Mauron vs. Hell

Maiden-tribuuttibändien keikkailmoitukset, fanien tapaamiset, kimppakyydit ja muut kokoontumiset.

Moderator: The Killer Krew

Mauron Hell? (vähänkö hyvä nimi bändille...)

Maiden Hell
116
83%
Mauron Maiden
23
17%

Total votes: 139

Punapiraija
Hang-Around
Hang-Around

Post by Punapiraija »

Lappis wrote:^ No toki jotain pitää osata tottakai. Mutta hyvän metallibändin soittajien ei todellakaan tarvitse olla virtuooseja. Perusotteet kitarasta hanskassa, sahaus/alaspäinstomppaus hallussa ja helvetinmoinen asenne niin päästään jo pitkälle. Ja metallirumpali ei tunnetusti soita vaan hakkaa. Heikkotasoisilla soittajilla voi olla kasassa loistava metallibändi. Se on se pointti mitä haen. Ja tollasia esimerkkejä on pilvin pimein. Ei nyt välttämättä mainstream-kamassa mutta pinnan alla.

välttävät taidot, rytmitaju. Niillä voi päästä jo pitkälle. Yhdistettynä siihen tappoasenteeseen.
Minä en kyllä ihan sitä tarkoittanut, että kaikkien pitäisi osata soittaa virtuoosimaisesti. Ja kyllähän sitä huonoillakin soittotaidoilla voi saada hyviä biisejä. Ja lähinnä tarkoitin tuolla "paremmat soittajat"-jutulla sitä, että Maiden Hellissä ei vedetä kokoajan päin seinää, kuten Mauron Maidenilla. Mauron tuntuu vain vetävän ihan miten sattuu ja esimerkiksi soolot menevät usein ihan päin seinää. Joskus Mauron saattaa kuulostaa hieman hyvältä, mutta sekin hajoaa siihen kun basisti ei tunnu tietävän miten Maidenia soitetaan. Ja laulaja on kyllä ala-arvoinen.
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

^^^Joo, pitää paikkansa.. :lol: . Nautin suunnattomasti tästä, että kun sulle laittaa kysymyksiä sun kommentteihin liittyen, niin aina tulee helkkarin hyvät perustelut väitteiden taakse. Näin pitää olla!! Usein tulee vaan näitä saamarin kommentteja et tykkään siitä siks, että se on niin hyvä. Voi p..rkele!! Kyllähän sen jokainen tietää, mutta syy että miks joku on hyvä tai huono. Omien kommenttien takana pitää seistä, mutta niihin pitää olla perustelut. Respect!! End of offtopic!
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Kaksi kertaa olen jumpannut läpi Mauronin keikan, ja helvetin hauskaa on ollut, ääni lähti kummallakin kerralla. Sen enempää asennepuoleen puuttumatta, sekä bändillä että itsellä on ollut hauskaa kummallakin kerralla. Ei mitään valittamista, päinvastoin. Ja alkoholilla on aina ollut osuutta asiaan.

Maiden Hell on katsastamatta livenä, joten ei siitä sen enempää. Häpeä sinänsä, mutta aika/paikka ei vain ole vielä perheelliselle sopinut. Jos/kun sedät jaksaa heilua, on vain ajan kysymys kun karvaton pääni tulee heilumaan paikalle. Selvinpäin en tule.

Paremmuudesta en siis tiedä mitään, kun on vertailukohtaa vain toisesta. Vinkiksi myös muille edellä kirjoitelleille, kannattaa ne tiukimmat johtopäätökset jättää tekemättä, jos kommentit perustuvat vain parin biisin imuttamiseen. Livetilanne on AINA ihan eri juttu.

Selväähän on se, että Maiden Hell ja Mauron ovat liikkeellä aivan eri pohjalta, Hellin miehet ovat edelleen FANEJA, Mauronin äijät ovat sitä joskus olleet ja muistelevat nyt menneitä pilke silmäkulmassa. Siinä on vissi ero.

