Q/A - Kysy asiantuntijoilta

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

Yrms_ wrote:Swamp Musicissa on myynnissä tuota "sinistä painosta" hintaan 99,90 tällä hetkellä, näin luki sivuilla IRON MAIDEN Eddie's Archive LTD 6CD BOX *LTD FIRST PRESSING* 99,90 EUR
Mä ostin ton tuolta 85: eurolla :P :lol:
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

No nuo Swampin listat on niin paskasti päivitettyjä että oksat pois. Ehkä kuitenkin kysymällä sieltä suoraan niin saa sen oikean hinnan tietoon. Monesti hommattu myös sieltä paikan päältä levyjä johonkin 12€ hintaan vaikka sivuilla lukisi jotain 20€. Semmosta.
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

^Voi olla, että nuo on huonosti päivitettykin, mutta niillä on eri hinnat netin kautta ostettaessa kuin paikan päältä ostettaessa. Syytä tuohon en tiedä.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

^

a) ei ole aikaa päivittää niitä sivuja kokoajan.
b) ostaja ei tiedä kaupassa olevaa hintaa, kun hän ostaa netistä tai luulee sen olevan sama kuin kaupassa. ts: hintaa voi pitää huoletta vaikka 50 cent isompana -> voittoa firmalle.
c) Kun tilaat tuotteen netistä, menee siinä kuitenkin joltain henkilöltä työaikaa kun pakkaa tuotteet pakettiin ja laskuttaa tai tarkistaa onko maksanut.
d) Isoissa tavarataloissa olevat levyt ovat kuitenkin vielä sen yhden euron enemmän, eli tilaa 2-3 levyä, niin säästät jokatapauksessa.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Micki Nine
Hell Rat
Hell Rat

Post by Micki Nine »

Mitens nuo taustalaulut? Siis ne vaativammat taustalaulut? Esim Aces High. Onko Bruce äänittänyt itsensä toiselle raidalle, vai laulaako sen Adrian, kun laulaja itse onkin? Livenähän H ja Steve laulavat sen matalalta, joka ei kuullosta niin hyvältä kuin levyllä. Tai Trooperin kertosäe "Ooo-ooo-ooo-ooo-ooo-ooo-ooo-oo-ooo" Tässäkin hyvät stemmat. CIPWM:sin alku. Vai onko niitä Adrianin/Steven lauluja miksailtu jälkeenpäin paremman kuuloiseksi vocal pitch correctorilla(vai mikä vittu se on?)
Tribuuttilevy!!
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Micki Nine wrote:Mitens nuo taustalaulut? Siis ne vaativammat taustalaulut? Esim Aces High. Onko Bruce äänittänyt itsensä toiselle raidalle, vai laulaako sen Adrian, kun laulaja itse onkin? Livenähän H ja Steve laulavat sen matalalta, joka ei kuullosta niin hyvältä kuin levyllä. Tai Trooperin kertosäe "Ooo-ooo-ooo-ooo-ooo-ooo-ooo-oo-ooo" Tässäkin hyvät stemmat. CIPWM:sin alku. Vai onko niitä Adrianin/Steven lauluja miksailtu jälkeenpäin paremman kuuloiseksi vocal pitch correctorilla(vai mikä vittu se on?)

Bruce vetää itse about kaikki stemmat levylle, itse en keksi ainakaan tähän hätään yhtään biisiä, jossa selvästi huomaisi muiden laulavan. Aces High´n stemmat laulaa livenä H, ei Steve, kuten myös Trooperin taustat. Can I play with madnesissa laulaa molemmat.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

No terve! Sellaista nippelitietoa kyselisin, että tossa Heaven Can Wait- biisissähän siinä huudatus osuudessa tulee fanit lavalle sitä hoilottamaan äijien seuraksi! Joten kysymys kuuluu, että onko näin ollut alusta lähtien eli oliko jo Somewhere on Tourilla tuo tapa?? Yhtään Bootleggia en ole siltä kiertueelta nähnyt .....vielä joten ne keiltä löytyy niin varmaankin tiedätte! 8)
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Kyllä.
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Makemiehen kysymystä jatkaisin niin että minkä mukaan nämä onnekkaat fanit valitaan???

joku on mulle puhunut että paikalla olevat FC:läiset pääsis ja silleen mutta toisaalta Maiden Englandissa ainakin oli lavalle sellasta porukkaa jolla oli kaulassa joku "All Areas" passi... ja mielestäni Keith Wilfort jos oikein muistan Iron Maiden FC:n puolesta?
Micki Nine
Hell Rat
Hell Rat

