Maso wrote:Toki ymmärrän myös tuoreiden fanien surun ja pelon siitä että yhteinen taivallus Maidenin kanssa jäisi lyhyeksi, kun itsellä sitä on jo nyt 24 vuotta takana ja kaikkea on jo ehtinyt kokea.
Juu.. Kuunnellu nyt viimiset vuodet niin täysillä kuin pystyy ja sais vielä jatkaa niin kauan kunnes hommat onnistuu, Maiden soittaa sitä Maidenia ja bändi haluaa tehdä sitä.
Vaikka Maiden tietenkin lopettaa joskus, en jää suremaan oikeestaan, vaikka #1 bändi ylivoimaisesti onkin. Lähinnä pitää olla ilonen siitä duunista mitä viimiset 25 vuotta Maiden on tehnyt, ja mitä antanut faneilleen.
Luulisin että minulle sattuu joku lievä masennus. Elämästä ei selviä hengissä...
Mutta bändi on ikuinen minun maailmassa.
Maiden on antanut minulle niin mahtavia elämyksiä vuosien varrella. Parastahan on että levyt ei katoa mihinkään.
He jotka ovat menettäneet läheisen sukulaisen/ystävän tietää että suru muuttuu vähitellen.
Sitä alkaa miettimään noita hyviä hetkiä ja kokemuksia.
Walk on through the wind, Walk on through the rain
Though your dreams be tossed and blown
Walk on, walk on, with hope in your heart
And you'll never walk alone...
Kyllä siitä varmaan jonkin lainen aukko jää kun maiden lopettaa, mutta kaikella on aikansa valitettavasti. Sitten vain kuunnellaan edelleen vanhoja levyjä ja katsotaan dvd:ltä kuinka maailman paras bändi vetää settiänsä läpi.
13.6 Metallica 13.11 Unholy Alliance 14.11 Iron maiden...
Lappis wrote:^ no mitä toi Metallica nyt imee hivenen porukkaa...
Kaikki loppuu aikanaan. Elämä jatkuu. Ja levyt löytyy hyllystä bändin lopettamisen jälkeenkin. Vallan mainio topik kaikenkaikkiaan.
Henk. koht. ei hetkauta vaikka bändi lopettaisi heti. On nähty ja kuultu.
Pakko puuttua tuohon Metallica-kohtaan.
Joo, Metallica vetää tosiaan porukkaa stadionin täydeltä, mutta vaikuttaa siltä että porukka tulee sinne sinne sen legendan takia.
Nimittäin Metallicalla ei oil musiikillisesti lähes mitään annettavaa, ja livenä aivan hirveä.
^ Jos tuolle linjalle lähdetään niin kyllä Maideninkin keikoilla näkyy noita ihme heppuja, jotka haluaa nähdä legendan tai kuulla Trooperin. Ja kyllä se Metallica vetää livenä aika hyvin
^ Tottahan tuokin on. Mutta Maiden vetää sentään entiseen tasoonsa nähden vielä hyvin livenä, Metallica... nojoo. Verratkaa vaikka Seattle 88 - Cunning Stunts - Suomi 2004 väliltä, taso vaan huononee.
Täh? Aivan hirveä? On siinä aika vahva ilmaisu Metallican esiintymisestä livenä. Ymmärtäisin vielä, jos joku ei pitäisin ihmeemmin, mutta että aivan hirveä.
En ole livenä Metallicaa nähnyt, mutta live-dvd:iden puolesta sanoisin että 'Tallican live on suhteellisen hyvää...
Kun Maiden lopettaa niin kai sitä jonkinmoinen tyhjä tunne tulee, tuo Megadethin (lopullinen?) kuoppaaminenkin masensi jo jonkin verran. Onneksi levyt ja muut tallenteet eivät katoa hyllystä mihinkään.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Täh? Aivan hirveä? On siinä aika vahva ilmaisu Metallican esiintymisestä livenä. Ymmärtäisin vielä, jos joku ei pitäisin ihmeemmin, mutta että aivan hirveä.
