Maidenin parhaat live vedot

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

wrath child
Vempare
Vempare

Maidenin parhaat live vedot

Post by wrath child »

Elikkäs kysyisin, että mikä biisi teidän mielestä maidenin paras biisi livenä?
Ja voi sanoa jos on joku iha lempi paikka ja vuosi jolloin oli iha parhain live veto jostain biisistä. :wink:

Omasta mielestä kyllä Run to the hills , Trooper,2M2M,Wratch child ja sanctuary jytää parhaiten.
Last edited by wrath child on Sat Nov 05, 2005 14:15, edited 1 time in total.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Kerro säkin oma mielipiteesi, niin ehkäpä muutkin innostuu.

Livebiisinä Hallowed Be Thy Name toimii mainiosti.
Suosikki-livevetoja:

Hallowed Be Thy Name, 2003 The Number Of The Beast-single
Transylvania, Beast Over Hammersmith
Phantom Of The Opera, Live After Death
Brave New World, Rock In Rio III

Onhan noita hyviä yksittäisbiisejä. Hallowed toimii kyllä parhaiten.
Ei toimivista mainitsen Trooperin.
playboy
Hang-Around
Hang-Around

Post by playboy »

Parhaiten livenä mun mielestä toimii fear of the dark. Mahtava livebiisi. Myös Wickerman on aika hyvä...

Huonoiten: Aces high. Ei sitä kai olekaan soitettu kovin monta kertaa livenä ja löytyykö se vaan yhdeltä levyltä? (live after death)
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

^^^löytyy myös Out of the Silent Planet CDs:än B-puolelta, Livenä '99...

Mun mielestä parhaat live biisit on ehdottomasti Fear of the Dark ja Hallowed Be Thy Name!
Ne jytää aina! Varsinkin Hallowed!

Hallowed = Reading Festival 82.... (en nyt ihan varma :wink: )
Fear of the Dark = Live At Donnington 92.

Myös Sign of the Cross toimii mahtavasti Rock In Rio III:ssa...
Niinkuin From Here to Eternitykin Donningtonissa 92.
Molemmat parempia livenä.
THE Headbanger
Vempare
Vempare

Post by THE Headbanger »

Hallowed Be Thy Name,The Trooper A Real Dead Onelta ja Aces High.
Monia muitakin hyviä löytyy mutta nuo nyt ensimmäiseksi tulivat mieleen.
Ei elämää ilman Maidenia
Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

The Number Of The beast, Dance Of Death ja The Trooper ovat livenä erittäin näyttäviä. Paljon efektejä ja erilaisempia asuja.
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
trooper-75
Peräruiske
Peräruiske

Post by trooper-75 »

mun mielestä parhaimpia livenä:
running free:brucen laulamana,kunnon yleisön vedätys biisi,Harrisin basso jyrisee komeesti.
hallowed be thy name:toimii livenä loistavasti.
fear of the dark:hieno livenä,hyvä tunnelma,aina hieno helsingissä.
UP THE IRONS ! ! !
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Kyllä mulle parhaimmat live-vedot tunnelmallisesti on just

Hallowed Be Thy Name
Fear Of The Dark
Running Free
Ihme juttu toisaalta, koska noita ei hirveesti jaksa nykyään levyltä enää kuunnella....

ja..... Phantom Of The Opera on sellanen, että siihen ei kyllästy koskaan. Oiva live veto viimeksi. Tulee kuunneltua myös levyltä.

edit:
Katos samat biisit kuin Trooper-75 vaikka en edes kattonnu ennen postausta :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
-Janne-
Hang-Around
Hang-Around

Post by -Janne- »

The Wicker Man: saa aina karvat pystyyn kun laitta Rock In Rion pyörimään, kertosäettä kiva mölytä mukana, ei kyllästy, toimii myös levyllä avausraitana mainiosti.

Running Free: mahtava yleisön huudatus biisi, basso suuressa roolissa, tämä toimii selvästi paremmin livenä kuin levyllä, sopiva biisi encoreksi

Phantom Of The Opera: hieno progeileva biisi josta ei vauhtia puutu, Early Days kiertueen ehdoton helmi, hienon näköistä kun yleisö pomppi biisin tahdissa.
Blood brother
Peräruiske
Peräruiske

Post by Blood brother »

Paras live-veto Fear Of The Dark. Etenkin rock in rion. Tokaan on Running Free Brucella. Noi biisit ei oo mitää niin ihmeellisen hyvii studio versioina. 8)
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Ei jaksais pölkkyjen trolleihin kamalasti tarttua yleensä, mutta...
Stratocaster wrote: Ei toimivista mainitsen Trooperin.
Monenko keikan kokemuksella? :lol: Ei toimiva? Ehkä kyllästyttävä biisi ja törkeän ylisoitettu, mutta vittu ei Iron Maiden -konsertti ole entinsensä ellei Trooper kajahda ilmoille. Kyllä jos joku biisi toimii livenä, niin se on tämä. Kyllähän tuossa kesälläkin vähän harmitti, että samoja biisejä veivataan vuodesta toiseen, mutta kyllä se vitutus siitä laantuu kun tajuaa mitä saa.

