitä x10 kertaa päivässä. Laulun ja soiton "nousu" kertosäkeeseen on niin legendaarisen hienoa, etten tiedä miten sitä kuvailla.
-
- Taka-ampuja
^Oot sä hassu jätkä
Nimittäin juuri tänäaamuna kärsivällisyyteni lähti lomalle ja iskin levyn soittimeen. Ei ole kivaa maata kotona reilun 39 asteen kuumeessa, joten jotain viihdykettä piti päivään keksiä. Paketoinnille on annettava heti plussaa. Pirun tyylikäs kokonaisuus, sivutkin ovat kiinnitetty paljon paremmin kuin Priestin vastaavassa. Jos digipak pitää tehdä niin näin sitten.
Ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen levy jätti todella positiivisen kuvan. Mietin, että "oho, tässä on mukana oikein reilusti omaakin". Kuitenkin vasta toisella kuuntelukerralla sain levystä oikein kunnon otteen ja siitä lähtien ei ole levy soittimesta lähtenyt. Ralf kuulostaa todella hyvältä ja Halford-vaikutteet ovat selvästi vähentyneet verrattuna vaikka Nuclear Fireen. Vokaalisuoritus on tasapainoisempi ja muutenkin hallitumpi kuin ennen.
Ei ole hyvistä biiseistä pulaa tällä levyllä. Biisit ovat monipuolisempia ja koukukkaampia kuin NF:llä. Ne eivät enää perustu tällaisiin ns. peruskaavoihin, vaan sovituksiin on selvästikin panostettu enemmän. Itse asiassa en löydä levyltä yhtäkään huonoa biisiä, ainakaan näiden viiden kuuntelukerran jälkeen.
Älkää muuten katsoko tuota nimibiisin videota, joka levyltä löytyy. Aivan kamala, oikeasti yksi huonoimmista musavideoista ikinä. Meikattu Scheepers, yäk! No, onneksi sitä ei ole pakko katsoa enää. On muuten ollut aikamoinen heavyvuosi tämä 2005. Olen ostanut yhdeksän tänä vuonna julkaistua levyä, eikä yhdenkään arvosana tipu alle kasin. Aika helvetin hyvin mielestäni.
Ja pelkästään Ralfin takia bändiä dissaavat jäävät kyllä paljosta paitsi.

Ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen levy jätti todella positiivisen kuvan. Mietin, että "oho, tässä on mukana oikein reilusti omaakin". Kuitenkin vasta toisella kuuntelukerralla sain levystä oikein kunnon otteen ja siitä lähtien ei ole levy soittimesta lähtenyt. Ralf kuulostaa todella hyvältä ja Halford-vaikutteet ovat selvästi vähentyneet verrattuna vaikka Nuclear Fireen. Vokaalisuoritus on tasapainoisempi ja muutenkin hallitumpi kuin ennen.
Ei ole hyvistä biiseistä pulaa tällä levyllä. Biisit ovat monipuolisempia ja koukukkaampia kuin NF:llä. Ne eivät enää perustu tällaisiin ns. peruskaavoihin, vaan sovituksiin on selvästikin panostettu enemmän. Itse asiassa en löydä levyltä yhtäkään huonoa biisiä, ainakaan näiden viiden kuuntelukerran jälkeen.
Älkää muuten katsoko tuota nimibiisin videota, joka levyltä löytyy. Aivan kamala, oikeasti yksi huonoimmista musavideoista ikinä. Meikattu Scheepers, yäk! No, onneksi sitä ei ole pakko katsoa enää. On muuten ollut aikamoinen heavyvuosi tämä 2005. Olen ostanut yhdeksän tänä vuonna julkaistua levyä, eikä yhdenkään arvosana tipu alle kasin. Aika helvetin hyvin mielestäni.
Ja pelkästään Ralfin takia bändiä dissaavat jäävät kyllä paljosta paitsi.
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Penetrating my balls!"
-
- Crusader
^Juu tontut sanoivat, että itsehillintä petti. Onneksi tunnustit itse.
Täytyy jossain vaiheessa tehdä syväluotaus tähän, kunhan saa toiset 30 kuuntelukertaa plakkariin.
Eikä käy yhtään sääliksi, Ralfin dissaajilla on vakava sairaus nimeltä korvapöhö, joka saa upeat vokaalit a´la Ralf kuulostamaan huonolta ja mikrofoniin oksentamisen kuulostamaan hyvältä.Ja pelkästään Ralfin takia bändiä dissaavat jäävät kyllä paljosta paitsi.
Täytyy jossain vaiheessa tehdä syväluotaus tähän, kunhan saa toiset 30 kuuntelukertaa plakkariin.
-
- Taka-ampuja
Anteeksi, mutta nyt on pakko hieman yrittää markkinoida tätä uusinta Seven Seals -levyä. Niin hieno se on, ehdottomasti vuoden top3-levy! Tsekatkaapa muutamia arvosteluita, joilla nyt yritän vakuuttaa muutkin kyseisen tuotoksen hankintaan.
Sue
Noise.fi
Sonos Metallicos
KNAC.COM
Rock Something
Metal Reigns
Ultimate Metal Reviews
Metal-Rules.com
Krillions Metal Reviews
Metal Temple
Siinä on nyt kymmenen, kai se riittää? Jotkut linkeistä onkin jo postattu kertaalleen tänne, mutta tässä ne nyt ovat kaikki. Tai oikeastaan tässä ei ole läheskään kaikkia, netti on pullollaan ylistäviä arvioita Seven Sealsista. Buy or die!
NP: Evil Spell (ja Lappiskin tykkää)
Sue
Noise.fi
Sonos Metallicos
KNAC.COM
Rock Something
Metal Reigns
Ultimate Metal Reviews
Metal-Rules.com
Krillions Metal Reviews
Metal Temple
Siinä on nyt kymmenen, kai se riittää? Jotkut linkeistä onkin jo postattu kertaalleen tänne, mutta tässä ne nyt ovat kaikki. Tai oikeastaan tässä ei ole läheskään kaikkia, netti on pullollaan ylistäviä arvioita Seven Sealsista. Buy or die!

