Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Real Dead
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Real Dead »

3vuotta sitten ku olin11
prowler iski
Roudasta rospuuttoon
Facebook
Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

ööööö......luulisin 4 vuotta sitten (olis pitäny alottaa aikasemmin 8) )
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
Tipi
Wimp
Wimp

Post by Tipi »

Eka Maiden biisi yllätys yllätys oli Hallowed be thy name ::twisted::joka lukeutuu edelleen ykkös suosikkeihin ja vuosi oli -83. Ikääkin oli karttunut huimat 11v.:twisted: Piece of mind on ensimmäinen LP hankintani Maidenilta kyseisenä ilmestymis kesänä, toki beast levy oli äänitetty c-kasetille joka oli siihen aikaan aika yleistä jostain kumman syystä kuuntelin sen puhki!!!
Eli täs o ny sit vannottu maiden nimeen 22 v. UP THE IRONS !!!!! :twisted:
HikiNeito
Hell Rat
Hell Rat

Post by HikiNeito »

Muutama vuosi sitten ku olin alle 10 vuotias nii kaverilla oli tämmöne peli nimeltä Carmageddon ja siellä soi musiikkina Maidenin nää nopeet hitit kuten Trooper, Aces High ja Be Quick or be Dead. Sitte joku vuosi sitte alko heviin kiinnostuun enemmän (kaverien painostus ''Nyt jumalauta pisät ton popin pois ja kuuntelet kunnon musaa'' :oops: ) No In Flamesin kautta heviin sitte totuteltiin enemmän ja muutama Maidenin biisi oli tiedossa mutta muuten en niistä välittäny paljookaan. Sitte näin tossa pari kuukautta sitten niitten Ullevin keikan telkkarista minkä piruuttani ajattelin kattoa, ja sillon napsahti.
Höyste
Berserkki
Berserkki

Post by Höyste »

Tais alkaa yläasteen seiskalla tai kasilla.. en muista kunnolla.. vaikka siitäkään oo aikaa ku about 4-5 vuotta. Trooper tais olla eka jonka kuulin. Se iski aika lujaa.. sen jälkee kuulin kaverilt muit hittei mm. RTTH ja The Number Of The Beast.

Siitä se sitten lähti.
playboy
Hang-Around
Hang-Around

Post by playboy »

noin 3 vuotta sitten alko Maidenin kuuntelu. Ja mikäpä muukaan biisi se sai kiinnostumaan Maidenista kun trooper.
Eshe
Vempare
Vempare

Post by Eshe »

Ikää oli ehkä joku 7 vee kun kuulin eka kertaa maidenia.. isoveliltä kysyin kirjastossa että mikä näistä vinyyleistä on hyvä.. ja sehän nakkas sisään, POWERSLAVE levyn :lol: ei pitkään mennyt että hikisiä kasetteja rupes tulemaan :wink:
Keep your distance, walk away, don't take his bait.
Don't you stray, don't fade away.
TheClairvoyant
Hang-Around
Hang-Around

Post by TheClairvoyant »

Ekan kerran kuulin maidenia pari vuotta sitten kaverilta. Ei sillon vielä oikeen kolahtanu mutta kesällä kun näin Ullevin keikan tv:stä niin siinä se oli. Tänä päivänä en mitään muuta kuuntelekkaan.
Dead`s head
Peräruiske
Peräruiske

Post by Dead`s head »

rupesin kuuntelemaan maidenia joskus 16-17vuotiaana,joten jo on tullutkin jo yli 10 vuotta LAATU-HEVIÄ kuunneltua ja loppua musamaku ei taida muuttua seuraavaan 10 vuoteenkaan
Anatoli
Vempare
Vempare

Post by Anatoli »

Olen valitettavasti vasti myöhäisherännäinen maiden kuuntelija. En kersana kuunnellut paljon musiikkia, mutta yks kaveri pisti bileissä 4-5 vuotta sitten maidenia koneseen ja olen ollut siitä lähtien myyty!
The good that men do is oft interred with their bones, but the evil that men do LIVES ON!
IM12
Vempare
Vempare

Post by IM12 »

Pertti Keinonen wrote:Suurin osa tämän foorumin käyttäjistä on siirtynyt Maiden Worldista, jossa on juuri ollut kuuden sivun topic tästä samasta aiheesta. Aiheessa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta tuskinpa tähän samat ihmiset jaksavat toista kertaa vastata samoilla sanoilla. Muutenkin Iron Cross voisit perustaa vaihteeksi topicin, jota ei olisi juuri ollut jossakin muualla.
Muuten hyvät nimet teillä, pertti ja sakari. Kummeli stories on kyllä loistava! :lol:
Noh tuo oli vähän off topiccia, mutta itse olen kuunnellut maideniä ensimmäisen kerran kunnolla vasta tämän vuoden alussa. Eli 2005 alussa.
Seven deadly sins
Seven ways to win
Seven holy paths to hell
And your trip begins
Pete The Great
Vempare
Vempare

Post by Pete The Great »

Jaa-a.. taisinpa Maidenia kuulla ekan kerran vitos luokalla(ikää silloin 11v) mutta kunnolla se iski vasta kuutosluokalla(12v) ja nyt sitä on tullu kuunneltua kohta viitisen vuotta!!!
ai kun se on vieläkin yhtä hienoa!!!!
Spartan
Kisälli
Kisälli