Post by Micki Nine »

Eikös se ole yleensä jonkun kisan voittajat. Jossain muistaakseni oli keikkahenkilökunta.
Tribuuttilevy!!
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Weekend Warrior voisi valaista tuosta asiasta, hän on meinaan käynyt lavalla lauleskelemassa 8)
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Eikös se ollut 2003 kesällä tai jotain kun Janne Niinimaa meni ja osti yhdeltä voittajalta sen pääsyn sinne lavalle Heaven Can Waitin aikana. Voi morjens. :roll: Ainakin jotain tällasia muistelen. Tuolloinhan Ylex (?) taisi pitää jonkun kilpailun sivuillaan ja kun sen voitti niin tais päästä backstagelle ja sinne lavalle.
joel_h
Vempare
Vempare

Post by joel_h »

Muistaakseni Maiden Englandissa Rod kävi laulamassa, tai jos se ei ollut Rod niin ainakin joku aivan saman näköinen.
Alex Machine
Bad Ass MotherFucker
Bad Ass MotherFucker

Post by Alex Machine »

condemned wrote:Eikös se ollut 2003 kesällä tai jotain kun Janne Niinimaa meni ja osti yhdeltä voittajalta sen pääsyn sinne lavalle Heaven Can Waitin aikana. Voi morjens. :roll: Ainakin jotain tällasia muistelen. Tuolloinhan Ylex (?) taisi pitää jonkun kilpailun sivuillaan ja kun sen voitti niin tais päästä backstagelle ja sinne lavalle.
Ei ollut Niinimaa vaan Jani Hurme.
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Tällästä olen monasti ihmetellyt kun että:
Iron Maiden -levyllä oli vimppana biisi nimeltään Iron Maiden (yllätys?)
kyseinen paukutus löytyy myös Best of the Beast -alkuperäislevyltä 2CD, mutta biisi kuulostaa erilaiselta? mistä tämä johtuu?

käsittääkseni Best of the Beast:in versio on otettu sieltä Soundhouse Tapes:ilta. Onkos taas sitten Soundhouse Tapes äänitetty "studio livenä", tai jotain kun se niin erilaiselta kuulostaa? ¨
kun mun mielestä Run to the Hills -kirjan mukaan se oli kuitenkin ihan kunnolla miksattu ???
ihan vaan sivumennen tässä mietin... :o :?:
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Tällaista olen monasti miettinyt että mistä Voima Norja keksii nämä todella "fiksut" kysymykset. Vastatkaa mulle pliiss!

Edit. Voima Norja vastasi:

Olen katsos niin viisas ja ihQ-u ihminen että näitä vaan pulpahtelee mun päähän vähän väliä! ei siinä sen enempää.

jos haluat lisä tietoja niin mailaa osoitteeseen:
VoimaorjaFANCLUB/IHQUKERHO@kerhot.fi

:lol: :lol:
Last edited by Hese on Wed Oct 19, 2005 15:20, edited 2 times in total.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Alex Machine wrote:Ei ollut Niinimaa vaan Jani Hurme.
Joo, en ollu kyllä aivan varma asiasta. Joku jääkiekkoilija kuitenkin joka tunnetaan hevifanituksesta tjsp, niin kuin olikin.
Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

Hese wrote:Tällaista olen monasti miettinyt että mistä Voima Norja keksii nämä todella "fiksut" kysymykset. Vastatkaa mulle pliiss!

Edit. Voima Norja vastasi:

Olen katsos niin viisas ja ihQ-u ihminen että näitä vaan pulpahtelee mun päähän vähän väliä! ei siinä sen enempää.

jos haluat lisä tietoja niin mailaa osoitteeseen:
VoimaorjaFANCLUB/IHQUKERHO@kerhot.fi

