Blaze Bayley

Keskustelua nykyisten ja entisten Maiden jäsenten soolotuotannoista.

Moderator: The Killer Krew

Oliko Blaze oikea valinta Iron Maidenin keulille?

Kyllä.
146
56%
Ei.
115
44%

Total votes: 261

Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Blood brother wrote:Mua se koko jätkä ärsyttää :evil: . Sil on aina semmonen tyhmä irvistys naamallaan.
Nyt on kurinpalautuksen uhallakin pakko avautua, mutta typerämpää perustelua en ole kuullut aikoihin. Siinähän sitä on todellakin syytä dissata, kun mies ei NÄYTÄ mieleiseltä.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Blood brother wrote:Mua se koko jätkä ärsyttää :evil: . Sil on aina semmonen tyhmä irvistys naamallaan. Kyllä The X Factorissa ja Virtual XIissä on hyviä biisejä mut Blaze on lähellä mokaa koko homman laulu äänellään.
Periaatteessa tässäkin on kyllä (pientä) perää. Blazen ulkoinen olemus ei aivan parhaalla mahdollisella tavalla istunut Maidenin "lookiin". En missään nimessä ala väittämään, että Blaze olisi suoranaisesti mokannut mitään missään vaiheessa, varsinkaan kahdella studioalbumilla, päinvastoin. Mutta kumminkin Blazen tulkinnat Brucen tai vaikka Paulin alunperin laulamista kappaleista eivät ole... parhaita mahdollisia? Paikka paikoin moni hyväkin biisi kuraantuu, välillä pahastikin.

Kuten Stratocaster tossa jo mainitsi, tietty on äärimmäisen vaikeaa Brucea korvata, onhan se nyt sanomattakin selvää. Itsekin pidän Blazen lauluäänestä Maidenin levyillä sekä miehen omilla soololevyillä. Muiden Maidenbiisien tulkinnat vaan jäävät kauas alkuperäisistä. Ja jos joku mussuttaa kuuntelun puutteesta niin halkean :D
Jukka wrote:Nyt on kurinpalautuksen uhallakin pakko avautua, mutta typerämpää perustelua en ole kuullut aikoihin. Siinähän sitä on todellakin syytä dissata, kun mies ei NÄYTÄ mieleiseltä.
No annetaan nyt kaikille hei mahdollisuus :lol:
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

No, totuushan on se että ei kaikkia yksinkertaisesti voi miellyttää.
Harriskin sanoi, että Brucen palattua bändiin, tuli paljon kirjeitä missä kysyttiin Blazen perään.

Enivei, nautitaan maailman parhaan bändin musiikista. :twisted:
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Stratocaster wrote:No, totuushan on se että ei kaikkia yksinkertaisesti voi miellyttää. Harriskin sanoi, että Brucen palattua bändiin, tuli paljon kirjeitä missä kysyttiin Blazen perään.
Jos viittaat minun viestiini, niin voin kyllä vakuuttaa, että minua on miellytetty jo pelkästään Blazen aikaisilla studiokiekoilla ja yhdellä nähdyllä keikalla niin paljon, että huhhuh.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

No kyllä Blazyn ääni sopii joihinkin kappaleisiin ihan menevästi, mutta kyllä mielestäni Bruce on huomattavasti parempi. Olisi mielenkiintoista kuulla Man on the Edge Brucen laulamana :wink: .
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

QazKFD wrote:
Stratocaster wrote:No, totuushan on se että ei kaikkia yksinkertaisesti voi miellyttää. Harriskin sanoi, että Brucen palattua bändiin, tuli paljon kirjeitä missä kysyttiin Blazen perään.
Jos viittaat minun viestiini, niin voin kyllä vakuuttaa, että minua on miellytetty jo pelkästään Blazen aikaisilla studiokiekoilla ja yhdellä nähdyllä keikalla niin paljon, että huhhuh.
En viitannut ainakaan tietoisesti. Ihan yleisesti heitin.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Pakko pistää vielä pari riviä tästä Blazen As Live As it Gets. Levyllä Maidenin biisit saa kyllä uutta energiaa ja puhtia..... sovituksissa on räväkkyyttä. Blaze kuulostaa hyvältä (ts Blazelta), rumpali viljelee tuplia ihan kivasti ja muutenkin soitto kulkee mallikaasti. Skitat on jees.