Entiseen verrattuna ainakin. Kuuntele Jamesin laulua, Kirkin sooloja ja Larsin rummutusta. Mulla on aika jyrkkä mielipide tästä asiasta, mun kuunnellessa Suomi 2004-keikkaa tulee samanlainen myötähäpeä kun jos erehtyy katsomaan Idolsin alkukarsintoja.
Stratocaster wrote:Mulla on aika jyrkkä mielipide tästä asiasta
No kyllähän paras terä on ilmiselvästi kadonnut, mutta eipä tuota kyllä kamalaksi voi sanoa siltikään. Larsin terä nyt on ollut kyllä vähän kateissa ja välillä se näyttää olevan vähän pulassa tuon settinsä kansa. Mutta kuitenkin jos se, että vetää kiertueella kahden tunnin keikkoja ja joka keikalla on eri settilista, on huono asia, niin Metallica on aivan kamala livebändi.
Tästä näköjään tuli joku fuckin' metallica lopettaa topic (ei kyllä haittaisi yhtään)
Mutta mutta asiaan. Sitten kun aika koittaa vuosien päästä ja time has come to pistää pillit pussiin niin kyllähän siinä kuppia varmasti kallistetaan maidenille. Levyt säilyvät ja niistä on sitten hyvä verestää muistoja. Kyllähän se varmasti tyhjän kohdan tekee kun ei pääse enää näkemään bändiä livenä. Lopettavat varmasti tyylillä ja ei ole pelkoa mistään reunionkikkailuista. "Se on kerrasta poikki eikä mitään v*tun flashbackeja" vai miten se vares leffassa menikään.
No itse kuuntelen tuotannon läpi alusta alkaen. Ja voisihan sen melkein merkitä kalenteriin surupäiväksi tuon lopettamisen. Sillä yksi asia on varma, mikään bändi maailmassa ei tule nousemaan niin suuren suosioon kuin Maiden.
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
Kun Maiden lopettaa, suren. Tiristän kyyneleen tai pari, sitten tokaisen, että ehkä oli aikakin lopettaa. En minä ainakaan halua nähdä Maidenilta väkisin väännettyjä levyjä. Luulisin kuitenkin, että Maiden tekee ainakin pari levyä vielä. Kyllä he itse tietävät, milloin on aika lopettaa.
Samoilla ajatuksilla odotan Metallican ja Black Sabbathin kuolemaa.
Suurin virhe mikä minun kohdallani on tapahtunut, on se että synnyin vasta kultaisen 80-luvun loppussa vuonna -88. Vaikkei asia minun käsissäni ole ollutkaan on se kaduttanut niin perkeleesti. Olen syntynyt täysin väärälle vuosikymmenelle... Kaksikymmentä vuotta aiemmin olisi minun pitänyt maailmaan astua, mutta minkäs teet.
No olen kuitenkin kiitollinen että olen saanut viimeiset pari vuotta kuunnella, vielä aktiivisesti kiertelevää yhtyettä ja onnistunut näkemään heidät livenä. Onnekseni Maiden kiertää vielä uuden albumin kanssa ainakin yhden jos toisenkin kiertueen ja pääsen heidät näkemään vielä uudestaan. Sama koskee muitakin menneiden vuosikymmenten suuria Hevi yhtyeitä, sillä vaikka olenkin syntynyt parisenkymmentä vuotta liian myöhään olen kuitenkin onnellisesti syntynyt vielä siihen ikäryhmään jonka aikana on ollut mahdollisuss todistaa kovia Hevi bändejä livenä, Black Sabbath, Judas Priest... Vaikkakaan mikään muu yhtye ei vedä vertoja Maidenille, on se kuitenkin helvetin hieno asia.