Parhaista livevedoista... 2003 kesällä oli aika tiukka toi Revelations, aivan puun takaa ja uskomaton fiilis. 2003 talvesta nyt ei tarvita mainita kuin Paschendale, aivan uskomatonta. Tietty ei Dance of Death paljoa kalpene.

Aces High ja Wasted Years jäivät taasen mieleen 1999 keikalta ehkä parhaiten, Aces High nyt varsinkin, kyllä se vaan oli pirunmoista menoa kun se lähti. Tätä aikasempana niinkin keskiverto biisi, kuin Heaven Can Wait jäi muistoihin kovana livevetona, tietty asiaan vaikutti se, että pääsi lavalta tätä hoilaamaan.

Tämän kesän keikoista kovimpia helmiä ehkä olivat Drifter, Phantom of the Opera ja Prowler varsinkin.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
piru itse
Hang-Around
Hang-Around

Post by piru itse »

Itselle jäi ainakin tämän kesän keikoista mieleen hyvänä live vetoa Die with your boots on. Aivan helvetin hyvä biisi kaikin puolin :D ja tietysti Revelations toimi myös tietenkin.
"If you're feeling down depressed and lonely,
I know a place where we can go"
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Liianvaikeanimi wrote:Ei jaksais pölkkyjen trolleihin kamalasti tarttua yleensä, mutta...
Stratocaster wrote: Ei toimivista mainitsen Trooperin.
Monenko keikan kokemuksella? :lol: Ei toimiva? Ehkä kyllästyttävä biisi ja törkeän ylisoitettu, mutta vittu ei Iron Maiden -konsertti ole entinsensä ellei Trooper kajahda ilmoille. Kyllä jos joku biisi toimii livenä, niin se on tämä. Kyllähän tuossa kesälläkin vähän harmitti, että samoja biisejä veivataan vuodesta toiseen, mutta kyllä se vitutus siitä laantuu kun tajuaa mitä saa.
tässä olen täysin samaa mieltä. monet valittata vanhasta kunnon Trooperista, mutta sehän saa kaikki aina liikkeelle ja ajatelkaa Show ilman Troopperia? :cry:

Sitten taasen kun tuossa Liianvaikeanimi kirjoitti myös niinkuin livevetoja keikoilta, ei levyiltä niin voisin itsekin kertoa:

Prowler oli vitun kova helsingissä 05! Varsinkin kun Bruce tule "kapelimestaroimaan" yleisöä heti alussa kun lähti "Daven melodia" käyntiin .... ai että....

Murders in the Rue Morgue oli ehkä näin jälkeenpäin ajatellen kovimpia biisejä tänä vuonna helsingissä! ainoa vaan että Brucen mikki ei aina oikein toiminut...

Phantom of the Opera ja Die With Your Boots On oli pirun kovia Hammersmithilla! varsinkin jälkeenpäin mainittu!

Troopper toimii aina...

live kokemukseni siis loppuivat näihin Hell-sinki 6.7.05 ja Hammersmith 2.9.05, mutta muistoni ja kokemukseni keikalla ovat sitäkin isompia!
Exciter
Peräruiske
Peräruiske

Post by Exciter »

Latetelenpa muutaman tästä:

Afraid to Shoot Strangers: älyttömän hieno kappale, myös Blazen laulamana. Ei jätä koskaan kylmäksi.

Sign of the Cross: todella upea tunnelma varsinkin Rock in Riossa, myös Blazen vetämien keikkojen kohokohta

Phantom of the Opera: Aina, kun soitetaan tulee kylmät väreet. Phantom on myös yksi niistä harvoista Paul Di'Annon kappaleista, jotka Bruce laulaa vähintään yhtä hyvin kuin Paul.

Muita mainitsemisen arvoisia ovat Hallowed Be Thy Name, Fear of the Dark, Powerslave, Rime of the Ancient Mariner, Clansman, Pachendale, Transylvania, jne...
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

The Wicker Man- silkkaa murhaa livenä.

Wasted years- levyllä hyvä, livenä loistava.

Run to the hills-tämä toimii aina.
What we do in life, echoes in eternity
Spartan
Kisälli
Kisälli

Post by Spartan »

Wasted Years, aivan mahtava live biisi. Ihmetyttää miks eivät soita enää

Fear Of The Dark, toimii aina ja tunnelma on ihan katossa kun kyseinen kappale lähtee käyntiin.