:lol: :lol:
Helvetin hyvä viesti *nauraa :lol: *
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Voimanorja wrote:Makemiehen kysymystä jatkaisin niin että minkä mukaan nämä onnekkaat fanit valitaan???
Micki Nine wrote:Eikös se ole yleensä jonkun kisan voittajat. Jossain muistaakseni oli keikkahenkilökunta.
Ainakin skabavoittajia oli 1998 täällä Suomessakin fanitapaamisessa ja sitten lavallakin tietysti. Asa varmaan vahvistanee jahka vaan lukaisee? Tämmöistä muistelisin. Säkälläkin tietty voi päästä, uskokaa pois :wink:
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Voimanorja wrote:Tällästä olen monasti ihmetellyt kun että:
Iron Maiden -levyllä oli vimppana biisi nimeltään Iron Maiden (yllätys?)
kyseinen paukutus löytyy myös Best of the Beast -alkuperäislevyltä 2CD, mutta biisi kuulostaa erilaiselta? mistä tämä johtuu?

käsittääkseni Best of the Beast:in versio on otettu sieltä Soundhouse Tapes:ilta. Onkos taas sitten Soundhouse Tapes äänitetty "studio livenä", tai jotain kun se niin erilaiselta kuulostaa? ¨
kun mun mielestä Run to the Hills -kirjan mukaan se oli kuitenkin ihan kunnolla miksattu ???
ihan vaan sivumennen tässä mietin... :o :?:
Voihan kissa sentään. En oikein enää tiedä miten rautalangasta tämäkin asia pitäisi vääntää, mutta menköön nyt tämän kerran ja sen jälkeen voisit taas hetken käyttää logiikan opintojen parissa.

Syy 1: versiot on nauhoitettu eri kokoonpanolla
Syy 2: versiot on nauhoitettu eri studiossa.
Syy 3: versiot on nauhoitettu eri laitteistolla.
Syy 4: versiot on nauhoitettu eri aikaan
Syy 5: (lisää tähän mikä tahansa muu looginen syy)

Ja se BOTB:n 2CD:n IM-versio on todellakin The Soundhouse Tapesilta.

Ymmärrän kyllä ihmisten olevan erilaisella käsityskyvyllä varustettuja, mutta tämä on kyllä typerintä, mitä olet suustasi päästänyt pitkään aikaan.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Mistä johtuu, kun en pysty katsomaan Maidenin kuvia Ross Halfinin nettisivuilla. Tässä se nähdään kun ei osaa tietokonetta käyttää...
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Töpsötäyshöpsö
Vempare
Vempare

Post by Töpsötäyshöpsö »

^ Voisikos olla että pop-up ikkunoiden estojuttu on päällä? Mikäs nettiselain sinulla onkaan?
Nii-i, Joo-o, Juu-u
Blood brother
Peräruiske
Peräruiske

Post by Blood brother »

Semmoista kyselesisin että onko live after death, 12 wasted yours, maiden england tai live at donnington videoita käänetty DVDeiks kun ainakin raisig hell on tullut DVDeenä :?:
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Blood brother wrote:Semmoista kyselesisin että onko live after death, 12 wasted yours, maiden england tai live at donnington videoita käänetty DVDeiks kun ainakin raisig hell on tullut DVDeenä :?:
Eipä ole ainakaan virallisesti, aasialaisia nyrkkipajaversioita olen kyllä nähnyt. Live After Deathista on tulossa ainakin Kevin Shirleyn mukaan, mutta sitä, pantataanko muita sitten mahdollista History pt.2:a varten vai omaa julkaisuaan varten, ei tiedä kyllä varmasti kuin bändi itse.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

jooh. elikkä:
1. Raising Hell on tullut DVD:lle. mutta siinä ainakin ääniraita on kärsinyt paljon.

2. Live After Death on käännetty DVD:lle muistaakseni 5.1 Surroundejen kera mutta kuva on käsittääkseni kärsinyt. itse en ole katsonut. (VHS kylläkin komeilee hyllyssä)

3. Maiden England on käännetty DVD:lle ainakin jonkin moisessa "Bootleg" muodossa mutta en sitten tiedä tälläsestä "virallisesta" käännöksestä, kuten LAD...

4.
kysyjä wrote:12 Wasted Yours

tuollaista ei ole olemassakaan mutta jos tarkoittanet 12 Wasted Years:ia niin siitäkin löytyy jotain DVD painosta, samaan tapaan kuin Maiden Englandista!

5. Donnington Live 92 (niinkuin VHS:än nimi on) on vain VHS:ällä! tai ainakaan ole tullut mun tietooni mitään DVD painosta eikä netistäkään ole löytynyt!

piruvie, Jukka kerkes ensin :lol:

(katse alas || näinhän mä sanoin)
Last edited by Voimanorja on Fri Oct 21, 2005 13:26, edited 1 time in total.
Post Reply