Mutta kuten on jo todettu, Maidenin tavoin katoaa lavoilta pian yksi jos toinenkin suuri Hevi yhtye tulevien vuosien aikana. Tulee aika jolloin ei enää ole mahdollista nähdä 80-luvun Hevi hirmuja.
Ja kuten on huomattu, kehittyy musiikki jatkuvasti, eikä tuskin koskaan enää nouse suurta bändiä siitä genrestä joka loi Hevi-Metallin.
Vaikka Maiden lopettaakin, elää se kuitenkin niin kauvan kuin sen fanit jaksavat sen nimeä tunnustaa. Maiden on kuollut vasta kun se on unohdettu ja niin ei tule tapahtumaan koskaan. Mutta Maidenin lopetettua kirtuetoiminta, tuhoutuu väistämättä jotain niin suurta, jonka tuomaa aukkoa ei pelkällä vanhojen julkaisujen kuuntelulla täytetä.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Jeeves wrote:Kun Maiden lopettaa, suren. Tiristän kyyneleen tai pari, sitten tokaisen, että ehkä oli aikakin lopettaa. En minä ainakaan halua nähdä Maidenilta väkisin väännettyjä levyjä. Luulisin kuitenkin, että Maiden tekee ainakin pari levyä vielä. Kyllä he itse tietävät, milloin on aika lopettaa.
Samoilla ajatuksilla odotan Metallican ja Black Sabbathin kuolemaa.
Sillä erotuksella, että Countrytallica ja Sabbath eivät ole vieläkään tajunneet, että olisi jo pitänyt lopettaa.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Jos sen tekis ni vois hiuka aika miettii et mitä hellllllllllllll
Aluks miettIS MIKSI...? sen minuutin JA SIT keskittys faktaan,eli siihen
tosi seikkaan et "pyöreäs pöydäs" 6 muusikkoo o päättäny jotain
mikä mullistais taas musiikki maailmaa ja miksi ne lopettas ei tod..
Levy tulee ja pari kiertuetta ja sit voidaan pohtia jotain mikä ei ole kirjoitettu missään historiain kirjoissa,hä,saatana täää o ....hallowed be thy name
Totta, Sabbathin ainakin olisi kuulunut lopettaa aikoja sitten, mutta ei onneksi lopettanut, että pääsin todistamaan bändiä elävänä. Toki tuo jatkaminen lisää sitä legendan mainetta, mutta kuitenkin.
Siinä vaiheessa kun maiden lopettaa niin ensin Piece Of Mindia soimaan sen jälkeen ensimmäinen levy. Sitten remember tomorrowia soimaan ja tippa linssiin. Yksi huurteinen auki, kynttilään liekki ja katsotaan kehystettyä keikkalippua.
varmaan kuuntelen levyjä pidän koulusta lomaa
ja kiitän jumalaa (tai jotain sen tapasta ) että pääsin tässä yhtyeen viimeisillä vuosilla vielä todistamaan sen, mistä maiden on tullut kuuluksi ja josta se vielä muistetaan eli live esiintymiset ja erityisesti itselleni 6.6.2005...
en usko että maailmaan enää putkahtaa kovinkaan monta ehkä ei yhtäkään bändiä joka yltäisi maidenin tasolle, koska nykyiste internetin rinnakkais verkkojen ansiosta kuka tahansa voi väsätä kappaleen, nauhoitaa ja jakoon vain huppistakeikkaa .. eikä yhtyeiden tarvitse raataa kuuluksi tulemiselle, eikä musiikin tarvitse olla OIKEASTI hyvää kuin kultaisella 80-luvulla...
mutta eiköhän maiden tee vielä ainakin yhden loistavan studio albumin ja vielä loistavamman kiertueen.