Minä EN tunne mitään fyysistä vetoa Lappikseen ja asaan kuvista todetun olomuodon perusteella, saatan tietenkin muuttaa mieltäni nähtyäni herrat livenä toivottavasti mahdollisimman pian. Silläkin uhalla, että Lappis jossain yhteydessä ilmoitti tavanneensa jo kaikki jotka katsoo tarpeelliseksi tavata :twisted:
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ :lol:

Loistava kommentti kokonaisuudessaan. Tuon perusteella kuulut nyt listaan, kenet haluan nähdä. Kuten on ennenkin todettu, heavymies on joko pitkätukka tai karvaton. No compromises, no polkkatukille. Nythän me sinne länsirannikolle tulemme eli mukaan vain joukkoon jaloon.

Ja meidän keikalle ei pääse, jos ei ole kännissä. Se on myös sitä heavymetalspirittiä :twisted:

Jokainen varmasti löytää omat syynsä, miksi arvostaa jompaakumpaa näistä akteista. Vannoutuneimmat heavyfanit vannovat kyllä oletettavasti meidän nimeen. Ne, joille tämä itse aate ei enää niinkään merkkaa...no, heille se lienee ihan sama kumpaa keikkaa tsekkaa. Nakissa jo eräs kaveri totesi, että eihän se ole toiselta pois vaikka täällä kumpikin pyöritään. Ehkei soitossa mutta maineessa. En vain hyväksy sitä, että nämä tyypit leimataan suomen kovimmaksi tribuuttibändiksi ilman vertailukohtaa. Ja samalla hetkellä he haukkuvat Ns. fanejaan ( Eli Iron Maiden-faneja)lapsellisiksi pitkätukiksi?! Tämän voi joku niellä, minä en. Vittuilu loppuu väkivallalla.
Kuten sanoit, he tekevät sitä pilke silmäkulmassa vanhoja muistellen. Mielestäni tuo yhtälö on kyllä heavymetallissa mahdottomuus ja se nimenomaan suorastaan loukkaa meitä, jotka elämme ja hengitämme metallia koko ajan. Ja vaikka se oudolta kuulostaa, meitä on paljon.
Slayer lavalle pilke silmäkulmassa vanhoja muistelemaan? Ei se vain toimi. Tämä musiikki on laji, missä on annettava kaikkensa. Jos sitä ei tee, yleisö sen huomaa ja hylkää. Ja tähän Mauron tulee kaatumaan jossain vaiheessa, sanokaa minun sitten tämä sanoneen. Ehkä Joel koki herätyksen jossain vaiheessa ja päätti lopettaa heavyn kuuntelun. Käsittääkseni mulla ja Joelilla ei kuitenkaan niin tolkuton ikäero ole, että hänellä on vara olettaa muidenkin ns. aikuistuvan samalla tavalla. Koska niin nyt ei vain tule koskaan käymään omalla kohdallani. Aikaisemminkin sanottua: Jos heavyn kuunteleminen merkitsee lapsena pysymistä, pysytään siis lapsina koko loppuelämä

Luojan kiitos täältä löytyy vielä terveitä heteromiehiä Ylläolevaan postaukseen viitaten 8)

Edit 666: Toivottavasti tämä Mauronin asenne menee kuultavaksi myös Esim. tuska-järjestäjille. dissataan pitkätukkia ja soitellaan vaan. Luulenpa että valtaosa Tuska-kävijöistä ei ole kovin mielissään moisen asenteen omaavasta bändistä. Ehkä sinne otetaan soittamaan se tribuuttibändi seuraavalla kerralla, joka sopii asenteeltaan Tuskan ilmapiiriin....
"To be alive is more than just breathing"
irongirl
Hang-Around
Hang-Around

Post by irongirl »

Mitä minä nyt tiiän hellistä ja mauronista, niin
ehdottomasti hell vie potin! Asa ja Lappis osaa homman, heillä on asennetta ja homma hanskassa...
mauron menee päin seiniä, ja laulajasta ei oo
vetämään ainakaan maidenia. :twisted:
Migren
Hell Rat
Hell Rat

