Kylillä kuultua (kehuja ja kritiikkiä Iron Maidenista) Topic

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Mä luin tämän koko ketjun, ja monessa tapauksessa porukka oli valittanut Maidenin miesten iästä. Mä en ymmärrä sitä. Kaikki tuntuu ajattelevan, että AC/DC, Maiden yms. ovat vanhaa kulunutta rockia jota soittavat rahanahneet juopot. Eräskin vastenmielinen tuttuni sanoi mulle kesällä, että ei suostu kuuntelemaan ollenkaan muuta kuin "nuorta" heviä, uusia bändejä. No, sama kaveri sitten oli Dion keikalla, ja hehkutti koko viikon koulussa miehen lauluääntä. Hän ei uskonut millään, kun kerroin Dion olevan yli 60-vuotias. Ei vaan voinut uskoa, ja lopulta lopetti keikan kehumisen.

Tyhmä asenne. Mä oon nimittäin sitä mieltä, että parhaiden bändien jäsenet ovat ~40 ikävuoden paremmalla puolella. Kaikki suosikkini ovat olleet 80-luvulla suurimmassa suosiossaan, ainakin melkein. Mä en usko että nuorisomusiikki/uudet bändit/tms. nousevat mikään samanlaiseen arvoon kuin vanhat kasarijätit.
Mitä mieltä olette? Mitä sitten kun Maiden, AC/DC, Slayer, Metallica, Dio yms. heittävät rukkaset pöytään?
Mä en usko että sen jälkeen nousee enää samanlaisia artisteja esiin.

Offtopic. Sori.
piru itse
Hang-Around
Hang-Around

Post by piru itse »

^juu ei varmaan nouse enää samanlaisia huippu bändejä. Yksi syy mielestäni on se että alottelevien bändien levyjen julkaisujen välissä saattaa hyvinkin olla jopa 3 vuotta (vrt. erään englantilaisen bändin alkupään tuotanto :wink: ) Kyllähän ne bändit kerkeää unohtumaan siinä ajassa.
Mutta kyllä sieltä jostain saattaa vielä nousta bändi, joka tekee niin kovaa heviä että alta pois :D

Ja ihan topicciin liittyvää, eli oli kaverin kanssa puhetta maidenin kesäisestä ullevin taltioinnista ja kaveri meni sanomaan että on se vaan huvittavan näköistä, kun kitaristi hymyilee koko ajan. Taisi tarkoittaa Davea :)
"If you're feeling down depressed and lonely,
I know a place where we can go"
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

^ Sano sille kaverillesi, että ottaa pullon pois perseestä ja katsoo sekä kunnioittaa legendaarista bändiä :D
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Brain Damage

Post by Brain Damage »

DeathRaven wrote:Lukekaapa täältä pikku väittely-topicin tynkää Maidenistä. Nauratti kyllä vähäsen -> *Linkki*
Yhden hitin ihme juu. :lol:
unmasked
Wimp
Wimp

Post by unmasked »

tuli tästä mieleen taannoinen "keskustelu" 17 v serkkuni kanssa joka kivenkovaa väitti että "Brave New World" on Maidenin eka albumi......ja Wicker Man bändin eka sinkku...se oli aika tyhjentävä keskustelu....
If It Ain't Heavy Metal, It Aint Worth A Fuck
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Stratocaster wrote:
Mitä mieltä olette? Mitä sitten kun Maiden, AC/DC, Slayer, Metallica, Dio yms. heittävät rukkaset pöytään?
Mä en usko että sen jälkeen nousee enää samanlaisia artisteja esiin.