Sitä päivää ei haluaisi elää. Siis kun ajattelee sitä asiaa samalla kun kuuntelee jotain niin loistavia sävellyksiä tulee mieleen että ''ei vittu miks semmosen asian mikä on näin hienoja asioita tehny pitää kuolla pois". Jos pystyisin antamaan kuudelle ihmiselle syväjäädytyksen ketkä pystyis herättään sitten myöhemmin takasin niin Maidenin miehille ne menis. Vittu miksei maailmassa oo keksitty mitään ikuisen elämän eliksiiriä
Kyllä sinä päivänä teen saman kun joku muukin täälä että pidän päivän vapaata ja istuudun alas kuuntelemaan kokotuotannon läpi, huonot biisitkin. Ehkäpä silloin avautuis niitäkin.
Nyt tässä lähiaikoina tulee se aika että ne maailman suurimmat ja mahtavimmat ja lyömättömät rock/hevi yhtyeet katoaa tässä piakkoin.
Veikkaan että se hetki ei koskaan katoa mielestäni kun 7.7 ne legendaariset sanat "This is a perfect night, perfect night for the phantom of the opera". Eli se biisi oli mun elämäni huipentumia . Mutta paskaa ja masennusta se päivä tulee olemaan... Mutta kaikki hyvät muistot onneksi peittävät ne huonot.
pistää muuten vituttaa ku se lopettaa.. se on niin legendaarinen ja sillä on parhaat kappaleet in the whole world..
Oh Well, wherever, wherever you are,
Iron Maiden's gonna get you, no matter how far.
See the blood flow watching it shed up above my head.
Iron Maiden wants you for dead.
Tottakai vituttaa sitten, kun se päivä joskus koittaa. Sehän aivan selvä. Mutta tuskin voin edes samaistua ajattelemaan niitä, jotka ovat olleet tosi Maidenistejä jo parikymmentä vuotta tai päällekkin. Minä kun olen niin nuori ihminen (itseasiassa huomenna täytän 15 vuotta), en ole Maidenia kuunnellut kovinkaan kauaa noihin iäkkäämpiin konkareihin verrattuna. Heille voi hyvinkin kuvitella Maidenin olevan merkittävä osa elämää. Mutta toisaalta olen siinä mielessä onnekas, että sentään elän aikakaudella, jolloin Maiden vielä kuitenkin on aktiivinen, tekee uusia levyjä ja keikkailee. Toisin kuin sitten ne seuraavien sukupolvien nuoret, jotka kuuntelevat musiikkia ja vanhoja legendabändejä, jotka eivät sitä aikaa voi elää, kun Maiden vielä teki levyjä ja keikkaili. Ja olen siitäkin harvinainen tyyppi täällä foorumilla, etten ole nähnyt Maideniä eläissäni livenä, muutakuin kuvatallenteista. Mutta aion siis paikata tämän, koska minulla on vielä siihen mahdollisuus. Ja toivottavasti pääsen keikalle jo tänä vuonna, että voisin sitten sanoa vaikka omille lapsilleni, että olen nähnyt Maidenin joskus livenä. Siinä mielessä, vaikka ehkä synnyin turhan myöhään ajatellen Maidenin koko uraa ja kulta-aikaa, olen siltikin aika onnekas, etten syntytkään esim. 2020-luvulla, jolloin Maiden ei kaiken järjen mukaan enää ole toiminnassa.
Mutta minusta on silti tyhmää ajatella, että jokin bändi/artisti kuolee, kun kertoo lopettavansa uransa. Niin, sitten loppuvat vain keikat, mutta eivät levyt, DVD:t ja muut häviä yhtään mihinkään. Lopettaminen tarkoittaa siis vain sitä, että aktiivikausi päättyy. Esimerkiksi Beatles, Led Zeppelin ja monet muut ovat jo lopettaneet, mutta siltikin heitä voi kuunnella ja osa bändien jäsenistä on vielä elossakin. Minua ei ainakaan häiritse tutustua johonkin vanhempaan bändiin ja kuunnella sitä, vaikka olisikin lopettanut jo.