Post by Spartan »

7 luokalla hurahdin totaalisesti, ja levyt tuli hankittu todella äkkiä hyllyyn. Nykyään tulee kuunneltu Maidenia melkeen joka päivä, jonkun verran. Iron Maiden on elämä :twisted:
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
Viinapåppå
Hell Rat
Hell Rat

Post by Viinapåppå »

Yli vuosi sitten ostin Dance Of Deathin, ja ensimmäinen biisi jonka muistan varmasti kuulleeni, oli tietysti stratteri Wildest Dreams. Sitten tuli Rainmaker, joka iski niin kovaa, että piti aloittaa tämä Maiden harrastus. Se on kyllä parasta mitä mulle on pitkään aikaan tapahtunu.
Year 2006
13.06 - Metallica @ Lauluvaljak
14.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
15.11 - Iron Maiden @ Harwall Areena
antero_
Hang-Around
Hang-Around

Post by antero_ »

vuonna 2000 alkoi kuuntelu ja ikää tulee lokakuussa 18 8)
http://www.last.fm/user/juho_" onclick="window.open(this.href);return false;
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

2003 sain Dance Of Death levyn. Ei heti kyllä tahtonut aueta, mutta Montsegur ja Paschendale lopulta takoivat järkeä päähän, ja aloin kiinnostumaan. Sitten kaveri imutti Trooperin ja jotain muita kappaleita netistä, ja niitä sitten kuunneltiin. Varsinkin Trooper iski ja kovaa. Siitä sitten pikku hiljaa aloin kuuntelemaan lisää ja lisää Maidenia. Täytin juuri joulukuussa 21 enkä Neidosta enää irti pääse. :twisted:
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Funtsailin tuossa nykytilannetta. Viime heinäkuussa (oli 7.päivä) ostin virolaisesta levykaupasta Seventh Son Of A Seventh Son-cd:n. Reilut 7 kuukautta sen jälkeen huomaan hyllyyni kertyneen kaikki studioalbumit, kaikki lievlevyt ja paljon muuta. On Maiden vienyt meikän täysin, enkä ole puoleen vuoteen muuta musiikkia ostanut, enkä liiemmin kuunnellutkaan.
Ilonen olen siitä että Maidenin löysin, se tie jatkukoon.
spongebob
Hang-Around
Hang-Around

Post by spongebob »

Maiden kuuntelu alko siinä 6 luokan jälkeisenä kesänä (nyt 15v.), kun kuulin kaverin koneelta fear of the darkin. En tienny kenen biisi se oli mutta hyräilin kertosäettä joka päivä. Sitten sain Ed hunter pelissä olevat biisit koneelle ja vähän ajan päästä ostin dance of deathin.
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Maidenia olen kuunnellut 4-5 vuotiaana isoveljen takia, mutta siitä aloin tykkämään ja itse kuuntelemaan 7-8 vanhana, eli noin vuonna 2000.
Oblivius
Wimp
Wimp

Post by Oblivius »

Maiden kolahti oikeen kunnolla siinä 1995-96 ku kuulin radiosta radiosta Man On The Edgen,olin kyllä kuullut aikasemmin Maidenia mutta toi biisi sytytti mun sisäisen "Maidenin" :wink: silloin olin 11 vuotias...
Kyllä tähän jotain vois laittaa...joskus
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

Joskus 80-luvun puolivälissä Maiden herätti kiinnostuksen.
Somewhere In Time tuli ostettua ilmestymispäivänä, eikä sen jälkeen ole ollut paluuta. :lol:

Olin silloin 11-vuotias.
Sodom
Wimp
Wimp

Post by Sodom »

varmaan joskus 99' vuonna, mutta siitä se on sitte lähteny :D
Oh Well, wherever, wherever you are,
Iron Maiden's gonna get you, no matter how far.
See the blood flow watching it shed up above my head.
Iron Maiden wants you for dead.
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

2005 Kesällä., kuuntelin ihan aluksi pelkästään Flight of Icarusta, Trooperia ja Sun And Steelia, jonka jälkeen aloin kuuntelemaan muitakin biisejä ja siitä se lähti.. olin silloin 14.
Peto
Hang-Around
Hang-Around

Post by Peto »

Vuonna 1984 9-vuotiaana, kun kaveri sai Powerslaven. Sehän oli nauhoitettava heti itselle ja siitä se lähti. Merkkejä Maidenista oli huomannut ja kuullut jo aiemmin, esim. isojen poikien paidoista, puheista yms. Kai sitä radiostakin kuuli ja lehdistä näki, muttei enää muista.
Edward the 2nd
Hang-Around
Hang-Around

Post by Edward the 2nd »

Aloitin 17 vuotiaana nähtyäni Wildest Dreams-musavideon, eli syksyllä 2003. Sitten tuli töllöttimestä maidenin Dance of Death-albumin mainos. Heti seuraavana päivänä se piti sitten mennä ostamaan ja sen kuunneltuani aloin systemaattisesti hommaamaan muita levyjä ja DVD:ta "tuhlaamalla" niihin kaikki mahdolliset tuloni. Sen jälkeen maiden on lyönyt elämälle tahtia joka ikisenä päivänä, eikä loppua ole näkyvissä.
Satan has left his killing floor
Satan is coming back for more
Post Reply