Offtopic. Sori.
Kyllä niitä nouseee ja on jo noussutkin. mm Manitou Kotkan Karhulasta soitaa iskäheviä kunnioittavalla tyylillä........ kunhan kuunteleva ja fanittava yleisö vaan löytäis nuo bändit http://www.manitouband.com/

Mutta ei jatketa Manitou tms keskustelua täällä enää, koska siitä on jo topiski viewtopic.php?t=465&highlight=manitou

Editsiii....
Tosin olikin huono vertaus Staton bändilistaan verraten.... varmaan tuohon asemaan ei nouse suomesta kukaan (Maiden, AC/DC, Slayer, Metallica, Dio )
:lol:
Last edited by Peke on Sun Oct 30, 2005 11:18, edited 1 time in total.
Into Iron Maiden Since 1983
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

^Tai Sentiment.. :wink: www.sentimentband.com

Näistä taidettiin muutaman sana vaihtaa tuolla Maidenin keikalla.. :lol:
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

miinus wrote:^Tai Sentiment.. :wink: www.sentimentband.com

Näistä taidettiin muutaman sana vaihtaa tuolla Maidenin keikalla.. :lol:
Indeed, my friend :wink:

oukei.... back to topiski.... nouskaa nuoret... me vanhat emme enää jaksa :lol:

Mukavaa nähdä, että tämä perustamani lanka on kerännyt paljon hienoja juttuja tänne.

Tuosta ikäasiasta sen verran, että ymmärrän, että 13-16 vuotiaat (ei fanit) maidenia tuntematta saatavat yleistää, ettei soitto kulje taikka jalka nouse, kune ne on niin vanhoja :shock: Näyttäkää niille epäileville kavereille sitä Ullevin keikkaa taikka Rock Am Ring 2005 Webcastia.

Itekin pidin hetken Purplen ukkoja liian vanhoina vuonna 1987 ja vielä ne soittaa 8) 1988 näkemäni Hesan keikka muutti kyllä mieleni tosta ikäjutusta.
The Exorcist
Paholainen
Paholainen

Post by The Exorcist »

Dave Murray tuli vessasta;

"Steve, kusin housuun, en löytänyt nahkahousuistani vetoketjua!"
:roll:

Iron Maiden irvailijoiden ykkösjuttu ylä-asteajoilta.
Small green aliens scuttled out of his path, fearsome Martian warriors would not meet his gaze and the air froze when he croaked in his dark gravelly voice; "A pint of bitter Please mate".
ernoee
Wimp
Wimp

Post by ernoee »

kerran tässä tietokoneella ollessani soittolista arpoi Age of innocencen soimaan, ja 22w siskoni joka oli tuossa lähettyvillä kysyi että mikäs TÄÄ on, sanoin sitten että no meideniähän tää on, siihen se sitten että: "Aijaa laita pois, tällasta angstia"

tämän jälkeen muistutin yhtyieistä/ artisteista joita hän itse kuuntelee, joihin lukeutuu mm. 50cent ja mikä tahansa mainstream

Onko Iron Maiden teidän mielestänne angstia?
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Kaikkea muuta.
"To be alive is more than just breathing"
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Lappis wrote:^ Kaikkea muuta.
HHJJ? ( :lol: )
Half Lives... Eat But Never Kill
Spartan
Kisälli
Kisälli

Post by Spartan »

Itselleni on käynyt näin, laitoin Maidenin Aces High soimaan ja kysyin pikkuveljeltä: "Mitäs tykkäät tästä kappaleesta?" Se vastas että tää on aika hyvä. Sit kysyin siltä: "tietääks mikä yhtye on tehnyt tän?" no eihän veli sitä tiennyt ja sitten kun kerroin yhtyeen olevan Iron Maiden, niin veli sano että: "täähän on ihan paska! Iron Maiden on perseestä!"
Veli tykkäs kappaleesta siis niin kauan kunnes sai tietää että, Iron Maiden esittää sen.
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
EDDIE666
Hang-Around
Hang-Around

Post by EDDIE666 »

Brain Damage wrote:
DeathRaven wrote:Lukekaapa täältä pikku väittely-topicin tynkää Maidenistä. Nauratti kyllä vähäsen -> *Linkki*
Yhden hitin ihme juu. :lol:
Joo!! Aikamoista paskaa laittaa piikkupojat!