Run To The Hills, mahtava yleisön huudatus kappale

Running Free, myös mahtava yleisön huudatus
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Tosta Run To The Hillsistä tuli mieleen, että olen oikeesti kyllästynyt siihen jopa livenä.... liika on likaa.... ja tarkoitan ihan livenä keikalla... mutta makuja on monia

Okei, minut saa kierittää tervassa ja höyheniä päällä, mutta näin vaan on :wink:
Last edited by Peke on Sun Nov 06, 2005 15:47, edited 1 time in total.
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Nyt siis puhutaan siitä kun itse ollaan keikalla mukana, ei live tallenteiden kuuntelusta kotona. Eli olkoon muuten kuinka puhki soitettuja tahansa, niin nämä toimii livenä AINA.

Run To The Hills
Iron Maiden
The Trooper
Hallowed Be Thy Name
Fear Of The Dark

Aina ennen kiertuetta tulee mieleen, että miksi noita taas soitetaan, mutta itse keikalla sen taas tajuaa. Täydellisiä live biisejä. :finger:
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

Kyllähän yksi ylitse muiden on Fear of the Dark. Se kun keikalla pamahtaa soimaan, niin sellaset kylmän väreet se vaan saa aikaan että alta pois. Jotenkin sitä vaan kaipaa joka ainoaan settilistaan.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Yksi biisi, joka toimii livenä ehdottomasti sen 666 kertaa paremmin kuin levyllä on kyllä Run To The Hills Sen tuo sitten varmaan se fiilis kun kitara-intro pärähtää rumpujen jälkeen soimaan ja 10-15 000 ihmistä taputtaa käsiään yhteen, aijjai...

We Gave Him Hell...
Half Lives... Eat But Never Kill
flying Icarus
Hell Rat
Hell Rat

Post by flying Icarus »

QazKFD wrote: 2003 talvesta nyt ei tarvita mainita kuin Paschendale, aivan uskomatonta. Tietty ei Dance of Death paljoa kalpene.

Tämän kesän keikoista kovimpia helmiä ehkä olivat Drifter, Phantom of the Opera ja Prowler varsinkin.
Ei voi kuin komppailla. Aivan uskomatonta.
Viime kesän keikasta vielä Another Life. Se jos mikä tuli puun takaa ja tappoi yhteiskuntaluokkaan katsomatta.

On tosiaan HIEMAN eri asia riehua itsensä kanveesiin Trooperin säestyksellä kymmenentuhannen muun löyhäpään kanssa kuin istua kotosalla kuuntelemassa puhkikulunutta livetallennetta.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

poolrules wrote:Nyt siis puhutaan siitä kun itse ollaan keikalla mukana, ei live tallenteiden kuuntelusta kotona. Eli olkoon muuten kuinka puhki soitettuja tahansa, niin nämä toimii livenä AINA.

Run To The Hills
Iron Maiden
The Trooper
Hallowed Be Thy Name
Fear Of The Dark

Aina ennen kiertuetta tulee mieleen, että miksi noita taas soitetaan, mutta itse keikalla sen taas tajuaa. Täydellisiä live biisejä. :finger:
Run To The Hills biisistä:
Keikat on kyll nähty viime vuosina ja tarkoitan, että kyllästyttää jopa ihan livenä keikalla... mutta makuja on monia

ei vaan iske RTTH enää muuta kuin skippi-nappulaa täällä musa-cornerissa :wink:

ja perussyy on varmaan siinä, että ole koskaan pitännyt RTTH biisiä mitenkään erinomaisena.... melko yksinkertainen ralli... liian simppeli... ja ihan puhki kulutettu
Emeritus
Berserkki
Berserkki

Post by Emeritus »

Viime kesän keikasta vielä Another Life. Se jos mikä tuli puun takaa ja tappoi yhteiskuntaluokkaan katsomatta.
Hyvä että kelpasi, itse taas olin vähän pettynyt Another Lifeen. Miksi juuri Another Life? Killersillä on mielestäni montakin parempaa biisiä. Esim nimibiisi tai Purgatory olisi ollut minusta parempi valinta. Toisaalta Another Lifea eivät ole soitelleet ihan joka kiertueella. Eivät tosin Purgatoryakaan...
-Iron-
Paholainen
Paholainen

Post by -Iron- »

Minulle kyllä henkilökohtaisesti livenä kolahtaa parhaiten Hallowed Be Thy Name.Kylmät väreet on varma asia kun kyseinen kappale pärähtää soimaan...
13.6 Metallica 13.11 Unholy Alliance 14.11 Iron maiden...
Höyste
Berserkki
Berserkki

Post by Höyste »

-Iron- wrote:Minulle kyllä henkilökohtaisesti livenä kolahtaa parhaiten Hallowed Be Thy Name.Kylmät väreet on varma asia kun kyseinen kappale pärähtää soimaan...
No mulle ainaki tulee kylmät väreet iha mistä tahansa maidenin livebiisist.
Hallowed ei jaksa muhun oikee iskeä.

Kyllä mun mielest paras livenä on ehkäpä tuo RTTH.
Post Reply