Post by Migren »

Kumpaakaan en ole livenä todistanut, mutta Hell on aivan päivänselvä valinta. Hell on oikeasti helvetin hyvä, kaikki biisit ja videot mitä olen nähnyt toimii mahtavasti, kun taas Mauronia jaksoin kuunnella Wasted Yearsin ekaan kertosäkeeseen asti.
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Ihan klippien ja asenteen perusteella maiden hell 8)
Surma
Wimp
Wimp

Post by Surma »

Heittäisikö joku vielä linkin joista sai ladata mauronin tulkintoja ? En googlella ainekaan löytänyt.
I mean nowadays you have Black Metal bands in Brazil claiming to play Norse-core. How fucked up is that? -Joel Grind
Paddy
Kisälli
Kisälli

Post by Paddy »

^http://www.mauronmaiden.com
Tuolta pitäisi löytyä, kun klikkaat vielä "Media".
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

totta HELL-vetissä HELL, kyllä se omistautuminen musiikkiin aina
wannabeet voittaa ja soittotaidot. Enpä oikein vaikuttunut Mauroniin
ankkarockissa...
Unbeliever
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Unbeliever »

Paddy wrote:^http://www.mauronmaiden.com
Tuolta pitäisi löytyä, kun klikkaat vielä "Media".
:lol: Toi laulaja on ainakin ihan karaoke-osastoa.
Music is like a sunrise for me
It`s joyful like a trip in a time machine
It`s like coming home
Guest

Post by Guest »

irongirl wrote:Mitä minä nyt tiiän hellistä ja mauronista, niin
ehdottomasti hell vie potin! Asa ja Lappis osaa homman, heillä on asennetta ja homma hanskassa...

Niinpä, mutta kumpi onkaan namumpi: hytkyvä Dickinson vai hytkyvä Lappis? :lol: :wink:
Magic
Bändäri
Bändäri

Post by Magic »

Aivan sama kuinka teknisesti hyviä Mauronin äijät ovat niin voiton nappaa kylläkin Maiden Hell. Heillä on sydän mukana meiningisä ja jos sitä ei usko niin menkääpä edes kerran näiden tyyppien keikalle. Itse olen kolme kertaa pojat nähnyt ja aina on meno aivan mahtava!
Suomi Finland, Perkele!
D-Iivil
Bändäri
Bändäri

Post by D-Iivil »

Hitto, tässähän rupeaa kohta kusi nousemaan päähän tätä topickia lukiessa :twisted:

No mutta ei, bändin puolesta ei minulla Lappiksen kommentteihin kyllä ole sen enempää eikä vähempää lisättävää, mies puhuu (kerrankin) asiaa :lol:
"Man...you suck!
Stop pretending to be Bruce...there are thousands of light years separating you both...the other players in your pseudo band suck too! Anyway...your head looks like my dick! Suck it too!" -Lopez-
CMN
Hang-Around
Hang-Around

Post by CMN »

Mauron ei vakuuta. Hell on valintani. Kaikki biisit mitä olen videoina nähnyt tai mp3:sina kuullut ovat toimineet hienosti.
Edit: Ja hytkyvä D-Iivil on niin namu!!! :wink:
irongirl
Hang-Around
Hang-Around

Post by irongirl »

Juuh, siitä ku vaan D-Iivil ja muut hytkymään
flight of icarus videolle :wink:
Katotaan sitte onko yhtä namuja ku Bruce...
Hsu
Bändäri
Bändäri

Post by Hsu »

No missäs Mauronin kannattajien kommentit ovat?
Eivät uskalla sanoa mitään kun Maiden Hellin jäseniä täällä?
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Heh...Tuskin siitä on kiinni. Tai ainakin näin kovasti toivon. En vaan jaksa uskoa millään, että täällä kukaan ketään Ns. pelkää
MuurarinEno
Roudari
Roudari

Post by MuurarinEno »