Ja kavereilta tullu ihan hyvää palautetta maidenista
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Tässä kouluavustajana toimiessani ovat jotkut lapset huomanneet meikäläisen vetoketjuhupparin alla näkyvän Maiden-paidan ja heti alkaa kuulumaan, Maiden, Maiden, onko Maiden hyvä, jne.
Yksikin tyttö sanoi että olenko raskaan musiikin ystävä kun minulla on Maiden-paita päällä. Totesin vain että: "Tottakai".
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

^Hih! mua taas 1-4 luokat koulussa nimellä: "IRON MAIDEN"..
Sitten aina kun kävelee ohi niin alkavat näytellä "pirunsarvia" ja huudella mun "nimeä", minkä ovat itse keksineet...
Se on aika hauskaa, mutta toisaalta joskus siihen palaa hermo!!
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Itsellä tuon Maidenin paidan kantaminen ei vielä ole aikaansaanut mitään kummempaa, en mitenkään erikoisesti valista muita siitä miten mahtava asia Maiden on. Kyllähän kaikki sen tietävät, että tämä kloppi palvoo Maidenia... Se on kuitenkin mun juttuni ja kun en siitä sen suurempaa ääntä pidä, en siitä myöskään kauheasti kuule.

Mutta joidenkin viikonloppujen jälkeen on lisänimenä toiminut "Maiden" jonkin aikaa... Ei tarvitse kun hieman turhia esteitä poistaa alkomahoolin avulla ja jo nousee puheenaiheeksi Maiden. Ilmakitara nostetaan kaulaa kun jokunen poteli on tyhjäksi saatu, kerran tuolla illan hämärässä toikkaroidessa sanavarasto oli puheiden mukaan huvennut ainosataan sanaan Maiden.

Poika pentele mitä sää olet juonut... "Maidenia, pelkkää Maidenia..."
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Mestari
Peräruiske
Peräruiske

Post by Mestari »

Itselle on tullut pelkkää hyvää palautetta kun on kesäisin tuolla maailman turuilla käppäilly Maiden -paita päällä ja pari mäyrää kädessä :D Tuntuu että ne jotka maidenista pitävät tulevat aina juttusille ja ne jotka eivät pidä eivät reagoi ollenkaan. Tietty asiaan voi vaikuttaa se että kyseisillä "turuilla" liikkuvat ihmiset on jo ylittänyt yläasteiän, kuten minäkin :)
(ja ihan selvennykseksi että nuo "turut" ei oo ollu mitään musiikkifestareita, niissä kun erittäin harvoin käyn)

Armeijassakin oli yllättävän monta kasaritykitykseen hairahtunutta samassa joukkueessa, olihan se mahtava iltavapailla lähtä kapakkaan istumaan ja käydä laittamassa jukeboxista kaikki "Meiskan" biisit mitä löyty peräkkäin soimaan. Baarimikoltakin tuli monesti kommenttia että nyt on poijjaat löytäny oikeata musiikkia.

Kaverit nyt ei tietenkää ymmärrä maidenin päälle mitään, parille paatuneimmalle teknohirmulle oon soittanu muutamia biisejä, Fear of the Dark (RiR) on kuulema hyvä "sen yleisön takia" ja pari muuta biisiä (esim. Out of the Silent Planet) sen takia ku "niissä on hyvä kertosäe".

Kyllähän se näin on että taattua takorautaa tämä Maideni on, pitkästä aikaa Rock in Rion parissa fiilistelin tuossa äsken.

Rokrok!
"Louhimme iso silmä silmässä!"

Hyrde
TheClairvoyant
Hang-Around
Hang-Around

Post by TheClairvoyant »

Ja aiheesta... Olinpa tuossa kerran kaupungilla ja siinä oli sitte kaks tyttöä kaupan jonossa ja ne jutteli musiikista. Yhtäkkiä se toinen sano et "Kyllä se Iron Maidenin coveri siitä Children Of Bodomin Trooperista on aivan paska" :lol: :lol: :lol: Alako vähän naurattaan. :lol: :lol:
Kaukkis
Hell Rat
Hell Rat

Post by Kaukkis »