Todella positiivinen yllätys minulle, joka en hirveesti ole digannut Blazen laulannasta (lausunnasta) maidenissa. Yllätyksii tarvitaan, ettei elämä mene ihan pliisuksi. :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
Lord of flies
Wimp
Wimp

Post by Lord of flies »

En ole viemässä jätkää ihan ensimmäisenä saunan taakse, mutta en todellakaan viimeisenä.

Kuten jo on aikaisemminkin sanottu, olivat Brucen saappaat liian isot Blazen täytettäviksi. Blazen ääni toimii ihan hyvin jossain kappaleissa kuten Lord of the flies, man on the edge ja The Angel and the Gambler . Mutta jotain äänestä kuitenkin puuttui.

Kaverilla oli aikansa maidenissa.
Ruuvaten ja cruisaten, keli kuin keli

-89 Chevy Caprice Classic Starcraft 350DX+th200r4
Imperator
Roudari
Roudari

Virtual XI!

Post by Imperator »

Aivan saatanan hyvä levy! Kyl kyl! soinut soittimessa 10 kertaa putkeen, eikä vielä minkäänlaista kyllästymistä. Biisit vain paranee kuunnellessa.
Kuunnelkaa tätä levyä! Sekin on sellainen levy joka ei ehkä heti aukene! Samallailla kun se toinen (vieläkin parempi äXä).

BLAZE on Jumala!

Ps. Virtualin huippubiiseihin kuuluu, nimenomaan ne vähemmän hitit "Don't look to the eyes of the stanger", "Lightning strikes twice", ja
Tosin "The Clansman", "Futureal" ja "The educated fool" ovat taattua Maideniä myös!
FUCK X-THOR
Imperator
Roudari
Roudari

Post by Imperator »

Puhumattakaan Maidenin vähiten hittihakuisesta biisistä ikinä "The angel and the (mighty) gambler"! Loistavat urut ja tunnelma.

Don't you think I'm a saviour?
Don't you think I could save you?
Don't you think I could save your soul?
FUCK X-THOR
Vibot
Vempare
Vempare

Post by Vibot »

Ei Blaze tietenkään Brucelle pärjää, mutta ääni sopi kyllä hyvin tuon aikaisiin levyihin.
Up the irons!
KURRE

Post by KURRE »

Pistin sitten perjantai ratoksi Blazen/Maidenin, The X lätyn soimaan. :wink:
Kaverihan on mitä on vokalistina, mutta kyllä osuu ja uppoaa jossakin määrin ja mikä jottei.
Akressiivista musasointia ja Harris kiukkunen kuin ämpärillinen mehiläisiä.
Mennee tässä Karhunkera komiasti.

Kirjailin nyt tähän Blaze topiskiin, jotta saan tännekin jotakin aikaseksi.
Sing Of The Cross toimii Blazella kuin juna.
Imperator
Roudari
Roudari

Joo

Post by Imperator »

samoilla linjoilla. Sign of the cross saa mut varmaan JOKA kerta herkistymään. En tiedä mikä siinä on. Harvemmin sitä tulee mitään pillitettyä, mutta tuota levyä kuunnellessa se on kyllä monasti ollut lähellä. Veikkaan että muutaman vuoden päästä voi olla sama homma virtualin kanssa! Olen iloinen, että löysin levyn hyllystäni!
Last edited by Imperator on Tue Oct 25, 2005 19:49, edited 1 time in total.
FUCK X-THOR
Stratocaster
Azazel
Azazel