Maiden Hell tottakai !!! \,,/
"oh, you can't play heavy metal with synthesizers"
-Bruce Dickinson
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Itsellekin pisti silmään se että Mauron saanut 6 ääntä mutta kukaan ei ole juurikaan perustellut valintaansa. Ovat Mauronin hemmot itse käyneet äänestämässä? :P
Minulle ei ole loukkaus jos joku pitää Mauronia parempana, sehän vaan kertoo etteivät ole nähneet meitä lavalla. 8)
Darkangel666
Vempare
Vempare

Post by Darkangel666 »

No Maiden Hell tietysti!!!!!
Viime kesän Tuskafestareita kun katsoin videolta,
ja siellä oli Mauron Maiden, niin laulaja oli
aivan paska. Ainakin lauluääneltä, ei osaa laulaa ainakaan
Maidenia. :?
eyes of the Nile
Hang-Around
Hang-Around

Post by eyes of the Nile »

No minä oon nähnyt Mauron Maidenin 2 kertaa livenä.
Hyvin se on toiminut. Myönnän kyllä, että tuo yhtyeen
kokoonpano on melko mielenkiintoinen, eikä kovinkaan
hevipainotteinen, mutta kyllä keikoilla on meininki ollut
melko kohdallaan.
Maiden Helliin en voi verrata, koska en ole koskaan nähnyt
livenä, mutta uskon kyllä että lujaa vetävät ja asenteella
ja sivuilta kuullut biisit toimii. Mauron Maidenia haluaisin
nyt sen pienen verran puolustella, että ihmetyttää, kuinka
bändi saa nyt yhtäkkiä melkein kaikilta tällaista paskaa
niskaan, kun aiemmin kuulin melkein pelkkää positiivista
palautetta varsinkin maidenfinland foorumilla. Minä en halua
lähteä ristiretkelle kumpaakaan bändiä vastaan. Sehän on
vaan mukavaa, mitä enemmän Iron Maiden tulkintoja saa
kuulla ja vieläpä Suomessa on taso korkealla :) .
Ja tuosta Melasniemen kommentista heviä koskien vielä sen
verran, että huumoria peliin. Eiköhän tuo ollut aika kieli poskella
sanottua. Eihän Joeli muuten soittaisi Iron Maidenia soittavassa
bändissä. Ja muutenkin tuo Mauron Maiden on enemmänkin hauskanpitoa.
Mielenkiinnolla kyllä odotan näkeväni Maiden Hellin tositoimessa.
Up the Irons!
Last edited by eyes of the Nile on Wed Mar 17, 2004 20:04, edited 2 times in total.
Frontier
Hang-Around
Hang-Around

Post by Frontier »

Välikysymuksenä Asalle/Lappikselle.
Onko teillä täksi kevääksi/kesäksi suunniteilla keikkaa mihinkään Helsingin suuntaan???

Katoin meinaan Maiden Hellin sivuilta ton edellisen setin ja meinas silmät pudota päästä se oli niin USKOMATTOMAN kova. Kunpa näkis vielä aidon Maideninkin tommosella setillä (aika utopistista tosin)
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Onhan siitä jotain puhetta aina sillontällön ollu. Pitäs vaan nyt ottaa niskasta kiinni jokaisen meistä itteään ja tehdä asialle jotain. Stella Star on paikka, mihin tod. näkösesti seuraavaksi mennään paukuttamaan. Tämä on D-Iivilin heiniä, sais vaan käytyä puhumassa sen keikan meille. Ei täältä Lahdesta viitti lähteä Stadiin vaan keikkaa ruinaamaan. D-Iivil stadilaisena saa hoidella ton meille

Eyes of the nile: Mitä luulet, onko meillä hauskaa lavalla? Totta hitossa tämä on meillekkin hauskanpitoa. Pointti ei ole siinä. Mutta enpä ala uudestaan jauhamaan samoja juttuja mitkä on ylempänä jo käsitelty
-Beast-
Vempare
Vempare

Post by -Beast- »

Maiden Hell EHDOTTOMASTI ! ! :twisted:
You Are The Powerslave...
Post Reply