^
On ne quotet sitten niin hauskoja.. :roll:
Päärynähhh!
Bootleglista
Brain Damage

Post by Brain Damage »

TheClairvoyant wrote:Ja aiheesta... Olinpa tuossa kerran kaupungilla ja siinä oli sitte kaks tyttöä kaupan jonossa ja ne jutteli musiikista. Yhtäkkiä se toinen sano et "Kyllä se Iron Maidenin coveri siitä Children Of Bodomin Trooperista on aivan paska" :lol: :lol: :lol: Alako vähän naurattaan. :lol: :lol:
Sitä se on kun ei muita hevibändejä tiedetäkään kuin Children Of Bodom. :roll:
Last edited by Brain Damage on Sun Dec 04, 2005 0:05, edited 1 time in total.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

TheClairvoyant wrote:Ja aiheesta... Olinpa tuossa kerran kaupungilla ja siinä oli sitte kaks tyttöä kaupan jonossa ja ne jutteli musiikista. Yhtäkkiä se toinen sano et "Kyllä se Iron Maidenin coveri siitä Children Of Bodomin Trooperista on aivan paska" :lol: :lol: :lol: Alako vähän naurattaan. :lol: :lol:
ei saatana... aivan paha :lol:

Huh Huh! AAArrgh Pelastakaa lapset paskainfolta... valistakaa niitä!

Mun 7- ja 9 v pojatkin tietää Brucen tukan pituudesta, mikä maiden-aikakausi on menossa...... RRRrock!
ja kun vanhempi painos just vietti kavereiden kanssa 9v-synttäreitä katsottiin "lasten filmin" jälkeen Iron Maiden Early Days DVD:tä koska Rock In Rio on liian "poser" eli tavallinen (lasten suusta) 8)

niin ja siis minä en ollut himassa vaikuttamassa asiaan.... vaimo kerto jälkeenpäin.... tuli tippa linssiin... viddhu, mitä poikii :D
-Iron-
Paholainen
Paholainen

Post by -Iron- »

Heh :lol: Saa nähä minkalaisia maiden fanaatikkoja heistä tulee aikuisikään mennessä jos jo nyt ovat noin innoissaan maidenista 8)
13.6 Metallica 13.11 Unholy Alliance 14.11 Iron maiden...
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

-Iron- wrote:Heh :lol: Saa nähä minkalaisia maiden fanaatikkoja heistä tulee aikuisikään mennessä jos jo nyt ovat noin innoissaan maidenista 8)
Pistävät ainakin tälle foorumille uutta tuulta aikanaan, jolleivat ole fiksumpia kuin minä ja karttavat tietokoneet kaukaa.
Maiden ja muutenkin heavyfaneja niistä on kuitenkin tullut ihan mun vanavedessä.

Vanhin likka (13v) laulaa suomihittejä prkl hyvin ja soittaa koskettimilla nuoteista ja korvakuulolta miltei ihan mitä vaan. Iskä saa välillä komppaa kitaralla :wink:
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

Tuli nyt mieleen, että kaveri joka on Metallica -fani jaksoi hokea aina vain että Maiden on power metalia tai jotain muuta kevyttä paskaa ja Metallica on heavya (minusta power metal ei siis ole paskaa vaan erittäin hyvää musiikkia). Hoin sitten takaisin, että lähempänä Iron Maiden on heavy metalia kuin vaikka Metallica. Eipä se nyt ainakaan viime aikoina ole tuosta jaksanut jankuttaa.

Tämä "pakkojakaminen" genreihinhän on melko turhaa, mutta minun mielipiteeni on että Iron Maiden ja Judas Priest esimerkiksi ovat heavy metalia ja sitä lähemmäksi heavy metalia ei pääse. Voidaan rauhassa kutsua kaikkea metallia heviksi eikä se nyt hirveästi vielä ota pannuun, mutta siinä vaiheessa kun aletaan väittämään että Maiden ei ole heavya alkaa keittää. Voisipa olla, että ilman bändejä kuten Maiden, Priest ja Sabbath ei kunnon hevimusiikkia olisikaan.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Locked