Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Iron Cross

Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Post by Iron Cross »

Eli millon iski se kuume joka ei laannu? mukaan myös ikä.
malkku
Vempare
Vempare
Posts: 12
Joined: Thu Jan 08, 2004 18:32
Location: Joensuu

Post by malkku »

Tais olla about 4 vuotta sitten, eli olin sillon 13-vuotias... :wink:
Iron Cross

Post by Iron Cross »

Olin kans 13v kun kuulin rock radiosta 666 biisin olin myyty.
Ja sillä tiellä ollaan. :D
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri
Posts: 5406
Joined: Sun Jan 04, 2004 21:07
Location: Länsirannikko
Contact:

Post by Pertti Keinonen »

Suurin osa tämän foorumin käyttäjistä on siirtynyt Maiden Worldista, jossa on juuri ollut kuuden sivun topic tästä samasta aiheesta. Aiheessa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta tuskinpa tähän samat ihmiset jaksavat toista kertaa vastata samoilla sanoilla. Muutenkin Iron Cross voisit perustaa vaihteeksi topicin, jota ei olisi juuri ollut jossakin muualla.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

ja taas tämä kysymys

Post by asa »

Silloin kun kuulin ensimmäistä kertaa Fear of the darkin, ilmestymisvuonna. Ikää oli 13.
Last edited by asa on Sat Jan 10, 2004 15:49, edited 1 time in total.
p2wox
Wimp
Wimp
Posts: 37
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:24
Location: Espoo, Finland

Post by p2wox »

noin vuosi sitten. olin silloin 14
Stranger
Roudari
Roudari
Posts: 446
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:05
Location: Finland

Post by Stranger »

80 -luvun puolivälin tienoilla alkoi kuuntelu ja jatkuu lähes päivittäin... :D
Last edited by Stranger on Sun Feb 08, 2004 14:39, edited 2 times in total.
-Was many years ago that I left home
and came this way-
ewil
Vempare
Vempare
Posts: 11
Joined: Wed Jan 07, 2004 7:32
Location: Finland

Post by ewil »

Taisi olla vuonna 2000 ja olin kai 12...
"Nothing lasts forever, but the certainty of change."
WilleR
Wimp
Wimp
Posts: 33
Joined: Fri Jan 09, 2004 19:15
Location: Vantaa

Post by WilleR »

hmmm...joskus ala-asteella kuulin ekaa kertaa yhel keverilla...oltaiskohan oltu ehkä jotai 11-12 v.
Mutta kunnolla,siis KUNNOLLA, aloin kuunnella pari vuotta myöhemmin...
Iron Maiden's gonna get you
where ever you are!!!
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer
Posts: 5524
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:25
Location: Vantaa

Post by Hese »

Ennen ala-astetta naapurissa kuulin ja heti iski. Se oli sellainen 13 vuotta sitten. Nyt ollaan 19.

Niin ja biisi josta kaikki lähti taisi olla Hallowed Be Thy Name, joka mielestäni on edelleen maidenin paras biisi.
Last edited by Hese on Sat Jan 10, 2004 13:12, edited 1 time in total.
Ethriumn
Wimp
Wimp
Posts: 28
Joined: Wed Jan 07, 2004 18:20
Location: Riihimäki

Post by Ethriumn »

Kuulin Maidenia serkun levyiltä jo monta vuotta sitten, mutta aloin kuuntelemaan sitä toden teolla vasta kesällä, eli liian myöhään. Ikää oli jotain 10 vuoden paikkeilla, kun kuulin ensimmäisen kerran, ja nyt olen 15.
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2233
Joined: Sat Jan 10, 2004 11:24

Post by rocker »

Vuosi oli 1984 ja eka kuulemani biisi oli Aces high. Silloin kolahti ja seuraavan vuoden Live after death oli lopullinen niitti.
TompSa
Wimp
Wimp
Posts: 37
Joined: Tue Jan 06, 2004 16:50
Location: Jokioinen
Contact:

Post by TompSa »

Omalla kohdallani tarina alkoi varsin normaalisti, eli kymmenen vuotta vanhempi veli alkoi maidenia kuunteleen joskus 84-85 tienoilla, siitä päivästä eteenpäin ei voinut välttyä Powerslavelta ja Live After Deathilta kotona. Ensimmäiset omat muistikuvat Maidenista ovat Powerslave-kasetista, sekä Maiden England videosta varmaan kaikki lähti kunnolla käyntiin. Muistan kuin eilisen päivän, kun veli oli käyny ostaan First Ten Years-videon, sitä sitten katseltiin mielenkiinnolla ja paljon. Myös tuo kuuluisa teksitetty LAD nauhoitus oli kovassa käytössä.

Ensimmäiset omat levyt tuli ostettua n. 10vuotiaana, eli siinä 92 paikkeilla, en ole ihan varma, saatto olla jopa 91, mutta ensimmäinen ihan ikioma levy oli The Trooper/Flight of Icarus 2x12" UK. Siitä lähtien levyhylly on kasvanut tasaseen tahtiin.
NightTrain
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi
Posts: 298
Joined: Tue Jan 06, 2004 19:18
Location: Joensuu

Post by NightTrain »

Joo. Kolmas kerta kun tähänkin topiciin vastaan. Iron Cross voisi mielestäni muutenkin vähän hillitä tuota topicien luomista, tai miettiä hiukan pitempään, mistä keskustelun aloittaa... Ja kirjoitusasussakin olisi hieman paikkaamista. Ei millään pahalla.

Ja itse asiaan eli varsinaisesti vain se kolme vuotta (ja neljä kuukautta) ja homman nimi oli silloin Best Of The Beast. Ensimmäinen varsinainen kuulemani albumi oli Brave New World ja se kolahti ihan hemmetin kovaa. Sitten sukelsin levyostosten muodossa kultaiselle 80-luvulle. Ensimmäiset epämääräiset muistot liittyvät kuitenkin jo ala-aste-ajoille, eli tuonne 90-luvun puolen välin tuolle puolelle. Ensimmäisestä kuulemastani Maiden-biisistä en ole edelleenkään varma, mutta ensimmäisten joukossa olivat ainakin Trooper, Hallowed Be Thy Name, The Evil That Men Do ja Man On The Edge.
Kissa on isompi kuin päästäinen.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 5095
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:26
Location: Hatanpää Kult

Post by QazKFD »

Joskus 1992-1994 välillä alkoin Seventh Sonin muodossa. Kovaa se kolahti jo sillon.

EDIT:
NightTrain wrote:Ja kirjoitusasussakin olisi hieman paikkaamista. Ei millään pahalla.
Mnjoo, komppaan tässä. Mutta itse voisit lyhentää siguasi, tuo on aivan hirveä. Sigusääntöä kolmeen/neljään riviin kaivattaisiin tännekin poartille.

Voisit jättää ylimääräisen kommentoimisen ja sääntöjen luomisen niille, joille se kuuluu. Sisällökkäillä viesteillä kun esimerkiksi saa tällä poartilla yhden pitkä siginkin anteeksi.

Sakari
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Mercenary
Häjy
Häjy
Posts: 676
Joined: Tue Jan 06, 2004 14:06
Location: Fingerpori

Post by Mercenary »

Ollessani 9-vuotias, eli 11 vuotta sitten. Perskules, minähän olen kuunnellut Maidenia yli puolet elin iästäni! :twisted:
poolrules
Veriveli
Veriveli
Posts: 5443
Joined: Tue Jan 06, 2004 20:09
Location: Back in the Village

Post by poolrules »

Jouluna 1996 tuli lahjaks Best of the Beast ja siitä lähti, silloin oli ikää 15v.
aarzie
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 54
Joined: Tue Jan 06, 2004 19:06
Location: Lievestuore

Post by aarzie »