Re: Joo

Post by Stratocaster »

Imperator wrote:samoilla linjoilla. Sign of the cross saa mut varmaan JOKA kerta herkistymään. En tiedä mikä siinä on. Harvemmin sitä tulee mitään pillitettyä, mutta suota levyä kuunnellessa se on kyllä monasti ollut lähellä. Veikkaan että muutaman vuoden päästä voi olla sama homma virtualin kanssa! Olen iloinen, että löysin levyn hyllystäni!
Oikein! Sign on todella hieno biisi, kertakaikkiaan kuuluu "Fab Fouriin", eeppisten biisien Hall Of Fameen Rimen, Seventh Sonin ja Alexanderin kanssa. Alkumöly nostaa tunnelmaa, aavemainen hoilotus, bassoa mukaan... ja biisi käynnistyy. Biisi jyrää mahtavasti, keskikohdan rymistely hitaamman jälkeen on kaikenkaikkiaan Maidenin raskaimpia.
Hienot ja tekniset soolotkin vielä mukana! :finger:
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

Jälleen tuli kuunneltua tuo The X - Factor. Todella hyvä levy , vaikka ennen en tästä oiken välittänytkään , niin nyt on avaus kirkastunut. Blazen äänen kuuleminen levyllä tuo tunnelmaa ja kun biisitkin ovat sellaisia " osalle hämmentäviä " niin ääni sopii täydellisesti levyyn. Muutenkin Visions of the Beast: illa on Blazen veto biisistä Afraid To Shoot Strangers ja se se vasta on loistava. Siinä Blaze on kovassa vedossa ja samoin muu bändi on energinen , niinkuin aina.
Imperator
Roudari
Roudari

Post by Imperator »

Olin kantiksessa joku muutama viikko-kuukausi sitten, ja tuli Blazen "Afraid to shoot strangers" livenä, enkä oikeesti edes meinannut tunnista, että oliko Bruce vai Blaze. Hemmetin hyvin se veti, ja toi biisi taitaakin olla just se kaikkein herran äänelle sopivin kipale Dickinsoneista.
FUCK X-THOR
Dead`s head
Peräruiske
Peräruiske

Post by Dead`s head »

eihän Brucea parempaa laulajaa maideniin voi kuvitellakaan!mutta kyllä Blaze teki hyviä biisejä jotka tosin kuullostaa vieläkin paremmilta Brucen vetäminä!tosin ei kaikki oikein iske hyvin!esim.enkeli ja peluri,kauheeta kuraa!makunsa kullakin!
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Imperator wrote:Olin kantiksessa joku muutama viikko-kuukausi sitten, ja tuli Blazen "Afraid to shoot strangers" livenä, enkä oikeesti edes meinannut tunnista, että oliko Bruce vai Blaze. Hemmetin hyvin se veti, ja toi biisi taitaakin olla just se kaikkein herran äänelle sopivin kipale Dickinsoneista.
Itsekin olen tämän huomannut ja ehkä suurin syy on siinä, että Bruce vetää biisin melko matalalta, mikä sopii myös Blazen äänialalle.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Brain Damage wrote:
Imperator wrote:Olin kantiksessa joku muutama viikko-kuukausi sitten, ja tuli Blazen "Afraid to shoot strangers" livenä, enkä oikeesti edes meinannut tunnista, että oliko Bruce vai Blaze. Hemmetin hyvin se veti, ja toi biisi taitaakin olla just se kaikkein herran äänelle sopivin kipale Dickinsoneista.
Itsekin olen tämän huomannut ja ehkä suurin syy on siinä, että Bruce vetää biisin melko matalalta, mikä sopii myös Blazen äänialalle.
.... noh saatahan Blazen jotkun versiot kuulostaa siedettävältä, mutta Brucen Donnington 1992 versioo ei pese kukaan....... muutenkin Afraid To Shoot Strangers on sellanen Brucen ajan parhaimmistoa.
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Peke wrote:
Brain Damage wrote:
.... noh saatahan Blazen jotkun versiot kuulostaa siedettävältä, mutta Brucen Donnington 1992 versioo ei pese kukaan....... muutenkin Afraid To Shoot Strangers on sellanen Brucen ajan parhaimmistoa.
Kyllä mun mielestä huomaa tossa Visionsin versiossa että Blaze on silminnähden liikuttunut kun saa tuollaisen määrän porukkaa mylvimään käskystään, ja nuo "Afraid To Shoot Strangers (HEY, HEY)" - huudot tulevat kyllä niin sieltä sydämmen pohjilta, aivan varmasti paras Blazen livesuoritus, sen uskallan sanoa vaikken sitä paljon ole kuullutkaan