NP: Evil Spell (ja Lappiskin tykkää)
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Penetrating my balls!"
Enköhän mä pysty kuvittelemaan power-bändin " rässikompin ". Samaahan nämä kaikki muutkin vastaavat ovat tehneet jo Aikojen alusta asti. Humppakomppi ei ole sama kuin rässikomppi. Power-metallin humppakomppi ei todellakaan ole rässikomppipoolrules wrote: Lappikselle pitäis saada Evil Spell biisi kuunteluun. Sen verran tehokkaasti tuossa biisissä rässikomppi jauhaa, että tuskin Lappiskaan pystyisi tuota biisiä dissaamaan.
Mulle riittää elämäni loppuun asti Running in the dust tältä orkesterilta.. Siitä ei yksikään bändi voi koskaan laittaa " paremmaksi ".
Saksalaisilla on hieno huumori, täytyy myöntää. Se vain ihmetyttää, että saksalainen huumori menee Suomessa näinkin hyvin läpi?

"To be alive is more than just breathing"
-
- Taka-ampuja
Hiljaa siellä!Lappis wrote:Saksalaisilla on hieno huumori, täytyy myöntää. Se vain ihmetyttää, että saksalainen huumori menee Suomessa näinkin hyvin läpi?
Mun pitää hankkia CDON.COMista Lappikselle joululahjaksi Primal Fearin The History of Fear CD+DVD, jossa mm. Wacken 2001 Running in the Dusteineen päivineen. Hintakaan ei ole paha, 14 euroa. Lappikselle joulumieltä sydämeen

"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Penetrating my balls!"
Helvetin Pentelesh kun meni ostamaan Seven Seals promon multa. Unohdin että piti laittaa se Lappikselle levyn ilmestymisen jälkeen yllätyksenä postissa, kun Nowenin levyssä oli postiosoite ja sain sen ilmaiseksi. Olisi tullut tavallaan jälkikäteen vaihtari sitten siitä. Primal Fearia Nowenista, fair play! Sponsored by Jari Litmanen!
Harkitse vielä. Tuosta nimittäin kasvaisi oletettavasti koko maan yli pyyhkäisevä legenda. Repeily sellainenSugar Daddy wrote:Hiljaa siellä!Lappis wrote:Saksalaisilla on hieno huumori, täytyy myöntää. Se vain ihmetyttää, että saksalainen huumori menee Suomessa näinkin hyvin läpi?
Mun pitää hankkia CDON.COMista Lappikselle joululahjaksi Primal Fearin The History of Fear CD+DVD, jossa mm. Wacken 2001 Running in the Dusteineen päivineen. Hintakaan ei ole paha, 14 euroa. Lappikselle joulumieltä sydämeen
AkiMan: Ei hitto

"To be alive is more than just breathing"
-
- Kisälli
Olisikohan täältä apuja Ralf Scheepersille oman, persoonallisen laulutyylin ja äänen opetteluun:
www.omatyyli.com
Paska juttuhan se olikin, mutta noin räikeälle kopioimiselle ei meikäläinen oikein lämpene.
www.omatyyli.com
Paska juttuhan se olikin, mutta noin räikeälle kopioimiselle ei meikäläinen oikein lämpene.