Taisi olla vuosi -96 tai -97 en ole ihan varma, mutta silloin kuulin The evil that men do ja sen jälkeen ollaan oltu koko ajan enemmän ja enemmän koukussa.. :D Niin ja olen nyt 17 vuotta.. Eli silloin olin joku n. 10-11 vuotias kun aloin kuuntelemaan maidenia.
Last edited by aarzie on Sat Jan 10, 2004 18:32, edited 1 time in total.
UTI
Kirurgi
Kirurgi
Posts: 1942
Joined: Tue Jan 06, 2004 19:37
Location: Kouvola

Post by UTI »

Joskus -86 tienoilla alkoi innostus kun sain serkulta pari LP-julkaisua.Eli silloin olin siinä 7 vanha.
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
Lob(Otus)
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 109
Joined: Wed Jan 07, 2004 21:38
Location: Myllykoski
Contact:

Post by Lob(Otus) »

Mä oon tämmönen myöhäisherännyt, eli Maidenin kuuntelua keväästä 98 ja silloin oli ikää ruhtinaallset 16. Samalta vuodelta on myös ensimmäinen live kokemus Helsingin vanhalla jäähallilla.
Ruparuipakkaa
Zapper
Kisälli
Kisälli
Posts: 555
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:48
Location: Helsinki

Post by Zapper »

Varmaankin noin 2 vuotta sitten päätin ladata muutaman Iron Maiden mp3:sen netistä(jostain oli jäänyt nimi Iron Maiden päähän) ja siitä se sitten lähtikin. Olin silloin 14-15 vuotta.
escudo
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 353
Joined: Tue Jan 06, 2004 19:13
Location: Kuopio

Post by escudo »

Muistan vieläkin elävästi kun 11-vuotias pojankloppi escudo sai kuulla Iron Maidenia ensimmäisen kerran elämässään. Serkut olivat juuri silloin käymässä meillä ja heillä sattui olemaan mukanansa Best Of The Beast. Sitähän siinä sitten vähän kuunneltiin, ensimmäinen mielipide bändistä oli "vittu mitä paskaa" (olin silloin Beatles-fani ja käsite metallimusiikki oli tuolloin meikäläiselle outo käsite...). No mutta otin kuitenkin muutaman biisin levystä kasetille talteen ja silloin tällöin kuuntelin sitä. Sitten yhtenä kauniina päivänä laitoin kasetin soimaan ja Holy Smoken intro pärähti soimaan, silloin tajusin että hemmetti, minähän pidän tästä!

Tapahtuneesta on nyt jotain kuusi vuotta aikaa ja ikää on 17v. tällä hetkellä. Merkkiäkään kyllästymisestä ei ole ollut koskaan. Up The Irons!
"Get yourself together, drink 'till you drop
Forget about tomorrow and have another shot!"
-Ale Pupi, Kuopio-
trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 864
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Toholampi, Finland

Post by trooper »

Tuleeki tossa kesällä 4 vuotta täyteen ensikosketuksesta Maideniin. Serkulla olin käymässä, jolloinka hän näytti minulle Jyrkistä nauhoitetun Aces High musavideon. Ja tässä sitä ollaan 8)
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
Pedro
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 300
Joined: Tue Jan 06, 2004 20:26
Location: Helshinki

Post by Pedro »

Kesällä/syksyllä 2000 muistaakseni kaveri toi BNW:n kuunneltavaksi, ja sehän iski heti. Olisinko ollut jotain 14 tai 15 vuotta, eihän tuollaisia lyhyellä matiikalla osaa laskea.
"Harmaantuneissa munakarvoissa on tiettyä charmikasta arvokkuutta" -Flea/RHCP
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 2509
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:37
Location: Susirajan tuolla puolen.

Post by Pentelesh »

Oiskohan se ollu 1996 tai 1995, Helloweeni löyty ekaksi ja sitten Maideni, eli jotain 12-13 vuotias olen ollut.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Post Reply