P.S. :finger:
Half Lives... Eat But Never Kill
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Mä en ymmärrä kyllä yhtään tuota Visions of Beastin Afraid To Shoot Strangers version hehkutusta. Ok, kyllä Blaze ihan hyvin on messissä niissä matalammissa kohdissa, mutta sitten kun pitäisi vetää kovaa ja korkealta, niin ukko on ihan yhtä hukassa kuin muissakin Brucen aikaisissa biiseissä.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Mä oon ihan samaa mieltä Yrms_in kanssa, biisi on paras kuulemani Blazen liveveto. Se on kyllä erilainen kun Brucella mutta hyvällä tavalla.
Spartan
Kisälli
Kisälli

Post by Spartan »

Mulla toimii Blazen aikanen maiden todella hyvin, varsinkin The X-factor. Virtual XI on sitten melko suuri pettymys vaikka silläkin on monia huippu kappaleita.
Ehkä ainut Brucen aikanen kappale jonka Blaze laulaa paremmin kuin Bruce on Afraid To Shoot Strangers :wink:
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

poolrules wrote:Mä en ymmärrä kyllä yhtään tuota Visions of Beastin Afraid To Shoot Strangers version hehkutusta. Ok, kyllä Blaze ihan hyvin on messissä niissä matalammissa kohdissa, mutta sitten kun pitäisi vetää kovaa ja korkealta, niin ukko on ihan yhtä hukassa kuin muissakin Brucen aikaisissa biiseissä.
Komppaan...... ja varsinkaan kun keikasta/biisitä ei näytetä tarpeeksi sitä live-soittoa taikka laulua. Enemmänkin ohjuspattereita ts polittistaviestintää ko videoilla kuin Maidenia.
Imperator
Roudari
Roudari

Post by Imperator »

Edward The Great wrote:^ Blood and Belief ei vain oikein enää tarjoa mitään uutta. Olen myös Blaze diggari ja en oikein osaa edes verrata noita Blaze levyjä muihin Maidenenin levyihin. Eritoten pidän kyllä X Factorista. Virtualilla muutama hyvä biisi mutta ei vain toimi. Mitä se Angel and the Gambler siellä tekee? X Factorilla on täysin oma tunnelmansa ja samanlaista tunnelmaa ei olisi Brucen kanssa tuolle levylle voitu luoda. Kokonaisuutena niin hieno tuotos. Ja kyllä tuo Silicon Messiah ja Tenth Dimension ovat myös hyviä levyjä.

Onkos muuten Blaze ikinä käynyt soolokeikalla Suomessa? Tai ylipäätään muuten kuin Maidenin kanssa?
Angel and the gambler on loistokappale!! sanokaa mitä sanotte.

Ei ole Blaze käynyt täällä bändeineen ikinä, toisin kuin Ruotsissa, missä HC-porukkaa löytyy. Kyllä Blazen koko setin mielellään näkisi, kun olen nähnyt vain tyngän Wacken setin (n. 50min) kerran.
FUCK X-THOR
Post Reply